WRC

Η Toyota φέρνει την “επανάσταση” -Ένα Yaris Rally2 υδρογόνου με οδηγό τον Κάνκουνεν στη Φινλανδία

TOYOTA GAZOO RACING

Ο ιαπωνικός κολοσσός επενδύει εδώ και χρόνια στην τεχνολογία του υδρογόνου ως εναλλακτικού καυσίμου, και τώρα ετοιμάζεται να κάνει ένα μεγάλο βήμα ακόμη: τη συμμετοχή με το πρωτότυπο Toyota GR Yaris Rally2 H2 σε έναν αγώνα του WRC.

Το εντυπωσιακό με αυτή την τεχνολογία της Toyota είναι ότι δεν πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που παίρνει την ενέργειά του από κυψέλες υδρογόνου. Αντίθετα, η καύση του υδρογόνου συντελείται απευθείας στους κυλίνδρους ενός κλασσικού θερμικού κινητήρα.

Οι Ιάπωνες έχουν επενδύσει βαρέως σε αυτή την καινοτομία -που μπορεί να φέρει μια τεράστια επανάσταση όχι μόνο στους αγώνες αλλά και στην παγκόσμια αυτοκίνηση- συμμετέχοντας εδώ και χρόνια σε αγώνες του ιαπωνικού πρωταθλήματος Super Taikyu με μια ειδικά τροποποιημένη Corolla.

Στο τιμόνι της έχει βρεθεί αρκετές φορές και ο επίτιμος πρόεδρος της εταιρείας, Άκιο Τογιόντα, καθώς και ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Ράλι, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα. Επίσης, η Toyota επέδειξε αυτή την τεχνολογία για πρώτη φορά στην Ευρώπη στο Ράλι Υπρ του Βελγίου το 2022.

Toyota GR Yaris Rally2 H2 TOYOTA GAZOO RACING

Τώρα, η ομάδα της Toyota Gazoo Racing WRC πήρε την τεχνολογία αυτή και την προσάρμοσε σε ένα αγωνιστικό GR Yaris της κατηγορίας Rally2, στις κεντρικές της εγκαταστάσεις στη Γιβάσκιλα της Φινλανδίας.

Το υδρογονοκίνητο αυτό πρωτότυπο, με την ονομασία GR Yaris Rally2 H2 Concept, θα κάνει την αγωνιστική του πρεμιέρα στο Ράλι Φινλανδίας -αν και σε μόνο μία Ειδική Διαδρομή, τη Harju- που διεξάγεται στις 31 Ιουλίου – 3 Αυγούστου. Οδηγός του θα είναι ο θρυλικός τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής, και νυν αντιπρόεδρος της Toyota GR WRC, Γιούχα Κάνκουνεν.

Toyota GR Yaris Rally2 H2 TOYOTA GAZOO RACING

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε ανάλογο τεχνολογικό μονοπάτι πορεύεται η Toyota και στους αγώνες αντοχής. Τον περασμένο μήνα παρουσίασε το υδρογονοκίνητο πρωτότυπο το οποίο φιλοδοξεί να εξελίξει για να συμμετάσχει με αυτό το εναλλακτικό καύσιμο στο μέλλον στις 24 Ώρες του ΛεΜάν. Η μονάδα ισχύος του πρωτοτύπου εξελίχθηκε στο τεχνικό κέντρο του Higashi-Fuji στην Ιαπωνία.

Παράλληλα με τον Κάνκουνεν, στο φετινό Ράλι Φινλανδίας θα αγωνιστεί -για ακόμη μία φορά- και ο ίδιος ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, νικητής 18 αγώνων του WRC, οδηγώντας ένα συμβατικό GR Yarris Rally2 στον αγώνα της πατρίδας του. Είναι ένα δώρο της εταιρείας στον Φινλανδό για τα 40ά γενέθλιά του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ