MOTOGP

Η πτώση του κυρίαρχου Άλεξ Μάρκεζ χάρισε τη νίκη του Sprint της Βαρκελώνης στον αδερφό του, Μαρκ

DUCATI MEDIA

Ο Μαρκ Μάρκεζ συνέχισε το σερί νικών του στο MotoGP, κατακτώντας τη νίκη και στο Sprint της Καταλονίας, καθώς καρπώθηκε την πρώτη θέση μετά από την πτώση του Άλεξ Μάρκεζ που ήταν απόλυτος κυρίαρχος με τη Gresini Ducati. Με το αποτέλεσμα αυτό η ιταλική εταιρεία εξασφάλισε, για άλλη μία χρονιά, τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών.

Ο Άλεξ Μάρκεζ, που ξεκίνησε από την πολ ποζίσιον που κατέκτησε νωρίτερα σήμερα, έδειχνε έτοιμος να πανηγυρίσει τη δεύτερη νίκη του σε Sprint φέτος, αλλά τέσσερις γύρους πριν το τέλος έχασε το μπροστινό της Ducati του στη στροφή 10 – χαρίζοντας στον αδερφό του την 15η συνεχόμενη νίκη του.

Η εξέλιξη αυτή φέρνει τον Μαρκ Μάρκεζ ακόμη πιο κοντά στον έβδομο τίτλο της μεγάλης κατηγορίας, ενώ η Ducati πανηγύρισε και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών με επτά γύρους να απομένουν.

Ο Άλεξ έκανε από την pole το τέλειο ξεκίνημα, ενώ πίσω του ο Φάμπιο Κουαρταραρό έδωσε μάχη με τον Μαρκ – φτάνοντας μέχρι και να ανταλλάξουν χτυπήματα στη στροφή 8. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Πέδρο Ακόστα με την KTM να περάσει τρίτος, όμως ο Μαρκ αντεπιτέθηκε αμέσως και ανέκτησε τη θέση του, ρίχνοντας τη διαφορά από τον αδερφό του στο μισό δευτερόλεπτο.

Παρά την πίεση, ο Άλεξ άντεξε και άνοιξε τη διαφορά στο 1,2 δευτ. στον 8ο γύρο, δείχνοντας ότι είχε τον αγώνα στα χέρια του. Ωστόσο, στον 9ο γύρο ήρθε η πτώση στη στροφή 10 που του στέρησε τα πάντα.

(new Image()).src = 'https://capi.connatix.com/tr/si?token=90f3eed9-7b9d-4069-a260-3045bc9feaf1&cid=802bc865-afca-472a-8b42-6b7ce9fd58ba'; cnx.cmd.push(function() { cnx({ playerId: "90f3eed9-7b9d-4069-a260-3045bc9feaf1", mediaId: "f8b6f917-008d-47e3-b68e-86c0d6f3e158" }).render("b0fb8c66eb244f36918174515d0dee3c"); });

Ο Μαρκ πήρε εύκολα την καρό σημαία, αφήνοντας δεύτερο τον Κουαρταραρό με τη Yamaha, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο με τη VR46 Ducati, αφού στον 6ο γύρο είχε περάσει τον Ακόστα.

Ο Ισπανός rookie της KTM τελικά κατέληξε τέταρτος μετά από εσωτερική μάχη με τον Μπραντ Μπίντερ και τον Ενέα Μπαστιανίνι της Tech3, οι οποίοι έκλεισαν την εξάδα. Ο Ζοάν Ζαρκό (LCR) ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της Honda στην έβδομη θέση, μπροστά από τον εργοστασιακό Λούκα Μαρίνι. Ο Αϊ Ογκούρα πήρε τον τελευταίο βαθμό με την 9η θέση για την Trackhouse, ενώ ο Μιγκέλ Ολιβέιρα (Pramac) ολοκλήρωσε τη δεκάδα.

Αντίθετα, οι εργοστασιακές Aprilia δεν τερμάτισαν: ο Χόρχε Μαρτίν βγήκε εκτός μάχης στον 7ο γύρο ύστερα από επαφή με τον Φράνκο Μορμπιντέλι (VR46), ενώ ο Μάρκο Μπετσέκι έπεσε μετά από απρόσεκτο χτύπημα του Φερμίν Αλντεγκέρ της Gresini.

Ο δις πρωταθλητής Πέκο Μπανάια, ξεκινώντας από την 21η θέση, δεν κατάφερε να ανακάμψει και περιορίστηκε στη 14η, εκτός βαθμών. Έτσι, σε μια μέρα που έφερε χαμόγελα αλλά και απογοητεύσεις για τη Ducati, η ομάδα του Μποργκο Παναγκάλε εξασφάλισε ήδη τον τίτλο των κατασκευαστών.

Η μάχη της πολ ποζίσιον
Νωρίτερα σήμερα, ο Άλεξ Μάρκεζ έσπασε το ρεκόρ πίστας στη Βαρκελώνη και κατέκτησε την πολ ποζίσιον για το GP Καταλονίας. Η μάχη για την pole εξελίχθηκε σε ντέρμπι ανάμεσα στον Ισπανό της Gresini και τον Φάμπιο Κουαρταραρό με τη Yamaha, ο οποίος πέρασε από το Q1.

Ο Άλεξ είχε τον πρώτο λόγο με χρόνο 1:37.914, όμως ο Πέδρο Ακόστα πέρασε μπροστά με νέο ρεκόρ 1:37.840, που όμως ακυρώθηκε λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας.

Στην επόμενη του προσπάθεια, ο Άλεξ κατέβασε κι άλλο τον πήχη με 1:37.536, αφήνοντας τέσσερα δέκατα πίσω τους αντιπάλους του και σφραγίζοντας τη δεύτερη pole της καριέρας του στη μεγάλη κατηγορία, μετά την Αργεντινή το 2023.

(new Image()).src = 'https://capi.connatix.com/tr/si?token=90f3eed9-7b9d-4069-a260-3045bc9feaf1&cid=802bc865-afca-472a-8b42-6b7ce9fd58ba'; cnx.cmd.push(function() { cnx({ playerId: "90f3eed9-7b9d-4069-a260-3045bc9feaf1", mediaId: "d77393bd-6a77-41c7-9d22-6bbd971a18cd" }).render("c0e69b2f3d114b8badbb8242ef7b2709"); });

Ο Κουαρταραρό πάλεψε αλλά δεν είχε απάντηση στον ρυθμό του Ισπανού, μένοντας δεύτερος, ενώ ο Μαρκ Μάρκεζ αρκέστηκε στην τρίτη θέση (+0.409), αφού το τελευταίο του γύρο χάλασε ένα γλίστρημα στη στροφή 5.

Στην τέταρτη θέση κατετάγη ο Φράνκο Μορμπιντέλι με τη VR46 Ducati, μπροστά από τον Ακόστα που έμεινε πέμπτος, ενώ έκτος ήταν ο ομόλογος του Μορμπιντέλι, Φάμπιο Ντι Τζιαντονάσιο.

Ο Ζοάν Ζαρκό έφερε την LCR Honda στην έβδομη θέση, μπροστά από τον ρούκι της Trackhouse, Αϊ Ογκούρα, που ηγήθηκε της προσπάθειας της Aprilia. Ο Ένεα Μπαστιανίνι με την Tech3 KTM ήταν ένατος και ο Λούκα Μαρίνι δέκατος με την εργοστασιακή Honda.

Ο Μπραντ Μπίντερ, που είχε δώσει τον ρυθμό την Παρασκευή, περιορίστηκε στην 11η θέση μετά από αλλαγή μοτοσικλέτας, ενώ ο Φερμίν Αλντεγκέρ της Gresini έχασε το Q2 για μόλις 0.004 δευτ., μένοντας 13ος. Μεγάλος χαμένος των κατατακτήριων ήταν ο Πέκο Μπανιάια, που με χρόνο 1:38.530 έμεινε 21ος, στο χειρότερο αποτέλεσμα του από το 2022 στο Πορτιμάο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ