FORMULA 1

H Cadillac μπαίνει στη F1 ως κατασκευαστής κινητήρων το 2028

CADILLAC MEDIA
Close up 3/4 shot of black Formula 1 race car with white Cadillac logo on engine cover and halo. CADILLAC MEDIA

Ο αμερικανικός κολοσσός της General Motors, μέσω την θυγατρικής της Cadillac, κατέθεσε επίσημη αίτηση στη FIA να γίνει σε πέντε χρόνια το έβδομο εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων στη Formula 1 - αλλά αποκλειστικά σε συνεργασία με τη νέα ομάδα της Andretti.

Η GM επιθυμεί να συνεργαστεί αποκλειστικά με την Andretti, η οποία συνεχίζει τις προσπάθειές της να γίνει δεκτή ως η 11η ομάδα του σπορ το 2025. Η ομάδα του Μάικλ Αντρέτι -γιου του πρώην πρωταθλητή της F1, Μάριο- έλαβε το πράσινο φως από τη FIA για να εισέλθει στη Formula 1, αλλά απομένει η έγκριση και από τη διαχειρίστρια των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, FOM, και συνεπώς από τη Liberty Media.

Η FOM δέχεται ισχυρές πιέσεις από τις άλλες 10 ομάδες της Formula 1 να μην κάνει δεκτή την Andretti, καθότι δεν επιθυμούν να χάσουν μέρος των ετήσιων εσόδων τους από τα τηλεοπτικά δικαιώματα του σπορ και εκφράζουν ανησυχίες ότι θα αποσταθεροποιηθεί η υπάρχουσα ισορροπία των εμπορικών συμφωνιών.

Σε περίπτωση που δεν γίνει δεκτή η αίτηση της Andretti, η General Motors άφησε να εννοηθεί ότι πιθανότατα θα αναθεωρήσει την απόφασή της να μπει στο σπορ το 2028. Για το σκοπό αυτό, υψηλόβαθμα στελέχη της GM θα βρεθούν αυτό το τριήμερο στο GP του Λας Βέγκας προκειμένου να ασκήσουν παρασκηνιακές πιέσεις στη FOM. Να επιδοθούν στο παλιό, κλασσικό αμερικανικό lobbying, δηλαδή.

Σε περίπτωση που η υπάρξει η έγκριση της αίτησης εισόδου της Andretti στη F1 το 2025, η αμερικανική ομάδα θα επιδιώξει να χρησιμοποιεί κινητήρες της Renault (Alpine) μέχρι η Cadillac να ετοιμάσει τις δικές της μονάδες ισχύος για το 2028 - αν, φυσικά, γίνει αποδεκτή και η δική της πρόταση. Αλλά ποιο σπορ θα απέρριπτε την πρόταση ενός γίγαντα όπως η General Motors;

Έτσι, η ομάδα της Andretti θα οικοδομηθεί εξ αρχής σε στενή συνεργασία με τη General Motors, και χωρίς αμφιβολία θα λογίζεται -αν όλα πάνε κατά τις επιθυμίες των δύο εταιρειών- ως μια αμιγώς εργοστασιακή ομάδα. Θυμίζουμε ότι από το 2026 θα μπει επίσημα στο σπορ και η Ford Motor Co., αλλά εκείνη ως τεχνικός συνεργάτης και χορηγός των κινητήρων της νεοσύστατης Red Bull Powertrains.

Η είσοδος της Cadillac δεν έχει να κάνει μόνο με τη γιγάντωση της F1 στην Αμερική, αλλά και με τον παγκόσμιο ανταγωνισμό της με τις ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων - όπως οι Ferrari, Mercedes, καθώς και η Audi που θα μπει στο σπορ το 2026.

Σε αυτό το ανταγωνιστικό σκηνικό, η Cadillac θέλει να εξελίσσει -και φυσικά να προβάλλει- μέσω της Formula 1 τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες: της υβριδικής τεχνολογίας, του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων, της αποδοτικότητας των κινητήρων εσωτερικής καύσης, των βιώσιμων καυσίμων και των προηγμένων λογισμικών συστημάτων. Η GM δήλωσε, άλλωστε, πως έχει ξεκινήσει ήδη τις δοκιμές των πρώτων της πειραματικών μονάδων ισχύος.

Είμαστε ενθουσιασμένοι για το ότι η νέα μας Andretti Cadillac F1 θα κινείται από μονάδες ισχύος της GM” είπε ο πρόεδρος της General Motors Μαρκ Ρόις. “Με τη μηχανολογική και αγωνιστική μας εξειδίκευση είμαστε σίγουροι ότι θα εξελίξουμε έναν ισχυρό κινητήρα για το θεσμό, και θα τοποθετήσουμε την Andretti Cadillac ως γνήσια εργοστασιακή ομάδα.

Η GM είναι αφοσιωμένη στη συνεργασία με την Andretti για να αγωνιστεί στη F1. Η σύμπραξη Andretti-Cadillac ενώνει δύο μοναδικές οντότητες που έχουν δημιουργηθεί για να συμμετέχουν στους αγώνες, διαθέτοντας και οι δύο μακροχρόνια πιστοποιητικά επιτυχιών στο παγκόσμιο μότορσπορ”, κατέληξε ο Ρόις.

TAGS FORMULA 1 F1 CADILLAC ANDRETTI F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ