X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

GP Μονακό: Το σενάριο επιστημονικής φαντασίας που έδωσε τη νίκη στον Πέρεζ

Red Bull driver Sergio Perez of Mexico celebrates after winning the Monaco Formula One Grand Prix, at the Monaco racetrack, in Monaco, Sunday, May 29, 2022. (Pool Photo/Christian Bruna/Via AP) @ 2022 CHRISTIAN BRUNA / ASSOCIATED PRESS

Τα TOP 5 συμπεράσματα από το Grand Prix του Μονακό, τον έβδομο αγώνα της Formula 1 για το πρωτάθλημα του 2022.

Μια ανέλπιστη νίκη για τον Σέρτζιο Πέρεζ, ένας πικρός πρώτος εντός έδρας τερματισμός για τον Σαρλ Σεκλέρ, μια τίμια δεύτερη θέση για τον Κάρλος Σάινθ που θα μπορούσε ακόμη και να κερδίσει, ένα αθόρυβο βάθρο για τον Μαξ Φερστάπεν και ένας εξαιρετικός Τζορτζ Ράσελ, για μια ακόμη φορά. Αυτά είναι τα πέντε πράγματα που μας έμειναν από το Grand Prix του Μονακό, στο οποίο ο καιρός ήταν ο μεγάλος ρυθμιστής.

01. Το σενάριο επιστημονικής φαντασίας για τη νίκη του Τσέκο

Είναι δεδομένο πως η νίκη στο Μονακό κρίθηκε από την επιλογή της Red Bull να βάλει τον Σέρτζιο Πέρεζ για ενδιάμεσα ελαστικά νωρίτερα από τις δύο Ferrari. Ο Μεξικανός έκανε το undercut, κέρδισε πολύτιμο χρόνο και όταν οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ έκαναν το δεύτερο και πρώτο πιτ στοπ αντίστοιχα για να φορέσουν Pirelli για στεγνό οδόστρωμα, το παιχνίδι είχε κριθεί – και όχι υπέρ τους.

Κάνοντας μια πολύ τραβηγμένη υπόθεση, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Πιερ Γκασλί με την Alpha Tauri που μπήκε πρώτος από όλους για ενδιάμεσα ελαστικά, ήταν ουσιαστικά ο “λαγός” για την Red Bull. Ο Γάλλος κάποια στιγμή ήταν ο πιο γρήγορος στο γκριντ, ενώ θα μπορούσε - υποθετικά πάντα - να δίνει και feedback στην ομάδα του, το οποίο με κάποιο τρόπο έφτανε και στη Red Bull, έτσι ώστε οι μηχανικοί του Πέρεζ να υπολογίσουν την κατάλληλη στιγμή για να τον καλέσουν στα πιτς και να του αλλάξουν τα βρόχινα με ενδιάμεσα.

Επιτρέψτε μου λοιπόν να πιστεύω ότι η νίκη του Τσέκο είναι δώρο από την ομάδα του, ξεπληρώνοντας έτσι την υποστήριξη του Μεξικανού στον Μαξ Φερστάπεν έτσι ώστε ο Πρωταθλητής να κερδίσει στην Ισπανία. Και ο ίδιος ωστόσο απέδειξε την αξία του στους τελευταίους γύρους, όταν αμύνθηκε με νύχια και με δόντια αλλά και με φθαρμένα ελαστικά στην επίθεση του Σάινθ, σε μια πίστα βέβαια που οι προσπεράσεις είναι από δύσκολες έως αδύνατες.

Αυτή ήταν η πρώτη φετινή νίκη του Πέρεζ και η τρίτη στην καριέρα του, γεγονός που τον καθιστά ως τον πιο πετυχημένο Μεξικανό οδηγό στην ιστορία της Formula 1, καθώς ξεπέρασε τον Πέντρο Ροντρίγκεζ που έχει 2 νίκες.

Μην ξεχνάμε κάτι επίσης σημαντικό: ο Σέρτζιο ήταν ταχύτερος του Μαξ στο Μονακό, όλο το τριήμερο. Θυμάστε βέβαια τι έλεγα στην ανάλυση του προηγούμενου Γκραν Πρι, σχετικά με τις βλέψεις του Μεξικανού για το πρωτάθλημα και την άποψή του για το αν πρέπει να είναι ξεκάθαρα το νούμερο 2 στην Red Bull. Επ’ αυτού θα δούμε πολλά στη συνέχεια...

02. Το αθόρυβο βάθρο του Μαξ

Τόσο στα δοκιμαστικά όσο και στον αγώνα, ο πρωταθλητής δεν έδειξε ταχύτερος ούτε από τον team mate του, ούτε από τις δύο Ferrari. Η 4η θέση είναι αυτή που του άξιζε κανονικά στον αγώνα, ωστόσο ο Ολλανδός ωφελήθηκε από την ιταλική ομάδα που τα έκανε μαντάρα με την στρατηγική του Λεκλέρ - θα πούμε παρακάτω περισσότερα γι’ αυτό.

Θα αναρωτηθείτε βέβαια, γιατί η Red Bull δεν έκανε με τον Μαξ ότι έκανε με τον Πέρεζ; Νομίζω πως η στρατηγική με τον Σέρτζιο ήταν ένα πείραμα που τους βγήκε και πως δεν ήθελαν να πάρουν κάποιο ρίσκο που θα έβαζε σε κίνδυνο τον Φερστάπεν. Αυτό φάνηκε από την άμεση αντίδραση στο πρώτο πιτ στοπ του Λεκλέρ – μόλις μπήκε ο Μονεγάσκος για αλλαγή ελαστικών, πίσω του μπήκε και ο Φερστάπεν.

03. Ο πικρός, πρώτος εντός έδρας τερματισμός του Λεκλέρ

Ο Μονεγάσκος έσπασε το ρόδι. Μέχρι σήμερα δεν είχε τερματίσει ποτέ στο Γκραν Πρι του Μονακό, στο δικό του Γκραν Πρι! Σήμερα όμως τα κατάφερε. Αλλά, τι να το κάνει; Πόση πίκρα να ένιωθε στο τέλος του αγώνα…

Ο Λεκλέρ έκανε τα πάντα σωστά: Ρύθμισε στην εντέλεια το μονοθέσιό του στα ελεύθερα δοκιμαστικά, πήρε την pole position και ηγήθηκε με άνεση του αγώνα. Αδικήθηκε ωστόσο από τις επιλογές της ομάδας του.

Στη Ferrari τα έχασαν, δεν ήξεραν πώς να διαχειριστούν τις προβλέψεις για τον καιρό και τις αλλαγές ελαστικών. Τελικά, έβαλαν τον Λεκλέρ για ενδιάμεσα ελαστικά μετά τον Πέρεζ, χάνοντας την πρωτοπορία. Το χειρότερο όμως είναι όταν μετά από λίγους γύρους ο Μονεγάσκος μπήκε για στεγνά ελαστικά. Είχε ήδη μπει στα πιτς όταν άκουσε στο team radio να μείνει στην πίστα, και τελικά βρέθηκε να περιμένει στιγμιαία τον Σάινθ ο οποίος είχε επίσης μπει για αλλαγή. Το αποτέλεσμα ήταν να βγει τέταρτος στην πίστα, οπότε το παιχνίδι είχε πια χαθεί.

Το σημείο είναι κρίσιμο για τον Λεκλέρ και τη Ferrari. Μετά την εγκατάλειψη από βλάβη στην Ισπανία, ήρθε μια λάθος στρατηγική για να στερήσει τη νίκη στον Σαρλ, ο οποίος ήταν και στις δύο περιπτώσεις άνετα πρώτος. Είναι φυσιολογικό να χάσει την ψυχραιμία του με την ομάδα, αλλά θα είναι λάθος. Τώρα είναι που πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους, ενωμένοι, για να ανακτήσουν την κυριαρχία στους αγώνες και στη βαθμολογία.

04. Ο τολμηρός Σάινθ που θα μπορούσε ακόμη και να κερδίσει

Οι τελευταίοι γύροι μόνο εύκολοι δεν ήταν για τον νικητή. Τα σκληρά Pirelli του Σάινθ είχαν ακόμη ζωή, σε αντίθεση με τα φαγωμένα μεσαία του Πέρεζ. Ο Ισπανός πίεσε όσο μπορούσε, αλλά στο Μονακό δεν αρκεί να είσαι ταχύτερος για να προσπεράσεις.

Δίκαιη δεύτερη θέση λοιπόν για τον Κάρλος Τζούνιορ που ρίσκαρε με τα ελαστικά: έμεινε για περισσότερους γύρους με τα βρόχινα για να τα αλλάξει κατευθείαν σε στεγνά, αλλά τελικά ούτε κέρδισε ούτε έχασε κάτι.

Το ότι βέβαια η Ιταλική ομάδα αρχικά φώναξε τον Σάινθ για ελαστικά, αλλά τελικά του είπε να παραμείνει και να ακολουθήσει την τακτική που ο ίδιος πρότεινε, δείχνει ότι δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένη στον τομέα της στρατηγικής.

Η Ferrari πρέπει να βελτιωθεί σε αυτό τον τομέα, αν θέλει να συνεχίσει να διεκδικεί τον τίτλο. Έχει δώσει το ταχύτερο μονοθέσιο σε έναν καθόλα άψογο Λεκλέρ και σε έναν Σάινθ που στο Μονακό έδειξε πως βρήκε επιτέλους τον καλό του εαυτό. Θα πρέπει όμως να τους υποστηρίξει σωστά και μέσα στον αγώνα.

05. Ο Ράσελ για μια ακόμη φορά καλύτερος από τον Χάμιλτον

Ο Τζορτζ Ράσελ τερμάτισε πέμπτος, εμπρός από έναν επίσης εξαιρετικό Λάντο Νόρις, και ήταν για έναν ακόμη αγώνα ο καλύτερος από τους υπόλοιπους – συνεπώς και από τον Λιούις Χάμιλτον. Ο Ράσελ είναι ο μόνος οδηγός που έχει τερματίσει στις TOP-5 θέσεις σε όλους τους αγώνες μέχρι τώρα, δείχνοντας την αξία του αλλά και το ότι τελικά ο 7άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει ξενερώσει.

Το δύστροπο μονοθέσιο της Mercedes δεν έδωσε τη δυνατότητα στον Χάμιλτον να προσπεράσει τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έκανε μια πολύ καλή εμφάνιση τερματίζοντας στην 7η θέση. Στη Mercedes έχουν τεράστιο πρόβλημα και αυτό δεν αφορά πλέον μόνο το μονοθέσιο...

TAGS FORMULA 1 GP ΜΟΝΑΚΟ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ