FORMULA 1

GP Άμπου Ντάμπι: Κυριαρχική επιστροφή του Φερστάπεν στην πολ ποζίσιον

Ali Haider/Pool via AP
Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during qualifying session ahead of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at the Yas Marina Circuit, Abu Dhabi, UAE, Saturday, Nov. 25, 2023. (Ali Haider/Pool via AP) ALI HAIDER/POOL VIA AP

Με την πολ ποζίσιον στο Άμπου Ντάμπι θα κλείσει ο Μαξ Φερστάπεν τις χίλιες και μία νύχτες της φετινής του σεζόν στη Formula 1, καθώς βγήκε νικητής των αποψινών δοκιμών κατάταξης με διαφορά ενός δεκάτου από τον Σαρλ Λεκλέρ. Στη δεύτερη σειρά οι Όσκαρ Πιάστρι και Τζορτζ Ράσελ.

Στις δοκιμές κατάταξης που ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari αποκλείστηκε στο Q1, ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes στο Q2 και ο Σέρτζιο Πέρεζ πλήρωσε ένα λάθος με τα όρια της πίστας στο Q3, ο Φερστάπεν κυριάρχησε και στις τρεις περιόδους καταφέρνοντας να σώσει δύο φρέσκα σετ μαλακής γόμας για την καθοριστική τρίτη περίοδο.

Η μαλακή γόμα στις δοκιμές κατάταξης του Άμπου Ντάμπι άντεχε μόνο για έναν γρήγορο γύρο, κι έτσι στο Q3 οι οδηγοί έκαναν τις κλασσικές δύο προσπάθειές τους, ο καθένας. Στην πρώτη τους ο Φερστάπεν έριξε το χρόνο στο 1:23.445 χρησιμοποιώντας το πρώτο από τα δύο διαθέσιμά του σετ μαλακής γόμας. Ο Νόρις τον ακολούθησε στα 0,18'' με χρησιμοποιημένο σετ γόμας, ενώ με επίσης “πατημένα” ελαστικά ο Λεκλέρ έμεινε 1 δευτερόλεπτα μακριά.

Στη δεύτερη προσπάθεια ο Λάντο Νόρις κυνηγούσε την πολ ποζίσιον με αξιώσεις, αλλά μια εντυπωσιακή πλαγιολίσθηση διάρκειας της McLaren -που έλεγξε με περίτεχνο τρόπο- του κόστισε υπερβολικά πολύ χρόνο.

Έτσι, ο Νόρις έμεινε με το χρόνο της πρώτης του προσπάθειας (με τη χρησιμοποιημένη γόμα) και μοιραία έπεσε πίσω από τον Όσκαρ Πιάτρι αρχικά, και έπειτα και από τους Λεκλέρ και Ράσελ που βελτίωσαν σημαντικά τους χρόνους των πρώτων γύρων με τα φρέσκα ελαστικά της δεύτερης προσπάθειάς τους.

O Φερστάπεν δεν βελτίωσε το χρόνο του στη δεύτερή του προσπάθεια στο Q3, αλλά δεν το πλήρωσε: ο Λεκλέρ τον πλησίασε αρκετά, αλλά όχι κάτω από το δέκατο του δευτερολέπτου - αποτέλεσμα που ήταν εντέλει καλό για το Μονεγάσκο και της Scuderia, δεδομένου ότι στο τέλος της πρώτης τους προσπάθειας δεν μπορούσαν να εξηγήσουν την έλλειψη ταχύτητάς τους.

Με την υποβάθμιση του Πέρεζ στην 9η θέση λόγω της υπέρβασης των ορίων της πίστας στην πρώτη στροφή, ο Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri πήρε μια εκθαμββτική 6η θέση, εμπρός από την Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο.

Πριν από όλα αυτά, προηγήθηκε ο αποκλεισμός του Κάρλος Σάινθ στο Q1 και του Λιούις Χάμιλτον στο Q2. Ο Ισπανός της Ferrari, προφανώς με προβλήματα που άφησε πίσω του το χθεσινό ατύχημα στο FP2, συνάντησε κυκλοφοριακό στον τελευταίο του γρήγορο γύρο -όπου βγήκε τελευταίος από όλους- και έτσι περιορίστηκε στην 16η θέση.

Όσο για τον Χάμιλτον, δεν συνάντησε κυκλοφοριακό αλλά γυρίζοντας προς τα πιτς είπε πως “κάτι πάει στραβά με το αυτοκίνητο”. Αναμφίβολα, ο επτάκις πρωταθλητής δεν πέτυχε τις ρυθμίσεις και της θέρμανση των ελαστικών όπως ο Ράσελ.

Όπως και στο Q3, έτσι και στα Q2 και Q1 τον πρώτο χρόνο σημείωσε ο Φερστάπεν, και στην πρώτη περίοδο με τον Σέρτζιο Πέρεζ πίσω του στη δεύτερη θέση. Ο Μεξικανός ήταν αυτός που στο τέλος άφησε εκτός τον Σάινθ, ενώ ο Λόγκαν Σάρτζεαντ της Williams θα προκρίνονταν αν δεν σβήνονταν και οι δύο γρήγοροι γύροι του λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας.

Οι Γκασλί και Πιάστρι, τέλος, κλήθηκαν από τους αγωνοδίκες για τη διερεύνηση πιθανού περιστατικού παρεμπόδισης στην πίστα στο τέλος των κατατακτήριων. Το GP του Άμπου Ντάμπι, ο 22ος και τελευταίος φετινός αγώνας της F1, ξεκινά αύριο Κυριακή (26/11) στις 15:00.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ