Γιατί ο Βολφ λέει ότι η Mercedes "δεν θα έχει πουθενά να κρυφτεί από τη McLaren" το 2026

Καθώς υπάρχει μια γενική εκτίμηση ότι η μονάδα ισχύος της Mercedes HPP για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 του 2026 είναι σε αρκετά καλό σημείο, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ λέει ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ χρειάζεται να έχει και το κορυφαίο σασί του χρόνου - γιατί "τον ίδιο κινητήρα θα έχει και η McLaren".
Η McLaren κέρδισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1 το 2024 (το πρώτο της μετά το 1998) μαζί με τις νίκες σε 6 GP, ενώ η Mercedes F1 περιορίστηκε στην 4η θέση - με 198 βαθμούς λιγότερους.
Το γεγονός ότι οι ομάδες του Μπράκλεϊ και του Ουόκινγκ χρησιμοποιούν ακριβώς τις ίδιες μονάδες ισχύος, που κατασκευάζονται από τη Mercedes High Performance Powertrains στο Μπρίξουορθ της Βρετανίας, και θα συνεχίσουν να το κανουν και με τη μεγάλη αλλαγή τεχνικών κανονισμών του 2026, σημαίνει ότι η Mercedes “δεν έχει πουθενά να κρυφτεί” από τη McLaren - σύμφωνα με τον διευθυντή της πρώτης, Τότο Βολφ.
Σε ερώτηση του γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport αν η αγωνία για τη μεγάλη αλλαγή των τεχνικών κανονισμών του 2026 του προκαλεί στομαχόπονο, ο Αυστριακός απάντησε: "Δεν έχω στομαχόπονο. Είναι μια τρομερά ενδιαφέρουσα πρόκληση [του 2026].
Πρέπει να κάνεις τη δουλειά σου όσο το δυνατόν καλύτερα σε όλα τα επίπεδα. Ένας καλός κινητήρας από μόνος του δεν θα μας πάει πουθενά. Τον ίδιο θα έχει και η McLaren. Και θα πρέπει να την κερδίσουμε με το σασί. Δεν έχουμε πουθενά να κρυφτούμε”.

Η Mercedes θέλει με τις ολοκαίνουριες, εν λευκώ σχεδιασμένες υβριδικές μονάδες ισχύος του 2026 να προσπαθήσει να επαναλάβει την επιτυχία που είχε με την προηγούμενη μεγάλη τεχνική αλλαγή -τη μετάβαση στους υβριδικούς κινητήρες- το 2014.
Τότε το Μπρίξουορθ είχε επινοήσει την εκπληκτική ιδέα του split-turbo και της τοποθέτησης του ηλεκτροκινητήρα MGU-H μέσα στην περιεχόμενη γωνία του θερμικού V6- αποκομίζοντας εκπληκτικά οφέλη απόδοσης και χωροταξίας. Αυτό την έκανε παγκόσμια πρωταθλήτρια το 2014 και για οκτώ διαδοχικά έτη.
Τώρα, όμως, οι εποχές έχουν αλλάξει, και μία από τις πελατειακές της ομάδες -η McLaren- δείχνει ικανή να την ανταγωνιστεί, με τις ίδιες μονάδες ισχύος.
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Τεντ Κράβιτς του Sky Sports, οι πρώτες ενδείξεις από την εξέλιξη του υβριδικού κινητήρα της Mercedes του 2026 έχουν αφήσει την ομάδα με αισιοδοξία παρόμοια με αυτή που οι ανθρωποι της Mercedes HPP αισθανόταν πριν τη σεζόν του 2014.
Μιλώντας για αυτό, πάντως, ο Βολφ κράτησε χαμηλά τους τόνους λέγοντας: "Πετυχαίνουμε κάποιους συγκεκριμένους στόχους, αυτό είναι καλό. Άλλους, πιέζουμε ακόμα για να τους πετύχουμε. Δεν είναι ασήμαντο. Αλλά μετά το ερώτημα που προκύπτει είναι: ‘έθεσες τις προσδοκίες σου με το σωστό τρόπο;’. Οπότε η απάντηση είναι ότι δεν γνωρίζουμε πού βρισκόμαστε”.