FORMULA 1

Formula 1, GP Ιταλίας: Ο Φερστάπεν ταχύτερος με 46 χιλιοστά από τον Σάινθ στις πρώτες δοκιμές της Μόντσα

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first practice session ahead of Sunday's Formula One Italian Grand Prix auto race, at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Friday, Sept. 1, 2023. (AP Photo/Luca Bruno)
Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first practice session ahead of Sunday's Formula One Italian Grand Prix auto race, at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Friday, Sept. 1, 2023. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB19 πέτυχε τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Ιταλίας, με τη σκληρή γόμα, με μισό εκατοστό διαφορά από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari. Στο ένα χιλιοστό ο Σέρτζιο Πέρεζ από τον Σαρλ Λεκλέρ στις δύο επόμενες θέσεις.

Στις πρώτες αυτές ελεύθερες δοκιμές της Μόντσα, στο πλαίσιο του 14ου φετινού αγώνα της Formula 1, οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν να περισώσουν ένα σετ μαλακής γόμας καθώς δοκιμάζεται και πάλι αυτό το τριήμερο το πιλοτικό πλάνο χρήσης κάθε τύπου γόμας (συνολικά 11 σετ σλικς ελαστικών αντί για 13) που είχαμε και στην Ουγγαρία.

Έτσι, ο Φερστάπεν με τη σκληρή γόμα πέτυχε περίπου στο 20λεπτο της ωριαίας διαδικασίας τον πρώτο χρόνο που θα έμενε μέχρι τέλους, το 1:22.675. Με τα ίδια ελαστικά πρώτα ο Πέρεζ τον πλησίασε στα 13 εκατοστά, και έπειτα ο Σάινθ στα 46 χιλιοστά λίγο μετά το ημίωρο.

Ο Σαρλ Λεκλέρ έφτασε ένα χιλιοστό πίσω από τον χρόνο το Μεξικανού της RBR, αλλά ο Μονεγάσκος έχασε αρκετό χρόνο στο πρώτο ημίωρο των δοκιμών αυτών, μένοντας στο γκαράζ της Scuderia καθώς οι μηχανικοί του εργαζόταν στις ρυθμίσεις της SF-23.

Παρά το πιλοτικό πλάνο των ελαστικών αρκετοί οδηγοί βγήκαν στην πίστα και με τη μαλακή γόμα, όπως ο Όσκαρ Πιάστρι της βαρέως ανανεωμένης McLaren - που ψάχνει λύσεις για τη μεγάλη αεροδυναμική αντίσταση της MCL60 σε ένα σιρκουί πολύ χαμηλής άντωσης, όπως είναι ο «ναός της ταχύτητας» στα προάστια του Μιλάνου.

Ο Αυστραλός με αυτή τη γόμα βρέθηκε αρχικά περιστασιακά στην κορυφή, αλλά τελικά βρέθηκε στην 11η θέση καθώς πολλοί άλλοι οδηγοί κινήθηκαν αρκετά ταχύτερα με την πιο αργή, σκληρή γόμα. Για την ακρίβεια, μαζί με τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, όλοι οι οδηγοί στην πρώτη πεντάδα σημείωσαν τον ταχύτερο γύρο τους με τα σκληρά ελαστικά.

Στα 35 χιλιοστά από τον Άγγλο της Mercedes βρέθηκε ο πρώτος οδηγός με τη μέση γόμα, ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin, ενώ ταχύτερος με τη μαλακή ήταν πίσω από τον Ισπανό ο έβδομος Λάντο Νόρις με την έτερη McLaren MCL60.

Τη μαλακή γόμα χρησιμοποίησαν εππισης οι Γιούκι Τσουνόντα και Άλεξ Άλμπον, Λόγκαν Σάρτζεαντ της Williams, που έκλεισαν τη δεκάδα και τη δωδεκάδα αντίστοιχα. Το ίδιο έκανε και ο Πιέρ Γκασλί με την Alpine, που έκανε προσομοίωση αγώνα με τη μαλακή γόμα - συμπληρώνοντας 24 γύρους με αυτήν.

Εμπρός από τον Γάλλο βρέθηκε ο Λίαμ Λόσον -αντικαταστάτης του τραυματία Ντάνιελ Ρικιάρντο στην Alpha Tauri- που μετά το «βάπτισμα του πυρός» στο βροχερό Ζάντβορτ έχει στη Μόντσα μια ευκαιρία να αναπτύξει την ταχύτητά του σε στεγνή πίστα.

Τέλος, οι δύο Alfa Romeo των Βάλτερι Μπότας και Γκουάνιου Τσόου παρουσίασαν πρόβλημα στον συμπλέκτη, ενώ αρκετά ανταγωνιστικός ήταν ο χρόνος του ρούκι -και πρωταθλητή της Formula 2- Φελίπε Ντρούγκοβιτς, που πήρε τη θέση του Λανς Στρολ σε αυτές τις δοκιμές στο κόκπιτ της Aston Martin AMR23.

Formula 1, GP Ιταλίας: Ο Φερστάπεν ταχύτερος με 46 χιλιοστά από τον Σάινθ στις πρώτες δοκιμές της Μόντσα
TAGS FORMULA 1 F1 GP ΙΤΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ