Αβαντάζ τίτλου του Οζιέ, ο Σεσκς επικεφαλής μετά τη δεύτερη μέρα στη Σαουδική Αραβία

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ έχει πλέον τον πρώτο λόγο για την κατάκτηση του φετινού τίτλου στο WRC καθώς ένα κλατάρισμα κόστισε πάνω από ενάμισι λεπτό στον Έλφυν Έβανς. Επικεφαλής του αγώνα ο Μάρτινς Σεσκς της M-Sport Ford, έπειτα από ποινή ενός λεπτού στον Αντριέν Φουρμό της Hyundai.
Ο Μάρτινς Σέσκς είναι ο νέος πρωτοπόρος του Ράλι Σαουδικής Αραβίας, 14ου και τελευταίου αγώνα του φετινού WRC, αφού ο επικεφαλής της γενικής Αντριέν Φουρμό της Hyundai τιμωρήθηκε με ένα λεπτό ποινής για πρόωρη είσοδο σε ένα time control.
Την ίδια ώρα, ο Σεμπαστιέν Οζιέ πήρε το πάνω χέρι στη μάχη του τίτλου του WRC ενόψει της τελευταίας ημέρας, καθώς βρίσκεται μεν στην 6η θέση, αλλά έχει αποκτήσει προβάδισμα 1’40’’ από τον Έλφυν Έβανς έπειτα από κλατάρισμα που ανάγκασε τον Ουαλό να αλλάξει τροχό μέσα στην ΕΔ11.
Ο Φουρμό είχε ολοκληρώσει το χαοτικό -με αμέτρητα κλαταρίσματα- σημερινό σκέλος με προβάδισμα 2,4 δευτερολέπτων από τον Σεσκς, όμως η πρόωρη άφιξη του Γάλλου στο time control του κόστισε ακριβά. Οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή ενός λεπτού, ρίχνοντάς τον στην τέταρτη θέση, 57,6 δευτερόλεπτα πίσω.
Έτσι, ο Λετονός Σέσκς βρίσκεται πλέον στην κορυφή με διαφορά 3,4 δευτ. από τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai. Οι δύο τους θα διεκδικήσουν και τη νίκη στο αυριανό (29/11) τελευταίο σκέλος, καθώς ο τρίτος Τακαμότο Κατσούτα της Toyota έχει μείνει 41,5 δευτερόλεπτα πίσω. Πρόκειται για ακόμη μια ανατροπή σε μία από τις πιο δραματικές ημέρες της χρονιάς, καθώς ο Φουρμό ήταν ανάμεσα στους έξι που αντιμετώπισαν προβλήματα ελαστικών στο φινάλε.
Η εξέλιξη της 2ης μέρας του Ράλι Σαουδικής Αραβίας
Ο Φουρμό είχε ξεκινήσει την Παρασκευή (28/11) στην κορυφή μιας τετραπλής μάχης για τη νίκη με τους Σέσκς, Σάμι Πάγιαρι και Οττ Τάνακ. Στη σημερινή πρωινή Ειδική είχε ένα πίσω σπασμένο ψαλίδι και είδε το προβάδισμά του να μειώνεται στα 2,9 δευτ.
Έπειτα ο Σεσκς συνέχισε την αντεπίθεσή του, κόβοντας άλλο ένα δευτερόλεπτο από τον Φουρμό στην ΕΔ12, πριν η μάχη κορυφής πάρει άγρια τροπή στην ΕΔ13, την Um Al Jerem 2. Εκεί, ο Τάνακ και ο Παγιάρι πλησίασαν στα 6,3 δευτ. από την κορυφή, αλλά αμφότεροι είχαν κλατάρισμα νωρίς, αναγκάστηκαν να αλλάξουν τροχό και βγήκαν από τη διεκδίκηση της νίκης.
Ο Πάγιαρι επέστρεψε μπροστά από τον Φουρμό, όμως η σκόνη του Toyota τον αποσυντόνισε, με αποτέλεσμα ο Γάλλος να χάσει μια διασταύρωση και να μαζί και την πρωτοπορία – την ώρα που ο Σέσκς εκτοξευόταν σε προβάδισμα 22,1 δευτ.
Όμως το δράμα είχε συνέχεια, στην ΕΔ14. Ο Σεσκς είχε αριστερό πίσω κλατάρισμα νωρίς αλλά συνέχισε, χάνοντας 54,1 δευτερόλεπτα. Φαινόταν πως ο Φουρμό θα έπαιρνε πίσω τη διαφορά, αλλά ένα κλατάρισμα και για τον ίδιο στον εμπρός αριστερό τροχό του κόστισε ακριβά. Προτίμησε να μη σταματήσει, χάνοντας τελικά 29,6 δευτ., αλλά αρκετά για να επιστρέψει προσωρινά στην κορυφή – πριν η ποινή της προάφιξης ανακατέψει ξανά την κατάταξη.
Ο Κάλε Ροβανπέρα ήταν από τους τυχερούς της τελευταίας Ειδικής, καθώς απέφυγε ζημιές στα ελαστικά, πήρε την ΕΔ και ανέβηκε πέμπτος, σχεδόν 20” πίσω από τον Φουρμό. Ο Οζιέ, παρότι είχε κι εκείνος κλατάρισμα, έφτασε στο Service έκτος, μόλις 0,2 δευτ. πίσω από τον Ροβανπέρα και μπροστά από τον Πάγιαρι και τον Έλφυν Έβανς.
Ο Ουαλός είχε το δικό του δράμα στην ΕΔ11, όταν αναγκάστηκε να σταματήσει και να αλλάξει τροχό, χάνοντας 1′:38”. Έπεσε προσωρινά 10ος, όμως ανέβηκε ξανά 8ος καθώς τα κλαταρίσματα χτύπησαν και τους αντιπάλους του. Με τα δεδομένα της στιγμής, ο Έβανς μπαίνει στην τελευταία μέρα έναν βαθμό πίσω από τον Οζιέ, με άλλους 10 βαθμούς να μοιράζονται το Σάββατο στις τρεις τελευταίες Ειδικές.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ και ο κορυφαίος της Rally2, Όλιβερ Σόλμπεργκ. Ο Τάνακ ολοκλήρωσε μια εφιαλτική ημέρα στη 16η θέση, με τέσσερα κλαταρίσματα συνολικά και ποινή 2:30 για καθυστέρηση στο τελευταίο time control.