ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2025

Ανίκητος στα ελληνικά βουνά ο Οττ Τάνακ, κατέκτησε για πρώτη φορά το Ράλλυ Ακρόπολις

Austral / Hyundai Motorsport GmbH

O Οττ Τάνακ έγραψε το όνομά του στην ένδοξη λίστα των νικητών του Ακρόπολις, ο δεύτερος Εσθονός μετά τον Μάρκο Μάρτιν το 2003, ολοκληρώνοντας την κυριαρχία του που ξεκίνησε από το απόγευμα της Παρασκευής στον 7ο γύρο φετινό γύρο του WRC.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι του 2019 με το συνοδηγό του Μάρτιν Γιαρβεόγια κέρδισαν την πρώτη φετινή νίκη τόσο των ίδιων όσο και της Hyundai, βάζοντας τέλος στο σερί των 6 διαδοχικών νικών της Toyota από το Μόντε Κάρλο μέχρι τον προηγούμενο αγώνα, στη Σαρδηνία. Αυτά σε έναν αγώνα που επέστρεψε στην παραδοσιακή του ημερομηνία του Ιουνίου, επιφυλάσσοντας στα πληρώματα αφόρητα υψηλές θερμοκρασίες.

Ο Τάνακ λίγο έλειψε να δει τους κόπους του τριημέρου να γκρεμίζονται, καθώς το Hyundai i20 N Rally1 παρουσίασε ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων στην τελευταία ΕΔ, στην Power Stage Ταρζάν 2.

Στις πλευρικές θέσεις του βάθρου ανέβηκαν δύο γαλλικά πληρώματα, δεύτεροι οι Σεμπαστιάν Οζιέ και Βινσέν Λαντέ της Toyota, που δεν είχαν απαντήσεις για το ρυθμό του Τάνακ όλο το Σαββατοκύριακο και τερμάτισαν 32,8’’ πίσω του, και τρίτοι οι Αντριέν Φουρμό και Αλεξάντερ Κορία της Hyundai – που διεκδικούσαν τη νίκη μέχρι μια σπασμένη ανάρτηση να τους θέσεις εκτός μάχης στο Οινοχώρι το μεσημέρι του Σαββάτου.

(new Image()).src = 'https://capi.connatix.com/tr/si?token=90f3eed9-7b9d-4069-a260-3045bc9feaf1&cid=802bc865-afca-472a-8b42-6b7ce9fd58ba'; cnx.cmd.push(function() { cnx({ playerId: "90f3eed9-7b9d-4069-a260-3045bc9feaf1", mediaId: "52acd316-8e97-48bc-b06a-5d72c077636f" }).render("1a9a9989f595492e9c9f311d54312934"); });

Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Έλφυν Έβανς έχασε -όπως αναμενόταν- πολύ χρόνο την πρώτη ημέρα με το μεγάλο μειονέκτημα της πρώτης θέσης εκκίνησης στις Ειδικές, γλιστρώντας καθώς καθάριζε το δρόμο για τους υπόλοιπους.

Έκτοτε έκανε μοναχικό αγώνα στην 4η θέση, με συντηρητικό ρυθμό για να συλλέξει τους πολύτιμους βαθμούς της προσπάθειάς του για το πρώτο του πρωτάθλημα. Τον ακολούθησε ο Τιερί Νεβίλ, που ατύχησε φέτος στην Ελλάδα πολύ νωρίς, με δύο κλαταρίσματα την Παρασκευή, ένα το Σάββατο μαζί μια σπασμένη ανάρτηση, και τέλος με ένα πρόβλημα στον κινητήρα σήμερα.

Ο Οζιέ ωστόσο, αν και ο ίδιος λέει ότι δεν πάει για το ένατό του πρωτάθλημα ακολουθώντας -και φέτος- πρόγραμμα περιορισμένων αγώνων, κέρδισε το μέγιστο των 5 βαθμών τόσο στη σημερινή Super Sunday όσο και άλλων 5 βαθμών με τον πρώτο του χρόνο στην τελευταία Power Stage – στο δεύτερο πέρασμα από τον Ταρζάν.

Στη Super Sunday τον ακολούθησαν οι Τάνακ-Έβανς-Φουρμό-Νεβίλ που πήραν 4-3-2-1 βαθμούς αντίστοιχα, ενώ τους ανάλογους βαθμούς στην τελευταία Power Stage μοιράστηκαν οι Ροβάνπερα-Νεβίλ-Έβανς-Τάνακ.

Μετά από όλα αυτά, ο Έβανς έμεινε μεν στην κορυφή της βαθμολογίας με 150 βαθμούς, αλλά ο Οζιέ τον πλησίασε στους 141 και ο Τάνακ στους 138 – ενώ ο δις πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα έμεινε στους 119, μετά την εγκατάλειψή του το απόγευμα του Σαββάτου από ένα οδηγικό λάθος στα μαζί με ένα πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης του Toyota GR Yaris Rally1. Ο περσινός πρωταθλητής Τιερί Νεβίλ, μετά από άλλον έναν ατυχή για εκείνον αγώνα, έχει 96 βαθμούς.

Στην 6η θέση της γενικής, ο Όλιβερ Σόλμπεργκ με το Toyota GR Yaris Rally2 κέρδισε την κατηγορία WRC2 και ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας της. Έβδομος και δεύτερος στην κατηγορία Rally2 τερμάτισε ο Γκας Γκρίνσμιθ με Skoda Fabia RS Rally2, ο οποίος κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση του Γιοχάν Ροσέλ με το Citroen C3 Rally2. Στο JWRC, ο Αλί Τουρκάν έμεινε μακριά από προβλήματα και εξασφάλισε την πρώτη του νίκη στην κατηγορία.

Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα επικράτησαν οι Γιάννης Πλάγος-Χρήστος Κουζιώνης με ένα Skoda Fabia RS Rally2, καταφέρνοντας να επιβιώσουν σε έναν εξαιρετικά απαιτητικό αγώνα. Στο άτυπο ελληνικό βάθρο τούς ακολούθησαν οι Καρανικόλας-Κακαβάς και Χαλκιάς-Κομνός, με Ford Fiesta Rally2 και Renault Clio Rally3, αντίστοιχα.

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2025 – Τελική Κατάταξη

WRC.COM

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ