Πρεμιέρα για τη νέα BMW R 1300 RS, το νέο sport touring των Βαυαρών

Το νέο sports tourer με boxer κινητήρα της εταιρείας του Μονάχου φέρνει πιο προηγμένη τεχνολογία στην εκλεπτυσμένη του σχεδίαση, με στόχο τη δυναμικότερη εμπειρία της οδήγησης.
Στην καρδιά της νέας BMW R 1300 RS βρίσκεται ένας νέος boxer 1300 κ.εκ., υγρόψυκτος με απόδοση 145 ίππων στις 7.750 σ.α.λ. και 149 Nm ροπή στις 6.500 σ.α.λ.. Πρόκειται για τον ισχυρότερο boxer που έχει μπει ποτέ σε γραμμή παραγωγής από τη BMW, με τεχνολογία ShiftCam για μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων στην εισαγωγή.
Το νέο πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από φύλλα χάλυβα, με πίσω υποπλαίσιο από αλουμίνιο. Η ανακατανομή μαζών χαμηλώνει το κέντρο βάρους και βελτιώνει τη συμπεριφορά στην οδήγηση.
Μπροστά φοράει ανεστραμμένο πιρούνι 47mm και πίσω την ανανεωμένη ανάρτηση EVO Paralever. Το DSA (Dynamic Suspension Adjustment) προαιρετικά προσφέρει ρυθμιζόμενο ελατήριο, απόσβεση και αυτόματη αντιστάθμιση φορτίου.
Οι νέες ζάντες είναι ελαφρύτερες κατά 1.4 κιλά, σε διαστάσεις 120/70ZR17 μπροστά και 190/55ZR17 πίσω. Τα φρένα αποτελούνται από διπλούς δίσκους 310mm με 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες εμπρός και μονό δίσκο 285mm πίσω, με BMW Integral ABS Pro στάνταρ.
Η μοτοσυκλέτα προσφέρει τρία riding modes στάνταρ (“Rain”, “Road”, “Eco”) και προαιρετικά το πακέτο Riding Modes Pro με επιπλέον επιλογές “Dynamic” και “Dynamic Pro”. Όλα συνδυάζονται με MSR (Engine Drag Torque Control) και DTC Traction Control, ενώ η έκδοση Performance περιλαμβάνει και λειτουργία DTC-Shift για ρύθμιση της ολίσθησης στον πίσω τροχό.
Μία από τις σημαντικότερες προσθήκες είναι ο ASA (Automated Shift Assistant), που προσφέρει αυτόματο συμπλέκτη και επιλογή χειροκίνητης ή πλήρως αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων. Χωρίς μανέτα συμπλέκτη, η οδήγηση γίνεται πιο ξεκούραστη και άμεση.
Αισθητικά, η ζελατίνα με νέα LED φώτα (προαιρετικά με Adaptive Headlight Pro) εντέινουν το δυναμισμό της εμφάνισης, ενώ ο ανανεωμένος σχεδιασμός προσφέρει καλύτερη αεροδυναμική και τελική ταχύτητα έως 245 km/h. Η εργονομία, επίσης, έχει βελτιωθεί με πιο sport τρίγωνο τιμόνι-μαρσπιέ-σέλα.
Στον τομέα ηλεκτρονικών, η BMW R 1300 RS εξοπλίζεται με TFT οθόνη 6,5 ιντσών, Cruise Control και το νέο Riding Assistant που περιλαμβάνει Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning (SWW) και Rear-End Collision Warning (RECW).
Το νέο σύστημα πλοήγησης με ηλεκτρονικό κλείδωμα υποστηρίζει τις τελευταίες συσκευές μέσω των εφαρμογών BMW Navigator & ConnectedRide, ενώ οι θήκες και το topcase είναι ηλεκτροδοτούμενα με εσωτερικό φωτισμό και θύρες USB-C. Τέλος, υπάρχει και μαγνητικό tank bag με χωρητικότητα 5-8 λίτρα.
Η βαυαρική μοτοσυκλέτα διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις (Basic, Triple Black, Performance και Option 719 Cuyamaca) και στα πακέτα εξοπλισμού Comfort Package (θερμαινόμενες σέλες και γκριπ, RDC), Dynamic Package (DSA, ASA/Shift Assistant Pro, Riding Modes Pro, sport φρένα), Innovation Package (Headlight Pro, Riding Assistant) και Touring Package (κεντρικό σταντ με υποβοήθηση, βάσεις για βαλίτσες).
Τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας BMW R 1300 RS
- 2-κύλινδρος boxer κινητήρας αποδίδει 107 kW (145 hp) στις 7.750 σαλ. και ροπή 149 Nm στις 6.500 σαλ.
- Τρία προγράμματα οδήγησης, στάνταρ, εξασφαλίζουν άριστη προσαρμογή της μοτοσικλέτας σε όλες τις οδικές συνθήκες.
- Riding Modes Pro με πρόσθετα προγράμματα “Dynamic” και “Dynamic Pro”, και λειτουργία προεπιλογής riding mode προαιρετικά από το εργοστάσιο.
- Σύστημα ελέγχου φρένου κινητήρα – engine drag torque control (MSR), ως στάνταρ εξοπλισμός.
- Automated Shift Assistant (ASA) με πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη και χειροκίνητες ή αυτόματες αλλαγές για μία αναβαθμισμένη εμπειρία του αναβάτη – προαιρετικός εξοπλισμός.
- Νέο κύριο πλαίσιο από χάλυβα και αλουμινένιο υποπλαίσιο.
- Νέο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι και αναθεωρημένη πίσω ανάρτηση EVO Paralever για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμού.
- Νέα ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic Suspension Adjustment (DSA) ως προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός, με δυναμική ρύθμιση. Το πρώτο στον κόσμο τηλεσκοπικό πιρούνι μοτοσικλέτας μαζικής παραγωγής με ρυθμιζόμενη σκληρότητα ελατηρίου.
- Νέοι τροχοί, πάνω από 1,4 kg ελαφρύτεροι.
- Υψηλής απόδοσης σύστημα φρένων σε συνδυασμό με BMW Motorrad ABS Pro για ασφαλές φρενάρισμα ακόμα και υπό κλίση.
- Προβολέας full LED στάνταρ, με σπορ και λεπτή σχεδίαση, και προηγμένος LED φωτισμός σε όλη τη μοτοσικλέτα. Προβολέας Pro με προσαρμοζόμενο φωτισμό στροφής διατίθεται προαιρετικά από το εργοστάσιο.
- Riding Assistant με Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Rear End Collision Warning (RECW) και Lane Change Warning (SWW) για ασφαλή και άνετη οδήγηση – προαιρετικός εξοπλισμός από το εργοστάσιο.
- Για πρώτη φορά, η προεγκατάσταση για σύστημα πλοήγησης προσφέρει ηλεκτρικό μηχανισμό κλειδώματος για μέγιστη εργονομία – διατίθεται προαιρετικά από το εργοστάσιο.
- Τέσσερις εκδόσεις: Βασική, Triple Black, Performance και Option 719 Cuyamaca.
- Ποικιλία εκδόσεων σέλας με δυνατότητα ρύθμισης ύψους / κλίσης σέλας, και νέας σχεδίασης σύστημα βαλιτσών με ηλεκτρική διασύνδεση, Topcase και έξυπνος σάκος ρεζερβουάρ.