ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ

Οδηγήσαμε το Voge DS800X Rally, ένα ολοκληρωμένο μεσαίο Adventure σε εξαιρετική τιμή

VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Ήταν πολυαναμενόμενη η έλευση του Voge DS800X Rally στην ελληνική αγορά, και με την πρώτη οδηγική εμπειρία που αποκτήσαμε μαζί του στο Λαύριο φανηκε αντάξιο των προσδοκιών: μια εξαιρετική Adventure που δεν δείχνει να έχει κάτι να ζηλέψει από τον ιαπωνικό και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό – και μάλιστα διατίθεται σε μια εξαιρετική τιμή προσφοράς.

Η DS800X Rally υπήρξε ένα ξεχωριστό πρόγραμμα εξέλιξης εν λευκώ από τη Loncin, μητρική εταιρεία της Voge. Η κινεζική Loncin, θυμίζουμε, έχει εμπειρία 30 ετών από τη συνεργασία της με κορυφαίους κατασκευαστές από την Ασία και την Ευρώπη (όπως η BMW Motorrad), και έχει ήδη πουλήσει πάνω από 30 εκατομμύρια κινητήρες παγκοσμίως.

Η θυγατρική Voge μπήκε στη χώρα μας το 2020 ως premium μάρκα, αλλά με στόχευση την καλή σχέση αξίας-τιμής – και η DS800X Rally είναι η εντυπωσιακότερη μοτοσικλέτα της μέχρι στιγμής. Όχι μόνο με την κατασκευή και την τεχνολογία της, αλλά και διότι σηματοδοτεί την απαρχή της νέας γενιάς μεγάλων on/off της εταιρείας.

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Σχεδιάστηκε για να είναι ένα ισορροπημένο Adventure διπλής χρήσης (ασφάλτου / χώματος) στα μεσαία κυβικά, με προσιτή εργονομία (χωρίς υπερβολικές απαιτήσεις ύψους ή εξειδίκευσης), για να έχει εξίσου καλή άνεση στην πόλη, στο ταξίδι και στις εκτός δρόμου περιηγήσεις. Σφαιρικά, η συμβιβασμοί για αυτή την ολοκλήρωση δεν χαλούν την απόδοσή της σε κανέναν από αυτούς τους τρεις τομείς – αντίθετα, βρίσκουν μια “χρυσή τομή” που την κάνει ευχάριστη και στους τρεις.

Στο επίκεντρο της DS800X Rally βρίσκεται ο ολοκαίνουργιος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας KEL800, χωρητικότητας 798 κυβικών εκατοστών. Το υγρόψυκτο σύνολο, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC) και οκτώ βαλβίδες, ιδιαίτερα αξιόλογο, εισάγει ένα σύνολο στην κατηγορία μεσαίου κυβισμού που θυμίζει έντονα αντίστοιχα ιαπωνικά μοντέλα σε λειτουργία και ήχο.

Ο στρόφαλος έχει γωνία 270 μοιρών, μια διάταξη που χαρίζει αίσθηση και χαρακτηριστικό βαθύ ήχο κινητήρα V2. Με διάμετρο εμβόλου 84 χιλιοστά και μεγάλη διαδρομή 72 χιλιοστών, ευνοείται η παραγωγή ροπής (με peak τα 81 Nm στις 6.500 σ.α.λ.), και παρότι η ισχύς των 95 ίππων (στις 9.000 στροφές) είναι από τις υψηλότερες στην κατηγορία, η απόδοση του μοτέρ δεν έχει εκρήξεις αλλά είναι ρυθμισμένη για μια εντυπωσιακά επίπεδη καμπύλη ροπής.

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Συγκεκριμένα, η Voge αναφέρει ότι πάνω από 70 Nm είναι διαθέσιμα σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών, καθώς η ισχύς κορυφώνεται στις ψηλές. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας είναι διαρκώς ροπάτος σε όλο το φάσμα, χωρίς κενά ή απότομα ξεσπάσματα. Αυτό τον κάνει απολαυστικό στον επαρχικό ορεινό δρόμο και στο χώμα, ενώ παράλληλα έχει την ισχύ του ψηλά για το ταξίδι.

Ο κινητήρας συνεργάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο και υδραυλικό συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης (slipper clutch), ο οποίος κάνει τον χειρισμό λιγότερο κουραστικό και τις αλλαγές πιο ομαλές και ακριβείς.

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Ένα άλλο τεχνολογικό πλεονέκτημα είναι το σύστημα λίπανσης με δύο αντλίες λαδιού, το οποίο επιτρέπει τη χρήση ρηχού κάρτερ, μειώνοντας το ύψος του κινητήρα και αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος στα 22,0 εκατοστά. Έτσι, έχει ψηλότερη απόσταση από το έδαφος από τη Honda Transalp 750 και το Benelli TRK702X, αλλά όχι κι από τη Yamaha Tenere 700 ή το CF MOTO 800 MT-X.

Σε έναν ωραίο επαρχιακό σπειροειδή δρόμο ο κινητήρας ξεδιπλώνει τις αρετές του, τραβώντας δυνατά από χαμηλά και γεμίζοντας γενναία στη μεσαία περιοχή, χωρίς υποψία κραδασμών (χάρη στους διπλούς αντικραδασμικούς άξονες).

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Το DS800X Rally είναι εξοπλισμένο με αναρτήσεις της KYB, όπως και όλος ο βασική ανταγωνισμός (με εξαίρεση τις Showa της Transalp 750): μπροστά βρίσκουμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 43 mm με διαδρομή 200 mm και πίσω ένα πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ με μοχλικό, με διαδρομή 190 mm.

Οι αναρτήσεις, στη μεσαία τους ρύθμιση, προσφέρουν άνεση για τουριστική χρήση, χωρίς να αφήνουν τη μεσαία Adventure να «βουλιάζει» στα φρένα, και κρατώντας το πλαίσιο ισορροπημένο.

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Το σύστημα φρένων της Nissin, αρκετά ισχυρό και αποδοτικό, μπροστά διαθέτει δύο δίσκους 310 χιλιοστών με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες, ενώ ο off-road προσανατολισμός εκφράζεται με ακτινωτούς τροχούς, 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, με ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR.

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Κι ακόμη, πάντα για την off-road κίνηση, το σύστημα εισαγωγής αέρα του κινητήρα βρίσκεται πάνω από τα 900 mm (μεταξύ τιμονιού και ρεζερβουάρ) για να εξασφαλίζει τη διέλευση ακόμα κι από βαθιά υδάτινα περάσματα.

Επίσης, το μπροστινό φτερό είναι ρυθμιζόμενο σε δύο θέσεις, ο κινητήρας έχει ποδιά αλουμινίου πάχους 3 mm, οι μεταλλικές μπάρες προσφέρουν τριπλή προστασία ανά πλευρά, τα πεντάλ φρένου και ταχυτήτων είναι αναδιπλούμενα και υπάρχουν προστατευτικές καλύψεις σε ρεζερβουάρ και πλαϊνά πλαστικά.

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Με βάρος 213 κιλά και μεταξόνιο 1.575 χιλιοστών, η Voge DS800X Rally -ογκώδης όσο παλαιότερα χιλιάρια On/Off όχι πολλά χρόνια πριν- έχει εξαιρετικά εργονομική θέση οδήγησης ακόμα και για πιο μικρόσωμους αναβάτες (με τη σέλα στα 850 mm) – παρά το μεγάλο ρεζερβουάρ των 24 λίτρων. Το οποίο συμβάλλει στη γενικότερη καλή προστασία από τον αέρα μαζί με τα πλαστικά και τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα.

Νιώθεις, στην άσφαλτο ή στο χώμα, να ενσωματώνεσαι καλά μαζί της και να παίρνεις καλή πληροφόρηση, ενώ η ρύθμιση των αμορτισέρ συγχρωρεί λάθη και αποφεύγει τις ακρότητες στην αντίδραση.

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Με όρθια θέση οδήγησης, στο χώμα, παρότι τα μαρσπιέ είναι σχετικά ψηλά, η μείωση του κέντρου βάρους προσφέρει στιβαρό πέρασμα ακόμα και από κακοτράχαλα τερέν. Και η απενεργοποίηση του Traction Control δεν αποκαλύπτει καμία νευρική συμπεριφορά της DS800X, χάρη κυρίως στη γραμμικότητα της απόδοσης του κινητήρα. Με λίγο πιο προοδευτικό (όχι τόσο απότομο) γκάζι στα πρώτα χιλιοστά, η αίσθηση στο χώμα θα ήταν ακόμα πιο εύκολη.

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Στον τομέα των ηλεκτρονικών, ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του δύο προγράμματα οδήγησης (Sport και Normal). Πέραν του Traction Control, το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί είτε πλήρως είτε μόνο στον πίσω τροχό, μέσω ειδικού κουμπιού στο τιμόνι.

Η Voge DS800X Rally διαθέτει στο τιμόνι οθόνη TFT 7 ιντσών σε κατακόρυφο προσανατολισμό, με πλήρη συνδεσιμότητα και λειτουργία mirroring για πλοήγηση. Στον εξοπλισμό άνεσης προσθέστε και τα θερμαινόμενα γκριπ, τη θερμαινόμενη σέλα και τις ρυθμιζόμενες μανέτες μαζί με τον ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα. Διαθέτει, επίσης, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) και κάμερα καταγραφής διαδρομών (Dash Cam).

Voge DS800X Rally VOGE / Β. ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Απέναντι σε καταξιωμένους ανταγωνιστές, όπως οι Honda Transalp 750, Yamaha Tenere 700 και CFMoto 800 MT-X, η Voge DS800X Rally τα καταφέρνει περίφημα: ένα ολοκληρωμένο και ισορροπημένο Adventure στα μεσαία κυβικά, με τον ισχυρότερο κινητήρα στην κατηγορία (μαζί με το Kove 800X Pro), έχει για υπερατού την εκπληκτική του τιμή, που για την προπαραγγελία είναι διαθέσιμο στα 8.295 ευρώ σε σε λευκό και μαύρο ματ χρωματισμό.

Ακόμα και μετά το πέρας της περιόδου προ-κράτησης, η τελική τιμή είναι εξαιρετική, στα 8.995 ευρώ, δεδομένου ότι κατατάσσει το DS800X Rally στη βάση του κόστους της κατηγορίας του παρά την αποδεδειγμένη, πλέον, αξία της τεχνολογίας, της ποιότητας και του εξοπλισμού του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ