Η ιστορία της θρυλικής Honda του Μίκαελ Σουμάχερ -και το τρελό ποσό στο οποίο πουλήθηκε

Η προσωπική, αγωνιστική Honda CBR1000RR Fireblade SC59 του θρύλου της Formula 1 Μίκαελ Σουμάχερ πουλήθηκε πρόσφατα σε δημοπρασία για το εντυπωσιακό ποσό των 64.800 ευρώ – σχεδόν διπλάσιο από τις αρχικές εκτιμήσεις.
Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα, μοντέλο του 2010, είχε προετοιμαστεί για αγώνες από την Holzhauer Racing Performance (HRP) στη Γερμανία και χρησιμοποιήθηκε από τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή τόσο σε track days όσο και στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Superbikes και σε περιφερειακούς αγώνες στην Ευρώπη, μετά την πρώτη του αποχώρηση από την F1 το 2007.
Με αυτή τη CBR 1000RR Fireblade ο “Σούμι” είχε λάβει μέρος στον αγώνα αντοχής των 8 Ωρών του Οσερσλέμπεν το 2008, που ήταν στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής Μοτοσικλετών.
Η καλύτερη επίδοσή του στις μοτοσικλέτες ήταν μια εντυπωσιακή τρίτη θέση σε αγώνα του γερμανικού πρωταθλήματος IDM στο Pannonia-Ring, στην Ουγγαρία, το 2009, πίσω από τους Μάρτιν Μπάουερ και Αντρέας Μέκλαου – αν και αυτό το αποτέλεσμα δεν επιτεύχθηκε με τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα.
Η συγκεκριμένη Honda CBR 1000 ήταν επίσης η μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο Μίκαελ Σουμάχερ κατά τη διάρκεια μιας ιδιωτικής προπόνησης στις 11 Φεβρουαρίου 2009 στην πίστα της Καρθαγένης, στην Ισπανία. Εκείνη τη μέρα, χάνοντας τον έλεγχο της μοτοσικλέτας, έπεσε και τραυματίστηκε στον αυχένα.
Ο τραυματισμός αυτός του στέρησε τη δυνατότητα να αντικαταστήσει τον Φελίπε Μάσσα στο κόκπιτ της Ferrari στο Ευρωπαϊκό GP της Βαλένθια το 2009, έπειτα από τον πολύ σοβαρό τραυματισμό του Βραζιλιάνου στον αγώνα της Ουγγαρίας λίγες ημέρες νωρίτερα.
“Δεν μπορέσαμε να λύσουμε τα προβλήματα στον αυχένα, τα οποία επανεμφανίστηκαν μετά την ιδιωτική δοκιμή [με τη Ferrari] στο Μουτζέλο”, είχε δηλώσει τότε ο Γερμανός. “Από ιατρική και θεραπευτική άποψη, δοκιμάσαμε τα πάντα.
Δυστυχώς, δεν είμαι σε θέση να αντικαταστήσω τον Φελίπε. Έκανα ό,τι μπορούσα για να καταστήσω δυνατή αυτή την προσωρινή επιστροφή, αλλά απλώς δεν λειτούργησε”. Κατά συνέπεια, η Ferrari κάλεσε τον εφεδρικό οδηγό της, Λούκα Μπαντοέρ, για να αντικαταστήσει τον Μάσα.
Αργότερα την ίδια χρονιά, στις 23 Δεκεμβρίου, η Mercedes ανακοίνωσε επίσημα την υπογραφή συμβολαίου με τον Σουμάχερ για τη σεζόν της Formula 1 του 2010. Η τριετία του με τη γερμανική εταιρεία δεν έφερε τις επιτυχίες που είχε ζήσει με τη Ferrari στο παρελθόν, κι έτσι στο τέλος του 2012 αποσύρθηκε οριστικά από το σπορ. Το Δεκέμβριο του 2013 συνέβη ο τραγικός του τραυματισμός ενόσω έκανε σκι στις Γαλλικές Άλπεις, από τον οποίο δεν έχει ακόμα ανακάμψει.
Η Honda αποτέλεσε ένα από τα κορυφαία εκθέματα της διαδικτυακής δημοπρασίας της RM Sotheby’s στη Γερμανία με τίτλο «The Champions – Schumacher and F1 Legends», η οποία περιλάμβανε πάνω από 300 αντικείμενα, όπως υπογεγραμμένα γάντια, κράνη, εξαρτήματα αγωνιστικών μονοθεσίων, καθώς και ρολόγια και τρόπαια.
Η μοτοσικλέτα ήταν εξοπλισμένη με όλες τις αγωνιστικές βελτιώσεις της εποχής: αγωνιστική ECU, airbox, clip-ons, ανθρακονημάτινα τμήματα σε ειδική βαφή με το νούμερο 77 που είχε επιλέξει ο Σουμάχερ, quickshifter και εξάτμιση Akrapovic.
Μαζί με τη μοτοσικλέτα, την αγορά της συνόδευε το υπογεγραμμένο από τον “Σούμι” κράνος Schuberth, ένα ζευγάρι αγωνιστικών γαντιών με την υπογραφή του Γερμανού και ειδικό κάλυμμα με τα ονόματα του ίδιου και του κατασκευαστή της μοτοσικλέτας.
Πέραν των αγώνων του με αυτή τη Honda, η ενασχόληση του Σουμάχερ με τους αγώνες μοτοσικλέτας περιλάμβανε και πολλές δοκιμές υψηλού κύρους – όπως της Ducati Desmosedici του MotoGP στην πίστα του Μουτζέλο (που προοριζόταν για τον Κέισι Στόνερ) και της Aprilia RSV4 Superbike στη Βαλένθια, η οποία ανήκε στον επίσης παγκόσμιο πρωταθλητή Μαξ Μπιάτζι.