Ducati Monster: Τι αλλάζει στη νέα γενιά του ιταλικού naked

Η θρυλική, διαχρονική γυμνή μοτοσικλέτα της Ducati πέρασε στην 5η γενιά της, με μυώδεις γραμμές που αντλούν έμπνευση από το πρώτο Monster του 1992 – ενώ ταυτόχρονα είναι το πιο ελαφρύ τετραβάλβιδο Monster που έχει κατασκευαστεί ποτέ, στηριζόμενο στο ολοκαίνουργιο κινητήρα V2 με μεταβλητό χρονισμό IVT.
Η Monster, που απευθύνεται σε όσους θέλουν μια εμβληματική, γοητευτική, high-tech αλλά και εύκολη στην οδήγηση μοτοσικλέτα, ήταν ένα από τα βασικά εκθέματα της εταιρείας του Borgo Panigale στη φετινή έκθεση EICMA του Μιλάνου – λίγες μέρες μετά την επίσημη παρουσίασή της στο νέο επεισόδιο του Ducati World Premiere 2026.
Η ιταλική naked έχει γράψει ξεχωριστή ιστορία στο παγκόσμιο μοτοσυκλετιστικό στερέωμα. Από την πρώτη του εμφάνιση στην Κολωνία το 1992, το Monster άλλαξε τη φιλοσοφία της γυμνής σπορ μοτοσικλέτας και δημιούργησε μια εντελώς νέα κατηγορία, μετατρέποντας το ίδιο σε διαχρονικό ορόσημο.
Με το μοντέλο του 2026, η Ducati ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο σε αυτή την πορεία. Το νέο Monster είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, ελαφρύτερο, τεχνολογικά πιο προηγμένο και αυθεντικό στη φιλοσοφία του.
Το πλαίσιο υιοθετεί τεχνολογία από τα Superbikes, και τεχνογνωσία από τρεις δεκαετίες εξέλιξης. Στη νέα της γενιά η Monster ανανεώνει πλήρως τη σχεδιαστική της “γλώσσα”, συνδυάζοντας το χαμηλό βάρος της κατασκευής και τη σύγχρονη τεχνολογία με αισθητική που παραπέμπει ευθέως στο πρώτο μοντέλο: πιο σφηνοειδές, πιο σπορ, πιο συμπαγές, με τον προβολέα πλαισιωμένο από τους «ώμους» του ρεζερβουάρ, τη μονοκόμματη σέλα για αναβάτη και συνεπιβάτη και το κοντό, ελαφρύ πίσω μέρος.
Το χαρακτηριστικό ρεζερβουάρ τύπου “bison-back” ανασχεδιάστηκε ώστε να παραμένει λεπτό, αλλά ταυτόχρονα να επαναφέρει την παραδοσιακή μυώδη εμφάνιση του Monster, ενσωματώνοντας τις εμπρόσθιες εισαγωγές αέρα που εμφανίστηκαν στη δεύτερη γενιά.
Ο full-LED προβολέας αποτελεί το «πρόσωπο» της μοτοσικλέτας, με μοντέρνο, ρομποτικό look και τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή διπλού “C”, η οποία παραπέμπει και στην Panigale V4.
Η νέα, πιο στενή σέλα είναι και χαμηλότερη κατά 5 χιλιοστά από την τρέχουσα γενιά, βοηθώντας τον αναβάτη να πατά πιο εύκολα στο έδαφος και να παραμένει πιο άνετος χάρη στη βελτίωση της θερμικής απόδοσης από τα πλαϊνά απαγωγής θερμότητας. Στο κάτω μέρος δεσπόζει το λογότυπο Ducati και οι συντεταγμένες του εργοστασίου στο Borgo Panigale.
Η “καρδιά” του νέου Monster είναι ο ολοκαίνουργιος V2, 5,9 κιλά ελαφρύτερος από τον Testastretta, με εξελιγμένη τεχνολογία IVT που εξασφαλίζει ομαλή λειτουργία χαμηλά, «ζωντάνια» στη μεσαία περιοχή και ισχύ ψηλά, αγγίζοντας τους 111 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. Το 80% της ροπής αποδίδεται μεταξύ 4.000 και 10.000 σ.α.λ., προσφέροντας εκείνη τη χαρακτηριστική αίσθηση Monster που παραμένει δυνατή αλλά ποτέ κουραστική.
Το πλαίσιο τύπου μονοκόκ, το διπλό ψαλίδι εμπνευσμένο από το Hollow Symmetrical της Panigale V4 και το πίσω μέρος τύπου “trellis” συμπληρώνουν την ελαφρύτερη κατασκευή του μοντέλου. Με συνολικό βάρος 175 κιλών χωρίς καύσιμο, το Monster γίνεται έτσι πιο ευέλικτο και φιλικό στην καθημερινή οδήγηση, χωρίς να χάνει την απαιτούμενη σπορ σταθερότητα.
Οι αναρτήσεις της Showa (43 mm USD μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω) έχουν ρυθμιστεί ειδικά για άνεση και σπορ συμπεριφορά, ενώ τα φρένα Brembo με τους διπλούς δίσκους των 320 mm και τις τετραπίστονες δαγκάνες εξασφαλίζουν ισχυρή και προοδευτική επιβράδυνση.
Παράλληλα, το πλήρες ηλεκτρονικό πακέτο με 6D IMU προσφέρει cornering ABS, DTC, DWC, EBC και Quick Shift 2.0, ενώ τα τέσσερα Riding Modes (Sport, Road, Urban και Wet) αλλάζουν το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας ανάλογα με τις συνθήκες και τη διάθεση του αναβάτη.
Η οθόνη TFT 5 ιντσών με αναλυτικές ενδείξεις και δυνατότητα σύνδεσης με το Ducati Multimedia System και πλοήγηση turn-by-turn ολοκληρώνουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό.
Οι δυνατότητες εξατομίκευσης παραμένουν πλούσιες, με carbon λεπτομέρειες, billet αλουμινένια κομμάτια, σπορ σέλα Alcantara και εγκεκριμένα τελικά εξάτμισης από την Termignoni που μειώνουν βάρος και ενισχύουν τον χαρακτήρα του Monster.
Το νέο Monster θα ξεκινήσει να διατίθεται στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο του 2026. Θα κυκλοφορήσει σε Ducati Red και Iceberg White, στις εκδόσεις Monster και Monster+, με την τελευταία να διαθέτει κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη, ενώ θα υπάρχει και έκδοση 35 kW για κατόχους διπλώματος Α2.