ΔΟΚΙΜΕΣ MOTO

Δοκιμή του ανανεωμένου Piaggio MP3 με τον νέο κινητήρα 310 HPE

Piaggio MP3 310 HPE P.DIAMANTIS

Πώς απαντά το μικρότερο τρίτροχο σκούτερ της οικογένειας MP3, με την ευρύτατη φετινή του αναβάθμιση και τον ολοκαίνουριο κινητήρα των 310 κ.εκ., στο ερώτημα αν μπορεί εύκολα, ευέλικτα και οικονομικά να οδηγηθεί στην πόλη ακόμα κι από έναν αρχάριο αναβάτη με δίπλωμα αυτοκινήτου.

Χωρίς καμία αμφιβολία, το MP3 ήταν από τα σκούτερ που έμελλε να αναδιαμορφώσει το μοτοσικλετιστικό τοπίο του 21ου αιώνα όταν έκανε την πρώτη του εμφάνιση, το 2006 – με πυλώνες την μακρόχρονη τεχνογνωσία της Piaggio, το ιταλικό στιλ στις παρυφές της πολυτέλειας και την εκλεπτυσμένη εμπορική φήμη της εταιρείας.

Το πρώτο τρίτροχο σκούτερ του κόσμου άνοιξε το δρόμο για να ακολουθήσουν πολλοί ακόμα κατασκευαστές, ακόμα και από την Κίνα και την Ιαπωνία, διότι με τους δύο εμπρός τροχούς του αμέσως εξάλειψε από πολλούς μη σκληροπυρηνικούς ενδιαφερόμενους για ένα δίτροχο μεγάλο ποσοστό του φόβου για αυτό.

Piaggio MP3 310 HPE P.DIAMANTIS

Η εξάλειψη του φόβου δεν ήταν καθόλου θεωρία και καθόλου marketing. Αποδείχθηκε στην πράξη – και η 20ετής, σχεδόν, επιτυχία του MP3 είναι το καλύτερο τεκμήριο για αυτήν, πέραν της έτσι κι αλλιώς θετικής αποδοχής του τρίτροχου ιταλικού πειράματος από τον εξειδικευμένο μοτοσικλετιστικό Τύπο.

Δεκαεννέα χρόνια μετά, το MP3 έχει εξελιχθεί -σχεδιαστικά και τεχνολογικά- συμβαδίζοντας με όλη τη γκάμα των scooters της Piaggio, και φέτος ήρθε μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του: ο ολοκαίνουριος κινητήρας 310 κ.εκ., προδιαγραφών Euro5+, που έρχεται να ταιριάξει σαν γάντι στην ελληνική πραγματικότητα -μαζί με το συμπαγέστερο σχεδιασμό της μικρότερης αυτής 310- σε σχέση με τις μεγαλύτερες εκδόσεις MP3 400 και MP3 530.

O “πυρήνας” του νέου MP3 310, ο ολοκαίνουριος κινητήρας του, ο 310 HPE (High Performance Engine) εμπλουτίζει και τα άλλα 300άρια της Piaggio (όπως τα Beverly, και Vespa). Στο νέο αυτό μοτέρ (που αντικαθιστά τον κινητήρα των 278 κ.εκ.), ο κυβισμός έχει αυξηθεί στα 310 κ.εκ. – αύξηση της τάξης του 10% που έγινε για να αντισταθμιστεί η απώλεια ιπποδύναμης λόγω των προδιαγραφών Euro 5+ και να διατηρηθεί παρόμοια απόδοση με τον παλαιότερο κινητήρα.

Ο νέος 310άρης HPE αποδίδει 26,4 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., έναν ίππο παραπάνω από τον προηγούμενο – αλλά, το σημαντικότερο, 2 χιλιάδες στροφές χαμηλότερα. Η ροπή έχει επίσης αυξηθεί, στα 27,3 Nm στις 6.000 σ.α.λ. – και μπορεί να διαπιστώσει κανείς και στην πράξη, είτε στην καθημερινότητα της πόλης είτε στον αυτοκινητόδρομο, την ενίσχυση της απόκρισης του γκαζιού στις χαμηλές και μέσες στροφές.

Piaggio MP3 310 HPE P.DIAMANTIS

Ο κινητήρας παραμένει μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, με έναν εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες. Χάρη και στο νέο στρόφαλο με offset κύλινδρο, που μειώνει τις τριβές εμβόλου-κυλίνδρου (λύση που χρησιμοποιείται ευρέως και από την Honda) ο νέος 310 HPE έχει επίσης μειωμένους κραδασμούς, εσωτερικές τριβές και συνεπώς και θόρυβο.

Το σύστημα ψεκασμού είναι τελευταίας γενιάς Magneti Marelli MIUG4, ενώ τα διαστήματα συντήρησης του νέου κινητήρα έχουν διευρυνθεί, κάθε 10.000 χιλιόμετρα, υπογραμμίζοντας την αξιοπιστία του.

Piaggio MP3 310 HPE PIAGGIO PRESS

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ένα ζωηρότερο σύνολο, με απόθεμα ροπής σχεδόν για κάθε περίσταση, αλλά και πιο πολιτισμένο στη λειτουργία του. Η μέγιστη ταχύτητα έχει αυξηθεί στα 129 km/h (από 120 km/h του προηγούμενου), ενώ στο κοντέρ μπορεί να δείτε ακόμα και 140 km/h.

Η κατανάλωση καυσίμου έχει επίσης βελτιωθεί, και στη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 4,2-4,5 λίτρα/100km, προσφέροντας αυτονομία άνω των 240 χιλιομέτρων με το ρεζερβουάρ 11 λίτρων.

Piaggio MP3 310 HPE P.DIAMANTIS

Στην πράξη όλα αυτά έρχονται να ταιριάξουν μελετημένα, αρμονικά με την αποκλειστική και πατενταρισμένη τεχνολογία της Piaggio για τους δύο ανεξάρτητους μπροστινούς τροχούς υπό κλίση, για τη δημιουργία ενός συνόλου που είναι ασφαλές ακριβώς όσο δείχνει.

Αυτό το αρθρωτό, παραλληλόγραμμο σύστημα της εμπρός ανάρτησης προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές και εξαιρετικό κράτημα στον δρόμο, ειδικά σε βρεγμένο ή χαμηλής πρόσφυσης οδόστρωμα.

Επίσης, στάνταρ στο Piaggio MP3 310 είναι και το 3-κάναλο ABS και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR (Acceleration Slip Regulation), που πρώτη η Piaggio τοποθέτησε σε σκούτερ. Το ASR αποτρέπει την ολίσθηση του πίσω τροχού σε επικίνδυνες επιφάνειες, αλλά μπορεί να απενεργοποιηθεί αν το επιθυμεί ο αναβάτης.

Όσο για το ABS, συνδέεται με δισκόφρενα και στους τρεις τροχούς. Τα μπροστινά έχουν διάμετρο 258 χιλ. πίσω από τους δύο μεγάλους τροχούς διαμέτρου 13 ιντσών. Οι μανέτες δεν σου δίνουν μεν αίσθηση ότι τα φρένα αρπάζουν την άσφαλτο, όμως το δεύτερο φρένο μπροστά συμβάλλει σημαντικά στην πέδηση – όπως και το ποδόφρενο, που κατανέμει αυτόματα την ισχύ του εμπρός / πίσω.

Piaggio MP3 310 HPE P.DIAMANTIS

Οι δύο αυτοί μπροστινοί τροχοί συνοδεύονται από το μηχανισμό κλειδώματος της μπροστινής ανάρτησης, ο οποίος μετατρέπει την ισορροπία του οχήματος από δυναμική σε στατική. Δηλαδή το MP3 παραμένει σε ισορροπία στους τρεις τροχούς χωρίς να χρειάζεται σταντ, απλουστεύοντας το σταμάτημα και το παρκάρισμα.

Είναι προφανές πως όλα τα παραπάνω στοιχεία καθιστούν το MP3 ένα σκούτερ που μεταδίδει σε κάθε του μέτρο την αίσθηση ασφάλειας που αποζητά ακόμα και ο άπειρος χειριστής. Αλλά και για τον πιο έμπειρο, το σύστημα ανάρτησης των εμπρός τροχών παρέχει αυξημένη ακρίβεια στην οδήγηση και καλύτερη πληροφόρηση για το έδαφος και την πρόσφυση. Σε κάθε περίπτωση, επίσης, το Traction Control είναι πανταχού παρόν για ένα πιο απότομο γύρισμα του δεξιού καρπού.

Piaggio MP3 310 HPE P.DIAMANTIS

Παρότι πιο ογκώδες στο εμπρός μέρος του, το MP3 (χάρη στην ανεξάρτητη ανάρτηση των μπροστινών τροχών) δεν χάνει -ή χάνει ανεπαίσθητα- την ευελιξία ενός κλασσικού δίτροχου σκούτερ, τόσο εν κινήσει όσο και στους ελιγμούς εν στάσει.

Το συνηθίζεις εύκολα και ελίσσεσαι σβέλτα στην πόλη, ενώ σε πιο γρήγορο τέμπο ο αναβάτης εύκολα θα διαπιστώσει η δυνατότητα για αυξημένες κλίσεις που του δίνει η εμπρός ανάρτηση μπορεί να καταστήσει την εμπειρία ενός σκούτερ σε έναν στριφτερό δρόμο αρκετά διασκεδαστική. Και στον αυτοκινητόδρομο την ποιότητα κύλισης και σταθερότητά του.

Περνώντας στο σχεδιασμό του νέου MP3, οι αλλαγές είναι σχεδόν του ίδιου εύρους με των μηχανικών μερών. Και έχει δύο προσανατολισμούς: από τη μία πλευρά, η μάσκα του έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις για να προσφέρει καλύτερη προστασία από τον αέρα και τις καιρικές συνθήκες, ενώ την ίδια στιγμή το υπόλοιπο σώμα του είναι πιο συμπαγές και πιο δυναμικό.

Piaggio MP3 310 HPE PIAGGIO PRESS

Εμπνευσμένο από τα MP3 400 και 530, το μικρότερο MP3 έχει πλέον πιο μοντέρνα εμφάνιση και μαζί πολλαπλά σπορ στοιχεία. Ανάμεσα στα τελευταία συγκαταλέγεται μια πιο σπορτίφ εισαγωγή αέρα με τρισδιάστατη κυψελοειδή γρίλια στη μάσκα, και κάτω από αυτήν ένα κάθετο πτερύγιο.

Το τελευταία δρα σε συνδυασμό με τους ολοκαίνουριους πλευρικούς εκτροπείς αέρα, με στόχο την ενίσχυση της σταθερότητας και την αύξηση της τελικής ταχύτητας. Ο ανεμοθώρακας είναι επίσης νέος, σχεδιασμένος να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή προστασία με περιορισμένες διαστάσεις – αν και στις υψηλές ταχύτητες γίνονται αισθητοί οι στροβιλισμοί.

Στο δυναμισμό του συνόλου συμβάλλουν και τα οριζόντια Full LED φωτιστικά σώματα, οι τροχοί με πέντε μπράτσα και η αεροδυναμική ουρά, η οποία ενσωματώνει τη χειρολαβή του συνεπιβάτη και ολοκληρώνεται με ένα μοντέρνο οπίσθιο φωτιστικό σύνολο LED.

Piaggio MP3 310 HPE PIAGGIO PRESS

Περνώντας στα πιο πρακτικά ζητήματα, κάτω από την αρκετά πλατιά σέλα δύο επιπέδων (με νέα δομή αφρώδους υλικού και πρακτικά αναδιπλούμενα μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη) ο χώρος αποθήκευσης είναι εξαιρετικά μεγάλος, χωρώντας ένα full-face κράνος ή δύο jet, καθώς και άλλα αντικείμενα. Η σέλα διαθέτει ελατήριο για να παραμένει ανοιχτή, ενώ ένας διακριτικός γάντζος τσάντας έχει ενσωματωθεί στην μπροστινή ποδιά.

Ο πίνακας οργάνων, πλήρης ψηφιακός με οθόνη LCD 5 ιντσών, είναι ολοκαίνουριος και μεταξύ άλλων απεικονόζει ταχύμετρο, στροφόμετρο, ολικό χιλιομετρητή, μετρητή ταξιδιού, θερμοκρασία αέρα, ρολόι, στάθμη καυσίμου, θερμοκρασία ψυκτικού υγρού, εικονίδιο προειδοποίησης πάγου και συντήρησης.

Piaggio MP3 310 HPE PIAGGIO PRESS

Ο αναβάτης επίσης μπορεί να δει πληροφορίες όπως τη μέγιστη/μέση ταχύτητα, τη στιγμιαία/μέση κατανάλωση, την τάση και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας – ενώ οι προειδοποιητικές λυχνίες παρακολουθούν τον ψεκασμό, τη ρεζέρβα, την πίεση λαδιού, το ABS και το immobilizer.

Με το σύστημα συνδεσιμότητας Piaggio MIA (στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Sport αυτής της δοκιμής) επιτρέπεται η σύνδεση smartphone μέσω Bluetooth, όπου με την εφαρμογή της Piaggio όλες οι ειδοποιήσεις για εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων.

Piaggio MP3 310 HPE PIAGGIO PRESS

Το σύστημα επιτρέπει τη διαχείριση κλήσεων και την αναπαραγωγή μουσικής μέσω φωνητικών εντολών ή συγκεκριμένου κουμπιού. Καθώς επίσης και πληροφορίες για τη διαδρομή και την κατάσταση λειτουργίας του οχήματος, όπως στροφές κινητήρα, ισχύ, ροπή, κατανάλωση και τάση μπαταρίας. Επιπλέον, διαθέτει λειτουργίες Find Bike Finder και Follow Me για τον εντοπισμό του σκούτερ σε πολυσύχναστους χώρους στάθμευσης.

Πάνω από τον πίνακα οργάνων υπάρχει ένα πρακτικό ντουλαπάκι με συρτάρι και θύρα USB, για τη φόρτιση του smartphone, ενώ ιδιαίτερα πρακτικό στην καθημερινότητα είναι το σύστημα Keyless, το οποίο επιτρέπει την ενεργοποίηση της ανάφλεξης, το άνοιγμα της σέλας και της τάπας του ρεζερβουάρ, καθώς και το κλείδωμα του τιμονιού, χωρίς τη χρήση του συμβατικού κλειδιού – απλά με ένα πρακτικό κουμπί.

Piaggio MP3 310 HPE PIAGGIO PRESS

Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύεσαι να εντοπίσεις κάτι που να πάει στραβά, με το MP3. Η τεχνογνωσία του ομίλου Piaggio είναι πλέον πολύ μακρόχρονη και πολύ σημαντική, για να συμβεί κάτι τέτοιο. Και αυτό ισχύει ακόμα και για άπειρους αναβάτες, που θα το επιλέξουν ακόμα και διαθέτοντας αποκλειστικά δίπλωμα αυτοκινήτου.

Στο βασικό ερώτημα αν για τους τελευταίους το MP3 είναι όσο καλά μελετημένο θα μπορούσε, όσο πιο εύκολο και ασφαλές, μια ευεργετική εναλλακτική του αυτοκινήτου στο αστικό μας χάος, η απάντηση είναι ναι. Και η φετινή του αναβάθμιση το έκανε ακόμα καλύτερο, με τον πιο ταιριαστό κινητήρα που θα μπορούσαμε να είχαμε στην ελληνική πραγματικότητα.

Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την MP3 310 που ξεκινά από τα 8.099 ευρώ και την MP3 310 Sport που ξεκινά από τα 8.299 ευρώ – παρατάσσοντας την καλύτερη ευελιξία και οικονομία σε σχέση με τις δύο μεγαλύτερες εκδόσεις, που ξεπερνούν τις 10 χιλιάδες ευρώ.

Piaggio MP3 310 HPE PIAGGIO PRESS

Piaggio MP3 310

  • Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, 4χρονος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος
  • Χωρητικότητα: 310 κ.εκ.
  • Ισχύς (hp/rpm): 26,4 /7.500
  • Ροπή (Nm/rpm): 27,3/6.000
  • Κατανάλωση: 4,4 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 73 gr/km
  • Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός
  • Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
  • Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτό
  • Μήκος: 2.035 mm
  • Μεταξόνιο: 1.455 mm
  • Βάρος: 230 κιλά
  • Ανάρτηση εμπρός: Δύο ανεξάρτητες αναρτήσεις, οδηγούντες βραχίονες με δύο αμορτισέρ
  • Ανάρτηση πίσω: Δύο αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα στην προφόρτιση ελατηρίου
  • Φρένα εμπρός: Ένας δίσκος σε κάθε τροχό, διάμετρος 258mm, 2 δαγκάνες 2 εμβόλων, ABS
  • Φρένα πίσω: Δίσκος διαμέτρου 240 χιλιοστών, δαγκάνα 2 εμβόλων, ABS
  • Ρεζερβουάρ: 11 λίτρα
  • Τιμή: από 8.099 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ