JEEP AVENGER

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger JEEP

Η Jeep κάνει το πρώτο βήμα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με το εντυπωσιακό σε εμφάνιση και πολλά υποσχόμενο σε δυνατότητες Avenger. Οδηγήσαμε το νέο B-SUV στην Ισπανία και καταγράφουμε όσα διαπιστώσαμε.

Θέλει τόλμη, μεθοδικότητα και ευφυΐα για να αλλάξεις τελείως την φιλοσοφία σου, χωρίς όμως να χάσεις τον προσανατολισμό σου. Και η Jeep μας απέδειξε με το ολοκαίνουριο Avenger πως τα έχει και τα τρία αυτά χαρακτηριστικά, κάνοντας τη μετάβαση προς την 100% ηλεκτροκίνηση χωρίς να θυσιάζει την ελευθερία και την περιπέτεια που παραδοσιακά πρεσβεύει η μάρκα.

Το SPORT24 βρέθηκε στην Ισπανία, όπου έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού Jeep και ευπειθώς αναφέρει όλα όσα είδε οδηγώντας το πιο σημαντικό μοντέλο της τελευταίας 20ετίας για την Αμερικανική εταιρία.

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger JEEP / MAXSARAROTTO


H παρουσίαση του Jeep Avenger στην Ευρώπη σηματοδοτεί την επόμενη φάση εξηλεκτρισμού της μάρκας, η οποία έως το 2025 θα διαθέτει τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) στην γκάμα της και μέχρι το 2030 σκοπεύει το σύνολο των πωλήσεων της στην Ευρώπη να αποτελείται από 100% ηλεκτρικά οχήματα. Ήδη, άλλωστε, όλα τα Jeep που πωλούνται στη Γηραιά Ήπειρο, είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά.

Το Avenger ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη – και στη χώρα μας – με τις καλύτερες προοπτικές, έχοντας κατακτήσει τους τίτλους “Αυτοκίνητο Της Χρονιάς 2023” στον Ευρωπαϊκό θεσμό Car Of The Year και του “Best Family SUV 2023” στο Women’s World Car of the Year. Η καλύτερη αναγνώριση όμως έρχεται από τον κόσμο: το ηλεκτρικό B-SUV της Jeep έχει ήδη ξεπεράσει τις 20.000 παραγγελίες, πριν ακόμη πατήσει τους τροχούς του στους ευρωπαϊκούς δρόμους!

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger JEEP

Είναι προφανές πως με το Avenger η Jeep δεν στοχεύει στο παραδοσιακό της κοινό, αλλά σε νέους πελάτες μικρότερης ηλικίας. Και αυτό φαίνεται με πολλούς τρόπους. Κατ’ αρχήν από την εμφάνιση, που θυμίζει μεν Jeep από μακριά, με χαρακτηριστικά στοιχεία όπως η μάσκα με τις 7 γρίλιες και τα τετραγωνισμένα τόξα των φτερών, αλλά είναι ταυτόχρονα ιδιαίτερα μοντέρνα και ξεχωριστή, με δυναμικά στοιχεία αλλά και ευφυείς λύσεις που περιορίζουν τις ζημιές σε μικροεπαφές.

Για παράδειγμα, οι εμπρός προβολείς είναι χωνευτοί για να προστατεύονται από χτυπήματα, ενώ τα προστατευτικά άβαφα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος εξέχουν από αυτό για να προστατεύουν το χρώμα από εκδορές, ενώ είναι από ειδικό υλικό έτσι ώστε να μην χαράσσονται εύκολα. Σύμφωνα με τη Jeep, το 70% των συγκρούσεων στην Ευρώπη είναι με μικρή ταχύτητα και το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό του Avenger μπορεί να γλιτώσει από τον ιδιοκτήτη του περίπου 1.000 ευρώ από κόστη επισκευής.

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger JEEP

Τη στόχευση σε ένα πιο νεανικό κοινό μαρτυρούν ακόμη η γκάμα ζωντανών, έντονων χρωμάτων, οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης με αυτοκόλλητα και 150 αξεσουάρ, αλλά και το εσωτερικό όπου η ψηφιακή τεχνολογία έχει τον πρώτο λόγο. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό τους την εύχρηστη και με ωραία γραφικά οθόνη αφής 10,25’’ για το σύστημα infotainment Uconnect και ψηφιακό πίνακα οργάνων: 7’’ στις εκδόσεις Avenger και Longitude και 10,25’’ στις Altitude και Summit. Η τελευταία διαθέτει επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος 360 μοιρών.

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι όμορφος, με έμφαση στην απλότητα και την χρηστικότητα. Υπάρχουν παντού διάσπαρτες θήκες με πιο πρακτική αυτή στην κονσόλα, η οποία καλύπτεται από ένα έξυπνα αναδιπλούμενο μαγνητικό κάλυμμα και χωρά π.χ. ένα μπουκάλι 1,5 λίτρου ταυτόχρονα με ένα κινητό που φορτίζει.

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger © JEEP / LORENZO POLI

Τα υλικά είναι σκληρά στην πλειοψηφία τους αλλά έχουν ικανοποιητική υφή, ενώ η εργονομία είναι σωστά μελετημένη. Στα θετικά και ο έλεγχος του κλιματισμού που γίνεται από διακόπτες στο ταμπλό και όχι από το μενού της κεντρικής οθόνης. Με διακόπτες γίνεται και η επιλογή της κίνησης, καθώς απουσιάζει ο κλασικός λεβιές απελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο.

Με μήκος μόλις 4,08 μέτρα, τo Avenger είναι 16 εκατοστά κοντύτερο από το Renegade, κάτι που δεν προδιαθέτει για μεγάλους χώρους. Παρόλα αυτά, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με αρκετή άνεση στην καμπίνα του ηλεκτρικού SUV, ενώ στην ανάγκη θα χωρέσει και ένας πέμπτος με μικρές παραχωρήσεις όσο αφορά στο διαθέσιμο πλάτος. Όπως και σε πολλά άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, η μόνη παρατήρηση αφορά στο μικρό ύψος του εδράνου του πίσω καθίσματος από το δάπεδο του αυτοκινήτου - λόγω της μπαταρίας που βρίσκεται τοποθετημένη από κάτω - με συνέπεια οι επιβάτες να κάθονται με περισσότερο λυγισμένα τα πόδια τους.

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger © JEEP / LORENZO POLI

Θετικά είναι τα σχόλια και για τον χώρο αποσκευών. Είναι ικανοποιητικός με όγκο 355 λίτρα και πρακτικός, χάρη στο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το μεγάλο πλάτος του ανοίγματος που ξεπερνά το 1 μέτρο.

Το Avenger κινείται από τον νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρα M3 του Ομίλου Stellantis, ο οποίος λειτουργεί στα 400 Volt και τροφοδοτείται από μια επίσης νέα μπαταρία 54 kWh που υπόσχεται μέση αυτονομία 390-400 km (έως 570 km στην πόλη). Μπορεί να φορτίσει με ισχύ έως 100 kW, συνθήκη στην οποία χρειάζεται 24 λεπτά για να φτάσει από το 20% στο 80% ή μόλις 3 λεπτά για να ανακτήσει αυτονομία 30 km. Σε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) 11 kW, η πλήρης φόρτιση (0-100%) διαρκεί 5 ώρες και 30 λεπτά.

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger © JEEP / LORENZO POLI

Οδηγώντας το ηλεκτρικό Jeep στα περίχωρα της Μάλαγας διαπιστώσαμε πως αν είσαι προσεκτικός μπορείς να πετύχεις τη χαμηλή μέση κατανάλωση των 15,4 kWh/100km που ανακοινώνει επίσημα το εργοστάσιο. Το ηλεκτρικό σύστημα κάνει πολύ σωστή διαχείριση ενέργειας, βοηθούμενο βέβαια από το εντυπωσιακά χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (1.500 kg) αλλά και από την αντλία θερμότητας, η οποία αυξάνει, σύμφωνα με την εταιρία, την αυτονομία κατά 10% σε ψυχρές και ζεστές συνθήκες.

Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 156 ίππους σε ισχύ και τα 260 Nm σε ροπή, δίνοντας καλές επιδόσεις στο Αμερικανικό B-SUV. Τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 9’’ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h, προς όφελος της αυτονομίας.

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger © JEEP / LORENZO POLI

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του την επιλογή Brake, στην οποία αυξάνεται η ένταση της ανάκτησης ενέργειας, όχι όμως όσο θα θέλαμε. Μας έλειψε επίσης η λειτουργία One Pedal που διαθέτουν άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, με την οποία το αυτοκίνητο επιταχύνει και επιβραδύνει πατώντας και αφήνοντας αντίστοιχα το γκάζι.

Οδηγικά, το Avenger συμπεριφέρεται πολύ καλά τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε δρόμο με στροφές. Κινείται αθόρυβα και πατάει με σιγουριά και αποτελεσματικότητα. Αν το ζορίσεις θα διαπιστώσεις πως το τιμόνι είναι άμεσο και η σφικτή ανάρτηση δεν αφήνει το αμάξωμα να γέρνει αισθητά στις στροφές. Στην πόλη απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες, δείχνοντας μεν τον σπορ προσανατολισμό του στησίματος, χωρίς όμως να γίνεται κουραστική.

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger © JEEP / LORENZO POLI

Αν και η κίνηση περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς (η τετρακίνητη έκδοση θα ακολουθήσει το 2024), το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep που εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control. Το πρώτο ουσιαστικά προσφέρει τη βέλτιστη πρόσφυση αναλόγως του τερέν, ρυθμίζοντας ανάλογα τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα 6 προγράμματα οδήγησης: τρία για την άσφαλτο (Eco, Normal, Sport) και ακόμη τρία για χώμα, λάσπη και χιόνι (Sand, Mud, Snow).

Σε πατημένο χώμα, το Avenger κινείται χωρίς έντονους κραδασμούς και με αποτελεσματικότητα. Ακόμη και στην περίπτωση που θα κληθεί να περάσει εμπόδια με τον έναν κινητήριο τροχό να έχει χάσει την πρόσφυσή του, το Selec-Terrain (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής) θα δώσει τη λύση και θα βγάλει από τη δύσκολη θέση το ηλεκτρικό SUV.

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger © JEEP/ LORENZO POLI

Σε πιο δύσκολες καταστάσεις, το Hill Descent Control που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό θα βοηθήσει στην κατάβαση πλαγιών με απότομη κλίση, ενώ οι εξαιρετικά μικροί πρόβολοι και το μεγάλο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (200 mm) προσδίδουν στο Avenger κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (20 μοίρες) και διαφυγής (32 μοίρες).

Για άνεση και ασφάλεια υψηλού επιπέδου στην οδήγηση φροντίζει και η πλήρης σειρά συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), που αναλόγως την έκδοση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control με διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόνομη πέδηση εκτάκτου ανάγκης με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετιστών, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου (Blind Spot Monitoring) και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger JEEP

Τελικά, το Avenger σε ελκύει από την πρώτη ματιά με την εντυπωσιακή του σχεδίαση και σε πείθει στη συνέχεια με τις δυνατότητές του. Είναι ένα κόμπακτ αλλά πρακτικό SUV, στιβαρό σαν κατασκευή και νεανικό σε χαρακτήρα, εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, και με τον γνήσιο χαρακτήρα της Jeep να παντρεύεται ιδανικά με τις αρετές της ηλεκτροκίνησης. Είναι μοντέρνο, αποδοτικό και έτοιμο να ξεχυθεί στην περιπέτεια, είτε αυτή αφορά τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις είτε σε εξορμήσεις εκτός πόλης και βατές εκτός δρόμου διαδρομές.

Το Avenger είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα με ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από 27.500 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης με απόσυρση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”), με 4ετή εργοστασιακή εγγύηση* (έως 160.000 km) και 4ετή υπηρεσία οδικής βοήθειας. Οι παραδόσεις των πρώτων αυτοκινήτων στη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιούνιο.

*Η εγγύηση για την μπαταρία είναι 8ετής με ισχύ έως 160.000 km

Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Jeep
Πρώτη Οδήγηση του ηλεκτρικού Jeep Avenger JEEP


TAGS JEEP AVENGER ΔΟΚΙΜΗ JEEP SUV ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ