MERCEDES EQE

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η πολυτέλεια και η άνεση της κορυφαίας ηλεκτρικής λιμουζίνας EQS, στην EQE βρίσκουν ιδανική εφαρμογή σε ένα πιο συμπαγές και πολύ πιο ευέλικτο σεντάν.

Με μια ματιά

  • Αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν με μέγεθος ανάλογο της Mercedes-Benz E-Class (μήκος σχεδόν 5 m).
  • Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 292 ίππους και δίνει πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 6,4’’.
  • Η μεγάλη μπαταρία των 90,56 kWh προσφέρει αυτονομία από 567 έως 654 km και φορτίζει με ισχύ έως και 170 kW.
  • Ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο και πολυτελές εσωτερικό με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ και οθόνη αφής 12,3’’ για το infotainment MBUX.
  • Καλοστημένο και ασφαλές στο δρόμο, με υψηλό επίπεδο άνεσης και αποδοτικά αλλά μέτρια σε αίσθηση φρένα.
  • Τιμή από 81.850 €, ή 73.850 € με επιδότηση από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”.
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ


Η Mercedes-Benz EQE 350+ αναλυτικά

Στη Mercedes-Benz τα παίρνουν όλα πολύ στα σοβαρά. Όταν είσαι ο εφευρέτης του αυτοκινήτου και πρέπει να προασπίζεις συνεχώς τον τίτλο του πρωτοπόρου που διαχρονικά εισάγει καινοτομίες στην αυτοκίνηση, δεν επαναπαύεσαι σε όσα έχεις πετύχει. Ειδικά σήμερα που συντελείται η μεγαλύτερη αλλαγή στην αυτοκίνηση, από την γέννησή της: η μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση και σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο κινητικότητας.

Υπό αυτό το πρίσμα, δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη που η εταιρία από τη Στουτγάρδη διαθέτει ήδη μια μεγάλη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη γκάμα της, όταν άλλες μεγάλες εταιρίες πασχίζουν να λανσάρουν το πρώτο τους ηλεκτρικό!

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ακόμη και στην ελληνική αγορά που ακόμη ψάχνει τα πατήματά της στην ηλεκτροκίνηση, η διαθέσιμη γκάμα Mercedes-EQ είναι πολυπληθής: EQA, EQB, EQC, EQV, EQE, EQS, EQE SUV και EQS SUV, καλύπτουν σχεδόν κάθε κατηγορία, ανάγκη και επιθυμία.

Συγχωρέστε μας για τη μεγάλη εισαγωγή, αλλά έπρεπε να θέσουμε τη σημαντικότητα της νέας EQE σε σωστές βάσεις. Το μήκους 5 μέτρων Γερμανικό σεντάν υπόσχεται την αρμονική συνύπαρξη της άνεσης μιας λιμουζίνας με τις αρετές ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, υπό το μανδύα φυσικά της μοντέρνας πολυτέλειας μιας Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz EQE 350+: Σχεδίαση

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Το σχήμα της EQE μοιάζει με αεροδυναμική κάψουλα. Ένα εντελώς λείο αμάξωμα, στο οποίο τίποτα δεν εξέχει και τίποτα δεν εμποδίζει τη ροή του αέρα προς τα πίσω. Μια πανέμορφη, εξαιρετικά κομψή σιλουέτα που διακρίνεται για την απλότητα και καθαρότητα των γραμμών της.

Παράλληλα, στοιχεία όπως οι κοντοί πρόβολοι, οι μεγάλοι τροχοί 19’’, οι δυναμικοί προβολείς εμπρός, τα λεπτά πίσω φώτα που ενώνονται με μια φωτεινή λωρίδα και η μικρή αεροτομή στο πορτμπαγκάζ, προσδίδουν στο καλλίγραμμο σεντάν μια διακριτική σπορ αύρα. Αισθητικά, η EQE είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας αμαξώματος και τιμής.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Mercedes-Benz EQE 350+: Εσωτερικό

Η ίδια εντύπωση επικρατεί και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εδώ κυριαρχούν τα υλικά κορυφαίας ποιότητας και υφής, η εκτεταμένη χρήση συνθετικού δέρματος, οι piano black επενδύσεις στην κονσόλα και οι δύο μεγάλες οθόνες στο ταμπλό που ενισχύουν την αύρα πολυτέλειας μέσω της τεχνολογίας.

Πίσω από το σπορ τιμόνι με το ίσιο κάτω μέρος, τις τρεις διπλές ακτίνες και τους διακόπτες αφής υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ που προσφέρει πληθώρα ενδείξεων και ρυθμίσεων απεικόνισής τους.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η δεύτερη οθόνη του συστήματος πολυμέσων MBUX είναι αφής, έχει διαγώνιο 12,3’’ και ενσωματώνει όλες τις τελευταίες υπηρεσίες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητας και πλοήγησης. Φυσικά, όπως σε κάθε Mercedes-Benz υπάρχει ο ψηφιακός βοηθός που απαντά στο “Hey Mercedes”.

Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ακόμη ατμοσφαιρικό φωτισμό ρυθμιζόμενο σε ένταση και απόχρωση, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη φόρτιση κινητού και αυτόματο κλιματισμό. Στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού θα βρεις ανέσεις και πολυτέλειες που αγνοούσες ότι υπάρχουν, όπως π.χ. η εντυπωσιακή Hyperscreen που ουσιαστικά καθιστά ολόκληρο το ταμπλό, απ’ άκρη σ’ άκρη, μια τεράστια και συνεχόμενη οθόνη.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Οι χώροι είναι μεγάλοι για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους. Οι δύο πίσω απολαμβάνουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ενώ αν χρειαστεί να μεταφερθεί ένας ακόμη δεν θα βολευτεί παρά το σχεδόν επίπεδο πάτωμα. Και αυτό λόγω του σκληρού κεντρικού τμήματος της πλάτης που φιλοξενεί το ανακλινόμενο υποβραχιόνιο.

Ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλο όγκο 430 λίτρων αλλά μικρό άνοιγμα, ενώ και το περιορισμένο ύψος του δεν βοηθά στη μεταφορά όρθιων αντικειμένων. Οι θήκες στην καμπίνα από την άλλη είναι αρκετές, μεγάλες και πρακτικές.

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης χάρη στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων του καθίσματος και εξοικειώνεται γρήγορα με την εργονομική φιλοσοφία της Mercedes-Benz. Μειονέκτημα αποτελεί η ορατότητα, όχι τόσο προς τα πίσω όσο προς τα εμπρός, ειδικά προς τα αριστερά, λόγω της μεγάλης κλίσης που έχουν οι εμπρός κολώνες.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Mercedes-Benz EQE 350+: Επιδόσεις

Την EQE 350+ κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 292 ίππους και 565 Nm ροπής, κινεί τους πίσω τροχούς. Οι επιταχύνσεις είναι ταχύτατες παρά το βάρος που φτάνει τα 2.350 κιλά, με τα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 6,4’’ και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 km/h. Η Mercedes-Benz ανακοινώνει μέση κατανάλωση ενέργειας 15,9 – 18,7 kWh/100 km, αλλά εσείς κρατήστε κυρίως τη δεύτερη από τις δύο τιμές.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Τα paddles στο τιμόνι δεν υπάρχουν για αλλαγές σχέσεων, αλλά για ρύθμιση της έντασης με την οποία το σύστημα ανακτά ενέργεια κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα για τη φόρτιση της μπαταρίας. Υπάρχει τέλος και λειτουργία ‘one pedal’ με την οποία ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει και να επιβραδύνει μόνο με το γκάζι, πατώντας και αφήνοντας αντίστοιχα το πεντάλ.

Mercedes-Benz EQE 350+: Φόρτιση - αυτονομία μπαταρίας

Η μπαταρία είναι μεγάλη και έχει χωρητικότητα 90,56 kWh. Βρίσκεται φυσικά στο πάτωμα του οχήματος και εξασφαλίζει σύμφωνα με τον κατασκευαστή μέση αυτονομία από 567 έως 654 km. Στην πόλη, όπου οι ταχύτητα κίνησης είναι μικρότερη και τα διαστήματα ανάκτησης ενέργειας μεγαλύτερα, η αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 743 km.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η EQE 350+ έχει τη δυνατότητα να φορτίζει σε ταχυφορτιστές DC ισχύος έως και 170 kW. Στην περίπτωση αυτή, για να φτάσει το ηλεκτρικό φορτίο της μπαταρίας από το 10% στο 80% χρειάζονται μόλις 32’’. Σε wallbox 11 kW μια πλήρης φόρτιση (0-100%) διαρκεί 8 ώρες και 15’’.

Mercedes-Benz EQE 350+: Οδική συμπεριφορά

Ένα από τα στοιχεία που διαμορφώνουν τον οδηγικό χαρακτήρα της EQE 350+ είναι το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα (τετραδιεύθυνση) που διατίθεται προαιρετικά, αλλά χωρίς χρέωση. Το συστήνουμε ανεπιφύλακτα καθώς χαρίζει τόσο μεγαλύτερη ευελιξία στην πόλη και στο παρκάρισμα, όσο και καλύτερη κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Κατά τα λοιπά, έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά ισορροπημένο σεντάν. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός και πίσω προσφέρει στις περισσότερες περιπτώσεις το υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης που περιμένεις, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει αποτελεσματικά τις αντιδράσεις και κινήσεις του αμαξώματος στη γρήγορη οδήγηση. Μόνο στις εγκάρσιες λακκούβες η ανάρτηση θα μπορούσε να έχει καλύτερη απόσβεση, ενώ σε συνεχείς ανωμαλίες νιώθεις μια τάση πλεύσης του αμαξώματος, που αντιμετωπίζεται με μείωση της ταχύτητας.

Στον αυτοκινητόδρομο οι αποστάσεις καλύπτονται με εξαιρετική άνεση και σβελτάδα. Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο πως η EQE δείχνει να συμπεριφέρεται ακόμη πιο σωστά και αρμονικά όσο ο οδηγός ανεβάζει ρυθμό, κάτι που αντιλαμβάνεσαι κυρίως σε επαρχιακή διαδρομή με συνεχείς ανοιχτές στροφές.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Σε πιο σφικτή διαδρομή, η EQE κρύβει τον όγκο και το βάρος της και στρίβει με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση. Αν μάλιστα θελήσεις, μπορείς να απενεργοποιήσεις το ESP και να παίξεις με το πίσω μέρος – όσο σου επιτρέψουν τα ηλεκτρονικά βέβαια που καραδοκούν για να επαναφέρουν την τάξη όταν χρειαστεί.

Αυτό που έχουμε να παρατηρήσουμε, είναι η μέτρια αίσθηση του πεντάλ των φρένων. Έχει αρκετή νεκρή διαδρομή στην αρχή και πιάνει απότομα στη συνέχεια. Τα φρένα πάντως είναι κατά τα άλλα ισχυρά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Mercedes-Benz EQE 350+: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Η απάντηση είναι απλή και σαφής: επειδή κινείται και ταξιδεύει ταχύτατα, με την άνεση και την πολυτέλεια μιας Mercedes-Benz, εντελώς αθόρυβα και με τις αρετές ενός αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου που επιπλέον έχει και πολύ μεγάλη αυτονομία.

Το θέμα με την EQE 350+ είναι πως δεν ζητά συμβιβασμούς για τον αγοραστή αυτής της τόσο απαιτητικής κατηγορίας που θέλει να κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Διαθέτει τεράστιο βάθος όχι μόνο σε ποιότητα, αλλά και σε τεχνολογία άνεσης, ασφάλειας και ηλεκτρικής κίνησης.

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Mercedes-Benz EQE 350+: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας / κίνηση: ηλεκτρικός / πίσω
  • Κιβώτιο: αυτόματο
  • Ισχύς: 292 ίπποι
  • Ροπή: 565 Nm
  • 0-100 km/h: 6,4 sec
  • Τελική ταχύτητα: 210 km/h
  • Κατανάλωση ενέργειας: 15,9 - 18,7 kWh/100 km
  • Αυτονομία: 567 - 654 km
  • Μπαταρία: 90,56 kWh
  • Φόρτιση (DC) 170 kW: 32’ (10-80%)
  • Φόρτιση (AC wallbox) 11 kW: 8 h 15’ (0-100%)
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4,95 m
  • Βάρος: 2.350 kg
  • Πορτμπαγκάζ: 430 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: 81.850 € / 73.850 € με επιδότηση

*Στοιχεία κατασκευαστή

Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+: Η πολυτελής πλευρά της ηλεκτροκίνησης
Δοκιμή Mercedes-Benz EQE 350+ 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ


TAGS MERCEDES EQE ΔΟΚΙΜΗ MERCEDES-BENZ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ