TOYOTA AYGO X

Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0: Με στυλ περιπέτειας αλλά και τη γνωστή συνταγή οικονομίας και ευελιξίας

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 24MEDIA

Το νέο Aygo γίνεται crossover και βάζει την εμφάνιση στην κορυφή των δυνατών του σημείων. Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του SPORT24.

Το Toyota Aygo είχε ανέκαθεν ενδιαφέρουσα αισθητική, ήταν όμως το τρίπτυχο “οικονομία - ευελιξία - αξιοπιστία” που το έκανε τόσο δημοφιλές στη χώρα μας. Στην τρίτη του γενιά αυτό αλλάζει. Το νέο Aygo X (προφέρεται Άιγκο Κρος), αποκτά περιβολή crossover και βάζει την εμφάνιση στην κορυφή της λίστας με τα πλεονεκτήματά του.

Toyota Aygo X 1.0: Σχεδίαση

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Πίσω όψη 24MEDIA

Η σχεδίαση αποτελεί ουσιαστικά μια εξέλιξη του προηγούμενου Aygo, παρότι αυτό δεν είναι άμεσα εμφανές. Το νέο Aygo X ξεχωρίζει από το στυλ περιπέτειας που του προσδίδουν τα πλαστικά προστατευτικά, από τον έξτρα δυναμισμό που χαρίζουν τα ιδιαίτερα εμπρός και πίσω φώτα, αλλά και την διχρωμία που τονίζει τον νεανικό χαρακτήρα του μοντέλου.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Εμπρός όψη 24MEDIA

Ξεχωρίζει επίσης το πορτμπαγκάζ με την εξολοκλήρου γυάλινη εξωτερική επιφάνεια - σήμα κατατεθέν του Aygo - αλλά και η έντονη ακμή που διατρέχει στο πλάι το αμάξωμα των 3,7 μέτρων.

Toyota Aygo X 1.0: Εσωτερικό

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Εσωτερικό 24MEDIA

Η βασική λογική της σχεδίασης του εσωτερικού θυμίζει επίσης το προηγούμενο μοντέλο. Κυριαρχεί η οθόνη του infotainment (στάνταρ 7’’ και 9’’ στις πλουσιότερες εκδόσεις) στο κέντρο του ταμπλό, η οποία είναι αρκετά εύχρηστη και φιλοξενεί μεταξύ άλλων τις λειτουργίες της ψυχαγωγίας, της πλοήγησης, της συνδεσιμότητας μέσω Android Auto και Apple CarPlay και της κάμερας οπισθοπορείας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Πίνακας οργάνων 24MEDIA

Μια ακόμη μικρότερη οθόνη βρίσκεται στον πίνακα οργάνων με πληθώρα ενδείξεων για την οδήγηση, το αυτοκίνητο και τα συστήματα ασφαλείας.

Τα υλικά είναι παντού σκληρά και ικανοποιητικά σε ποιότητα και συναρμογή, ενώ οι μεταλλικές, βαμμένες στην απόχρωση του αμαξώματος επιφάνειες στις πόρτες προσθέτουν νεανικό στυλ στο εσωτερικό.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Οθόνη αφής Infotainment 9'' 24MEDIA

Το Aygo δεν διακρίθηκε ποτέ σε χώρους και το ίδιο ισχύει και για το νέο μοντέλο. Πίσω θα βολευτούν οριακά δύο ενήλικες επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ των 231 λίτρων, αν και μεγάλωσε κατά 63 ολόκληρα λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, παραμένει μικρό και έχει στενό άνοιγμα.

Όταν υπάρξει ανάγκη μεταφοράς μεγάλων αντικειμένων, η διαιρούμενη (50/50) και αναδιπλούμενη πίσω πλάτη δίνει τη λύση αυξάνοντας το συνολικό χώρο φόρτωσης στα 829 λίτρα.

Toyota Aygo X 1.0: Επιδόσεις

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Εμπρός όψη 24MEDIA

Κάτω από το καπό του νέου Aygo X συναντάμε τον γνωστό τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.000άρη κινητήρα βενζίνης. Είναι βέβαια αναβαθμισμένος σε καίρια σημεία ώστε να καλύπτει τους αυστηρούς νέους κανονισμούς ρύπων. Αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm ροπής και συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων (το οποίο δοκιμάζουμε εδώ) είτε με αυτόματο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Πίσω όψη 24MEDIA

Στην οδήγηση, το μοτέρ είναι πρόθυμο και επιταχύνει με νεύρο το μικρό crossover. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 14,9’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 158 km/h. Εντύπωση κάνει το γεγονός πως ο κινητήρας σχεδόν δεν ακούγεται στην καμπίνα, κάτι που αποτελεί μια από τις μεγάλες βελτιώσεις συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο.

Το 5άρι κιβώτιο με τη σειρά του διακρίνεται επίσης για την καλή του λειτουργία και την σημαντικά βελτιωμένη αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Εξωτερικό 24MEDIA

Το μεγάλο ατού του νέου Aygo X είναι βέβαια η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με την Toyota είναι μόλις 4,8 lt/100 km, ενώ στη δοκιμή μας κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 5,5 με 5,8 lt/100 km! Παράλληλα, με εκπομπές CO2 108 g/km, ο κάτοχος του μικρού Toyota απολαμβάνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελευθερία κίνησης στο Δακτύλιο καθημερινά, χωρίς κανένα περιορισμό.

Toyota Aygo X 1.0: Οδική συμπεριφορά

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Εξωτερικό 24MEDIA

Στο δρόμο το Aygo ήταν ανέκαθεν καλοστημένο και ασφαλές, αλλά όχι ιδιαίτερα ήσυχο. Έχοντας αυτό στο μυαλό, το πρώτο που σου κάνει ιδιαίτερα θετική εντύπωση οδηγώντας το νέο μοντέλο είναι η ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησης (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Λειτουργεί αθόρυβα και απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και ανωμαλίες, κάνοντας το Aygo X ξεκούραστο και πολιτισμένο ακόμη και σε μακρινά ταξίδια!

Σε γενικές γραμμές καλή είναι και η οδική συμπεριφορά, η οποία άλλωστε συνεπικουρείται από τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ειδικά στην πόλη το μικρό ιαπωνικό crossover διακρίνεται σε άνεση, ευελιξία (κύκλος στροφής 9,4 m) και σπιρτάδα.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Εξωτερικό 24MEDIA

Στην γρήγορη οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο από την άλλη, γρήγορα θα διαπιστώσεις ότι η πρόσφυση χάνεται εύκολα αν μπεις επιθετικά στη στροφή. Αντίδραση που πάντως ελέγχεται εύκολα καθώς το άφημα του γκαζιού δεν προκαλεί έντονη μετατόπιση του πίσω μέρους. Άλλωστε, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο πόλης και όχι κάποιο μοντέλο με σπορ γονίδια.

Αν και “Cross”, το Aygo X δεν ενδείκνυται για οδήγηση εκτός δρόμου αφού η απόσταση από το έδαφος είναι μόλις 146 mm και τα ελαστικά αυστηρώς ασφάλτινα.

Toyota Aygo X 1.0: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Εμπρός όψη 24MEDIA

Το νέο Toyota Aygo X συνεχίζει την παράδοση των προκατόχων του και προσφέρει οικονομία, αξιοπιστία και ευελιξία υψηλού επιπέδου, προσθέτοντας το μοδάτο λουκ περιπέτειας του crossover αμαξώματος. Αν στις προτεραιότητες συγκαταλέγεται η ευρυχωρία, υπάρχουν καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία. Αν όμως αναζητάς ένα στυλάτο και αποδοτικό αυτοκίνητο για την πόλη, το Aygo X θα σε αποζημιώσει στο 100%.

Άλλωστε, έχει ένα ακόμη πολύ ισχυρό επιχείρημα, αυτό της δελεαστικής τιμής που ξεκινά από 14.770 ευρώ και συνοδεύεται από πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει στοιχεία όπως σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με οθόνη αφής 7'', οθόνη TFT 4.2'' στον πίνακα οργάνων, air-condition, Adaptive Cruise Control, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματη λειτουργία προβολέων, καθώς και συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ελέγχου διατήρησης λωρίδας, αποφυγής πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση διεύθυνσης (κατά τον ελιγμό), υποβοήθησης εκκίνησης, ειδοποίησης προσοχής οδηγού και κλήσεων έκτακτης ανάγκης eCall.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Πίσω όψη 24MEDIA

Toyota Aygo X 1.0: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας / Καύσιμο: 3-κύλινδρος, 998 κ.εκ. / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 5
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 72 ίπποι / 6.000 rpm
  • Ροπή: 93 Nm / 4.400 rpm
  • 0-100 km/h: 14,9 sec
  • Τελική ταχύτητα: 158 km/h
  • Κατανάλωση: 4,8 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 108 g/km
  • Μήκος: 3,7 m
  • Βάρος: 1.010 kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 146 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 231 lt
  • Ελαστικά: 175/65R17 (έξτρα: 175/60R18)
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Service: κάθε 15.000 km ή 12 μήνες
  • Εγγύηση: 6 χρόνια ή 180.000 km
  • Τιμή: από 14.770 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 / Εξωτερικό 24MEDIA
TAGS TOYOTA AYGO X ΔΟΚΙΜΗ TOYOTA ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ