ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Volvo ΕΧ30: Προ των πυλών το σουηδικό ηλεκτρικό B-SUV

Volvo ΕΧ30: Προ των πυλών το σουηδικό ηλεκτρικό B-SUV
MEDIA VOLVO CARS

H Volvo θα αποκαλύψει στις 7 Ιουνίου το πιο συμπαγές σε διαστάσεις αυτοκίνητο της νέας εποχής της, το ηλεκτρικό ΕΧ30, το οποίο θα έχει το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από κάθε άλλο της ιστορίας της σουηδικής εταιρείας.

Το ΕΧ30 κυκλώνεται τους τελευταίους μήνες από ένα νεφέλωμα φημολογίας σχετικά με την τιμή, τη μπαταρία και την αυτονομία του, αλλά η Volvo σταδιακά αποκαλύπτει ορισμένες επίσημες πληροφορίες για αυτό -όπως για τα συστήματά ασφάλειάς του, για το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, καθώς και για την εμφάνισή του με προσεκτικά καλυμμένες teaser φωτογραφίες.

Ας ξεκινήσουμε από τις φήμες και τα ξένα δημοσιεύματα: το Volvo ΕΧ30 θα είναι μικρότερο σε διαστάσεις από το επίσης ηλεκτρικό XC40 Recharge και πολλοί πιστεύουν ότι μπορεί να διατίθεται στην Ευρώπη με τιμή που θα ξεκινά κάτω από τις 40.000 ευρώ - παρά την αισθητική και ποιοτική του συγγένεια με την καινούρια ηλεκτρική "ναυαρχίδα" ΕΧ90.

Η προσπάθεια συγκράτησης της τιμής ίσως επιφέρει ορισμένους συμβιβασμούς σχετικά με το μέγεθος των μπαταριών, αλλά η πρόοδος της τεχνολογίας των τελευταίων και το σχετικά μειωμένο βάρος ίσως αντισταθμίσουν την αυτονομία στα επίπεδα του XC40 Recharge, δηλαδή στο εύρος των περίπου 400 χιλιομέτρων.

Οι εκδόσεις της βάσης αναμένεται να έχουν έναν ηλεκτρικό κινητήρα, που να μεταδίδει την ισχύ (των 248 ίππων, στην περίπτωση του C40 Recharge) στους πίσω τροχούς, ενώ παραμένει άγνωστο αν θα υιοθετηθεί και η έκδοση δύο ηλεκτροκινητήρων και εκρηκτικών επιδόσεων του XC40 P8.

Volvo ΕΧ30: Προ των πυλών το σουηδικό ηλεκτρικό B-SUV
MEDIA VOLVO CARS

Πέραν αυτών, η ίδια η Volvo έχει δώσει στη δημοσιότητα επίσημα στοιχεία σχετικά με τα συστήματα -αστικής, κυρίως- ασφάλειας και βιωσιμότητας του ΕΧ30. Ξεκινώντας από την ασφάλεια, που βρισκόταν ανέκαθεν στο πυρήνα της σουηδικής εταιρείας, αρχικά το ηλεκτρονικό κύκλωμα του ΕΧ30 θα εμπλουτίζεται με ένα σύστημα προειδοποίησης για διέλευση πεζών, αυτοκινήτων ή ποδηλάτων όταν ο οδηγός επιχειρεί να ανοίξει την πόρτα.

Στη Βρετανία υπολογίζεται ότι 60 άνθρωποι τραυματίζονται σοβαρά ή και θανάσιμα από τέτοια ατυχήματα με ποδήλατο το χρόνο. Το σύστημα αυτό -ηχητικής και οπτικής προειδοποίησης- είναι ένα από τα πολλαπλά της σουίτας "Safe Space Technology" της Volvo, που σχεδιάστηκε για τη βελτίωση της ασφάλειας των ανθρώπων που κυκλοφορούν στο αστικό περιβάλλον.

Εν τω μεταξύ, το ΕΧ30 υιοθετεί και τα αποτελέσματα της περαιτέρω έρευνας και εξέλιξης της Volvo στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, μέσω του δομικού σχεδιασμού και της ενίσχυσης του ατσάλινου πλαισίου, των τριών κολονών του αμαξώματος και της οροφής.

Η ασφάλεια ενισχύεται παράλληλα και μέσω της απομόνωσης της μπαταρίας, καθώς και του επιπλέον αερόσακου που αναπτύσσεται ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα για να προστατεύτει από τραυματισμούς του κεφαλιού και του θώρακα σε πλαγιομετωπικές συγκρούσεις. Και, βεβαίως, από την πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Στα τελευταία περιλαμβάνεται η προηγμένη τεχνολογία ελέγχου της προσοχής του οδηγού -μέσω αισθητήρων στο τιμόνι που παρακολουθούν τις κινήσεις των χεριών και των ματιών του -που μπορεί να αποδειχθούν ευεργετικά- δεδομένου του ασύλληπτου αριθμού ατυχημάτων που συμβαίνουν όταν ο οδηγός νιώθει υπνηλία ή έχει στρέψει την προσοχή του στο κινητό τηλέφωνο.

Volvo ΕΧ30: Προ των πυλών το σουηδικό ηλεκτρικό B-SUV
MEDIA VOLVO CARS

Άλλες τεχνολογίες ασφάλειας για την πόλη -και όχι μόνο- είναι το αυτόματο φρενάρισμα εμπρός σε ενδεχόμενη σύγκρουση ή σε μια διασταύρωση που το σύστημα ανιχνεύει αν κάποιο κάθετα διερχόμενο αυτοκίνητο δεν έχει σταματήσει, και επίκειται σύγκρουση.

Περνώντας στο θέμα του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, το ΕΧ30 φυσικά δεν εκπέμπει ρύπους. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι αρκετή για να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα ενός αυτοκινήτου - διότι πριν οδηγηθεί ένα αυτοκίνητο σχεδιάζεται, εξελίσσεται, κατασκευάζεται και μεταφέρεται.

Σε όλες αυτές τις φάσεις πριν την οδήγηση, η Volvo διαπίστωσε ευκαιρίες περιορισμού των ρύπων. Έτσι, κατά τη διάρκεια της κατασκευής και εξέλιξης του αυτοκινήτου, κατάφερε να κρατήσει τις εκπομπές CO2 για συνολικά 200.000 χιλιόμετρα χαμηλότερα από τους 30 τόνους - σημειώνοντας έτσι μείωση της τάξης του 25% σε σχέση με τα ηλεκτρικά C40 και XC40.

Αυτό είναι ένα ακόμη βήμα στο στόχο της σουηδικής εταιρείας να μειώσει τους συνολικούς της ρύπους κατά 40% το 2025 σε σχέση με το 2018. Η μείωση αυτή θα προέλθει από τον περιορισμό του μέσου όρου εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων κατά 50%, και κατά 25% από τη μείωση εκπομπών από τις επιχειρήσεις, από την άντληση πρώτων υλών και από την εφοδιαστική αλυσίδα. Ο υπέρτατος στόχος είναι η πλήρης εξάλειψη των ρύπων της εταιρείας το 2040.

Στην ίδια κατεύθυνση, τόσο το πλαίσιο όσο και το εσωτερικό -όπου, και στο ΕΧ30, θα μεσουρανεί η μεγάλη κεντρική κάθετη οθόνη με πλήρη συνδεσιμότητα του smartphone, πολυμέσα, πλοήγηση και over-the-air αναβαθμίσεις- θα αποτελείται από όλο και περισσότερα βιώσιμα υλικά. Οι επενδύσεις θα έχουν την υφή του τζιν, με ανακυκλωμένα υλικά από τα συγκεκριμένα ρούχα, καθώς και υλικά όπως λινάρι και μαλλί κατασκευασμένο κατά 70% από ανακυκλωμένο πολυεστέρα.

Volvo ΕΧ30: Προ των πυλών το σουηδικό ηλεκτρικό B-SUV
MEDIA VOLVO CARS

Μαζί με το περιορισμένο μέγεθος -που απαιτεί λιγότερο αλουμίνιο και ατσάλι- η μείωση του CO2 στην παραγωγή επιτυγχάνεται και με τη χρήση σε ποσοστό 17% ανακυκλωμένου ατσαλιού, αλλά και με έξυπνες λύσεις στο εσωτερικό όπως τη συγχώνευση πολλών λειτουργιών σε λιγότερους διακόπτες ή συσκευές - που μειώνουν τον αριθμό των αναγκαίων εξαρτημάτων που πρέπει να παραχθούν. Τέλος, το 17% των πλαστικών του ΕΧ30 είναι ανακυκλωμένο.

Το ηλεκτρικό B-SUV της Volvo θα παράγγεται σε εργοστάσιο που χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό κατά 100% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ και οι προμηθευτές της εταιρείας -σε ποσοστό 95%- δεσμεύτηκαν να κάνουν το ίδιο στην παραγωγή των δικών τους εξαρτημάτων μέχρι το 2025. Κι όσο για τις μπαταρίες, η σουηδική εταιρεία ανέπτυξε νέες τεχνολογίες για τον ακριβή εντοπισμό των πρώτων υλών λιθίου, μαγγανίου, κοβαλτίου, γραφίτη και νικελίου.

Έτσι, το Volvo EX30 θα εκπέμπει 18 τόνους CO2 από τη στιγμή της εξόρυξης των πρώτων υλών του μέχρι να φτάσει, έτοιμο και ολοκληρωμένο, στην αντιπροσωπεία, και πριν οδηγηθεί για πρώτη φορά από τον ιδιοκτήτη του. Και, μετά το τέλος της ζωής του, δύναται να ανακυκλωθεί σε ποσοστό 95%.

Στις 7 Ιουνίου θα αποκαλυφθούν και οι πλήρεις του τεχνικές προδιαγραφές, η κατανάλωση και αυτονομία του, ο σχεδιασμός και οι διάφορες εκδόσεις του - ενώ την ίδια μέρα θα ανοίξουν και οι παραγγελίες του.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ VOLVO
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ