Το ολοκαίνουργιο Mazda 6e στην Ελλάδα- Πρώτη επαφή με το νέο ηλεκτρικό σεντάν που αλλάζει την εικόνα της κατηγορίας

Η κομψότητα συναντά την ηλεκτροκίνηση και το Jinba Ittai περνά στην ηλεκτρική εποχή όπως λέει η Mazda και εμείς προσυπογράφουμε με ένα από τα πλέον κομψά μοντέλα της αγοράς, με το οποίο κάναμε τα πρώτα “αναγνωριστικά” χιλιόμετρα στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας.
Το ολοκαίνουργιο Mazda 6e σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Mάρκα, συνδυάζοντας την εκλεπτυσμένη αισθητική της Mazda με την προηγμένη ηλεκτρική τεχνολογία και την οδηγική φιλοσοφία Jinba Ittai – την απόλυτη ενότητα ανάμεσα σε οδηγό και αυτοκίνητο. Είναι ένα μοντέλο που επαναπροσδιορίζει τη σχεδιαστική και οδηγική ταυτότητα της Mazda, παραμένοντας πιστό στις αξίες της μάρκας και κοιτάζοντας καθαρά προς το μέλλον.
Η πρώτη συνάντηση με το ολοκαίνουργιο Mazda 6e ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα. Το παρουσαιστικό του αυτοκινήτου είναι αυτό που ζητάει κάποιος που θέλει να κάνει “δήλωση” με κάθε του εμφάνιση. Αποπνέει μια αυτοπεποίθηση που σπάνια συναντάς σε μοντέλο της κατηγορίας, όντας ιδιαίτερα καλαίσθητο από όποια μεριά και αν το δεις. Ανοίγοντας την πόρτα, σε υποδέχεται μια καμπίνα που δείχνει ότι η Mazda δεν ξέχασε τους ενθουσιώδεις οδηγούς, ακόμη κι αν το μέλλον είναι ηλεκτρικό.
Οι σχεδιαστές της εταιρείας δεν έπεσαν στην παγίδα του “νυν υπέρ πάντων” ψηφιακού κόσμου. Αντίθετα, διάλεξαν μια αρμονία ανάμεσα στις οθόνες, στα φυσικά χειριστήρια και σε υλικά που σε κάνουν να θες να περάσεις πολλές ώρες εκεί μέσα. Το κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα, το τιμόνι έρχεται κάθετα μπροστά σου, και η πρώτη εντύπωση είναι ότι αυτό το σεντάν έχει χτιστεί γύρω από τον οδηγό, όχι γύρω από την τεχνολογία. Με ένα ελαφρύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, το 6e γλίστρησε στο ρεύμα της κυκλοφορίας αθόρυβα.
Υπάρχει μια μεστή, γραμμική ροπή που δεν σε αιφνιδιάζει αλλά σου δείχνει από τα πρώτα κιόλας μέτρα πως η ισχύς είναι “ζυγισμένη”. Το Mazda 6e δεν είναι εκρηκτικό ως ηλεκτρικό, ούτε όμως σε αφήνει αδιάφορο. Σου επιτρέπει να κινηθείς με σιγουριά και να τονώνεις την αυτοπεποίθησή σου σε κάθε πέρασμα. Η Mazda, όπως πάντα, επέλεξε φυσικότητα αντί για επίδειξη προς χάριν εντυπωσιασμού. Περνώντας σε λίγο πιο ανοικτές λεωφόρους, το 6e αποκαλύπτει το δεύτερο χαρτί του: την ποιότητα κύλισης.
Το αυτοκίνητο επιπλέει κυριολεκτικά πάνω από τις ανομοιομορφίες, με μια ωριμότητα που συναντάς σε πολύ ακριβότερα μοντέλα. Οι Γάλλοι φημίζονται γι’ αυτό, αλλά εδώ η Mazda πέρασε στο επόμενο επίπεδο. Τίποτα δεν τρίζει, τίποτα δεν κοπανάει, και η σιγή στο εσωτερικό σπάει μόνο από έναν ανεπαίσθητο αεροδυναμικό ψίθυρο. Αν δεν ήξερα ότι οδηγώ ηλεκτρικό, θα έλεγα ότι βρίσκομαι σε ένα εξαιρετικά πολιτισμένο βενζινοκίνητο σεντάν, όπου ο κινητήρας βρίσκεται σε στάδιο απόλυτης ευγένειας.
Είναι μάλλον η επόμενη μέρα των premium αυτό που εισπράττει κανείς ως οδηγός, μέσα σε μια ποιοτικότατη καμπίνα, με εξαιρετική ηχομόνωση και κορυφαίο πάτημα. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι κυριολεκτικά υποδειγματική και ταιριάζει απόλυτα με τη σκληρότητα του πλαισίου- μέρος του οποίου είναι και η συστοιχία των μπαταριών, το μόνο μέρος του αυτοκινήτου που θα αναλύσουμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής (που θα ακολουθήσει σύντομα) και μας δίνει ένα “πάτημα” για κάποια παράπονα.
Βλέπετε, ενώ το 6e έχει όλα τα φόντα να γίνει ένα αυτοκίνητο που θα το πάρεις και θα κάνεις χιλιόμετρα χωρίς να το σκέφτεσαι, το DC charging του μοιάζει να έχει μείνει ένα βήμα πίσω. Οι ταχύτητες που υπόσχεται η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί, είναι μάλλον συντηρητικές- και αυτό ως στοιχείο θα επιβαρύνει κάπως τους χρόνους για τη διεκπεραίωση μεγαλύτερων αποστάσεων. Στην εποχή που ακόμη και compact ηλεκτρικά απομυζούν ενέργεια από τους φορτιστές -και ιδιαίτερα τους DC- με ρυθμούς που θέλουν πολύ προσπάθεια για να παρακολουθηθούν από τον οδηγό τους, το 6e δείχνει να αρκείται σε πιο χαλαρούς ρυθμούς φόρτισης.
Πίσω στο δρόμο όμως, η εντύπωση είναι ξεκάθαρη καθώς το Mazda 6e κερδίζει εκεί που μετράει για όσους αγαπούν την οδήγηση. Αυτό το “εκεί”, δεν είναι “αλλού”, παρά στο πώς αισθάνεσαι πίσω από το τιμόνι, στο πώς κινείται, στο πώς μετατρέπει την καθημερινή διαδρομή σε κάτι λίγο πιο όμορφο, λίγο πιο ανθρώπινο. Δεν είναι ένα ακόμη ηλεκτρικό που προσπαθεί να σε εντυπωσιάσει με νούμερα, είναι ένα αυτοκίνητο που σε καλεί να το οδηγήσεις, να το γνωρίσεις και εν τέλει να το ερωτευτείς, μια και νομοτελειακά εκεί θα οδηγηθείς.
Και αν η Mazda αποφασίσει σε μια ανανέωση να δώσει στο 6e έναν φορτιστή DC που να ταιριάζει στο υπόλοιπο πακέτο, τότε ίσως μιλάμε για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά σεντάν της κατηγορίας. Η κομψή, coupe-inspired σιλουέτα του αυτοκινήτου προσφέρει μια σπορ, ρευστή μορφή, ενώ διατηρεί την πρακτικότητα ενός πεντάθυρου hatchback. Οι επιφάνειες ακολουθούν τη γλώσσα Kodo – Soul of Motion, με γραμμές που δημιουργούν την αίσθηση δυναμικής κίνησης ακόμη και στην ακινησία.
Το Aero-Fusiform σχήμα –που θυμίζει ένα τέλεια σμιλεμένο σχήμα στο οποίο συγκλίνουν όλες οι γραμμές– ενισχύει την αεροδυναμική και την αίσθηση ροής. Τα πάνελ των θυρών, εμπνευσμένα από το σπρέι ταχύπλοου σκάφους, παράγουν εντυπωσιακά παιχνίδια φωτός και σκιάς. Στο πίσω μέρος, τα τέσσερα κυλινδρικά στοιχεία φωτισμού αποτίουν φόρο τιμής στη σχεδιαστική κληρονομιά της Mazda, ενώ η συνολική γεωμετρία αποπνέει σταθερότητα και δύναμη.
Για πρώτη φορά σε μοντέλο Mazda, το 6e διαθέτει φωτιζόμενο signature wing, το οποίο λειτουργεί και ως οπτική ένδειξη φόρτισης, προσδίδοντας μοναδική ταυτότητα στην εμπρός όψη. Τα παράθυρα των θυρών χωρίς πλαίσια, οι ενσωματωμένες χειρολαβές που αναπτύσσονται με το ξεκλείδωμα και η ηλεκτρικά επεκτεινόμενη πίσω αεροτομή ολοκληρώνουν μια μορφή που συνδυάζει καθαρότητα, τεχνολογία και άψογη αεροδυναμική.
Το εσωτερικό του Mazda 6e ακολουθεί τη σχεδιαστική αρχή της δύναμης του κενού χώρου. Η καμπίνα εκπέμπει ηρεμία και καθαρότητα, ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας και premium ποιότητας. Ένα αιωρούμενο οριζόντιο ταμπλό εκτείνεται σε όλο το πλάτος της καμπίνας, ενώ η υψηλή κεντρική κονσόλα δημιουργεί αίσθηση ασφάλειας και φυσικής εστίασης στον δρόμο. Ο μινιμαλισμός δεν σημαίνει απλότητα, σημαίνει σκόπιμη και προσεγμένη τοποθέτηση κάθε χειριστηρίου.
H πανοραμική γυάλινη οροφή αφήνει το φυσικό φως να πλημμυρίσει το εσωτερικό, ενώ το εξελιγμένο ambient σύστημα φωτισμού με 64 αποχρώσεις επιτρέπει την πλήρη εξατομίκευση της ατμόσφαιρας. Τα mono-form καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα προσφέρουν υψηλή άνεση και μια σύγχρονη, ενιαία αισθητική. Η Mazda προσφέρει μια επιλογή από ταπετσαρίες υψηλής ποιότητας σε ζεστό μπεζ ή μαύρο τεχνητό δέρμα στην έκδοση Takumi και πολυτελές υφασμάτινο ύφασμα Tan Nappa και Suede στην έκδοση Takumi Plus.
Οι διακριτικές σατινέ πινελιές και οι λεπτομερείς ραφές ολοκληρώνουν την εκλεπτυσμένη, σοφιστικέ εμφάνιση. Το Mazda 6e εξελίχθηκε από μηχανικούς σε Χιροσίμα και Όμπεροζελ με έναν και μόνο στόχο και αυτός είναι να μεταφέρει την αίσθηση ενότητας οδηγού και οχήματος στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Η ρύθμιση της ανάρτησης, του τιμονιού και των πεντάλ έχει γίνει με ακρίβεια, ενώ η πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση και η σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 50:50 δημιουργούν αίσθηση άμεσης απόκρισης, καθαρού feedback και εμπιστοσύνης στον δρόμο.
Το ολοκληρωμένο brake control προσφέρει ομαλές μεταβάσεις μεταξύ επιτάχυνσης–φρεναρίσματος–στροφής, ενώ η πίσω αεροτομή αναδύεται αυτόματα στα 90 χλμ./ώρα για ενισχυμένη σταθερότητα. Οι εκδόσεις του νέου Mazda 6e είναι δύο, με 245 και 258 ίππους- αμφότερες με κοινή απόδοσης ροπής 320 Nm. Το νέο Mazda 6e διατηρεί τον αυθεντικό οδηγικό χαρακτήρα της μάρκας, προσθέτοντας νέα επίπεδα ακρίβειας, απόκρισης και ηλεκτρικής πολιτισμένης λειτουργίας.
Με το Mazda 6e, η Mazda εισέρχεται με αυτοπεποίθηση στην ηλεκτρική εποχή, χωρίς να εγκαταλείπει τις θεμελιώδεις αρχές της, την ιαπωνική αισθητική, την ανθρωποκεντρικότητα και τη χαρά της οδήγησης. Με τιμές που ξεκινούν από τα 37.490 ευρώ για την έκδοση Takumi με τους 258 ίππους και 39.090 ευρώ για τη Long Range με τους 245 ίππους, το Mazda 6e έρχεται πολύ δυναμικά να παίξει το ρόλο του μέσα στην ολιγομελή -ακόμα- κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών σεντάν.