TOYOTA

Το bZ4X είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Toyota, στο μέγεθος σχεδόν του RAV4

Toyota
TOYOTA BZ4X

Η νέα «ηλεκτρική» υπο-μάρκα της Toyota με την ονομασία bZ (beyond Zero) θα αποκτήσει συνολικά επτά μέλη τα προσεχή χρόνια και το bZ4X είναι το πρώτο από αυτά, με εκδόσεις 4x2 και 4x4.

Η Toyota είχε αποκαλύψει πριν από μισό χρόνο το πρωτότυπο bZ4X, και τώρα ήρθε η ώρα της παγκόσμιας πρεμιέρας του στην τελική του έκδοση παραγωγής, που θα διατίθεται από το καλοκαίρι του 2022 τόσο σε δικίνητη όσο και σε τετρακίνητη παραλλαγή. Με ρύγχος που οι Ιάπωνες ισχυρίζονται ότι είναι εμπνευσμένο από μαχητικό αεροσκάφος, το Toyota bZ4X είναι πανομοιότυπο σε εμφάνιση με το νέο ηλεκτρικό Subaru Solterra - επίσης το πρώτο ηλεκτρικό της ιαπωνικής θυγατρικής της Fuji Heavy.

Toyota
TOYOTA BZ4X

Αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι: οι δύο ιαπωνικές εταιρείες τα εξέλιξαν από κοινού, και μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα (την ολοκαίνουρια e-TNGA της Toyota για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με τη λεπτή μπαταρία ως μέρος του πλαισίου στο κάτω μέρος του) και το σύστημα τετρακίνησης.

Η μπαταρία του ηλεκτρικού ιαπωνικού SUV -που είναι υγρόψυκτη- έχει χωρητικότητα 71,4 kWh, και εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 450 χιλιομέτρων - σύμφωνα με τις πιο ρεαλιστικές μετρήσεις του κύκλου WLTP. H φόρτισή της μπορεί να επιτευχθεί (στο 80 τοις εκατό) σε 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή 150 kW, ενώ η Toyota εγγυάται ότι η μπαταρία θα κρατήσει τουλάχιστον 90 τοις εκατό της απόδοσής της σε 10 χρόνια ή σε 240.000 χιλιόμετρα (ό,τι συμβεί νωρίτερα).

Toyota
TOYOTA BZ4X

Η δικίνητη έκδοση του bZ4X διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, που τοποθετημένος στον εμπρός άξονα θα μεταδίδει τους 204 ίππους και τα 265 Nm της ροπής του στους τροχούς που βρίσκονται στο πλάι του. Παρά το βάρος των μπαταριών, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 8,4 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 km/h.

Το σύστημα τετρακίνησης εξελίχθηκε από τη Subaru, και για την επίτευξη της η αντίστοιχη -ακριβότερη- έκδοση του bZ4X διαθέτει και δεύτερο ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Συνδυαστικά τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν 218 ίππους και ροπή 336 Nm, κατεβάζοντας το σπριντ 0-100 km/h σε 7,7 δευτερόλεπτα. Η τελική των 160 km/h παραμένει σταθερή, προφανώς για ενεργειακούς λόγους.

Η τετρακίνηση XMODE προσφέρει διαφορετικά προφίλ οδήγησης, που προσαρμόζουν το σύστημα ηλεκτροκίνησης στις απαιτήσεις διαφορετικών συνθηκών (χιόνι / λάσπη, κάτω από 20 km/h), καθώς και το ηλεκτρονικό Grip Control για πιο δύσκολες off-road απαιτήσεις, κάτω των 10 km/h.

Toyota
TOYOTA BZ4X

Πέραν του ρύγχους «μαχητικού αεροσκάφους», και του πίσω φωτιστικού σώματος που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της ουράς, ο σχεδιασμός του Toyota bZ4X κρύβει πολλές αεροδυναμικές επιλογές για τη βελτίωση της αυτονομίας: ενεργή γρίλια για τη μείωση της αντίστασης στον αέρα, αεροκουρτίνες (air curtains) στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, υποδαπέδια ποδιά, διαιρούμενη αεροτομή οροφής και διακριτικό πίσω σπόιλερ, διαχύτη και κεκλιμένη πίσω κολώνα.

Παράλληλα, παραπέμπει σε ένα ικανό off-road με τα προστατευτικά των θόλων των τροχών, τους τροχούς 20 ιντσών, και τα ευμεγέθη μαρσπιέ. Σε σχέση με το RAV4, χάρη στην πλατφόρμα e-TNGA και στους πιο κοντούς προβόλους, έχει 16 εκατ. μεγαλύτερο μεταξόνιο - και συνεπώς καλύτερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Για τις τελευταίες διαθέτει 452 λίτρα.

Στο εσωτερικό οι πλεκτές επενδύσεις και οι λεπτομέρειες με μεταξένιο φινίρισμα συνδυάζονται με το οδηγοκεντρικό κόκπιτ, όπου η οθόνη TFT 7 ιντσών του πίνακα οργάνων βρίσκεται πάνω από το τιμόνι, ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, για να μην απομακρύνει πολύ τα μάτια του από το δρόμο.

Toyota
TOYOTA BZ4X

Το bZ4X είναι το πρώτο Toyota που εφοδιάζεται με το προαιρετικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τιμόνι - που σημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία μηχανική σύνδεση μεταξύ της κολώνας του τιμονιού και των εμπρός τροχών. Οι Ιάπωνες υποστηρίζουν ότι αυτό προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση και οδηγική αίσθηση, καθώς και μειωμένους κραδασμούς.

Μάλιστα, αρχικά σε πειραματική μορφή και μελλοντικά στην Ευρώπη, θα διαθέτει και την επιλογή τιμονιού στο στιλ του Kitt - του Ιππότη της Ασφάλτου. (Όσοι ήσασταν αγέννητοι τη δεκαετία του '80, γκουγκλάρετέ το). Η περιστροφή του τιμονιού και προς τις δύο κατευθύνσεις δεν θα ξεπερνά τις 150 μοίρες, και συνεπώς δεν θα χρειάζεται ο οδηγός να απομακρύνει τα χέρια του από αυτό.

Toyota
TOYOTA BZ4X

Επιπλέον, το Toyota bZ4X θα προσφέρει και την προαιρετική επιλογή οροφής από ηλιακά panels για τη φόρτιση της μπαταρίας - κι αν έχετε γυρίσει στο αυτοκίνητο μεσημέρι μετά την παραλία τον Αύγουστο, μπορείτε πιθανότατα να νιώσετε την ενέργεια που θα αντλείται. Η φόρτιση αυτή θα προσφέρει μέχρι και 1.800 χιλιόμετρα το χρόνο. Ακόμη, το ηλεκτρικό ιαπωνικό SUV θα έχει και την τρίτη γενιά των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, Toyota Safety Sense.

Το Toyota bZ4X θα κάνει το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο στις 2 Δεκεμβρίου, ημέρα κατά την οποία θα ανοίξει και το σύστημα online κρατήσεων, και οι πρώτες παραδόσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους θα ξεκινήσουν στο μέσον του 2022.


TAGS TOYOTA ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ