ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Πόσο τιμάται σήμερα η μυθική Mercedes 190 E του Άιρτον Σένα

Darren Capp/©2025 Courtesy of RM Sotheby's

Αυτή η Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 του 1985 έχει μια πολύ ξεχωριστή ιστορία: άνηκε στον Άιρτον Σένα, και στο πλαίσιό της έχει την υπογραφή του Νίκι Λάουντα – δύο εκλιπόντων θρύλων, τρις πρωταθλητών της Formula 1. Και τώρα βγαίνει σε δημοπρασία έναντι μιας περιουσίας.

Ο λόγος για τον οποίο ο μέγας Παουλίστα είχε επιλέξει να αγοράσει το 1985 αυτό το μοντέλο της Mercedes-Benz 190 E, και μάλιστα σε αυτή την απόχρωση, δεν ήταν καθόλου τυχαίος.

Έναν χρόνο νωρίτερα, στις 12 Μαΐου του 1984, ο Σένα είχε λάβει μέρος -ως ρούκι της Formula 1, στο ξεκίνημα της πρώτης του σεζόν στο σπορ- σε έναν Ενιαίο αγώνα με 20 πανομοιότυπες 190 Ε στο Νίρμπουργκρινγκ, με αντιπάλους όλους τους καταδιωμένους οδηγούς της F1 της εποχής. Συμπεριλαμβανομένου του Νίκι Λάουντα.

O Άιρτον Σένα με τη Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 στον "Αγώνα των Πρωταθλητών" που διοργάνωσε η γερμανική εταιρεία στο Νίρμπουργκρινγκ το Μάιο του 1984 Mercedes-Benz Classic archives

Ο Άιρτον κέρδισε εκείνον τον αγώνα, για να κάνει αμέσως σαφές το ταλέντο του, μαζί φυσικά με την αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητά του να κερδίζει – χαρακτηριστικά που θα τον συνόδευαν σε όλη τη μετέπειτα καριέρα του στη Formula 1, μέχρι την τραγική του απώλεια την Πρωτομαγιά του 1994 στην Ίμολα.

Η συγκεκριμένη Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 (της σειράς W 201) που αγόρασε το ‘85 έχει την ίδια ακριβώς απόχρωση (“Smoke Silver Metallic”) με εκείνη που αγωνίστηκε ο Σένα στο Νίρμπουργκρινγκ.

Η αγωνιστική Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 του Άιρτον Σένα από το Νίρμπουργκρινγκ του 1984 Mercedes-Benz Classic archives

Το συγκριμένο αυτοκίνητο τώρα βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s, και η αξία του εκτιμάται 250.000-285.000 ευρω.

Η μοναδικότητα αυτής της 190 Ε, άλλωστε, δεν περιορίζεται μόνο στο γεγονός ότι ανήκε στον Σένα. Στο χώρο του κινητήρα φέρει την υπογραφή του επίσης τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Νίκι Λάουντα, ο οποίος το υπέγραψε στο GP Αυστραλίας του 2016, όντας τότε μέλος της διοίκησης της Mercedes F1.

Darren Capp/©2025 Courtesy of RM Sotheby's

Σύμφωνα με την καταχώρηση της Sotheby’s, ο Σένα “παρέλαβε το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο της Mercedes-Benz μαζί με τον συμπατριώτη του Μαουρίσιο Γκουγκέλμιν και το οδήγησε μέχρι την κατοικία του στο Έσερ του Σάρεϊ στην Αγγλία”. Ο Σένα διατήρησε το αυτοκίνητο για δύο χρόνια, καταγράφοντας σχεδόν 40.000 km στο οδόμετρο πριν το πουλήσει το 1987.

Darren Capp/©2025 Courtesy of RM Sotheby's

Έκτοτε, το αυτοκίνητο πέρασε από λίγα χέρια. Το 1987 το απέκτησε ο Ρόμπιν Κλαρκ, στενός φίλος του μάνατζερ του Σένα, Τζούλιαν Τζακόμπι, ενόψει της μετακόμισης του Βραζιλιάνου στο Μονακό λόγω της συμφωνίας του με τη McLaren. Το 1996 πέρασε στον σημερινό πωλητή, ο οποίος το κράτησε έως τώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ