ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Οδηγούμε στη Μάλαγα το νέο Toyota bZ4X που ανανεώθηκε για να διεκδικήσει και στην Ελληνική αγορά την κορυφή

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga Toyota

Το SUV της Toyota, το bZ4X, επιστρέφει με εκτενή ανανέωση που στοχεύει απευθείας στα σημεία που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία στην αγορά των ηλεκτρικών και θα κάνουν τη διαφορά στην εμπορική του πορεία.

Με λίγα λόγια, οι αναβαθμίσεις του μοντέλου που είχαμε τη δυνατότητα να δούμε από κοντά για πρώτη φορά επί Ισπανικού εδάφους, έχουν να κάνουν με την αυτονομία, τους χρόνους φόρτισης, την απόδοση αλλά και την ποιότητα στο εσωτερικό. Η Toyota μιλάει για “βελτιώσεις σε ροπή, φόρτιση και εσωτερική εμπειρία” και πράγματι το πακέτο νέων αλλαγών δείχνει ότι το μοντέλο προχωρά από το στάδιο του πρωτοπόρου με αστερίσκους σε ένα σαφώς πιο ολοκληρωμένο προϊόν.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga K.Boidanis

Η σημαντικότερη τεχνική αλλαγή είναι η προσθήκη δεύτερης επιλογής μπαταρίας: εκτός από τη γνωστή μικρότερη μπαταρία πλέον υπάρχει και μια μεγαλύτερη με χωρητικότητα 73,1 kWh (η μικρότερη αναφέρεται στα 57,7 kWh), προσφέροντας αισθητά μεγαλύτερη αυτονομία στις εκδόσεις με την μεγαλύτερη μπαταρία. Παράλληλα οι ηλεκτρικές μονάδες κίνησης (eAxle) έχουν αναβαθμιστεί με ημιαγωγούς πυριτιούχου καρβιδίου (SiC), γεγονός που αυξάνει την απόδοση και την ισχύ.

Οι διπλού μοτέρ εκδόσεις φτάνουν τώρα τους 343 ίππους, ενώ και οι προσθιοκίνητες εκδοχές κερδίζουν σε ιπποδύναμη σε σχέση με το παλαιό μοντέλο. Αυτά τα τεχνικά στοιχεία αλλάζουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου από “ήπιο και οικονομικό” σε “πιο ζωντανό και ανταγωνιστικό” για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ένα από τα σημεία του πρώτου bZ4X που έδινε “λαβές” για σχόλια, ήταν η ταχύτητα φόρτισης σε DC.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga Toyota

Στο ανανεωμένο μοντέλο η Toyota εισάγει προ-θέρμανση μπαταρίας (battery pre-conditioning), βελτιωμένη καμπύλη φόρτισης και νέες δυνατότητες, όπως ενσωματωμένο φορτιστή AC 22 kW. Η εταιρεία αναφέρει επίσης μειωμένους χρόνους φόρτισης 10–80% σε 28 λεπτά της ώρας υπό ιδανικές συνθήκες, παρά το όριο κορυφής γύρω στα 150 kW που παραμένει σε ορισμένες εκδόσεις, το οποίο προφανώς και αποτελεί μια σαφή βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Οι σχεδιαστικές και εργονομικές αλλαγές στο εσωτερικό στοχεύουν σε δύο πράγματα: να απαλείψουν ενοχλήσεις που είχαν επισημανθεί (π.χ. η πλαστική κάλυψη που απομόνωνε το τιμόνι από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων) και να βελτιώσουν την ευχρηστία. Στο ανανεωμένο ταμπλό τοποθετείται η μεγαλύτερη οθόνη infotainment 14 ιντσών (αντί 12,3) με φυσικά χειριστήρια για ένταση και κλιματισμό, μια κίνηση που μοιάζει μικρή αλλά αλλάζει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινή εμπειρία χρήσης.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga Toyota

Το φινίρισμα και οι επιλογές επένδυσης έχουν επίσης αναβαθμιστεί, ενώ το κέντρο βάρους και η ακαμψία έχουν δουλευτεί με ενισχύσεις στο πλαίσιο και αλλαγές στη ρύθμιση αναρτήσεων, για πιο στέρεη αίσθηση στο δρόμο. Εξωτερικά, το bZ4X αποκτά πιο μοντέρνα εικόνα, υιοθετώντας τις χαρακτηριστικές πινελιές των υπόλοιπων μοντέλων της μάρκας, προκειμένου να μιλάμε για ένα ολιστικά family look στη γκάμα.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga K.Boidanis

Μίκρυναν ορισμένες πλαστικές επιφάνειες, οι μαύρες πλαστικές επενδύσεις αντικαθίστανται σε μεγάλο βαθμό από βαμμένα μέρη και το εμπρόσθιο τμήμα υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Toyota με ένα πιο κομψό, “hammerhead” προφίλ που δεν προδίδει πια την αίσθηση πρωτότυπου πρωτοποριακού προϊόντος. Με όλα τα παραπάνω δεδομένα, η συνολική εντύπωση που αφήνει το νέο μοντέλο είναι σαφώς πιο ώριμη και το αυτοκίνητο δείχνει πλέον ότι απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό, όχι μόνο σε early adopters όπως έκανε η πρώτη γενιά του.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga K.Boidanis

Η συνολική εικόνα είναι ότι η Toyota άκουσε τα σχόλια και έφερε ουσιαστικές, στοχευμένες βελτιώσεις. Αν ήσασταν ανάμεσα σε όσους επέκριναν την αρχική έκδοση το ανανεωμένο bZ4X αντιμετωπίζει πολλά από αυτά τα προβλήματα με τεχνολογικές αναβαθμίσεις και καλύτερη αισθητική. Για την αγορά, αυτό σημαίνει ένα πιο ολοκληρωμένο ηλεκτρικό Toyota που πλέον μπορεί να σταθεί πιο άνετα απέναντι στους ανταγωνιστές της κατηγορίας. Η σύντομη οδηγική επαφή μαζί του στη Μάλαγα, ήταν αποκαλυπτική των προθέσεων της εταιρείας.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga Toyota

Πλέον, το bZ4X έχει όλο το “πακέτο” για να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό, έχοντας αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα το βαρύ όνομα που της Toyota, το οποίο έχει θετικό αντίκτυπο σε όλες τις προεκτάσεις της ύπαρξης του μοντέλου. Από τη σχεδίαση και την αισθητική προσέγγισης της κατηγορίας, έως την τεχνική επάρκεια με τις καίριες και εγγυημένες συνέργειες που είναι “καταδικασμένες” να φέρνουν κορυφαία αποτελέσματα- όπως αυτή με την Panasonic για τη συστοιχία των μπαταριών.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga Toyota

Σε ένα πολύ προσεγμένο πλαίσιο, κατά τη διάρκεια της πρώτης μας επαφής με το αυτοκίνητο, είχαμε τη δυνατότητα να περάσουμε από μια διαδρομή χωρίς άσφαλτο, όπου η τετρακίνητη εκδοχή του νέου bZ4X κυριολεκτικά “έδωσε ρέστα” με την ικανότητά της να περνάει οδηγό και επιβάτες από δύσκολα σημεία χωρίς να… βραχούν. Με την αρωγή των προγραμμάτων οδήγησης, το ηλεκτρικό SUV κρύβει αποτελεσματικά το βάρος του (όχι βεβαία και τον όγκο του αλλά αυτό είναι άλλο θέμα και στην προκειμένη περίπτωση δεν μας απασχόλησε) και περνάει με χαρακτηριστική άνεση από σημεία που σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga K.Boidanis

Η Toyota “συγκρίνει” τις ικανότητες του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της με εκείνες του Land Cruiser, το οποίο έχει γράψει (και συνεχίζει να γράφει) τις δικές του “χρυσές σελίδες” στην ιστορία των εκτός δρόμου μοντέλων. Προφανώς και στο πλαίσιο της πρώτης μας επαφής μαζί του, δεν θα μπορούσαμε να το διαπιστώσουμε επί του πεδίου αλλά μείναμε με πραγματικά άριστες εντυπώσεις από την ευκολία με την οποία αντιμετωπίζει το ηλεκτρικό SUV, τις “κακοτοπιές”. Η μόνωση που έχει βελτιωθεί, έχει ως αποτέλεσμα την ιδανική διατήρηση της ηρεμίας στην καμπίνα.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga Toyota

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες, που προσφέρουν επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, προσφέρουν στον οδηγό την αίσθηση της επάρκειας ισχύος που χρειάζεται να νιώθει για να διεκπεραιώσει όχι μόνο μια δύσκολη εκτός ασφάλτου διαδρομή αλλά και μια απαιτητική προσπέραση στο δρόμο. Στην ελληνική αγορά το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο από τις αρχή του επόμενου έτους, με τιμές που μπορούν να το τοποθετήσουν με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό της SUV-D κατηγορίας.

Toyota bZ4X AWD 2025 Malaga Toyota

Άλλωστε, η αρχική τιμή των 39.990 ευρώ, πριν την εφαρμογή κάποιας επιδότησης, είναι μάλλον αξιοπρεπής για όλα όσα αγοράζει κανείς με το νέο Toyota bZ4X, με δεδομένης και της μεγάλης εγγύησης που καλύπτει το αυτοκίνητο για 6 χρόνια ή 200.000 χιλιόμετρα και μπορεί μέσω της διαδικασίας “ανανέωσής” της με ετήσιο έλεγχο σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της μάρκας, να φτάσει έως και το 1.000.000 χιλιόμετρα και τα 11 χρόνια. Αυτά είναι στοιχεία που ταιριάζουν ιδιαίτερα στη νοοτροπία της εταιρείας, που τα τελευταία -πολλά- χρόνια, εκτιμάται ιδιαίτερα από το αγοραστικό κοινό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ