TEST DRIVE

Ο Καβαλιεράτος στο τιμόνι: “Το νέο Citroen C3 παίζει άμυνα στην κατανάλωση και επίθεση στο στιλ”

Ο Σπύρος Καβαλιεράτος με το νέο Citroen C3 P.Diamantis

Ανάμεσα σε drive modes, plays και ασίστ, εμφανίζεται ο Σπύρος Καβαλιεράτος. Ο άνθρωπος που έχει περιγράψει αμέτρητες μπασκετικές μάχες, αυτή τη φορά βγήκε στο δρόμο με ένα Citroen C3 και, αφού κράτησε τις σημειώσεις του, βρήκε τρόπο να το κοουτσάρει.

Αν το C3 ήταν παίκτης, θα ήταν combo guard” είπε με το που έφερε πίσω στα γραφεία του SPORT24 το νέο μικρό της Citroen, μετά από μερικές μέρες μαζί του. “Κάνει τα πάντα, ως βενζινοκίνητο και πάντα έτοιμο να “μοιράσει την πάσα” εκεί που πρέπει”.

Το Citroen C3 ήταν το νέο αγαπημένο topic του Σπύρου για κάμποσες μέρες μετά το πέρας της δοκιμής. P.Diamantis

Πρώτο δεκάλεπτο: η πρώτη επαφή

Το πρωινό της Δευτέρας, ο Σπύρος άφησε πίσω του τα μπασκετικά συστήματα (όπως θα δείτε, κάτι τέτοιο δεν γίνεται) και μπήκε σε ένα κόσμο πιο γαλλικό. Μπροστά του, ένα C3 με τη σχεδίαση που φώναζε Citroen, με τη νέα μάσκα, τα LED φώτα σαν μάτια παίκτη που “διαβάζει” το παιχνίδι. “Ρε φίλε, αυτό το τιμόνι είναι σαν καλό playmaker: κάνει τη δουλειά, δε σε κουράζει και βλέπει όλο το γήπεδο” μου είπε μετά τα πρώτα 10 λεπτά οδήγησης στην Κηφισίας.

Η πρώτη του εντύπωση δεν ήταν για τα νούμερα αλλά για το συναίσθημα. “Αυτό το αυτοκίνητο είναι σαν ομάδα που έχει κάνει καλή προετοιμασία. Δε χρειάζεται να προσπαθήσεις για να σε κερδίσει. Σε παίρνει με τον ρυθμό του”.

Δεύτερο δεκάλεπτο: υβριδική τακτική

Το C3 χρησιμοποιεί τον νέο 1.2 PureTech με την πολιτισμένη λειτουργία που δεν προδίδει σχεδόν ποτέ πως είναι ένα τρικύλινδρο σύνολο. Η συνολική του απόδοση είναι τέτοια, που δεν αφήνει περιθώρια για “παραπονα”, ειδικά όταν προορίζεται για αστικές μετακινήσεις και “one on one” δρομικές καταστάσεις. Το αποτέλεσμα είναι ένας “ρυθμός παιχνιδιού” που θυμίζει ομάδα που ξέρει πότε να τρέξει και πότε να “κατεβάσει”. Στις χαμηλές ταχύτητες, η ηχομόνωση κάνει εξαιρετική δουλειά. “Και τι ακούς;” τον ρωτάω. “Τίποτα” μου λέει. “Είναι σαν τον αμυντικό που κάνει τη δουλειά του χωρίς να τον ενδιαφέρουν τα στατιστικά”.

Citroen C3 και Σπύρος Καβαλιεράτος P.Diamantis

Το κιβώτιο με τον ελαφρύ συμπλέκτη αλλάζει σχέσεις σαν γρήγορη πάσα στον αιφνιδιασμό. Και ο Σπύρος, που έμαθε να αξιολογεί παίκτες με το βλέμμα, το κατάλαβε από το πρώτο κιόλας φανάρι από το οποίο επιτάχυνε με το που άναψε το πράσινο. “Εδώ έχεις μια ομάδα που διαβάζει το ματς. Αντί να σου δίνει 200 ίππους έτσι στα κουτουρού, κρατάει ενέργεια για εκεί που τη χρειάζεσαι. Έξυπνο παιχνίδι”. Εύστοχη παρατήρηση, δε μπορώ να πω. Κοίτα να δεις που πίσω από έναν καλό μπασκετικό δημοσιογράφο, μπορείς να εντοπίσεις έναν παρατηρητικό αυτοκινητόφιλο.

Η άμυνα: άνεση και ανάρτηση

Το C3, όπως κάθε Citroen που σέβεται τη φανέλα του, παίζει άμυνα με άνεση. Οι αναρτήσεις Advanced Comfort είναι το trademark, προσφέροντας μαλακή απόσβεση και αποτελεσματικό φιλτράρισμα της ταλαιπωρημένης ασφάλτου στα περισσότερα σημεία της Αττικής γης. Ο Σπύρος το έβαλε στα γνωστά χαντάκια του Παλαιού Φαλήρου και απλώς χαμογέλασε: “Αυτό, φίλε, είναι σαν να περνάς pick’n’roll με τον Καλαϊτζάκη και να μη νιώθεις την επαφή. Να μη διαταράσσεται η ροή της κίνησης. Δεν τρίζει, δεν βαράει, τίποτα. Άμυνα από άλλον πλανήτη”.

O Σπύρος εντυπωσιάστηκε από την ομαλή λειτουργια του 3κύλινδρου συνόλου P.Diamantis

Οι πολυθρόνες (σ.σ. του Σπύρου ο χαρακτηρισμός) του C3 γιατί “έτσι πρέπει να τις πεις” έχουν τη λογική Citroen Advanced Comfort Seats, με αφρώδες υλικό πολλαπλών στρώσεων, του εξηγώ. Ο Σπύρος, που έχει περάσει ώρες ατελείωτες σε press room και πούλμαν ομάδων, το εκτίμησε περισσότερο απ’ όλους. “Αυτό το κάθισμα είναι σαν πάγκος Euroleague. Κάθεσαι, και νιώθεις ότι μπορείς να μείνεις όλο το ματς μέσα”. Δεν ξέρω πως είναι ο “πάγκος Euroleague” αλλά ξέρω πως ο Σπύρος έχει προηγούμενη εμπειρία από Γερμανικό μικρομεσαίο SUV, οπότε για την άνεση που προσφέρει ο συνδυασμός του καθίσματος και της ανάρτησης, κάτι παραπάνω θα έχει να πει.

Τρίτο δεκάλεπτο (το πιο κρίσιμο): στιλ και χαρακτήρας

Αν κάτι έχει το νέο C3, είναι προσωπικότητα. Δεν προσπαθεί να σε εντυπωσιάσει αλλά είναι πανταχού παρούσα πάνω του, με το design να κάνει δηλώσεις χωρίς φωνές. “Το βλέπεις και καταλαβαίνεις ότι δεν είναι της σειράς. Είναι αυτός ο παίκτης που μπορεί να μη σκοράρει 30, αλλά κάθε του κίνηση έχει ουσία. Και ειδικά σε αυτό το χρώμα που τονίζει ιδανικά τις αναλογίες και τις αισθητικές του λεπτομέριες, μπαίνει κατευθείαν στην αρχική πεντάδα του στιλ”.

Citroen C3 P.Diamantis

Το εσωτερικό, με τη μεγάλη κεντρική οθόνη, τα φυσικά χειριστήρια και τη νέα εργονομία, του έκανε πραγματικά πολύ καλή εντύπωση: “Όλα εκεί που πρέπει. Δεν ψάχνεις να βρεις το μενού για το air condition, όπως σε κάτι άλλες ομάδες που μπλέκουν τα plays”. Έλα, φανταστικό! Άλλη μια τρομερή παρατήρηση που πιστώνεται ο Σπύρος.

Κατανάλωση και αυτονομία: Ώρα για Time Out

Η μέση κατανάλωση, για τις ημέρες που το είχε στη διάθεσή του ο Σπύρος, κυμάνθηκε στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. και μάλλον χωρίς προσπάθεια. “Δεν πήγα για ρεκόρ, δεν το είχα καν στο μυαλό μου να προσέξω, απλά εξυπηρετούσα την καθημερινότητα, όπως θα έκανα και με το δικό μου αυτοκίνητο σε ότι έχει να κάνει με τους χρόνους των μετακινήσεων και τις αποστάσεις”, είπε γελώντας. “Το C3 είναι σαν τον καλό point guard. Δεν κάνει λάθη, δε σου τρώει ενέργεια, ξέρει πότε να “κόψει”. Αν το πας χαλαρά, σου επιστρέφει κατανάλωση για… Final Four”.

Τέταρτο δεκάλεπτο: η καθημερινότητα

Μεταξύ ρεπορτάζ, εκπομπών και αποστολών, ο Σπύρος χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που να είναι συνεργάτης, όχι πρόβλημα. Το C3 φάνηκε να “κόβει” ακριβώς εκεί. “Το αφήνεις όπου θες, στρίβει σαν γκαρντ, δε σε κουράζει, και έχει και χώρο για τα ρούχα, το laptop και τα παπούτσια του γηπέδου. Είναι αυτό που λέμε ένα για όλα”. Κι αν κάτι τον εντυπωσίασε, ήταν η ησυχία. “Ανοίγεις το ράδιο, ακούς Ευρωλίγκα, και δε χρειάζεται να ανεβάσεις την ένταση. Είναι σαν να βλέπεις ματς χωρίς την κόρνα δίπλα στο αυτί σου”.

Citroen C3 P.Diamantis

Η αποτίμηση του Σπύρου

Όταν τελείωσαν οι μέρες με το Citroen C3, ο Σπύρος το παρέδωσε με μισή καρδιά. “Αυτό το Citroen έχει ψυχή. Δεν παίζει να μην το καταλάβεις. Είναι το αυτοκίνητο που θα διάλεγες αν έπρεπε να κάνεις road trip για Final Four, όχι για να φτάσεις πρώτος, αλλά για να φτάσεις χαλαρός” και με λεφτά στην τσέπη από την οικονομία στο καύσιμο- του πρόσθετα εγώ. Το νέο Citroen C3 μπορεί να μην κυνηγά εντυπωσιασμούς αλλά έχει κάτι που λείπει από πολλές “ομάδες” της κατηγορίας του. Έχει χαρακτήρα και πολύ ευχάριστη συνολική αίσθηση.

Και όταν ένας άνθρωπος όπως ο Σπύρος Καβαλιεράτος, που έχει δει δεκάδες “παιχνίδια” να κρίνονται στη λεπτομέρεια, λέει “αυτό το αμάξι παίζει έξυπνα”, τότε ξέρεις ότι δεν το λέει τυχαία. Στο τέλος της ημέρας, το C3 δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο. Είναι ένας ικανός playmaker με γαλλικό DNA και μπασκετικό μυαλό και ο Καβαλιεράτος, για μία εβδομάδα και κάτι παραπάνω, ήταν ο ιδανικός προπονητής του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ