MAZDA MX-30

Ηλεκτροκίνητο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με κινητήρα Βάνκελ και 170 ίππους

Ηλεκτροκίνητο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με κινητήρα Βάνκελ και 170 ίππους
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV MAZDA

Η Mazda παρουσίασε την plug-in hybrid έκδοση του MX-30 που φορτίζει τόσο σε πρίζα αλλά και με τον περιστροφικό κινητήρα που παίζει το ρόλο ενσωματωμένης γεννήτριας.

Το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV έκανε το διεθνές του ντεμπούτο στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Όπως ήδη γνωρίζαμε, πρόκειται για ένα plug-in hybrid Crossover με περιστροφικό κινητήρα (Βάνκελ) ως γεννήτρια (range extender). Με την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου όμως, μάθαμε και επιπλέον πληροφορίες.

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV, ως plug-in hybrid, μπορεί να φορτίζει όπως κάθε ηλεκτρικό ή PHEV αυτοκίνητο, τόσο με απλή φόρτιση AC στο σπίτι ή στο γραφείο (μονοφασική ή τριφασική παροχή), όσο και με γρήγορη φόρτιση DC (δημόσιο ταχυφορτιστή).

Ηλεκτροκίνητο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με κινητήρα Βάνκελ και 170 ίππους
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV MAZDA

Το πλεονέκτημά του ωστόσο είναι ο περιστροφικός κινητήρας 8C που αναλαμβάνει την κίνηση της γεννήτριας, για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 17,8 kWh, εν κινήσει. Για την απαραίτητη τροφοδοσία του περιστροφικού κινητήρα με βενζίνη υπάρχει μια δεξαμενή καυσίμου 50 λίτρων.

Σε κάθε περίπτωση, σε όλη τη διάρκεια της οδήγησης το MX-30 e-Skyactiv R-EV κινείται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων ο οποίος υπόσχεται πολύ καλές επιδόσεις, ελαφρώς καλύτερες του αμιγώς ηλεκτρικού MX-30 που κάνει το 0-100 km/h σε 9,7’’.

Ηλεκτροκίνητο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με κινητήρα Βάνκελ και 170 ίππους
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV MAZDA

Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 85 km κατά μέσο όρο ή τα 110 km σε αστική χρήση, καλύπτοντας με άνεση τις καθημερινές ανάγκες οδήγησης.

Όταν χρειαστεί, φυσικά, αναλαμβάνει η γεννήτρια να παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια για μεγαλύτερες αποστάσεις και ταξίδια. Αλλά και στις περιπτώσεις που ο οδηγός χρειάζεται να επιταχύνει ξαφνικά και πατήσει βαθειά και απότομα το πεντάλ γκαζιού, π.χ. σε μια προσπέραση, ο περιστροφικός κινητήρας ενεργοποιείται και παράγει ενέργεια για την επίτευξη της απαιτούμενης ισχύος.

Ηλεκτροκίνητο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με κινητήρα Βάνκελ και 170 ίππους
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV MAZDA

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης:

  • Normal, όπου το αυτοκίνητο επιλέγει αυτόματα τρόπο κίνησης
  • EV για κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και
  • Charge για φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει.

Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών είναι το Edition R - μια ειδική έκδοση που θα είναι διαθέσιμη όταν το MX-30 e-Skyactiv R-EV κυκλοφορήσει στην αγορά. Το Edition R ξεχωρίζει από την ιδιαίτερη απόχρωση Maroon Rouge στα τόξα της οροφής και τις κολόνες του αμαξώματος.

Ηλεκτροκίνητο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με κινητήρα Βάνκελ και 170 ίππους
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV MAZDA

Πρόκειται για το κόκκινο χρώμα της οροφής που είχε το πρώτο επιβατικό μοντέλο της Mazda, το λιλιπούτειο R360 Coupe. Το υπόλοιπο αμάξωμα και το εσωτερικό είναι φινιρισμένα σε μαύρο χρώμα, ενώ η έκδοση R περιλαμβάνει επίσης μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως το έμβλημα του ρότορα που είναι ραμμένο στα πατάκια και ανάγλυφο στα προσκέφαλα των καθισμάτων.

Ηλεκτροκίνητο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV με κινητήρα Βάνκελ και 170 ίππους
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV MAZDA
TAGS MAZDA MX-30 ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ MAZDA SUV
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ