Η Porsche Cayenne Electric στην Ελλάδα -Οι τιμές των δύο εκδόσεων του “εκρηκτικού” ηλεκτρικού SUV

Η πρώτη ηλεκτρική Cayenne, το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της Porsche, ήρθε στον εκθεσιακό χώρο Porsche Center Athens λίγες εβδομάδες μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της και ήδη διατίθεται στην ελληνική αγορά. Πόσο κοστίζουν οι δύο εκδόσεις της.
Ένα τεχνολογικό “διαμάντι” της ηλεκτροκίνησης, και μαζί ένα “ηφαιστειώδες” Super-SUV που αγγίζει στην κορυφαία του έκδοση τους 1.156 ίππους, η Porsche Cayenne Electric είναι ένα κομβικό μοντέλο στην ιστορία του Zuffenhausen – 23 χρόνια μετά την τολμηρή, αλλά άκρως επιτυχημένη, απόφαση της Porsche να μπει στα SUV.
Η Taycan ήταν άνοιξε για την Porsche τις πύλες της ηλεκτροκίνησης, ακολούθησε η Macan Electric και τώρα η τέταρτη γενιά της Cayenne έρχεται να προστεθεί στη διευρυνόμενη γκάμα των EV της εταιρείας της Στουτγάρδης – και να αυξήσει το ποσοστό του 36% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πωλήσεις της.
Το πρώτο αντίτυπο της τελευταίας είδαμε στον εκθεσιακό χώρο του Porsche Center Athens, λίγο πριν ξεκινήσει σε πλήρη ρυθμό η παραγωγή της Cayenne Electric -και ενώ ήδη έχουν ανοίξει οι παραγγελίες (και) στη χώρα μας. Οι παραδόσεις των πρώτων αντιτύπων θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο της νέας χρονιάς.
Διατίθεται σε δύο εκδόσεις – τις Cayenne Electric και Cayenne Turbo Electric. Η πρώτη αποδίδει 442 ίππους και 835 Nm ροπής, επιταχύνει από 0-100 km/h σε 4,8 δευτερόλεπτα, φτάνει στην
τελική ταχύτητα των 230 km/h και ξεκινά από τις 111.969 ευρώ στην ελληνική αγορά.
Η Cayenne Turbo Electric έχει απόδοση υπεραυτοκινήτου: η ισχύς της φτάνει τους 1.156 ίππους και η ροπής της τα εντυπωσιακά 1.500 Nm (με την ενεργοποίηση του Launch Control), με αποτέλεσμα να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και στα 200 km/h σε 7,4’’. Η τιμή εκκίνησης της κορυφαίας αυτής έκδοσης είναι 175.248 ευρώ.
Η Cayenne Electric αντλεί την ενέργειά της από την προηγμένη μπαταρία χωρητικότητας 113 kWh, η οποία της εξασφαλίζει αυτονομία (κατά WLTP) έως 642 km για την Cayenne Electric και έως 623 km για το Turbo.
Με την τεχνολογία 800V, η Cayenne φορτίζει με ισχύ έως 400 kW, σε ιδανικές συνθήκες – περίπτωση κατά την οποία η φόρτιση σε ποσοστό 10-80% χρειάζεται λιγότερο από 16 λεπτά και η ενέργεια για μια απόσταση 325 χιλιομέτρων (Cayenne) ή 315 χιλιομέτρων (Cayenne Turbo) μπορεί να προστεθεί μέσα σε 10 λεπτά.
Το Super-SUV του Zuffenhausen βασίζεται στην προημένη πλατφόρμα ΡΡΕ που συνδυάζεται με προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με το σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM) είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού και στα δύο μοντέλα.
Η έκδοση Turbo διαθέτει επίσης πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ενώ προαιρετικά και οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται με σύστημα τετραδιεύθυνσης. Επιπλέον, το σύστημα ανάρτησης Porsche Active Ride είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο στην Cayenne
Η ηλεκτρική Cayenne είναι 55 χιλιοστά μεγαλύτερη σε μήκος από το μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, φτάνοντας τα 4,985 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό της (3.023 mm) είναι σχεδόν 13 εκατοστά μεγαλύτερο – προσφέροντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και 781 λίτρα για τις αποσκευές – συν τον μπροστινό (frunk) χώρο αποσκευών 90 λίτρων.
Μια από τις πιο εντυπωσιακές πτυχές της Cayenne Electric είναι το ψηφιακό, φουτουριστικό εσωτερικό. Στο επίκεντρο της νέας φιλοσοφίας Porsche Driver Experience βρίσκεται η οθόνη Flow Display – μια κομψή καμπυλωτή οθόνη OLED, που συμπληρώνεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τεχνολογία OLED 14,25 ιντσών και προαιρετική οθόνη συνοδηγού 14,9 ιντσών.
Για πρώτη φορά στην Cayenne, διατίθεται επίσης σύστημα Head-up Display (HUD) με τεχνολογία Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR), το οποίο προβάλλει οπτικά μια επιφάνεια οθόνης 87 ιντσών σε απόσταση 10 μέτρων μπροστά από το όχημα.
Η ηλεκτρική Cayenne προστίθεται δίπλα στις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης και στις plug-in υβριδικές του γερμανικού πολυτελούς SUV, οι οποίες ξεκινούν από τις 137.970 ευρώ με την έκδοση Cayenne 3.0 E-Hybrid Tiptronic S και φτάνουν μέχρι τις 221.860 ευρώ στην έκδοση Cayenne 4.0 Turbo E-Hybrid Tiptronic S.