ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Επιστροφή στις ρίζες: Οδηγήσαμε στην πίστα των Μεγάρων όλη τη σειρά Μ της BMW

BMW Hellas

Ένα μικρό διάλειμμα από τον τεχνολογικό “πυρετό” της ηλεκτροκίνησης, μια επιστροφή στα παιδικά όνειρα και στην οδηγική μας “πατρίδα”: δεν συμβαίνει κάθε μέρα να οδηγείς ορισμένα από τα σπουδαιότερα sportscars του καιρού μας στην πίστα. Ζήσαμε, στα Μέγαρα, την εμπειρία των BMW Μ2, M3 Sedan και M4 Coupe, της ωμής M4 CS και της θηριώδους M5 Touring.

Η BMW άπλωσε μπροστά μας αυτή που -με ένα εμπνευσμένο παιχνίδισμα του marketing- αποκαλεί “Generation M”: τη συγχώνευση όλων των γενεών στην οδηγική εμπειρία των τελευταίας γενιάς αυτοκινητικών αριστουργημάτων του τμήματος Μ του Μονάχου.

Αν για τους baby boomers η αυτοκίνηση ήταν το τρομερό ξέσπασμα ελευθερίας από τα δεσμά του πολέμου, για εμάς της Generation X (1965-’80), και για τους Millennials (Gen Y) και για τη Gen Z μέχρι το 2012, υπήρξε -σε μια από τις μεγαλύτερες πτυχές της- ένα ζόρικο αλλά εθιστικό παιχνίδι αδρεναλίνης, που ξεκίνησε από τις πισωκούνες με μυρωδιά καμένου λιπαντικού, συνεχίστηκε με τα supercars των ‘80s, με τον Άιρτον με το NSX στη Σουζούκα, και έκλεισε (Gen Z) με το τετρακίνητο Impreza του Κόλιν στα βουνά και με πολυκύλινδρα sportscars στην αυγή αυτού του αιώνα.

BMW M4 CS BMW Hellas

Στην Generation Alpha (από το 2013), όπου το αυτοκίνητο παρασύρθηκε από την πλημμύρα των SUV και το σπάσιμο του φράγματος της ηλεκτροκίνησης, και όπου τα sportscars αποκτούν ακόμα και αυτά μια μεγάλη μπαταρία και πρίζα στη θέση της τάπας βενζίνης, η ιστορία της οδηγικής αδρεναλίνης μέσω του εθισμού στον ήχο και στην τραχύτητα του θερμικού μοτέρ και στο κεραυνοβόλημα κάθε αλλαγής ταχύτητας αλλάζει.

Όχι πως δεν υπάρχουν σπουδαία ηλεκτρικά σπορ (και όχι μόνο σπορ) αυτοκίνητα. Η Porsche Taycan διαλύει τα ρεκόρ στο Νίρμπουργκρινγκ και το Xiaomi SU7 Ultra το ίδιο, κι ακόμα κι η Ferrari ετοιμάζει το δικό της, για αυτό το Νοέμβριο – και η Lambo για κάποια στιγμή στο μέλλον.

BMW M2 BMW Hellas

Όμως, η οδήγηση ενός θερμικού σπορ αυτοκινήτου στην πίστα, για τις δικές μας γενιές Χ-Υ-Ζ, θα είναι για πάντα μια σύνδεση με την παιδικότητα, τα εφηβικά μας όνειρα, την οδηγική μας άνδρωση. Είναι ένοχη; Όταν γίνεται στο ασφαλές περιβάλλον μιας πίστας, περνά από το πεδίο της ενοχής στο πεδίο ενός εξειδικευμένου πάθους.

Είναι περιβαλλοντικά απερίσκεπτη; Ίσως ναι. Αλλά ίσως ακόμα μπορεί να συγχωρείται σε ένα χόμπι η καύση ορυκτού καυσίμου με έναν πολυκύλινδρο, ενεργοβόρο κινητήρα και μεγάλο βάρος, ειδικά σε μια πίστα. Κι όταν το χόμπι αυτό -για όσους μπορούν να το ακολουθούν στο μέλλον- συνδεθεί με βιώσιμα καύσιμα, θα απενοχοποιηθεί και αυτό.

BMW M Festival BMW Hellas

Έτσι λοιπόν, η εμπειρία της οδήγησης των BMW Μ2, M3 Sedan και M4 Coupe, της απίθανης και ωμής M4 CS και της μεγάλης M5 Touring στην πίστα των Μεγάρων (στο πλαίσιο του BMW M Festival για 96 εκλεκτούς πελάτες της φίρμας), ήταν ένα διάλειμμα από τη λυσσαλέα πρόοδο και επέκταση της ηλεκτροκίνησης που βιώνουμε οδηγικά τα τελευταία χρόνια.

Όχι πως αυτά τα sportscars δεν είναι προηγμένα. Απλώς έχουν το στροφόμετρο, τη μεθυστική αίσθηση της αλλαγής σχέσης από τα paddles πίσω από το τιμόνι, τον ήχο των παλιών, καλών θερμικών αυτοκινήτων – χωρίς να τους στερεί τίποτα ούτε η υβριδική τεχνολογία (στη Μ5 Touring), ούτε η πλειάδα των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας.

BMW M3 BMW Hellas

Οι BMW M3 Sedan και M4 Coupe πυροδοτούνται από τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα M TwinPower Turbo που αποδίδει 480 ή 510 ή 530 ίππους – στην τελευταία περίπτωση με την τετρακίνηση M xDrive.

Η M4 CS είναι η πιο σκληροπυρηνική έκδοση της Μ4 Competition με χαμηλότερο βάρος (χάρη στην πληθώρα εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, CFRP), πιο σπορ στήσιμο (που την κάνει ιδανική για την πίστα) και επιπλέον ισχύ. Εδώ ο κινητήρας 3.0 λίτρων αποδίδει 550 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 650 Nm από τις 2.750 στροφές.

BMW M2 BMW Hellas

Η BMW M2 κρύβει στο καπό της τον ίδιο κινητήρα 3.0 λίτρων, με πολύ μικρές διαφοροποιήσεις. Η ισχύς είναι 480 hp και η ροπή 600 Nm, διαθέσιμη σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, με αποτέλεσμα να σημειώνει το sprint 0-100 km/h σε 4,0 δευτερόλεπτα.

Κι όσο για την M5 Touring, έχει το υβριδικό σύστημα Μ Hybrid με τον θηριώδη V8 M TwinPower Turbo των 4.4 λίτρων (585 hp) και ένα ηλεκτρικό μοτέρ (197 hp) για να κινεί εκρηκτικά τα 5 μέτρα και τους 2,5 τόνους της. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας μαζί αποδίδουν 727 ίππους και ροπή 1.000 Nm!

BMW M4 CS BMW Hellas

Αυτές οι τιτάνιες ιπποδυνάμεις και ροπές ελέγχονται με το “πακέτο Μ”, που φιλοξενεί ό,τι πιο προηγμένο στον ηλεκτρονικό έλεγχο της πρόσφυσης μέσω του κινητήρα, του συστήματος μετάδοσης και της ανάρτησης – εξελιγμένο, φυσικά, στην “πίσω αυλή” των Γερμανών: στην παλιά πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, στην “πράσινη κόλαση” Νορντσλάιφε των 22 χιλιομέτρων.

Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control), μοναδικά ρυθμισμένο για να μην χαλά ούτε μια στιγμή την αρμονία της οδηγικής ροής, εκτός από τη λειτουργία M Dynamic Mode περιλαμβάνει δυνατότητα ρύθμισης της παρεμβατικότητάς του σε δέκα στάδια όσον αφορά την ολίσθηση των τροχών.

BMW M5 Touring BMW Hellas

Μέσω της λειτουργίας M Traction Control, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να μειώνει σταδιακά τα όρια παρέμβασης του συστήματος, ώστε να προσεγγίζει προσεκτικά τα φυσικά όρια της οδήγησης στην πίστα – όπου και τα M Lap Timer και M Drift Analyser παρέχουν λεπτομερή πληροφόρηση.

Σε όλες τις εκδόσεις Μ ο οδηγός έχει διαθέσιμα στις δύο πλευρές του τιμονιού τα κουμπιά Μ1 και Μ2, με τα οποία επιλέγει τα δύο προεπιλεγμένα πακέτα ρυθμίσεων που έχει διαμορφώσει ο ίδιος μέσω της οθόνης αφής. Κι όταν αρχίσει να αποκτά την απαραίτητη εξοικείωση, μπορεί πια να απενεργοποιήσει πλήρως το DSC – κάτι που απαιτεί αρκετή προσοχή, με τόση υπερβάλλουσα ισχύ.

BMW M2 BMW Hellas

Στιβαρές σαν να κάθεσαι μέσα σε έναν κινούμενο βράχο, όλες οι BMW M διαθέτουν ειδική κινηματική και ελαστοκινηματική του εμπρός άξονα δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων και του πίσω άξονα πέντε συνδέσμων. Αυτή εγγυάται την εκπληκτική πρόσφυση στην πίστα αυτοκινήτων που, εκτός πίστας, έχουν και τον παράλληλο ρόλο της άνεσης στην καθημερινότητα και στο ταξίδι.

Τρεις χαρακτηριστικές χαρτογραφήσεις είναι διαθέσιμες μέσω του μενού M Setup για εξατομικευμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης Adaptive M. Περαιτέρω στοιχεία της τεχνολογίας ανάρτησης περιλαμβάνουν το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic και το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης, το οποίο συνδυάζεται τόσο με το σύστημα πέδησης M Compound όσο και με τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon.

BMW M4 CS BMW Hellas

Το κιβώτιο M Steptronic 8 σχέσεων προσφέρει η δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων με τα paddles στο τιμόνι που δίνουν τον έλεγχο στον οδηγό και το μπουτόν Drivelogic που μεταβάλει τα χαρακτηριστικά αλλαγής των σχέσεων – για μια ιδιαίτερα παραμετροποιήσιμη οδηγική εμπειρία.

Οι ισχυρότερες Μ συνδυάζονται με την τετρακίνηση M xDrive, η οποία ανεβάζει σε ακόμα πιο δυσθεώρητα επίπεδα την πρόσφυση τόσο με τον έλεγχο του γκαζιού στο μέσον και στην έξοδο της στροφής, όσο και για τη μετάδοση της λυσσαλέας ισχύος κατά την εκκίνηση και το 0-100.

BMW M3 & M5 Touring BMW Hellas

Το σύστημα M xDrive δίνει προτεραιότητα στους πίσω τροχούς και σε συνδυασμό με το πλήρως μεταβαλλόμενο (στον τρόπο που λειτουργεί) διαφορικό Active M στον πίσω άξονα, ενισχύει επίσης στις στροφές την τυπική αίσθηση M. Μέσω του μενού ρυθμίσεων, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, εκτός από την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD, τη λειτουργία 4WD Sport, στην οποία μεγαλύτερο ποσοστό ροπής κατευθύνεται στον πίσω άξονα. Επιπλέον, όταν το DSC είναι απενεργοποιημένο, η λειτουργία 2WD γίνεται διαθέσιμη μεταφέροντας αποκλειστικά την κίνηση στους πίσω τροχούς.

Η υψηλή στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος και των συνδέσεων της ανάρτησης δημιουργούν τις ιδανικές προϋποθέσεις για συναρπαστική ευελιξία και άμεση απόκριση στις εντολές του τιμονιού. Οι ειδικές για το μοντέλο μπάρες που ενισχύουν τα επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου συνεισφέρουν επίσης στον χαρακτηριστικό για τα μοντέλα Μ συνδυασμό δυναμικής, ευέλικτης και ακριβούς συμπεριφοράς.

BMW M5 Touring BMW Hellas

Ήταν μια συναρπαστική, αυτή η εμπειρία στα Μέγαρα. Η Μ2 σου δίνει στην αίσθηση ενός συμπαγούς sportscar με την αμεσότητα ενός kart. Οι Μ3 και Μ4 ζωντανεύουν, δεκαετίες μετά, την αίσθηση των sedan των παιδικών οδηγικών μας ονείρων. Η M4 CS σου κλέβει την καρδιά ως ένα μηχάνημα φτιαγμένο για την πίστα και την ωμή σπορ οδήγηση, απαλλαγμένη από οτιδήποτε περιττό. Και η M5 Touring σε αφήνει άφωνο πόσο εκρηκτικό και οδηγικά κοφτερό μπορεί να είναι ένα μεγάλο station wagon 2,5 τόνων.

Στην ελληνική αγορά η BMW M2 κοστίζει 95.000 ευρώ. Η Μ3 ξεκινά από τις 128.300 ευρώ, η Μ4 από τις 131.050 ευρώ, η Μ4 CS τιμάται 219 χιλιάδες και η Μ5 Touring 154.800 ευρώ (2,5 χιλιάδες πάνω από τη Μ5 Sedan).

BMW M4 CS BMW Hellas

BMW: Τι αντιπροσωπεύει η Gen M
Επιστρέφοντας σε όσα αναφέραμε στην εισαγωγή, η Σίλβια Νοϊμπάουερ, Αντιπρόεδρος Πελατών, Πωλήσεων και Μάρκας της BMW M GmbH, εξήγησε: “Η GEN M απευθύνεται σε όλους όσους θεωρούν την αγωνιστική κληρονομιά και τις επιδόσεις μας καθοριστικό στοιχείο του τρόπου ζωής τους. Ένας τρόπος ζωής που ενώνει ανθρώπους κάθε ηλικίας, με διαφορετικό υπόβαθρο και διαφορετικές προσδοκίες”.

Η GEN M, κατά τη βαυαρική εταιρεία, σηματοδοτεί μια αλλαγή προοπτικής που θέτει στο επίκεντρο τους λάτρεις των επιδόσεων. Ταυτόχρονα, απευθύνεται στους νεότερους φίλους της μάρκας, ενθαρρύνοντας τον ενθουσιασμό τους. Αυτό που ενώνει όλα τα μέλη της κοινότητας δεν είναι η καταγωγή ή η ιδιότητά τους, ούτε αν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι ή απλά ταξιδεύουν ως επιβάτες.

BMW M4 Cabrio BMW Hellas

Η GEN M τιμά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το αστικό street style και μια μοναδική κουλτούρα αυτοκινήτων, καθώς και τις μοτοσικλέτες M. Περιλαμβάνει όλους όσους χρησιμοποιούν αξεσουάρ της σειράς M Performance για να βελτιώσουν και να εξατομικεύσουν τα οχήματά τους, καθώς και μια συνεχώς αναπτυσσόμενη κοινότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Συνδέει τον προσωπικό τρόπο ζωής με την τεχνολογία, την παράδοση με την καινοτομία, τις ατομικές ιστορίες με τον συλλογικό ενθουσιασμό – και αυτό την καθιστά τόσο διαφορετική όσο και τα ίδια τα οχήματα BMW M.

BMW M Festival BMW Hellas

Στο βίντεο «GEN M – United by Performance», η BMW M παρουσιάζει τη νέα εποχή που εστιάζει στις BMW M1 και BMW 3.0 CSL, σε όλα τα μοντέλα BMW M, τα συστήματα κίνησης και κάθε είδους αγωνιστικά οχήματα. Χωρίς ηθοποιούς ή στημένες σκηνές, αλλά με πραγματικούς ανθρώπουςμέλη της παγκόσμιας κοινότητας M: από φανατικούς φίλους και αναβάτες, μέχρι εξέχοντες opinion leaders και οδηγούς αγώνων. Συμμετέχουν περίπου 30 άτομα από διαφορετικές αγορές και περιβάλλοντα, με κάποιους να εξηγούν τι σημαίνει γι’ αυτούς το «M» και η κοινότητα BMW M. Όσο διαφορετικοί κι αν είναι, τους ενώνει η αφοσίωση στις υψηλές επιδόσεις, η κοινή νοοτροπία και η αίσθηση ότι ανήκουν στην κοινότητα M.

Η GEN M έκανε την πρεμιέρα της στον θρυλικό 24ωρο αγώνα του Le Mans και στη συνέχεια έδωσε το παρών σε κορυφαίες διοργανώσεις, όπως το Festival of Speed στο Goodwood και το Suzuka Circuit στο πλαίσιο του Intercontinental GT Challenge. Στην IAA Mobility 2025 στο Μόναχο, το “M Clubhouse” – το pop-up store της BMW M στα Goldberg Studios – προσέφερε στο κοινό την ευκαιρία να ζήσει από κοντά τη μοναδική εμπειρία της GEN M.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ