ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Δοκιμή του BYD Atto 2, που καταρρίπτει κάθε φραγμό και κάθε τιμή για τα ηλεκτρικά SUV

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Αφού πρώτα η BYD έσβησε όλες τις προκαταλήψεις για τα κινεζικά αυτοκίνητα, τώρα συνεχίζει να καταρρίπτει και τους ενδοιασμούς σχετικά με την τιμή των ηλεκτρικών – και μάλιστα των οικογενειακών, SUV ηλεκτρικών. Πόσο καλό είναι το Attο 2, των 312 χιλιομέτρων αυτονομίας, που κοστίζει -με την επιδότηση- 22.735 ευρώ;

Με τη συμπαγή SUV σιλουέτα του, το BYD Atto 2 -όπως και τα Atto 3, Seal και Dolphin πριν από αυτό- είναι στο καθημερινό αυτοκινητικό σκηνικό η μόνη απόδειξη που χρειάζεται κανείς για τους λόγους που η Ευρώπη αποφάσισε να επιβάλλει περαιτέρω δασμούς (17%, στην περίπτωση της BYD) στα κινεζικά αυτοκίνητα, μήνες πριν από τις τωρινές αντίστοιχες ακροβασίες του Ντόναλντ Τραμπ.

Αυτή η ανησυχητική περιχαράκωση, όμως, δεν μοιάζει ικανή να επιβραδύνει την επέλαση των κινεζικών αυτοκινήτων. Μέχρι και η Tesla όρμησε να αλλάξει το Model Y, που το άφησε για χρόνια απαράλλαχτο -γιατί μπορούσε- ώσπου το είδε να μαζεύει σκόνη στο ρύγχος του από κάποιο BYD.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Το Atto 3, παρά τους δασμούς, κοστίζει 29.990 ευρώ, και με την κρατική επιδότηση πέφτει στα 22.735 ευρώ. Είναι ηλεκτρικό με τιμή θερμικού, έτσι, αλλά πώς συγκρίνεται με ένα ευρωπαϊκό B-SUV; Ίσως η απάντηση είναι ότι το μόνο που του λείπει είναι η καθιέρωση σε πολλές συνειδήσεις. Που κι αυτό αλλάζει γοργά.

Τουλάχιστον, έχει αλλάξει στη δική μας. Τα δύσμορφα κινεζικά αυτοκίνητα, με αποκρουστική ποιότητα, ανήκουν ήδη σε ένα μακρινό παρελθόν, ξεχασμένα στα πρώτα χρόνια του εναγκαλισμού της Κίνας με τον καπιταλισμό. Η BYD είναι πια ένας παγκόσμιος κολοσσός, που δεν θα πετύχαινε στην Ευρώπη με τέτοιο πάταγο αν δεν κάλυπτε τις επιθυμίες των Ευρωπαίων.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Η βοήθεια της κινεζικής κυβέρνησης και οι οικονομίες κλίμακας -σε πλατφόρμες, μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες κ.λπ.- δεν θα ήταν αρκετά αν η BYD δεν είναι ανακαλύψει τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του αυτοκινητικού ψυχισμού των Ευρωπαίων, και αν δεν τις είχε ντύσει με ικανοποιητικής, έως και εξαιρετικής ενίοτε, ποιότητας υλικά.

Οπότε, το BYD Attο 3 είναι ένα αυτοκίνητο που βρίσκει την ουσία: δίνει τον απαιτούμενο χώρο που χρειάζεται μια ευρωπαϊκή οικογένεια για το B-SUV που αποτελεί το μοναδικό αυτοκίνητο του σπιτιού, μέσα σε ένα κομψό αμάξωμα και σε ένα ποιοτικότατο εσωτερικό, πατώντας συγκροτημένα στο δρόμο χάρη στην πλατφόρμα e-Platform 3.0, αντλώντας την ενέργειά του από την προηγμένη μπαταρία Blade σε μια μικρότερη διαμόρφωση χωρητικότητας 45,1 kWh.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Τόσο η μπαταρία όσο και η πλατφόρμα είναι ακριβώς όσο προηγμένες επιτρέπει ο διαμοιρασμός του κόστους εξέλιξής τους σε εκατομμύρια αυτοκίνητα. Η μικρότερη μπαταρία συμβάλλει επίσης στη μείωση του κόστους, καθώς η BYD εκτιμά ότι η αυτονομία των 312 χιλιομέτρων είναι αρκετή εις το όνομα του ελέγχου της τιμής – και μάλλον έχει δίκιο. Εξάλλου, ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός ακολουθεί, κι αυτός, το δρόμο αυτόν.

BYD Atto 2: Σχεδιασμός
Το Atto 2 βρίσκεται, με τα 4,3 μέτρα του μήκους του, στον πυρήνα των άκρως δημοφιλών -ειδικά στη χώρα μας- συμπαγών SUV (B-SUV). Με εξαίρεση τα δύο “σκαλοπάτια’ στο χρώμα του αμαξώματος στα μαρσπιέ και στον πίσω προφυλακτήρα, δεν έχει τίποτα κραυγαλέο.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Αντίθετα, οι μακρόστενοι προβολείς LED στη φωτιζόμενη μάσκα, όπως και τα λεπτά πίσω φώτα (με τα LED στο σχήμα του άπειρου) μαζί με την ομαλότητα στις ρέουσες επιφάνειες, διαμορφώνουν ένα κομψό σύνολο. Με το τετραγωνισμένο σχήμα που τόσο αγαπούν οι Ευρωπαίοι, και τόσο ευνοεί την αύξηση του εσωτερικού χώρου.

Το σχέδιό του υιοθετεί και δύο ακόμα πτυχές: του δυναμισμού, που εκφράζεται με την πίσω αεροτομή, τους αεραγωγούς στις πλευρές του εμπρός προφυλακτήρα, τους ψηλούς ώμους και την αίσθηση “αιωρούμενης” οροφής χάρη στο μαύρο ένθετο της πίσω κολόνας. Και την SUV πτυχή, που πετυχαίνουν τα περιμετρικά μαύρα πλαστικά προστατευτικά – αν και το ύψος από το έδαφος δεν ξεπερνά τα 15 εκατοστά.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

BYD Atto 2: Εσωτερικό & χώροι
Η ποιότητα, η ψηφιακή τεχνολογία και οι χώροι είναι τρεις πολύ κρίσιμες παράμετροι στα B-SUV. Το Atto 3 τις καλύπτει με απόλυτη επιτυχία. Στην πρώτη περίπτωση, τα υλικά, η συναρμογή, το φινίρισμα δεν αφήνουν κανένα παράπονο, τα σκληρά πλαστικά είναι ελάχιστα, και ο διάκοσμος είναι φωτεινός με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και αληθινά ευχάριστος – αν και χωρίς τα παιχνιδίσματα του Atto 3, όπως τις περίφημες “χορδές” στις πόρτες.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Αντίστοιχα είναι τα πράγματα και στην ψηφιακή τεχνολογία, χάρη στις δύο ευκρινέστατες οθόνες – τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 8,8 ιντσών και την αιωρούμενη (και περιστρεφόμενη, για οριζόντια ή κάθετη διάταξη) κεντρική οθόνη που “αιωρείται” στο ταμπλό με μέγεθος 10,1’’ στην πρώτη έκδοση Active και 12,8’’ στην πλουσιότερη έκδοση Boost – που διαθέτει και χώρο ασύρματης φόρτισης του smartphone.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Η οθόνη φιλοξενεί το infotainment, την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay και τον ψηφιακό βοηθό με φωνητικές εντολές. Λειτουργεί με το λογισμικό της BYD που υποστηρίζει εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon, μαζί με ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού (OTA).

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Περνώντας στους χώρους, που έτσι κι αλλιώς ευνοούνται από τον τετραγωνισμό της καμπίνας και την τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο, χάρη και στο μεταξόνιο των 2,62 μέτρων είναι απολύτως ικανοποιητικοί για την κατηγορία των B-SUV. Τόσο για πέντε επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές, όπου το Atto 3 επιφυλάσσει 400 λίτρα (έως 1.340 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

BYD Atto 2: Κινητήρας, μπαταρία & αυτονομία
Οι 177 ίπποι του ηλεκτροκινητήρα του Atto 2 αποδίδονται με αρκετά προοδευτικό τρόπο, στο γενικότερο πλαίσιο της φιλικότητας του αυτοκινήτου στην καθημερινή του χρήση. Είναι αρκετοί για να πετύχουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα, αλλά η ρύθμιση της απόκρισης του γκαζιού κλίνει προς την ομαλότητα παρά προς την κλασική “έκρηξη” που έχουν συνήθως τα ηλεκτρικά, με τη ροπή τους από το μηδέν.

Αυτό συμβαίνει επειδή η BYD έχει κάνει κάτι πολύ έξυπνο: εκκινώντας το ηλεκτρικό σύστημα, το Atto 2 βρίσκεται στο προφίλ Normal, αλλά αυτό το προφίλ λειτουργεί ουσιαστικά σαν το Eco – κρατώντας τα “χαλινάρια” του ηλεκτροκινητήρα μέχρι ενός ορίου χαμηλότερου από αυτό που είναι ικανός να ξεδιπλώσει, για προφανή οφέλη στην οικονομία ενέργειας και στην αυτονομία. Για την πλήρη ισχύ πρέπει ο οδηγός να επιλέξει το προφίλ Sport.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Έτσι, είναι εφικτό να πλησιάσεις τα 312 χιλιόμετρα αυτονομίας που δίνει το εργοστάσιο καθώς η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στις 15-16 kWh/100 km – και χαμηλότερα στην πόλη. Στην τελευταία περίπτωση η BYD αναφέρει ότι η αυτονομία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 463 km. Σε αυτό συμβάλλει και η αντλία θερμότητας, που αφαιρεί την κατανάλωση της μπαταρίας για τη θέρμανση της καμπίνας.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Η μπαταρία 45,12 kWh είναι φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), που σημαίνει ότι δεν φορτίζει με ισχύ μεγαλύτερη των 65 kW σε DC ταχυφορτιστή. Σε ιδανικές συνθήκες χρειάζεται 35’ για τη φόρτιση από το 10% στο 80%, ενώ σε Wallbox 11 kW χρειάζεται 5,5 ώρες. Αυτό είναι ένα μειονέκτημα, ειδικά για το ταξίδι, αλλά από κάπου έπρεπε να υπάρξουν περικοπές για να επιτευχθεί τέτοια τιμή αγοράς. Βεβαίως, η LFP και ειδικά η Blade έχουν ανθεκτικότητα περισσότερων κύκλων φόρτισης.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

BYD Atto 2: Στο δρόμο
Η πρώτη και κύρια αίσθηση που δίνει το Atto 2 είναι του μαγικού χαλιού. Η ποιότητα της κύλισης και η απορρόφηση των κακοτεχνιών του δρόμου ήταν μια πραγματική αποκάλυψη, παρά τον ημιάκαμπτο άξονα (και πάλι για λόγους κόστους) στους πίσω τροχούς.

Ήταν αποκάλυψη διότι το κινεζικό B-SUV παράλληλα διατηρεί τη συγκρότηση στην οδική συμπεριφορά υπό πίεση. Δεν κρύβει καμία δυσάρεστη έκπληξη, και νιώθεις να πατάει με σιγουριά – μέχρι του σημείου όπου ο ρυθμός πια θα γίνει αρκετά ταχύς ώστε η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης να αρχίσει να έχει τις επιπτώσεις του στις κλίσεις του αμαξώματος.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Η ακρίβεια του τιμονιού και η ισχύς των φρένων επίσης υπακούν στις ανάγκες της καθημερινότητας. Ο κύκλος στροφής των 10,5 μέτρων δεν ξεφεύγει από το μέσον όρο της ευελιξίας στην πόλη, ενώ ωραίο θα ήταν να υπήρχε και one pedal drive που διευκολύνει την καθημερινότητα όταν το συνηθίσεις – και μαζί φορτίζει και τη μπαταρία.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

BYD Atto 2: Συμπέρασμα
Το BYD Atto 2 είναι -χωρίς καμία αμφιβολία- ένα αυτοκίνητο που αξίζει να αγοράσει κανείς, αν έχει καταλήξει σε ηλεκτρικό. Άλλωστε, με την τιμή του καταρρίπτει έναν από τους ενδοιασμούς όσων δεν το αποφασίζουν, τουλάχιστον αυτό τον καιρό. Δεν έχουμε την κρυστάλλινη σφαίρα για να δούμε την ανθεκτικότητά του στο χρόνο, αλλά η συναρμογή και η ποιότητά του δείχνουν εξαιρετικές για αυτή την κατηγορία και αυτή την τιμή.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

Το ίδιο και ο εξοπλισμός, που από τη βασική έκδοση Active έχει τις δύο ψηφιακές οθόνες, επενδύσεις καθισμάτων από φυτικό “δέρμα”, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, πανοραμική ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο, Keyless entry & start και φυσικά τη σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Στα τελευταία θα βρει κανείς το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Adaptive Cruise Control, έλεγχος κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας με πέδηση και κάμερα οπισθοπορείας. Η βασική έκδοση Active κοστίζει 29.990 ευρώ και η πλουσιότερη Boost 31.990 ευρώ, ενώ συνοδεύεται με εγγύηση 6 ετών ή 150.000 km και για τη μπαταρία 8 ετών ή 200.000 χιλιομέτρων.

BYD Atto 2 P.DIAMANTIS

BYD Atto 2

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
  • Μπαταρία: 45,1 kWh
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
  • Ισχύς: 177 ίπποι
  • Ροπή: 290 Nm
  • 0-100 km/h: 7,9 sec
  • Τελική ταχύτητα: 160 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 16,0 kWh/100 km
  • Αυτονομία (WLTP): 312 km
  • Φόρτιση: 5:30 ώρες (11 kW, 100%) / 37 λεπτά (DC 65 kW, 10-80%)
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4,310 m
  • Μεταξόνιο: 2,620 m
  • Βάρος: 1.570 kg
  • Χώρος αποσκευών: 400-1.340 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: Από 29.990 ευρώ (22.735 € με την κρατική επιδότηση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ