Δοκιμή του ανανεωμένου και πάντα επίκαιρου μικρού SUV, Nissan Juke με τον χιλιάρη turbo κινητήρα

Το Nissan Juke έχει καταφέρει να επιβληθεί και να γίνει ένα από τα πιο αγαπητά μικρά SUV της αγοράς, ενώ τώρα, με την ανανεωμένη εμφάνιση, την αυξημένη τεχνολογική απόδοση και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αναμένεται να κατακτήσει τις καρδιές ακόμα και όσων μέχρι τώρα το κοιτούσαν με απλή συμπάθεια.
Η εμφάνιση του νέου Nissan Juke διατηρεί τη χαρακτηριστική του μοναδικότητα, ενώ παράλληλα αποπνέει πιο δυναμικό και σύγχρονο χαρακτήρα. Η σιλουέτα του μοντέλου έχει ανανεωθεί με πιο αιχμηρές γραμμές και σύγχρονα φωτιστικά σώματα, προσφέροντας ένα πιο επιθετικό προφίλ με σπορ διάθεση. Οι ανανεωμένες αναλογίες του SUV το καθιστούν πιο επιβλητικό, ενώ οι νέες ζάντες και η γωνία του καπό ενισχύουν την αίσθηση της σπορ προσωπικότητας του Juke.
Οι διαστάσεις του νέου Nissan Juke παραμένουν σε επίπεδα που το καθιστούν εξαιρετικά ευέλικτο, για κάθε είδους περιβάλλον, όπου και αν βρεθεί. Με μήκος 4.210 χιλιοστά και πλάτος 1.800 χιλιοστά, ενώ το ύψος του περιορίζεται στα 1.595 χιλιοστά, η τοποθέτηση του αυτοκινήτου στο δρόμο, γίνεται με αρκετά μεγάλη αυτοπεποίθηση. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τονίζει την SUV διάθεση του μικρού μοντέλου της Nissan, που όσο περνούν τα χρόνια (βοηθάει και η ανανέωση είναι η αλήθεια) δείχνει πόσο σωστή ήταν εξ αρχής η σχεδιαστική προσέγγιση.
Στην καρδιά του νέου Nissan Juke και συγκεκριμένα, κάτω από το εμπρός καπό, βρίσκεται ο turbo κινητήρας 1,0 λίτρου, ο οποίος συνδυάζει ιδανικά τη δύναμη με την αποδοτικότητα για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας μεγέθους. Ο συγκεκριμένος κινητήρας ενσωματώνει προηγμένη τεχνολογία για να προσφέρει βελτιστοποιημένη απόδοση και εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου. Τεχνολογικά, αυτό που αξίζει να “κρατήσει” κανείς, είναι πως ο κινητήρας ενσωματώνει τεχνικά χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να αποδίδει έως και 115 ίππους και 200 Nm ροπής.
Δεδομένα που για τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα, είναι αρκετά εντυπωσιακά. Σε αυτόν χρησιμοποιούνται ορισμένες καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το σύστημα του turbo με τους μικρούς θαλάμους καύσης για την ενίσχυση της απόδοσης και τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου. Η χρήση ενός πιο μικρού turbo εξαλείφει την υστέρηση (lag) και επιτρέπει στον κινητήρα να ανταποκρίνεται άμεσα στις απαιτήσεις του οδηγού, προσφέροντας επιτάχυνση και δυναμική οδήγηση χωρίς παράλληλα να αυξάνει γεωμετρικά την κατανάλωση.
Οι βελτιώσεις στον κινητήρα περιλαμβάνουν τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVT), η οποία επιτρέπει την βέλτιστη απόδοση του κινητήρα σε διάφορες συνθήκες οδήγησης, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την οικονομία καυσίμου. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο μικρότερο των 10 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα του μοντέλου αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις, προσφέρει γρήγορες και ομαλές αλλαγές, με σίγουρο “κούμπωμα” και αντοχή στη σκληρή χρήση, ενισχύοντας με τον τρόπο του, την ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Παρά την εξαιρετική του απόδοση, ο κινητήρας προσφέρει και χαμηλές εκπομπές CO2, κάνοντάς τον φιλικό προς το περιβάλλον, με εκπομπές που “μένουν” στα 120 γρ./χλμ., ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Η τεχνολογία στο εσωτερικό του νέου Juke αποτυπώνεται στα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας και επιτυγχάνει την “επικαιροποίηση” του μοντέλου και σε αυτόν τον τομέα. Το σύστημα NissanConnect προσφέρει άμεση σύνδεση με τα smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει εύκολη πλοήγηση και έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου.
Από την άλλη, η άνεση του νέου Juke έχει ενισχυθεί με την προσθήκη νέων υλικών και συστημάτων, όπως ο έλεγχος θερμοκρασίας δύο ζωνών στον κλιματισμό, τη ρυθμιζόμενη ως προς την έντασή της, θέρμανση των εμπρός καθισμάτων αλλά και τον προηγμένο ήχο του σχετικού συστήματος, που προσφέρει εξαιρετικά δεδομένα ακρόασης κατά την οδήγηση. Η πρακτικότητα του χώρου έχει επίσης βελτιωθεί, προσφέροντας αρκετό χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές, χωρίς να επηρεάζεται η δυναμική εμφάνιση του μοντέλου.
Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη για να προσφέρει άνεση και ασφάλεια, με καλό κράτημα σε δρόμους με στροφές και απόλυτη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Το Juke, στην τελευταία του έκδοση, μοιάζει να είναι απαλλαγμένο από το φαινόμενο της “νευρικότητας” της ανάρτησης, που είχε μια τάση να επαναφέρει το αμάξωμα στην ισορροπία του, με κάπως απότομο τρόπο. Η ρύθμιση της ανάρτησης πλέον είναι στην πιο ώριμη στιγμή της και αυτό μεταφέρεται ως ιδιαίτερα ευχάριστη αίσθηση στα χέρια και όχι μόνο του οδηγού.
Το Juke, ανέκαθεν είχε αρκετά ψηλά τη σπορ αίσθηση στο δρόμο, με τις μαζεμένες του διαστάσεις να του προσδίδουν μια πολύ ευχάριστη συνολική εικόνα. Στην ανανεωμένη του εκδοχή που προφανώς είναι και η καλύτερή του, δείχνει να κάνει ακόμα πιο πειστικά τα “χατίρια” στον οδηγό που θέλει να απολαύσει μια διαδρομή με στροφές. Σταθερό και ευθύβολο, το Juke σε ότι αφορά το πλαίσιο και την ανάρτησή του, μπορεί και “ξεζουμίζει” τον ικανό turbo κινητήρα.
Με ιδιαίτερη φυσικότητα δείχνει ως σύνολο ικανό για πολύ μεγαλύτερη δύναμη και ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις. Με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων να δίνει ρέστα ανθεκτικότητας στη σκληρή χρήση και πολύ καλή αίσθηση στο δεξί χέρι, το Juke χωρίς να προκαλεί τον οδηγό του να κινηθεί γρήγορα, του προσφέρει όλα τα εχέγγυα που χρειάζεται για να ξέρει πως μπορεί να το κάνει. Συνολικά, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση αγοράς.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά, έρχονται να προστεθούν στη διαχρονική ικανότητα της Nissan να προσφέρει αυτοκίνητα με εξαιρετική αξιοπιστία αλλά και μια ποιότητα κατασκευής που σε πείθει πως θα είναι “εκεί” και θα χαρακτηρίζει το σύνολο, όσα χρόνια και αν περάσουν. Υπό αυτό το πρίσμα και με το δεδομένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού του, το Juke φαίνεται ως μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας που αξίζουν την προσοχή κάθε ενδιαφερόμενου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Nissan Juke 1.0 DiG-T
Κινητήρας (κ.εκ.): 999, Ι3 turbo
Μέγιστη ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 114/ 5.000
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): 200/ 3.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 10,7”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 133
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.210×1.800×1.593
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.636
Βάρος (κιλά): 1.275
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 422
Τιμή (ευρώ): Από 22.490