FIAT 500E

Δοκιμή Fiat 500e: Η άποψη του SPORT24 για το στιλάτο και προσιτό ηλεκτρικό Πεντακοσαράκι

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Το ‘Νέο 500’ όπως αποκαλεί η FIAT το αμιγώς ηλεκτρικό Πεντακοσαράκι, ή το 500e όπως αναγράφεται στο λογότυπο του μοντέλου, μάς δείχνει πόσο σοβαρά έχει πάρει η ιταλική φίρμα την ηλεκτροκίνηση.

Η FIAT προσάρμοσε ιδανικά το διαχρονικό στιλ του 500 σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα για τη δημιουργία του αμιγώς ηλεκτρικού 500e. Μάλιστα, όχι μόνο διατήρησε τη γκάμα των hatchback και cabrio εκδόσεων, αλλά την εμπλούτισε με μια νέα, ακόμη πιο πρακτική: την ‘3+1’ με μία τρίτη μικρή πίσω πόρτα στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, που ανοίγει στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτή του συνοδηγού για να διευκολύνει την πρόσβαση στο πίσω κάθισμα.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από τους Ιταλούς, που παίζουν στα δάχτυλα το στιλ και τη φινέτσα. Ωστόσο, δεν αρκέστηκαν σε αυτό. Προίκισαν το ηλεκτρικό τους μοντέλο με ουσία σε κάθε τομέα. Το 500e εκτός από μοντέρνο είναι και προηγμένο τεχνολογικά, αλλά και προσιτό για ηλεκτρικό, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς σε εξοπλισμό, επιδόσεις ή αυτονομία μπαταρίας.

FIAT 500e: Σχεδίαση

Το 500e δεν είναι απλώς μια 100% ηλεκτρική έκδοση που προστέθηκε δίπλα στο ήπια υβριδικό FIAT 500 Hybrid. Ο σχεδιασμός του έγινε σε λευκή κόλλα χαρτί και το αποτέλεσμα δικαιώνει τους δημιουργούς του, καθώς παντρεύει ιδανικά το ένδοξο παρελθόν με το εξηλεκτρισμένο μέλλον.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Διατηρεί μεν το διαχρονικό σχήμα του 500 αλλά διαθέτει μοντέρνα σχεδιαστική λογική με πολλές κομψές λεπτομέρειες, που συνθέτουν ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο πόλης. Το ξεχωριστό στιλ ενισχύεται από το ιδιαίτερο ροζ χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής που κάνει όμορφη αντίθεση με τη μπλε ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή της έκδοσης Cabrio.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

FIAT 500e: Εσωτερικό

Ιδιαίτερα όμορφο είναι και το εσωτερικό του ηλεκτρικού 500. Εδώ ο ψηφιακός φουτουρισμός κυριαρχεί της ρετρό εμφάνισης, χάρη κυρίως στις δύο οθόνες. Η μία (7’’) έχει αντικαταστήσει τον πίνακα οργάνων και διακρίνεται για την πληθώρα ενδείξεων, ενώ η δεύτερη (7’’ ή 10,25’’) βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας UConnect 5ης γενιάς.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Μεταξύ άλλων προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης μέσω Apple CarPlay ή Android Auto και συμβατότητα με δίκτυα 5G. Ακριβώς από κάτω υπάρχει και θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone.

Ένα ακόμη φουτουριστικό στοιχείο του εσωτερικού είναι η απουσία λεβιέ για το κιβώτιο ταχυτήτων. Η επιλογή κίνησης στο 500e γίνεται μέσω τεσσάρων διακοπτών: P για το parking, R για την όπισθεν, N για τη νεκρά και D για οδήγηση, με μία μόνο σχέση όπως σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά. Τόσο απλά.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Το χρώμα στο ταμπλό προσθέτει στον ευχάριστο διάκοσμο και τα υλικά είναι προσεγμένα σε ποιότητα και έχουν πολύ καλή συναρμογή. Ο οδηγός κάθεται σωστά, ελαφρώς ψηλά (η ρύθμιση του καθίσματος καθ’ ύψος δεν είναι στάνταρ) και έχει καλή ορατότητα γύρω γύρω, εκτός βέβαια αν ανοίξει εντελώς την οροφή οπότε σε αυτή την περίπτωση προς τα πίσω δεν βλέπει σχεδόν τίποτα.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Το Πεντακοσαράκι δεν διακρινόταν ποτέ σε χώρους επιβατών και το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του ηλεκτρικού που έχει μήκος μόλις 3,63 μέτρα. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν άνεση και ευρυχωρία, πίσω όμως οι θέσεις απευθύνονται μάλλον σε παιδιά, κυρίως σε ότι αφορά το χώρο για τα γόνατα και λιγότερο στο διαθέσιμο ύψος.

Αντίστοιχο είναι και το πορτμπαγκάζ: με όγκο 185 lt θα φιλοξενήσει τα ψώνια σας ή τις αποσκευές για μια μικρή εκδρομή. Οι θήκες για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό πάντως πολλές και πρακτικές.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Γενικά, η καμπίνα του 500e φτιάχνει τη διάθεση, τόσο με τη σχεδίαση, τους συνδυασμούς χρωμάτων και επενδύσεων και την τεχνολογία που ενσωματώνει, αλλά και με έξυπνα στοιχεία όπως π.χ. ο χώρος ανάμεσα στο ταμπλό και την κονσόλα που επιτρέπει το εύκολο πέρασμα από τη μία θέση στην άλλη, ή οι πόρτες που ανοίγουν ηλεκτρικά με το πάτημα ενός κουμπιού - εναλλακτικά μέσω ενός μοχλού που βρίσκεται χαμηλότερα.

FIAT 500e: Επιδόσεις

Όσο ευχάριστο είναι το ηλεκτρικό 500 σε εξωτερική εμφάνιση και στην αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα του, άλλο τόσο απολαυστικό είναι και στην οδήγηση. Το μοτέρ των 118 ίππων και των 220 Nm ροπής προσφέρει αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού και πολύ καλές επιδόσεις συνολικά: 0-100 km/h σε 9’’ και τελική ταχύτητα 150 km/h (περιορίζεται ηλεκτρονικά έτσι ώστε να μην μειώνεται η αυτονομία της μπαταρίας στο ταξίδι με υψηλή ταχύτητα).

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Ο οδηγός του 500e έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης για να επιλέξει το κατάλληλο σε κάθε περίπτωση:

  • Normal για πιο άμεση επιτάχυνση.
  • Sherpa για τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας της μπαταρίας. Εδώ περιορίζεται η κατανάλωση ενέργειας σε συστήματα του αυτοκινήτου, αλλά και η ανώτατη ταχύτητα στα 80 km/h.
  • Range, όπου ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive” που δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ανάκτηση ενέργειας η οποία φορτίζει τη μπαταρία. Η συγκεκριμένη επιλογή επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί μόνο το πεντάλ του γκαζιού για να επιταχύνει ή να επιβραδύνει. Όσο δηλαδή σηκώνει το πόδι από το γκάζι, τόσο το αυτοκίνητο επιβραδύνει σαν να πατούσε φρένο, όπως στα συγκρουόμενα του λούνα παρκ! Αν και μπορεί να ακούγεται περίεργο και δύσκολο, εντούτοις στην πράξη συνηθίζεται εύκολα και γρήγορα.

FIAT 500e: Φόρτιση - αυτονομία μπαταρίας

Μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, ωστόσο οι δυνατότητες του 500e ξεπερνούν τα αστικά όρια. Οι Ιταλοί εξόπλισαν το μικρό ηλεκτρικό τους με μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου 42 kWh που εξασφαλίζει στις εκδόσεις Passion και Icon θεωρητική αυτονομία 320 km σε μεικτό κύκλο.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Το νούμερο αυτό ανεβαίνει στα 460 km όταν το 500e κινείται αποκλειστικά στην πόλη, το οποίο σημαίνει πως αν κάνετε έως και 60 km καθημερινά, χρειάζεται μία πλήρης φόρτιση κάθε εβδομάδα! Στην πράξη και κινούμενος στο κέντρο αλλά και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ο οδηγός του ηλεκτρικού 500 εύκολα κάνει 250 km με μια φόρτιση χωρίς να προσέχει ιδιαίτερα το ρυθμό του.

Για τη φόρτιση της μπαταρίας (στο 100%) σε απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW χρειάζονται περίπου 15 ώρες, ενώ με wallbox 11 kW ο χρόνος μειώνεται σε 4 ώρες και 15 λεπτά. Η Fiat προσφέρει και τη λύση του easyWallbox (7,4 kW), το οποίο εγκαθίσταται εύκολα και εξασφαλίζει σωστή φόρτιση χωρίς τον κίνδυνο να υπερφορτωθεί το δίκτυο του σπιτιού.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Στο ταξίδι, η δυνατότητα ταχυφόρτισης με 85 kW ανεβάζει την ενέργεια της μπαταρίας από το 0 στο 80% σε 35 λεπτά μόλις, ενώ μπορεί να δώσει αυτονομία 50 km μέσα σε μόλις 5 λεπτά, αν π.χ. είστε κοντά στον προορισμό σας και βιάζεστε.

Ακόμη και στη βασική έκδοση 500e Action με τη μικρότερη μπαταρία των 23,8 kWh, η αυτονομία φτάνει τα 180 km σε μεικτό κύκλο και 240 km στην πόλη, σύμφωνα με τη FIAT. Η φόρτιση της μικρότερης μπαταρίας σε απλή οικιακή πρίζα (στο 100%) διαρκεί λιγότερο από 9 ώρες και σε ταχυφορτιστή 50 kW λιγότερο από 30'.

FIAT 500e: Οδική συμπεριφορά

Το ηλεκτρικό Fiat 500 προσφέρει μια πραγματικά απολαυστική οδηγική εμπειρία. Δεν μιλάμε με όρους σπορ οδήγησης, αλλά για το ευχάριστο συναίσθημα που σου προκαλεί όταν το οδηγείς, στους δρόμους της πόλης κυρίως.

Η επιτάχυνση είναι άμεση στο πάτημα του γκαζιού και η ευελιξία εξαιρετική, χάρη στο τιμόνι που κόβει πολύ (κύκλος στροφής 9,7 m) και το μικρό μήκος των μόλις 3,6 μέτρων.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Η ανάρτηση έχει κάπως σφιχτή ρύθμιση αλλά διακρίνεται για την ποιοτική της λειτουργία και την αποτελεσματικότητά της. Απορροφά σωστά τις ανωμαλίες, ενώ παράλληλα προσφέρει ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά, στην οποία συμβάλλει το χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στις μπαταρίες που είναι τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου.

Στις στροφές το 500e γέρνει ελάχιστα, το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και η πρόσφυση βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Εφόσον χρειαστεί, τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και υποβοήθησης της οδήγησης είναι εκεί, έτοιμα να επέμβουν ομαλά και αποτελεσματικά επαναφέροντας την τάξη.

Σημειώστε πως ακόμη και στη βασική έκδοση Action περιλαμβάνονται στάνταρ το αυτόνομο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, το Lane Keep Assist που ειδοποιεί τον οδηγό όταν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας, καθώς και το Traffic Sign Recognition που «διαβάζει» την οδική σήμανση.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Στην έκδοση Passion προστίθεται το Cruise Control και στην Icon συναντάμε τεχνολογίες που χαρίζουν στο 500e δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Μεταξύ άλλων το έξυπνο cruise control που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα, το Lane centering που διατηρεί το αυτοκίνητο στο μέσον της λωρίδας και το Urban Blind Spot που ελέγχει μέσω αισθητήρων το χώρο γύρω από το 500e και ειδοποιεί για παρουσία οχημάτων στα «τυφλά σημεία».

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

Στον αυτοκινητόδρομο, το ηλεκτρικό FIAT εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του, όντας ευθύβολο και εύκολο στον έλεγχο ακόμη κι όταν κινείται στην τελική του ταχύτητα (θυμίζουμε: 150 km/h). Η μόνη παρατήρηση είναι ο θόρυβος που εισχωρεί στην καμπίνα από την μαλακή οροφή του 500e Cabrio.

FIAT 500e: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Αν σκέφτεστε σοβαρά την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, το FIAT 500e είναι μια από τις καλύτερες επιλογές. Συνδυάζει ιδανικά την ηρεμία, τις επιδόσεις, την ευελιξία και την οικονομία στην οδήγηση με καλή αυτονομία μπαταρίας, υψηλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας και φυσικά την ξεχωριστή ρετρό γοητεία του 500, στην ιδιαίτερα ελκυστική τιμή των 23.735 € (με προσφορά και επιδότηση). Και αν επιθυμείτε και την αίσθηση ελευθερίας της έκδοσης Cabrio, η τιμή παραμένει λογική στα 27.929 €.

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY

FIAT 500e: Τεχνικά χαρακτηριστικά / Τιμή

Κινητήρας: Ηλεκτρικός

Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1

Κίνηση: Εμπρός

Ισχύς: 118 ίπποι

Ροπή: 220 Nm

0-100 km/h: 9,0 sec

Τελική ταχύτητα: 150 km/h

Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 42 kWh

Κατανάλωση ενέργειας: 14,70 kWh/100 km

Αυτονομία (μέση/πόλη): 320 / 460 km

Φόρτιση σε οικιακή πρίζα (0-100%): 15h

Φόρτιση σε wallbox 11 kW (0-100%): 4h 15’

Φόρτιση σε ταχυφορτιστή 85 kW (0-80%): 35’

Εκπομπές CO2: 0 g/km

Μήκος: 3,6 m

Πορτμπαγκάζ: 185 lt

Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €

Τιμή: από 23.735 € (Cabrio: 27.929 €)

Photo by: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography
FIAT 500e TOURETTE PHOTOGRAPHY
TAGS FIAT 500E ΔΟΚΙΜΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ FIAT ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ