CITROEN C4 C-CROSS

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Το γαλλικό οικογενειακό crossover είναι άξιος απόγονος των θρυλικών Citroen που έβαζαν την άνεση σε προτεραιότητα μέσω της σχεδιαστικής ευφυίας και της τεχνολογίας.

Με μια ματιά

  • Οικογενειακό crossover με ξεχωριστή σχεδίαση, καλούς χώρους επιβατών, πορτμπαγκάζ 380 lt, ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής και πλούσιο εξοπλισμό.
  • Σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 10’’, κάμερα οπισθοπορείας και πλοήγηση, ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,5’’ και head-up display.
  • Ροπάτος κινητήρας 1.5 diesel 131 ίππων και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
  • 0-100 km/h σε 9,5’’, τελική ταχύτητα 206 km/h και μέση κατανάλωση 4,5-4,7 lt/100 km.
  • Οδηγικά εστιάζει στην άνεση και την ασφάλεια. Διαθέτει 3 modes οδήγησης και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.
  • Τιμή από 31.300 € (diesel)
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Το Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI 130 EAT8 αναλυτικά

Στο δίλημμα “χάτσμπακ ή SUV” την απάντηση δίνουν τα crossover. Μοντέλα όπως το Citroen C4 C-Cross που υιοθετούν την πρακτικότητα και την ψηλή θέση οδήγησης από τον κόσμο των SUV και την προσαρμόζουν στην κομψότερη σιλουέτα των χάτσμπακ. Το C4 C-Cross προσθέτει σε αυτή τη συνταγή την απαράμιλλη άνεση που είναι συνυφασμένη με την ταυτότητα και την ιστορία της Citroen και διεκδικεί έτσι τον τίτλο του ιδανικού οικογενειακού αυτοκινήτου.

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI 130 EAT8: Σχεδίαση

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Δεν χρειάζεται να γνωρίζει κανείς τι είναι τα crossover για να καταλάβει τον χαρακτήρα του Citroen C4 C-Cross. Το γαλλικό μοντέλο θα μπορούσε να είναι η επεξήγηση, ο ορισμός του όρου. Το σχήμα του αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ των SUV και των χάτσμπακ, τον ενδιάμεσο κρίκο ανάμεσα στις δυο τόσο διαφορετικές κατηγορίες, που τελικά καταφέρνουν να συνυπάρξουν σε ένα αμάξωμα με χάρη και φινέτσα.

Το βλέμμα ξεκινά από το ψηλό ανάστημα του αυτοκινήτου - με 156 mm απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος - και συνεχίζει με την κλίση στο πίσω μέρος της οροφής, όπως ακριβώς σε ένα οικογενειακό χάτσμπακ, πριν αρχίσει να περιεργάζεται τις έντονες γραμμές και λεπτομέρειες.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Τα παραδείγματα πολλά: από τα φουσκωμένα φτερά, τις ακμές στο καπό και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, μέχρι το διπλό τζάμι στο πορτμπαγκάζ, τα πλαστικά προστατευτικά χαμηλά στις πόρτες και τη γρίλια και το λογότυπο εμπρός που αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο. Με απλά λόγια, το C4 C-Cross είναι ένα κομψό και μυώδες συνάμα crossover που ιντριγκάρει το βλέμμα και ξεχωρίζει στο δρόμο.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI 130 EAT8: Εσωτερικό

Με μήκος 4,36 m, το C4 C- Cross υπόσχεται – και έχει – καλούς χώρους στο εσωτερικό του. Δύο ενήλικες κάθονται άνετα πίσω έχοντας αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους παρά την κλίση της οροφής, ενώ στην ανάγκη θα βολευτεί σχετικά εύκολα και ένας τρίτος επιβάτης.

Στα θετικά συγκαταλέγονται τόσο ο χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο και όγκο 380 λίτρων (έως 1.250 lt με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα), όσο και οι χώροι για μικροαντικείμενα που είναι πολλοί και πρακτικοί.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Θα σταθούμε στο κρυφό μικρό ντουλαπάκι με καπάκι στην κεντρική κονσόλα που έχει μια δεύτερη ανοιχτή θήκη από πάνω του, αλλά και στο πτυσσόμενο ράφι πάνω από του ντουλαπάκι του συνοδηγού με ειδική βάση για τάμπλετ.

Σχεδιαστικά επικρατούν οι λιτές, καθαρές γραμμές και μια γερή δόση ψηφιακής άνεσης και ευκολίας. Η οθόνη αφής 10’’ στο κέντρο του ταμπλό είναι στάνταρ και προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto), ενώ στην έκδοση Feel Pack εμπλουτίζεται με κάμερα οπισθοπορείας και στην πλούσια Shine με σύστημα πλοήγησης. Στην κορυφαία Shine Pack προστίθενται εμπρός και πλαϊνοί αισθητήρες παρκαρίσματος και θήκη ασύρματης φόρτισης κινητού.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Γενικά η οθόνη είναι εύχρηστη, ενώ ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι η ύπαρξη βολικού περιστροφικού μπουτόν για τη ρύθμιση της έντασης ήχου και ξεχωριστά χειριστήρια για τον αυτόματο κλιματισμό, έτσι ώστε να μην χρειάζεται όταν οδηγείς να ψάχνεις στην οθόνη πώς θα ρυθμίσεις π.χ. τη θερμοκρασία.

Μια δεύτερη οθόνη 5,5’’ παίζει το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων (έκδοση Feel Pack) παρέχοντας μεστή πληροφορία, σε συνδυασμό με το έγχρωμο head-up display (έκδοση Shine) που απεικονίζει σημαντικές ενδείξεις στο παρμπρίζ, ακριβώς μέσα στο οπτικό σου πεδίο.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Ω οδηγός κάθεσαι ψηλά και έχεις καλή ορατότητα προς τα εμπρός, προς τα πίσω όμως πρέπει να συνηθίσεις την ύπαρξη του διπλού τζαμιού με το χώρισμα. Η εργονομία από την άλλη είναι σωστή, ενώ ικανοποιητική είναι και η ποιότητα υλικών και συναρμογής. Εξαιρετικά αναπαυτικά είναι τα καθίσματα με το ενισχυμένο αφρώδες υλικό, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η Citroen στα τελευταία μοντέλα της, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας “Advanced Comfort”.

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI 130 EAT8: Επιδόσεις

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Οι κινητήρες diesel έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται από τις γκάμες των μικρών και μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Το C4 C-Cross όμως συνεχίζει να προσφέρει αυτή την επιλογή και αυτό είναι αναμφίβολα ένα πλεονέκτημα για το γαλλικό crossover.

Ειδικά όταν κάτω από το καπό βρίσκεται ο ποιοτικός σε λειτουργία και ιδιαίτερα αποδοτικός 1.5 BueHDI των 131 ίππων και 300 Nm, ο οποίος συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (στάνταρ). Ο ροπάτος χαρακτήρας του συνδυάζεται ιδανικά με την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου και ταιριάζει γάντι στον άνετο χαρακτήρα του C4 C-Cross. Ο 1.500άρης turbodiesel είναι πρόθυμος από χαμηλά και δίνει καλές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 9,5’’ και τελική ταχύτητα 206 km/h.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Την ίδια στιγμή κρατά χαμηλά τις απαιτήσεις του σε καύσιμο, με τον κατασκευαστή να ανακοινώνει μέση κατανάλωση μόλις 4,5-4,7 lt/100 km. Στην πράξη, εύκολα βλέπεις στο trip computer τιμές που ξεκινούν από 6, ενώ αν το επιδιώξεις σε ευνοϊκή διαδρομή πετυχαίνεις και τα εργοστασιακά νούμερα κατανάλωσης.

Στα θετικά και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου EAT-8 που αλλάζει σχέσεις σχετικά σβέλτα και εξαιρετικά ομαλά. Ο έλεγχός του γίνεται μέσω ενός διακόπτη toggle στην κονσόλα, ενώ υπάρχουν και paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία modes οδήγησης: Sport, Normal και Eco.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI 130 EAT8: Οδική συμπεριφορά

Στο δρόμο το C4 C-Cross είναι μια Citroen από τα παλιά σε σύγχρονη εκδοχή. Η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι ξεκάθαρα μαλακή και δίνει έμφαση στον τρόπο που το αυτοκίνητο περνά πάνω από λακκούβες, σαμαράκια και άλλες ανωμαλίες του δρόμου. Η άνεση είναι πρωταγωνιστής τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι, με το γαλλικό crossover να καλύπτει σβέλτα, οικονομικά και ξεκούραστα μεγάλες διαδρομές. Σε αυτό συμβάλουν επίσης η καλή ηχομόνωση και η ποιοτική κύλιση.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Αυτό βέβαια έχει τον αναμενόμενο αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά, αλλά όχι και στην ασφάλεια. Το αμάξωμα γέρνει μεν στις στροφές και το τιμόνι δεν είναι υπόδειγμα αμεσότητας και πληροφόρησης, το αυτοκίνητο παρόλα αυτά παραμένει στην τροχιά του και δεν εμπνέει ανησυχία. Στα θετικά και τα καλά σε απόδοση και αντοχή φρένα που εμπνέουν εμπιστοσύνη.

Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει συμμάχους του τα 20 συστήματα υποβοήθησης που εξασφαλίζουν πρόσφυση και αποτελεσματικότητα. Ανάμεσά τους στάνταρ είναι το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας και η ανίχνευση κόπωσης του οδηγού.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Με 156 mm απόσταση από το έδαφος, το C4 C-Cross μπορεί άνετα να κινηθεί σε βατές χωμάτινες διαδρομές όπως θα μπορούσε κι ένα SUV, με την άνετη ανάρτηση να αναδεικνύει κι εδώ τις αρετές της. Δεν ξεχνάμε βέβαια πως πρόκειται για ένα crossover με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χωρίς ρεζέρβα (έχει κιτ επισκευής ελαστικού), οπότε απαιτείται σεβασμός στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI 130 EAT8: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Αν θες ένα ασφαλές, σβέλτο, πλούσια εξοπλισμένο και ευρύχωρο αυτοκίνητο με την ψηλή θέση οδήγησης και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των crossover, το C4 C-Cross είναι μια καλή επιλογή καθώς τα συνδυάζει όλα αυτά.

Αυτό που το κάνει ξεχωριστό όμως είναι η έμφαση που δίνει στην άνεση, την οποία βιώνεις είτε απλώς βρίσκεσαι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είτε ακόμη καλύτερα όταν ταξιδεύεις. Όταν στην εξίσωση μπαίνει και η οικονομία του κινητήρα diesel, τότε έχουμε να κάνουμε μια μια επιλογή τόσο ξεχωριστή όσο ακριβώς δηλώνει και η εκφραστική του σχεδίαση.

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI 130 EAT8: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας / Καύσιμο: 1.499 κ.εκ. / Diesel
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 131 ίπποι / 3.500 rpm
  • Ροπή: 300 Nm / 1.750 rpm
  • 0-100 km/h: 9,5 sec
  • Τελική ταχύτητα: 206 km/h
  • Κατανάλωση: 4,5-4,7 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 120 g/km
  • Μήκος: 4,36 m
  • Βάρος: 1.325 kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 1.560 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 380 lt
  • Ελαστικά: 195/60 R18
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Εγγύηση: 5 χρόνια
  • Τιμή: από 31.300 € (1.2 100 PS βενζίνη: από 23.650 €)

*Στοιχεία κατασκευαστή

Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 131 PS Auto: Η υπερ-άνετη εναλλακτική στα κλασικά SUV
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDI Diesel 130 PS Auto 24MEDIA / Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ


TAGS CITROEN C4 C-CROSS ΔΟΚΙΜΗ CITROEN ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ