Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Atto 3 το ευρύχωρο SUV που κουβαλάει τη σημαία της BYD και την κρατάει ψηλά

Αν έπρεπε να περιγράψει κανείς με δύο λέξεις το BYD Atto 3, θα μπορούσε άνετα να ξεμπερδέψει λέγοντας πως έχουμε να κάνουμε με ένα SUV με “τεχνολογικό σουλούπι”.
Η εικόνα αυτού του SUV από τη BYD, είναι αυτό που μπορεί να προκύψει από ένα υπολογιστικό σύστημα που έχει να διαχειριστεί κορυφαία δεδομένα σε ότι έχει να κάνει με την εφαρμοσμένη τεχνολογία και όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν τη δυναμική να φέρουν στην πρώτη θέση της προτίμησης του κοινού που έχουν -και διαρκώς αυξάνεται- τα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ελληνική αγορά. Το Atto 3 είναι ο σύμμαχος της καθημερινότητας προσφέροντας ευκολία σε όλες τις εκφάνσεις της κίνησης, ενώ αποδεδειγμένα πλέον μπορεί και καλύπτει όλες τις ανάγκες ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.
Το Atto 3 κινείται σε ασφαλή σχεδιαστικά νερά και θα μπορούσε να πει κανείς πως έχουμε να κάνουμε με μια “διακριτική” προσέγγιση αυτοκινήτου σε ότι έχει να κάνει με τη γραφίδα -ψηφιακή προφανώς- του σχεδιαστή. Έχει καθαρές γραμμές, αντιστοιχία διαστάσεων compact crossover (με 4.455 χιλιοστά μήκος, 1.875 πλάτος, 1.615 ύψος) και εμφανίζει μοντέρνα, χωρίς να είναι κραυγαλέα, στιλιστική γλώσσα συνολικά.
Στην έκδοση του 2025 βλέπουμε προσθήκη γυαλιστερών μαύρων λεπτομερειών και μεγαλύτερες 18″ ζάντες, στοιχεία που του δίνουν πιο στιβαρό προφίλ. Μέσα, το Atto 3 ξεφεύγει από τις συνηθισμένες, “τυπικά SUV” καμπίνες. Κορυφαίο στοιχείο η οθόνη αφής 15,6″ που μπορεί να περιστραφεί για κάθετη ή οριζόντια προβολή -στοιχείο που άνετα παίρνει τον τίτλο του “USP” για λογαριασμό του Κινέζικου κολοσσού.
Η χρήση vegan δέρματος με ambient φωτισμό, οι “quitar-string” τσέπες σε όλες τις πόρτες και οι χαρακτηριστικοί και τόσο διαφορετικοί από όλα όσα έχουμε δει μέχρι τώρα σε mainstream μοντέλα αεραγωγοί του κλιματισμού, κάνουν το Atto 3 πραγματικά ξεχωριστό. Αντίστοιχα, οι χώροι προσφέρονται απλόχερα, με το πίσω κάθισμα να μπορεί να φιλοξενήσει άνετα ακόμα και τρεις κανονικών διαστάσεων ενήλικους, με το επίπεδο πάτωμα (χωρίς τούνελ μετάδοσης) να τονίζει την άνεση αυτή.
Ο χώρος αποσκευών των 440 λίτρων, εύκολα επεκτείνεται έως και τα 1.340 λίτρα αν “ρίξεις” την πλάτη του πίσω καθίσματος. Στο προκείμενο τώρα. Η κίνηση του Atto 3 βασίζεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων με μέγιστη τιμή ροπής τα 310 Nm. Η απόδοση αυτή κινεί τους εμπρός τροχούς, υποστηριζόμενη από ένα μονοτάχυτο σύστημα μετάδοσης. Κάπως έτσι, η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, είναι υπόθεση που διαρκεί 7,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται προς χάριν της αυτονομίας, στα 160 χλμ./ώρα.
Η Blade μπαταρία του είναι 60,4 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία WLTP έως και 420 χιλιόμετρα σύμφωνα με την Build Your Dreams– ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, σε πραγματικές συνθήκες, είδαμε με άνεση 380 χιλιόμετρα. Η φόρτιση DC υποστηρίζεται μέχρι τα 110 kW (ήταν 80 kW στην προ- facelift έκδοση), κάτι που σημαίνει πως βάζοντας την πρίζα με ενεργειακό υπόλοιπο 10%, μετά από 35 λεπτά, θα έχει φτάσει το 80%. Σε wallbox 11άρι, από τελείως άδεια μπαταρία μέχρι το 100% της φόρτισης, ο χρόνος που χρειάζεται είναι 6,2 ώρες- που είναι αντικειμενικά, μια χαρά για την καθημερινότητα του αυτοκινήτου και του οδηγού του.
Στην πράξη, το Atto 3 είναι ένας άνετος δρομέας για κάθε περιβάλλον που θα κληθεί να αντιμετωπίσει. Η ανάρτηση απορροφά αθόρυβα και με τη στόφα πολύ ποιοτικού Ευρωπαϊκού αυτοκινήτου, λακκούβες σε αστικό αλλά και εκτός αυτού περιβάλλον, ενώ και η ορατότητα είναι καλή, παρά τις φαρδιές κολώνες αμφιπλεύρως του παρμπρίζ.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ, με μικρή ακτίνα στροφής (σε πλάτος περίπου 10,7 μέτρων μπορεί να κάνει αναστροφή το Atto 3) στοιχείο που τονίζει ιδιαίτερα την ευελιξία σε αστικό περιβάλλον. Στην ευθεία κρατά την πορεία, αλλά στις υψηλές ταχύτητες ο αεροδυναμικός θόρυβος μένει σε χαμηλή στάθμη, με μόνη παραφωνία τον αυξημένο θόρυβο από τους καθρέπτες. Η επιτάχυνση είναι γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα κορυφώσεις, κάτι που για την καθημερινή μετακίνηση, είναι και ένα από τα ζητούμενα.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως η BYD έχει επιλέξει το Eco πρόγραμμα λειτουργίας του αυτοκινήτου να είναι το default. Η επιλογή του πιο “ανήσυχου” Sport, δεν αλλάζει ριζικά την εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο αλλά δίνει ένα τόνο πιο δυναμικό στην ανταπόκριση του ηλεκτροκινητήρα στις απαιτήσεις του οδηγού. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε κάνει να θέλεις να το οδηγείς συνεχώς επειδή προσφέρει ιδιαίτερα θελκτική αίσθηση.
Είναι όμως αυτό που θα σε κερδίσει με την απλοποίηση όλων των διαδικασιών. Κάνει τη ζωή στο δρόμο πιο εύκολη και χωρίς άγχος, αποτελώντας ένα αξιόμαχο σύνολο για την αντιμετώπιση όλων των αναγκών που αφορούν τις μετακινήσεις, ατομικές και οικογενειακές. Το Atto 3 είναι εξοπλισμένο με οθόνη 15,6″ περιστρεφόμενη, εξαιρετικό ηχοσύστημα, Apple CarPlay (ασύρματο) και Android Auto, V2L για συσκευές, voice assistant, κάμερα 360°.
Στην καμπίνα, τα υλικά δίνουν ξεκάθαρα premium αίσθηση, ενώ ακόμα και η χρήση της επιλογής του εναλλασσόμενου φωτισμού που συναντάμε και σε ηχεία bluetooth εκ κίνας, δεν το κάνουν να φαίνεται κάτι λιγότερο από αυτό που είναι. Δεν το “φτηναίνουν” σε εμφάνιση. Κάθε άλλο, μια και αυτές οι μικρές- μικρές τεχνολογικές “υπερβάσεις” είναι που δίνουν το κάτι παραπάνω στα μοντέλα -ειδικά της BYD– που προέρχονται από τη χώρα με τους 1,5 δισεκατομμύρια κατοίκους.
Ένα τέτοιο “gadget” είναι και αυτό των φωνητικών εντολών, το voice assistant που λέγαμε νωρίτερα, μέσω των οποίων μπορείς να ελέγχεις τα παράθυρα, ακόμα και την ηλιοροφή, που μέχρι να το ενσωματώσουν ως στοιχείο στον εξοπλισμό τους οι “καθιερωμένοι” Ευρωπαίοι κατασκευαστές, θα μας κάνει πάντα εντύπωση. Αξίζει να ξέρουν οι ενδιαφερόμενοι επίσης, πως το Atto 3, το Euro NCAP το βαθμολόγησε με πέντε αστέρια, με υψηλά σκορ σε επιβάτες και βοηθήματα ασφαλείας.
Αν πρέπει να παραπονεθούμε για κάτι, είναι για την έλλειψη ενός έστω και υποτυπώδους “frunk” που θα εξασφάλιζε λίγο χώρο για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Από την άλλη ωστόσο, το Atto 3 σου αντιπαραβάλλει μια αισθητική “προχώ” σε σημεία που δεν το περιμένεις και προφανώς, σε “καλοπιάνει”. Μια τέτοια λεπτομέρεια, είναι και η διαμόρφωση των αεραγωγών εμπρός, χαμηλά στην κεντρική κονσόλα, που μόνο αεραγωγούς δεν θυμίζουν, ενώ πραγματικά σημαντικό για την πρακτικότητα της καμπίνας, είναι και το τελείως επίπεδο πάτωμα που δεν έχει ούτε ίχνος “κούρμπας” στα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη.
Στην Ελληνική αγορά, το Atto 3 ξεχωρίζει για την εξαιρετική σχέση αξίας/τιμής, καθώς είναι ένα ηλεκτρικό compact SUV που δεν “φωνάζει” αλλά προσφέρει φοβερή υπεραξία για τα 30k που αναφέρει το ταμπελάκι της τιμής του. Ιδανικό για καθημερινό οδηγό που θέλει αξιοπιστία, άνεση και τεχνολογικές λύσεις που του διευκολύνουν την καθημερινότητα. Συνολικά, το Atto 3 είναι ένα ηλεκτρικό σοβαρό και πολύ συχνά πιο ελκυστικό από οτιδήποτε παρόμοιο στην αγορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του BYD Atto 3 facelift
Ηλεκτροκινητήρας: Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς (ίπποι): 204
Ροπή (Nm): 310
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh, net): 60,4
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα σε δευτερόλεπτα): 7,3”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 160
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100 χλμ.): 15,6
Αυτονομία (εργοστασιακή, σε χιλιόμετρα κατά WLTP): 420
Εκπομπές CΟ2 (γρ./χλμ.): 0
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.455×1.875×1.615
Μεταξόνιο (σε χιλιοστά): 2.720
Βάρος (κιλά): 1.750
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 440
Τιμή (ευρώ, με κρατική επιδότηση και Electric Bonus): Από 30.990 (Comfort)