ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Δεν φτάνει η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού, χρειάζεται απαραιτήτως και μια "απόσυρση"

Charging port
Charging port K.BOIDANIS

Η μετάβαση στο εξηλεκτρισμένο “αύριο” της αυτοκίνησης και στην ύπαρξη ενός νεότερου στόλου αυτοκινήτων, προϋποθέτει πόρους που για χώρες όπως είναι η Ελλάδα, δεν υπάρχουν και χρειάζεται απαραιτήτως κρατική “ενισχυτική δράση” και όχι μόνο.

Η θέση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.Α.) είναι ξεκάθαρη και ρίχνει “το μπαλάκι” στο κυβερνητικό επιτελείο που ασχολείται με το θέμα της επανεκκίνησης της αγοράς, προκειμένου να προχωρήσει η ανανέωση του ιδιαίτερα γηρασμένου στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στους Ελληνικούς δρόμους.

Ο Σ.Ε.Α.Α. υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του πως η αγορά των ηλεκτρικών αναπτύσσεται σταθερά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) έχουν φτάσει στο 5% των συνολικών πωλήσεων. Παράλληλα, με την ανακοίνωση αυτή, υπενθυμίζεται πως στο σύνολο των αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ποσοστό αυτό έχει φτάσει στο 21%.

Charging CABLE
Charging CABLE K.BOIDANIS


Ο Σ.Ε.Α.Α. λοιπόν παίρνει ξεκάθαρη θέση και αναφέρει πως υποστηρίζει απολύτως την προσπάθεια της πολιτείας που ψάχνει τρόπους για να επαναφέρει την επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών αλλά εμφανέστατα θεωρεί πως δεν είναι μόνο αυτό η λύση για τη λύση του τεράστιου προβλήματος που αντιμετωπίζουμε σαν χώρα και έχει να κάνει με τον υπέργηρο στόλο.

Προς την κατεύθυνση αυτή, επισημαίνει πως χρειάζονται πρόσθετα μέτρα παροχής κινήτρων για την κυκλοφορία των νεότερων οχημάτων στις πόλεις και αυστηροί έλεγχοι τεχνικής επάρκειας. Με απώτερο στόχο τη μείωση των πολύ αρνητικών συνεπειών στη δημόσια υγεία λόγω της ρύπανσης αλλά και την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και του κυκλοφοριακού.

Δεν αρκεί μόνο η είσοδος νέων αυτοκινήτων στο στόλο, θα πρέπει παράλληλα να “τρέξει” και ένα πρόγραμμα απόσυρσης για να μπορέσει να φανεί η προσπάθεια ανανέωσης του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Μόλις τον περασμένο μήνα εξαντλήθηκαν οι πόροι (επιδοτήσεις) του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» χωρίς πλέον να γίνονται δεκτές άλλες αιτήσεις υπαγωγής. Επί του συγκεκριμένου θέματος, το Υπουργείο Μεταφορών υπογραμμίζει πως κάποιες αιτήσεις γίνονται δεκτές προς αξιολόγηση ακόμα αλλά με τυχαίο τρόπο επί του παρόντος.

Πρόκειται για “κενά” που δημιουργούνται στη διάθεση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, στις περιπτώσεις όπου κάποια εγκεκριμένη έγκριση “πέσει” (πχ. λόγω παρέλευσης 12μήνου) ή αν ο αιτών ζητήσει την ακύρωση της. Σε αυτήν την περίπτωση, το σύστημα του Υπουργείου λειτουργεί χωρίς προτεραιότητα.

Charging
Charging K.BOIDANIS


Με άλλα λόγια, η εγκεκριμένη επιδότηση θα δοθεί σε άλλον αλλά αυτό θα συμβεί με πολύ συγκεκριμένη διαδικασία, χωρίς προτεραιότητα και προφανώς χωρίς να μπορεί να αποτελέσει πρακτική “πρόταση αγοράς” σε δυνητικούς αγοραστές ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Προς το παρόν, το Υπουργείο Μεταφορών δεν έχει κάτι νεότερο να επικοινωνήσει σχετικά με την έναρξη (ή μη) του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, κάτι που σίγουρα προκαλεί μια ανασφάλεια σε όλα τα επίπεδα, στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.

Με τον τρόπο αυτό, ούτε τα μέλη του Σ.Ε.Α.Α. αλλά ούτε και το καταναλωτικό κοινό, παίρνει αυτό που χρειάζεται για να κινηθεί προς την κατεύθυνση της αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου- και τα προβλήματα που προκύπτουν είναι πολυεπίπεδα και έχουν και κοινωνικές προεκτάσεις όπως έχουμε πει και σε παλιότερη αναφορά μας στο θέμα.

TAGS ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ