ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Πάγωσε η αγορά των ηλεκτρικών

Jeep Avenger BEV
Jeep Avenger BEV P.DIAMANTIS

Η παύση στη λειτουργία της πλατφόρμας “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, μέσω της οποίας γίνονται οι αιτήσεις για την επιδοτούμενη αγορά ηλεκτρικού οχήματος, έχει φέρει μεγάλη αναστάτωση στο σύνολο της αγοράς.

Εδώ και λίγες εβδομάδες, έχει σταματήσει να λειτουργεί η πλατφόρμα του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” και το γεγονός αυτό, έχει φέρει μεγάλη αναστάτωση στην ελληνική αγορά. Η “απομάκρυνση” της επιδότησης από τους ενδιαφερόμενους για την αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχει ως συνέπεια τη σημαντικότατη μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος.

Kinoume Hlektrika
Kinoume Hlektrika GOV.GR


Επισήμως, η παύση αυτή της λειτουργίας του προγράμματος, έχει να κάνει με τη μεταφορά των σχετικών αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μια διαδικασία, που σε ρυθμούς ελληνικού δημοσίου, δικαιολογείται να διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.

Στελέχη της αγοράς όμως, τονίζουν πως το πιθανότερο είναι η ζήτηση του προγράμματος να ξεπέρασε τις αρχικές προβλέψεις και να έφερε το πρόωρο τέλος της επιδότησης καθώς “τελείωσαν τα κονδύλια”. Όπως και να έχει πάντως, καθώς προβλέπεται και “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να ξέρουν πως για τις αιτήσεις τους θα υπάρξει ανταπόκριση στο μέλλον.

Kinoume Hlektrika
Kinoume Hlektrika GOV.GR


Οι καθυστερήσεις ωστόσο, δεν κάνουν καθόλου καλό στη… βασανισμένη αγορά του αυτοκινήτου, που ειδικά στη χώρα μας, έχει περάσει πολύ δύσκολα τα τελευταία χρόνια- της COVID εποχής συμπεριλαμβανόμενης. Η άμεση συνέπεια της διακοπής λειτουργίας της πλατφόρμας και της αντίστοιχης παύσης στην επιδότηση της αγοράς καινούργιων ηλεκτρικών οχημάτων, είναι οι ακυρώσεις των παραγγελιών από δυνητικούς αγοραστές.

Οι διαβεβαιώσεις που δόθηκαν στα τέλη του προηγούμενου μήνα δια στόματος του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρ. Σταϊκούρα, βάσει των οποίων οι ενδιαφερόμενοι για το πρόγραμμα θα είναι ακόμα πιο ευχαριστημένοι από ότι ήταν μέχρι τώρα (θυμίζουμε πως το “ταβάνι” για τους ιδιώτες ήταν τα 8.000 ευρώ ως έκπτωση- επιδότηση για την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου και φορτιστών), φαίνεται πως δεν είχαν άμεση ισχύ και οι εβδομάδες περνούν.

Charging fast
Charging fast FORD

Αυτό σημαίνει πως η αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, τα διαθέσιμα ηλεκτρικά Ι.Χ. μοντέλα (και οι εκδόσεις αυτών) στην οποία φτάνουν το καθόλου αμελητέο νούμερο των 389 περιπτώσεων, έχει φτάσει σε ένα οριακό σημείο για την επαναφορά της στην “κανονικότητα”. Περαιτέρω καθυστερήσεις στην εφαρμογή του προγράμματος και την επαναλειτουργία της πλατφόρμας για την επιδότηση της αγοράς των ηλεκτρικών, θα μας πάει αρκετό καιρό πίσω.

Η κατάσταση που πάει να εξομαλυνθεί τώρα με τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα αλλά και τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών, θα διαταραχθεί εκ νέου. Από τους κύκλους των αντιπροσώπων, οι προβλέψεις για τυχόν συνέχιση του προβλήματος με την πλατφόρμα και το “πάγωμα” παραγγελιών και πωλήσεων, δίνουν μια εικόνα αρκετά άσχημη για το άμεσο μέλλον, τόσο σε επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών, όσο και σε εκείνο της βιωσιμότητας των μεγάλων εμπόρων, με δυσανάλογα μεγάλες κοινωνικές προεκτάσεις.

TAGS ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ