Αυτά είναι τα 5 best seller B-SUV στην Ελλάδα- Οι προτάσεις που ξεχώρισαν και προτιμήθηκαν στην Ελληνική αγορά

Είναι ξεκάθαρο πια πως η προτίμηση του αγοραστικού κοινού έχει… στρίψει προς την υπερυψωμένη κατηγορία των αυτοκινήτων και η πεντάδα των best seller B-SUV το αποδεικνύει.
Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α. (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου) που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι και τον περασμένο Σεπτέμβριο, δείχνουν εύγλωττα τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού και αποτελούν έναν πρώτης τάξεως “μπούσουλα” για όλα τα στελέχη της αγοράς του αυτοκινήτου και όχι μόνο. Πρωταθλητής 9μήνου λοιπόν, στέφθηκε το Toyota Yaris Cross που συνεχίζει μια πολύ εντυπωσιακή πορεία πρωτιάς, έχοντας μέχρι στιγμής κυκλοφορήσει σε 5.637 μονάδες.
Με μικρή σχετικά διαφορά από το δεύτερο, που είναι το Peugeot 2008 με 5.326 ταξινομήσεις στο ίδιο διάστημα, το οποίο με την πληθώρα των εκδόσεων που είναι διαθέσιμο, μπορεί και μέχρι το τέλος του έτους να κάνει την ανατροπή. Pολύ δυναμικά έχει φτάσει να “κλείσει” τους πρώτους 9 μήνες του 2025, το νέο Citroen C3 που έχει φτάσει στις 4.234 ταξινομήσεις, ενώ πιο πίσω ακολουθούν τα Suzuki Vitara και Dacia Sandero. η διάθεση της αγοράς φαίνεται ξεκάθαρη ως προς τη συγκεκριμένη κατηγορία με την… υπερυψωμένη θέση οδήγησης, που δίνει ένα πλεονέκτημα στον οδηγό, με τη βελτιωμένη κατόπτευση του δρόμου.
1 Toyota Yaris Cross – 5.637 ταξινομήσεις
Με εξαιρέσεις το χώρο των πίσω επιβατών και τις επιδόσεις, δύσκολα θα βρει κανείς κάτι που το Yaris Cross Hybrid δεν εκτελεί άψογα. Η αιχμή του δόρατος είναι η οικονομία καυσίμου του αληθινά αποδοτικού αυτοφορτιζόμενου υβριδικού του συστήματος, ενώ ιδιαίτερης σημασίας είναι οι περιηγητικές ικανότητες που του προσδίδει το υπερυψωμένο του αμάξωμα (και η τετρακίνηση στις κορυφαίες εκδόσεις) και ο χώρος αποσκευών, και ανάλογης η συνδεσιμότητα και οι ψηφιακές τεχνολογίες του εσωτερικού του.
Μια κορυφαία του πτυχή είναι φυσικά η ασφάλεια, τόσο της οδικής συμπεριφοράς και της πρόληψης (με το πλήρες Toyota Safety Sense από τη βασική έκδοση) όσο και της μακροχρόνιας διαβίωσης μαζί του, δεδομένης της φήμης αξιοπιστίας που διαχρονικά συνοδεύει την ιαπωνική εταιρεία. Και τέλος, δεδομένου ότι στις μέρες μας οι τιμές των νέων αυτοκινήτων έχουν εκτοξευθεί στο διάστημα, η αρχική τιμή για ένα τόσο πολυτάλαντο υβριδικό B-SUV είναι άλλο ένα σχετικό προσόν.
2 Peugeot 2008 – 5.326 ταξινομήσεις
Το δυναμικό και κομψό SUV της Peugeot κερδίζει την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού χάρη στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, συνδυάζοντας αισθητική, τεχνολογία και απόδοση, αποτελώντας την ιδανική πρόταση τόσο για ιδιώτες όσο και για εταιρικούς πελάτες. Με τη χαρακτηριστική ταυτότητα της Peugeot που αποπνέει κομψότητα και δυναμισμό, η σχεδίαση με τα έντονα ανάγλυφα και τις SUV αναλογίες, το 2008 εντυπωσιάζει.
Ταυτόχρονα, χάρη στις έξυπνες διαστάσεις του, προσφέρει άνεση για οδηγό και επιβάτες, ενώ με 434 λίτρα χώρου αποσκευών εξασφαλίζει κορυφαία ευχρηστία. Ξεχωριστή μνεία αξίζει στο Peugeot i-Cockpit. Ένας μοναδικός συνδυασμός σχεδιαστικής καινοτομίας, τεχνολογίας και οδηγικής απόλαυσης, με μοντέρνο design, ψηφιακή λειτουργικότητα που περιλαμβάνει πίνακα οργάνων 3D, οθόνη αφής 10”, συμπαγές και γρήγορο τιμόνι που αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία.
3 Citroen C3 – 4.234 ταξινομήσεις
Πέραν της νέας σχεδιαστικής μορφής -που εγκαινιάστηκε πριν από δύο χρόνια με το πρωτότυπο Citroen Oli-, αυτό που προσδιορίζει την μεγάλη αλλαγή του νέου C3 είναι η μετατροπή του σε Crossover, είναι η αύξηση του ύψους τόσο της οροφής του όσο και του δαπέδου του από το έδαφος – παρότι δίπλα του σύντομα θα τοποθετηθεί το C3 Aircross. Μια και η 3η γενιά ήταν σταθερά στα πιο ευπώλητα αυτοκίνητα της Ευρώπης (με σχεδόν 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις), για να αποφασίσουν οι Γάλλοι να βάλουν το C3 να διαβεί αυτόν τον Ρουβίκωνα, να κάνει το πέρασμα από την κλασσική χαμηλή supermini σιλουέτα στην Crossover.
Tο C3 μπορεί κάλλιστα, με τους χώρους του, να καλύψει μια οικογένεια και να ταξιδέψει, ώστε να αποτελέσει το μοναδικό της αυτοκίνητο. Καταναλώνοντας λίγο καύσιμο, και διαθέτοντας παράλληλα όχι μόνο τη σύγχρονη πλατφόρμα της Stellantis, αλλά και μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης / ασφάλειας και όλες τις νέες προσιτές μηχανικές και ψηφιακές τεχνολογίες του ομίλου. Δεν δείχνει να του λείπει τίποτα.
4 Suzuki Vitara – 3.347 ταξινομήσεις
Δεν είναι off-roader με την παλιά έννοια αλλά το Vitara δεν “κομπλάρει” πουθενά. Έχει 185 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, κοντές προβόλους και αναρτήσεις που απορροφούν απίστευτα καλά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Εκεί που άλλα SUV κουδουνίζουν, το Vitara απλώς περνά. Κι αυτό είναι κάτι που δύσκολα αποτυπώνεται σε νούμερα, αφού μιλάμε για μια αίσθηση εμπιστοσύνης, που σου δημιουργεί ένα συναίσθημα παντοδυναμίας, μια και ότι και αν βρεις μπροστά σου, το ικανότερο των Vitara, θα το καταπιεί.
Σε μια εποχή που όλα μοιάζουν να “μεταμορφώνονται” για να χωρέσουν στις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης, αυτό το Suzuki κρατάει μια θέση για εκείνους που ακόμα αγαπούν τη μηχανική επαφή, τη σιγουριά της τετρακίνησης και την απλότητα που πρέπει οπωσδήποτε να επιβιώσει, σε κάθε εποχή και “κάθε δυστοπικό” μέλλον, όπου όλα γίνονται αυτόματα στο όνομα του εκσυχρονισμού και της εξέλιξης.
5 Dacia Sandero- 1.980 ταξινομήσεις
Βασισμένο στη σύγχρονη πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, το μοντέλο έχει φρέσκια και εντυπωσιακή σχεδίαση, σύγχρονη τεχνολογία, αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και μία πλήρη γκάμα ισχυρών και οικονομικών κινητήρων βενζίνης (TCe 90 – που συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο CVT) και διπλού καυσίμου – βενζίνης / υγραερίου (ECO-G 100), που του χαρίζει ασυναγώνιστη αυτονομία έως 1.500 χιλιομέτρων με ένα γέμισμα.
Πιστό στις αρχές που κατέστησαν την Dacia ένα success story στην Ευρώπη, διακρίνεται επίσης για τους πληθωρικούς του χώρους για επιβάτες και τον κορυφαίο χώρο αποσκευών των 410 λίτρων, αλλά, κυρίως, για την ασυναγώνιστη σχέση τιμής/αξίας που τα καθιστά το πιο ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό μοντέλο στην κατηγορία του. Και όλα αυτά ενώ εξοπλίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε συστήματα συνδεσιμότητας, αλλά και υποβοήθησης της οδήγησης.