They are not Olympiacos

Ο Μάνος Μίχαλος γράφει για το #WeAreOlympiacos που κατέληξε στα σκουπίδια, την ομάδα που παρατάχθηκε στο Λαγκαδά δίχως να είναι... Ολυμπιακός και το τσίρκο που έγινε το μπάσκετ στην Ελλάδα.

Τσίρκο. Ο καθένας κάνει και ένα νούμερο, ο καθένας κάνει οτιδήποτε για να γελάσει ο κόσμος που το παρακολουθεί. Η ΕΟΚ τον λέει "Ολυμπιακό", η ΚΑΕ Ολυμπιακός απαρνείται το όνομα του συλλόγου και δηλώνει "αυτός δεν είναι ο Ολυμπιακός, αλλά ο Ολυμπιακός B'" και στο επίσημο twitter account της ομάδας (ή εταιρίας, πραγματικά δεν ξέρω πως να το γράψω χωρίς να κάνω έστω και μισό λάθος) υπάρχει το περήφανο hashtag #WeAreOlympiacos.

Βέβαια, για να είμαστε ακριβείς, δεν υπάρχει κανένα tweet για την αναπτυξιακή ομάδα που κατέβασε η ΚΑΕ Ολυμπιακός στο Λαγκαδά. Τα πάντα αφορούν την ομάδα που θα συμμετάσχει στην EuroLeague, αφού όπως έχει ξεκάθαρο και επισήμως και δια στόματος των προέδρων αλλά και μέσω της όποιας κατευθυντήριας γραμμής προς τα ΜΜΕ, "ο Ολυμπιακός φέτος θα παίζει μόνο στην EuroLeague".

Συνεπώς, οι άνθρωποι που φόρεσαν τη φανέλα του Ολυμπιακού Β' στο Λαγκαδά δεν είναι παίκτες του Ολυμπιακού, αλλά ενός αναπτυξιακού παραρτήματος που έχουν αποστολή να περισώσει ό,τι μπορεί από το όνομα και την ιστορία του Ολυμπιακού, αγωνιζόμενοι σε ένα πολύ σκληρό πρωτάθλημα όπως αυτό της Α2 και αντιμετωπίζοντας ομάδες Β' Εθνικής, όπως ο Ερμής που δεν χαρίζουν κάστανα όπως φάνηκε από το πρώτο κιόλας παιχνίδι.

Γιατί, αν δεν τα καταφέρουν στο Κύπελλο ή δεν είναι τουλάχιστον αξιοπρεπείς στην Α2, μου φαίνεται εντελώς παράδοξο να μην επηρεαστεί έστω λίγο η εικόνα της ΚΑΕ Ολυμπιακός για την απόφαση που πήρε.

Όσο για τους ίδιους τους παίκτες και τους προπονητές; Πρέπει να είναι οι μοναδικοί άνθρωποι στο συγκεκριμένο σύλλογο που στην ερώτηση "που παίζεις;" ή "που είσαι προπονητής" πρέπει να διευκρινίσουν. Από τα μίνι μέχρι το ανδρικό και από το ποδόσφαιρο μέχρι το στίβο, η απάντηση μέχρι τώρα θα ήταν "στον Ολυμπιακό αγωνίζομαι", αλλά από ό,τι φαίνεται "αυτοί δεν είναι Ολυμπιακός".

Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι η ΚΑΕ Ολυμπιακός έχει δικαίωμα να ονομάσει όπως θέλει την ομάδα που δήλωσε στο πρωτάθλημα της Α2 και το Κύπελλο Ελλάδας. Η ΕΟΚ από την άλλη πλευρά αντιμετωπίζει την αναπτυξιακή ομάδα ως το "σωματείο" Ολυμπιακός, όπως το ίδιο κάνει και στην περίπτωση του Χολαργού, ο οποίος φοράει το νησιώτικο μανδύα της Ρόδου.

Αυτό είναι το σημερινό το μπάσκετ στην Ελλάδα, όπου δεν ξέρεις πως λένε τις ομάδες και οι ομάδες δεν θέλουν να τις φωνάζεις ή να τις γράφεις με το όνομα τους. Το οποίο μπάσκετ δεν έφτασε μόνο του ως εδώ. Ιδιοκτήτες του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού, αλλά και των περισσοτέρων ομάδων, το έκαναν τσίρκο, στο οποίο πια δεν γελάει σχεδόν κανένας.

Εμείς, στο SPORT 24, μας πήρε μισό ημίχρονο κατά τη διάρκεια της αποκλειστικής μετάδοσης του αγώνα Ερμής Λαγκαδά - Ολυμπιακός Β' για να καταλάβουμε πώς πρέπει να γράψουμε τον Ολυμπιακό. Η κάθε πλευρά ήθελε το δικό της. Η Ομοσπονδία θεωρούσε ότι το σκέτο "Ολυμπιακός" ήταν το σωστό και ο Ολυμπιακός ισχυριζόταν ότι "το Ολυμπιακός Β' είναι το επίσημο νέο όνομα, με τη σφραγίδα του Υπουργείου Εμπορίου".

Φυσικά, αν βάλεις το ένα παίζεις το παιχνίδι της ομοσπονδίας, ενώ αν βάλεις το άλλο ακολουθείς τη γραμμή του Ολυμπιακού. Μήπως να βάζουμε ομάδα Α και ομάδα Β όπως είναι στα φύλλα αγώνα για να τελειώνουμε;

Έτσι κι αλλιώς το όνομα δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία, όπως φαίνεται, για τις ομάδες, εκτός αν υπάρχουν εμπορικά συμφέροντα ή η λίγκα είναι πιο πρεστιζάτη (και αυστηρή) όπως στην περίπτωση της EuroLeague και δεν χωράνε τα τσιρκολίκια που γίνονται εντός συνόρων.

Στην περίπτωση του Ολυμπιακού ο κύβος ερρίφθη εδώ και καιρό. Στην Ελλάδα θα είναι ο βήτα και στην EuroLeague ο κανονικός, ο αληθινός. Ήταν το αποτέλεσμα του #mexritelous πρότζεκτ το οποίο μέχρι τώρα δεν απέδωσε πουθενά. Το πρωτάθλημα παρέμεινε ως είχε, στη διαιτησία δεν άλλαξε τίποτα εκτός από την παραίτηση του Στέλιου Συμεωνίδη, για του κόσμου τα μάτια, ενώ δεν υπήρξε ούτε ένα μέτρο ανάπτυξης της λίγκας και βελτίωσης του πρωταθλήματος. Ούτε ένα.

Κι έτσι οι Αγγελόπουλοι πήραν την ομάδα και έφυγαν. Και από το ΟΑΚΑ τότε και από το πρωτάθλημα στη συνέχεια. Δεν είχαν και καμία άλλη επιλογή, αφού ούτε στα Βαλκάνια βρήκαν λύση, ούτε και με την ουσία του προβλήματος κατάφεραν να βγάλουν άκρη. Οπότε, απομόνωση εντός των συνόρων και βλέπουμε. Μπορεί και να τους βγει, στο τέλος, αλλά δεν μπορώ να βρω το σενάριο που αλλάζει τα δεδομένα, χωρίς αλλαγή προσώπων σε κάθε περίπτωση και σε κάθε πλευρά.

Προς το παρόν αυτό που σίγουρα βγαίνει, είναι το We Are Olympiacos από την ομάδα που θα αγωνίζεται στα κατώτερα μπασκετικά, κοινωνικά στρώματα. Τώρα, αν θα είναι αναπτυξιακή, δεν μπορώ να το ξέρω, γιατί αυτό φαντάζομαι έχει βασιστεί σε κάποιο πλάνο της διοίκησης που θα αναδείξει παίκτες και θα τους ετοιμάζει για τον Ολυμπιακό χωρίς βήτα. Τα αναπτυξιακά μοντέλα, τουλάχιστον, αυτό κάνουν.

Τα ΜΜΕ, πάντως, όπως το SPORT 24 δεν έχουν κανένα λόγο να μην γράφουν/λένε τις ομάδες με το σωστό όνομα τους, αλλά εδώ (και δεν αφορά τον Ολυμπιακό αυτό) θα πρέπει να βάζουμε και δίπλα το ΑΦΜ τους, για να καταλαβαίνουμε ποιες είναι.

Ο μπασκετικός Ολυμπιακός, πάντως, ΑΦΜ δεν έχει αλλάξει. Ούτε όνομα, σύμφωνα με τη δική του πλευρά. Άλλαξε, όμως, σε πολλά από τα βασικά χαρακτηριστικά του και δεν μοιάζει με αυτό που ήταν κάποτε ή ήθελε να γίνει. Κι αυτό είναι που προβληματίζει περισσότερο από όλα, για το μέλλον του.

Photo Credits: Eurokinissi

 
SHARE

Ο Μάνος Μίχαλος είναι Director of Content της 24MEDIA και editor του Sport24.gr στο οποίο βρίσκεται από την πρώτη μέρα λειτουργίας του, το μακρινό πια 2005. Μπασκετικός από άποψη, αθλητικός από οικογενειακές καταβολές και γονίδια, αποφάσισε πολύ μικρός ότι θέλει να γίνει δημοσιογράφος. Η πορεία του ξεκίνησε το 2003 ως στέλεχος των Υπηρεσιών Τύπου του "ΑΘΗΝΑ 2004", ενώ στη συνέχεια έβαλε την υπογραφή του στο Sportime.gr και ξεκίνησε το μπασκετικό ρεπορτάζ και συγκεκριμένα αυτό του Ολυμπιακού. Τα επόμενα χρόνια τον βρήκαν στην ΙΜΑΚΟ και στη μεγάλη του αγάπη, τα περιοδικά, όπου διετέλεσε senior editor του Nitro, μέλος της αρχισυντακτικής ομάδας του Down Town και sports editor του Esquire. Το 2011 ανέλαβε καθήκοντα Content Manager στην 24MEDIA, ηγήθηκε της δημιουργίας του ONEMAN, για να βρεθεί στη Διεύθυνση Περιεχομένου της 24MEDIA τον Ιούνιο του 2014. Στον ελεύθερο (;) χρόνο του κάνει μαζί με τον Στέφανο Τριαντάφυλλο τη ραδιοφωνική εκπομπή "103-101" στον αέρα του Sport24 Radio 103,3.

24MEDIA NETWORK

Θυμάσαι σε τι εξελίσσονταν αυτά τα Pokemon;

Σου δίνουμε την ευκαιρία να αποδείξεις ότι κάποτε υπήρξες ένας σπουδαίος εκπαιδευτής. Μπορείς να τα βρεις όλα;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Ο Μάνος Μίχαλος είναι Director of Content της 24MEDIA και editor του Sport24.gr στο οποίο βρίσκεται από την πρώτη μέρα λειτουργίας του, το μακρινό πια 2005. Μπασκετικός από άποψη, αθλητικός από οικογενειακές καταβολές και γονίδια, αποφάσισε πολύ μικρός ότι θέλει να γίνει δημοσιογράφος. Η πορεία του ξεκίνησε το 2003 ως στέλεχος των Υπηρεσιών Τύπου του "ΑΘΗΝΑ 2004", ενώ στη συνέχεια έβαλε την υπογραφή του στο Sportime.gr και ξεκίνησε το μπασκετικό ρεπορτάζ και συγκεκριμένα αυτό του Ολυμπιακού. Τα επόμενα χρόνια τον βρήκαν στην ΙΜΑΚΟ και στη μεγάλη του αγάπη, τα περιοδικά, όπου διετέλεσε senior editor του Nitro, μέλος της αρχισυντακτικής ομάδας του Down Town και sports editor του Esquire. Το 2011 ανέλαβε καθήκοντα Content Manager στην 24MEDIA, ηγήθηκε της δημιουργίας του ONEMAN, για να βρεθεί στη Διεύθυνση Περιεχομένου της 24MEDIA τον Ιούνιο του 2014. Στον ελεύθερο (;) χρόνο του κάνει μαζί με τον Στέφανο Τριαντάφυλλο τη ραδιοφωνική εκπομπή "103-101" στον αέρα του Sport24 Radio 103,3.

HIGHLIGHTS