Ο Θεός του πολέμου επιστρέφει

Ο Άρης πρέπει να επενδύσει στην τεσσάρα επί του ΠΑΟΚ, αυτή να αποτελέσει αφετηρία για την επόμενη ημέρα της ομάδας και όχι μία φωτοβολίδα.

Ο Άρης κέρδισε τις εντυπώσεις την περασμένη αγωνιστική της Super League 1. Κέρδισε τον μέσο ποδοσφαιρόφιλο όχι επειδή νίκησε τον αιώνιο αντίπαλο, αλλά για τον τρόπο που το έκανε.

ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Ασφαλώς και υπάρχει μία ελκυστική ποδοσφαιρική πρόταση, την οποία την παρουσιάζει από τον περασμένο Ιανουάριο, όταν στο ρόστερ μπήκαν οι Φετφατζίδης, Κόρχουντ, Ρόουζ, Λάρσον, Τόνσο. Επιλογές που ανέβασαν το δημιουργικό επίπεδο τον Άρη και δημιούργησαν μία ομάδα διαφορετική, που δεν έχει σχέση με αυτές που συνηθίζουμε να βλέπουμε στο ποδόσφαιρο μας.

Δημιουργήθηκε ένα ρόστερ, που έχει την δυνατότητα να φέρνει από τον πάγκο, ποδοσφαιριστές με την ποιότητα των Τόνσο και Μαρτίνες. Δεν υπάρχει άλλη Ελληνική ομάδα, να έχει την δυνατότητα να φέρνει από τον πάγκο, δύο τόσο ποιοτικούς δημιουργούς.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΝΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Ό Άρης την περσινή σεζόν, κατάφερε με τις προσθήκες του Ιανουαρίου να ανέβει επίπεδο και να τερματίσει περίπατο στην 5η θέση. Το καλοκαίρι είχε να περάσει τον Ευρωπαϊκό Γολγοθά και η φετινή έμοιαζε σαν μία συνέχεια της προηγούμενης. Σε ένα ρόστερ στο οποίο είχε μπει ποιότητα, χρειαζόταν να εξασφαλιστεί αρχικά η συνέχεια με την απόκτηση των δανεικών Ρόουζ, Φετφατζίδη και η εξέλιξη να ζητηθεί μέσα από την αποτελεσματικότητα και μία μεγαλύτερη αμυντική ασφάλεια. Με λίγα λόγια χρειαζόταν το εύκολο γκολ, περισσότερη σκληράδα και αμυντική ασφάλεια.

Ο Άρης κινήθηκε σε αυτήν την λογική, το περασμένο καλοκαίρι ήταν συνέχεια της περσινής σεζόν. Πράγματι αυτά τα προβλήματα, ο Κώστας Διαμαντόπουλος προσπάθησε να τα λύσει, κινήσεις έγιναν, βελτίωση υπήρξε όχι όμως στον βαθμό που θα έκλειναν τη συζήτηση. Ο Άρης εξακολουθεί, να παίρνει λιγότερα από ότι θα μπορούσε, επειδή δεν έχει το σίγουρο γκολ από τον φορ του, επειδή δέχεται φθηνά τέρματα και είναι εύθραυστος αμυντικά.

ΤΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ ΤΕΡΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡ ΤΟΥ

Σε δύο κομβικούς χώρους αποκτήθηκε με διετή συμβόλαιο ο Λούκας Σάσα, ο αμυντικός χαφ που στο ντέρμπι με τον ΠΑΟΚ έκανε την διαφορά και με συμβόλαιο ενός έτους ο Ιντέγιε. Ο Νιγηριανός φάνταζε σαν μία μεταγραφή ικανή να κάνει την διαφορά στον Άρη. Για μία ομάδα, που παράγει με τόσο μεγάλη ευκολία και δημιουργεί πολλές καθαρές ευκαιρίες, τα 6 τέρματα που έχει πετύχει, στα 15 παιχνίδια πρωταθλήματος, 19 συνολικά που έχει αγωνιστεί, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως επιτυχία. Αυτό δεν σημάνει πως δεν έχει βοηθήσει. Είναι μαχητής, δίνει ενέργεια, προσφέρει κερδισμένες μάχες, οι οποίες δημιουργούν χώρους για τους συμπαίκτες του και κρατάνε την ομάδα σε θέση επίθεσης.

Ασφαλώς με τον τρόπο που παίζει ο Άρης, αν έδινε ένα γερό συμβόλαιο σε έναν επιθετικό που είχε σαν προτέρημα την ποιότητα στην τελική επιλογή θα μπορούσε να έχει πάρει πολύ περισσότερα τέρματα. Ο Άρης έχει δημιουργία που θα επέτρεπε σε έναν φορ, με όπλο την τελική εκτέλεση να διεκδικήσει τον τίτλο του πρώτου σκόρερ. Το γεγονός πως αυτά τα νούμερα, δεν τα προσφέρει ο Ιντέγε, δεν σημαίνει όμως πως δεν προσφέρει. Είναι θετικό στοιχείο, για την ομάδα, μαχητής που πολλές φορές καταφέρνει να κρατά την ομάδα ψηλά και να ελευθερώνει τους συμπαίκτες του.

Από την στιγμή, που αυτός αποκτήθηκε κρατάς και αξιοποιείς αυτά που μπορεί να σου προσφέρει, όμως να είμαστε ειλικρινείς, καλές είναι οι χαμαλοδουλειές, όταν όμως κάνεις ένα γερό συμβόλαιο σε φορ, περιμένεις τελικά νούμερα, ειδικά αν είσαι ένα σύνολο που το πρόβλημα του να βάζεις την μπάλα στην αντίπαλη περιοχή, το έχεις λύσει.

Η ΠΑΤΕΝΤΑ ΤΟΥ ΕΝΙΝΓΚ

Ο Γερμανός τεχνικός στα τελευταία παιχνίδια έχει κάνει μία πατέντα, που την ομάδα επιθετικά την έχει βοηθήσει. Χρησιμοποιώντας τον γρήγορο Λάρσον, αντί του Ντικινί από πίσω του.

Φιλότιμος με προσόντα ο Γάλλος, πολλές φορές όμως ένιωθα να κολλάει την ομάδα. Ήταν καλός στο πρέσινγκ ψηλά, όμως και μονοκόματος στις επιλογές του. Μου είχε κάνει εντύπωση, που παρότι ο Άρης διαθέτει πολλούς ικανούς για να παίξουν την θέση του δημιουργικού χαφ στο 4-2-3-1 –Τόνσο, Μαρτίνες, Φετφατζίδης- επέλεγε έναν ποδοσφαιριστή που ούτε καμία κίνηση στον χώρο που να κάνει την διαφορά έδινε, ούτε δημιουργία. Ο Γερμανός τεχνικός, έμεινε στην ίδια λογική ποδοσφαίρου, μόνο που ο Λάρσον αποδεικνύεται λίρα 100 για αυτόν τον ρόλο. Είχα αξιολογήσει την δυσκολία που δημιουργεί στον αντίπαλο ο νέος ρόλος του Λάρσον στα ντέρμπι με ΑΕΚ, Παναθηναϊκό στο ΟΑΚΑ και στο κείμενο πριν το παιχνίδι με τον ΠΑΟΚ, έγραφα πως αυτός θα είναι το όπλο του Ένιγκ.

Ο Γερμανός τον φέρνει ανάμεσα στους αντίπαλους στόπερ και χαφ και ο τρόπος που κινείται σε αντίπαλο που παίζει χωρίς 6άρι, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα. Βοήθησε και το γεγονός πως μπροστά από το βαρύ δίδυμο των Βαρέλα, Ίνκασον, ο Φερέιρα πήγε με Μαουρίτσιο-Μίσιτς και ο Σουηδός οργίασε, κινούμενος σε όλο το μήκος και το πλάτος του κενού χώρου που υπήρχε ανάμεσα στα στόπερ και στα χαφ του ΠΑΟΚ. Η ικανότητα που έχει ο Λάρσον να πλησιάζει με ταχύτητα και ορμή τους εξτρέμ, έχει βοηθήσει πολύ τους Φετφατζίδη, Γκάμα. Πηγαίνει κοντά τους, παίζει μαζί τους δημιουργούνται και με τις υπόλοιπες κινήσεις συνεργασίες και ο Φετφατζίδης που πέρυσι σε Άρη και Ολυμπιακό έδωσε μόλις 1 ασίστ, μετρά ήδη 7.

ΜΠΟΡΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ο Άρης που με τον τρόπο που δημιουργεί δεν δικαιολογείται να έχει τα ίδια τέρματα στο πρωτάθλημα με την ΑΕΚ, σε ένα παιχνίδι που ήταν αποτελεσματικός , έβαλε 4 τέρματα στον ΠΑΟΚ. Δεν είναι το σκορ, η νίκη αλλά ο τρόπος που ήρθε που σε κάνει να πιστεύεις πως αυτή η ομάδα μπορεί να πετύχει περισσότερα, αρκεί να βελτιώσει τις αδυναμίες της.

Όταν στον Άρη αποφάσισαν να ψάξουν για προπονητή, τόνιζα πως όποιος αναλάβει θα έχει μία αβανταδόρικη δουλειά. Θα αναλάβει από πολύ χαμηλά, το τρίτο καλύτερο ρόστερ του πρωταθλήματος, στην πράξη αποδείχτηκε πως Ο Ένινγκ δεν χρειαζόταν να κάνει και πολλές αλλαγές ούτε να περάσει χρόνος, ώστε να ανέβει στην βαθμολογία ο Άρης.

Βλέποντας το ρόστερ, την εικόνα της ομάδας στο γήπεδο, καταλαβαίνεις πως αυτή η ομάδα μπορεί περισσότερα. Ασφαλώς χρειάζεται να αποκτηθεί καλύτερος τερματοφύλακας από τον Κουέστα, είναι δεδομένο πως με το δίδυμο Δεληζήση, Βέλεθ δεν μπορείς να έχεις διάρκεια, όμως μιλάμε για λεπτομερείς που εύκολα διορθώνονται αν εντοπιστούν. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, έχει πολύ πιο σημαντικά θέματα να επιλύσει.

ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ

Η δουλειά που έχει να κάνει , ο Άγγελος Χαριστέας το καλοκαίρι, είναι πολύ δύσκολη. Δεν ξέρω τι σκεφτόταν ο προκάτοχος του, αλλά μία ματιά να ρίξει κανείς στα συμβόλαια που υπάρχουν στον Άρη και στις ηλικίες των ποδοσφαιριστών, μοιάζει σαν να δημιουργήθηκε μία ομάδα μίας χρήσης.

Ο μικρότερος από τους 11 που ξεκίνησαν στο παιχνίδι με τον ΠΑΟΚ είναι 27 ετών και είναι ο Ρόουζ, που είναι και ο μοναδικός που έχει συμβόλαιο για δύο χρόνια. Οι ηλικίες των παικτών που ήταν στην 11άδα του Άρη, είναι από 27-32 ετών. Όμως αυτό δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, το ζήτημα που καλείται να αντιμετωπίσει ο Άγγελος Χαριστέας, είναι πως 7/11 που ξεκίνησαν με τον ΠΑΟΚ, τα συμβόλαια τους λήγουν το καλοκαίρι. Όπως έγραψα παραπάνω μόνο ο Ρόουζ έχει συμβόλαιο για το 2022, ενώ το καλοκαίρι του 2021 λήγουν τα συμβόλαια των Φετφατζίδη, Σάσα, Δεληζήση.

Δεν είναι πρωτοφανές αυτό για το Ελληνικό ποδόσφαιρο. Έχουμε μία παράξενη αντίληψη στην χώρα μας, βλέπουμε ομάδες που κερδίζουν την άνοδο τους από την 2η στην 1η κατηγορία και όλα τα συμβόλαια να είναι μονοετή. Κερδίζουν την άνοδο και το καλοκαίρι τελειώνει η αποστολή τους, για να έρθουν άλλοι ποδοσφαιριστές με στόχο να κρατήσουν τον σύλλογο, στην κατηγορία. Επιλέγουν δηλαδή οι ομάδες, να πετάνε χρονιές, να μην υπάρχει συνέχεια.

ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΦΩΤΟΒΟΛΙΔΑ

Ο Άρης όμως δεν γίνεται να πορεύεται με αυτήν την λογική, χρειάζεται να χτίσει κάτι στέρεο. Έχει μπει η βάση, μία φιλοσοφία που βασίζεται στην δημιουργία. Όταν μπορείς στο ποδόσφαιρο να είσαι παραγωγικός, έχεις το δικαίωμα να διεκδικείς μεγάλο ποσοστό νικών. Ο Άρης έχει βάλει στην νοοτροπία του, το ποδόσφαιρο που μπορεί να τον κάνει μεγάλη ομάδα, χρειάζεται να οργανωθεί, ώστε αυτή η 4άρα, να μην είναι μία φωτοβολίδα. Να μην μείνει στην ιστορία σαν μία από τις σκόρπιες επιτυχίες, που έχει απέναντι στον αιώνιο αντίπαλο, αλλά να είναι απλά η αφετηρία. Το αποτέλεσμα που τον επιστρέφει στους μεγάλους του Ελληνικού ποδοσφαίρου, το πρώτο χτύπημα, που ανοίγει τον δρόμο σε μία νέα εποχή.



 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS

PODCAST ΣΤΟ SPORT24.GR

Κάνε και το Podcast άνω κάτω

Ο Γρηγόρης Γεωργάτος μιλάει σπάνια, αλλά όταν το κάνει, τα λέει όλα χύμα και τσουβαλάτα. Ο Παντελής Διαμαντόπουλος στο τρίτο Show must go on φιλοξενεί το -πιθανότατα- καλύτερο αριστερό μπακ που έβγαλε η Ελλάδα και το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό. 0