ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

Οι "σκέψεις" του Αλαφούζου για τον... Παναθηναϊκό

Οι "σκέψεις" του Αλαφούζου για τον... Παναθηναϊκό

Με ένα προσωπικό του άρθρο στην "Καθημερινή" της Κυριακής ο Γιάννης Αλαφούζος εξηγεί τις απόψεις του για τα ιδιοκτησιακά καθεστώτα σε κάθε ΠΑΕ.

Το όνομα του Γιάννη Αλαφούζου έχει παίξει πολύ το τελευταίο διάστημα ως ένας από τους υποψήφιους επενδυτές στο Τριφύλλι με τον ιδιοκτήτη του ΣΚΑΙ να είναι διατεθειμένος να συνεισφέρει μέχρι και το ποσό τους 1 εκ. ευρώ.

Ο ίδιος όλο αυτό το διάστημα έχει φροντίσει να μείνει μακριά από κάμερες, δηλώσεις και τοποθετήσεις και κανείς ουσιαστικά δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το αν ο Γιάννης Αλαφούζος θέλει ή όχι να βοηθήσει την πράσινη ΠΑΕ και να εμπλακεί στα διοικητικά του Τριφυλλιού.

Με ένα προσωπικό του άρθρο στην εφημερίδα " Καθημερινή της Κυριακής" ο Γιάννης Αλαφούζος παίρνει για πρώτη φορά θέση και εξηγεί τις σκέψεις του αναφορικά με τα ιδιοκτησιακά μοντέλα που πρέπει να έχουν όλες οι ΠΑΕ ενώ αναφέρεται συγκεκριμένα στον Παναθηναϊκό.

Σύμφωνα με τα όσα γράφει το ιδανικότερο για αυτόν θα ήταν να αγοράσουν μετοχές οι απλοί οπαδοί δημιουργώντας μη κερδοσκοπικούς φορείς και παράλληλα να υπάρχουν ισχυρά οικονομικοί μέτοχοι οι οποίοι θα ενισχύουν και αυτή σε μόνιμη βάση τον Παναθηναϊκό.

Διαβάστε τα όσα γράφει ο Γιάννης Αλαφούζους στην "Καθημερινή της Κυριακής"

"Τα παλιά ιδιοκτησιακά μοντέλα των ελληνικών ποδοσφαιρικών ομάδων, με ελάχιστες εξαιρέσεις, απέτυχαν. Ο μόνος τρόπος για να ξαναζωντανέψει το ποδόσφαιρο είναι οι οπαδοί των ομάδων να δημιουργήσουν φορείς μη κερδοσκοπικούς, με αρχές, διαφάνεια και άψογη εταιρική διακυβέρνηση.

Ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός έχουν περίπου δυο εκατομμύρια οπαδούς ο καθένας, η δε ΑΕΚ και ο ΠΑΟΚ από ένα εκατομμύριο και έτσι δεν υπολείπονται καθόλου, σε αριθμό οπαδών, από τις μεγάλες ευρωπαϊκές ποδοσφαιρικές ομάδες.

Για αυτόν τον λόγο, φέρνοντας "το παιχνίδι στο γήπεδο μας", μπορεί να δημιουργηθούν μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, οι οποίοι να ανήκουν ιδιοκτησιακά στους οπαδούς και οι οποίοι θα χρηματοδοτούν άμεσα την ομάδα τους. Επίσης οι φορείς αυτοί θα πρέπει να διέπονται από σαφείς και αυστηρές αρχές, υψηλό επίπεδο διαφάνειας και εταιρικής διακυβέρνησης.

Από έρευνα* που έγινε πρόσφατα, αναδεικνύεται ότι υπάρχουν πολλές δεκάδες χιλιάδες οπαδών, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι για την αγορά μιας μετοχής να επενδύσουν κατά μέσον όρο 1.800 ευρώ περίπου και να ενισχύσουν με ενός τύπου συνδρομή ετησίως τις ομάδες τους, με 350 ευρώ έκαστος. Πιο συγκεκριμένα στον Παναθηναϊκό, από την έρευνα διαφαίνεται ότι το 1%-1,5% των οπαδών του μπορεί να επενδύσει 40 εκ. ευρώ κατ΄ελάχιστο και κατόπιν να ενισχύσει την ομάδα του ετησίως με ελάχιστο ποσό περίπου 10 εκ. ευρώ.

Αντιθέτως, τα τηλεοπτικά έσοδα και το merchandizing στην Ελλάδα είναι σχεδόν ανύπαρκτα συγκρινόμενα με αντίστοιχα έσοδα ομάδων στις μεγάλες χώρες της Ευρώπης, χωρίς ιδιαίτερη προοπτική ανάπτυξης, ιδιαίτερα όσον αφορά τα τηλεοπτικά δικαιώματα.

Ο ιδιοκτησιακός φορέας δεν πρέπει να ελέγχεται από μεγάλους μετόχους, έτσι ώστε ο κάθε μέτοχος -φυσικό πρόσωπο- να έχει μια ψήφο και να εκλέγει άμεσα τον πρόεδρο και το Δ.Σ. της ομάδας. Επίσης θα ήταν χρήσιμο να υπάρχει ένα μη εκτελεστικό συμβούλιο αποτελούμενο από μία "Γερουσία", η οποία να εγγυάται τη στρατηγική κατεύθυνση της ομάδος, την ορθή οικονομική διαχείριση και να επιλύει πιθανά διοικητικά αδιέξοδα με τη δυνατότητα να καταργεί τη διοίκηση σε ακραίες περιπτώσεις.

Η εταιρική διακυβέρνηση πρέπει να είναι απολύτως διαφανής στους μετόχους, με τεχνοκρατική διοίκηση, δημιουργία Digital data room, και θα ήταν σκόπιμο να αναλάβει την οικονομική διαχείριση κάποιος από τους μεγάλους διεθνείς ελεγκτικούς οίκους.

Σε επίπεδο αρχών, οι μέτοχοι-οπαδοί δεν θα ανεχθούν τη βία και θα οφείλουν να αντιδρούν διαμαρτυρόμενοι και να κινητοποιούν τα ΜΜΕ και την ευρύτερη κοινή γνώμη κατά της διαφθοράς και των συνηθισμένων, δυστυχώς, συναλλαγών στο ποδόσφαιρο (διαιτησία, εξαγορές, παράνομο στοίχημα κ.λ.π.). Οι ομάδες θα πρέπει να αναπτύξουν ακόμα περισσότερο τις ακαδημίες τους και έτσι να βασίζονται ιδίως σε Έλληνες παίκτες.

Ακόμα περισσότερο, στη σημερινή Ελλάδα που αλλάζει, πρότυπα όπως το παραπάνω, εάν εφαρμοσθούν, θα είναι μηνύματα ελπίδας και ανασυγκρότησης, αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες, συνεργαζόμενοι μεταξύ τους, μπορούν να δημιουργήσουν από την καταχνιά και το αδιέξοδο, υγιείς και ισχυρούς οργανισμούς-πρότυπα, που δεν θα υστερούν σε τίποτε από άλλες Ευρωπαϊκές ομάδες-μοντέλα, όπως η Μπαρτσελόνα, η Ρεάλ κ.α.

Έτσι, όλοι μαζί να πούμε "γίνεται" και όχι το συνηθισμένο στην Ελλάδα "δεν γίνεται"."

*Έρευνα Publc Issue (πανελλαδική, δείγμα 3.000 ατόμων, διάρκεια 20/2-5/3/2012)

TAGS ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ