To νερό είναι το Α και το Ω στην καθημερινότητά σου, αν αθλείσαι

To νερό είναι το Α και το Ω στην καθημερινότητά σου, αν αθλείσαι

Είτε είσαι επαγγελματίας αθλητής, είτε αθλείσαι απλά για να διατηρείς μια καλή φυσική κατάσταση θα πρέπει να γνωρίζεις τη σημασία που έχει το νερό για το σώμα, την υγεία και τις επιδόσεις σου.

Καμία φορά, λένε πως η ουσία κρύβεται στα πιο μικρά, απλά, καθημερινά πράγματα. Σε εκείνα που βρίσκονται πάντα εκεί για σένα και ποτέ δεν τους δίνεις την απαραίτητη σημασία, γιατί τα θεωρείς δεδομένα. Όπως για παράδειγμα το νερό, το οποίο απολαμβάνεις σε αφθονία χάρη στην ΕΥΔΑΠ. Είτε αθλείσαι σε σταθερή βάση, είτε γυμνάζεται δύο-τρεις φορές την εβδομάδα (ή τον μήνα) είναι το βασικότερο συστατικό όχι μόνο για την υγεία σου, αλλά και για την ατομική σου βελτίωση.

Το νερό είναι ίσως το πιο υποτιμημένο, αλλά παράλληλα, το πιο απαραίτητο στοιχείο, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάποια αθλητική δραστηριότητα. Καθώς ο οργανισμός μας χάνει υγρά και αφυδατώνεται όταν αθλούμαστε, είναι αναγκαίο να τα αναπληρώσουμε με νερό, προκειμένου να παραμείνουμε υγιείς και να έχουμε δύναμη να συνεχίσουμε. Και μπορεί σχεδόν όλοι να αντιλαμβανόμαστε τη σημασία του νερού, όμως πόσοι γνωρίζουμε πώς ακριβώς αυτό δουλεύει στο σώμα μας;

ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΠ' ΟΣΟ ΝΟΜΙΖΕΙΣ

Oυσιαστικά, το νερό λειτουργεί ως λιπαντικό για τους μύες, τις αρθρώσεις και τα ζωτικά όργανα. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ο μεταφορέας του οξυγόνου και της γλυκόζης σε όλο μας το σώμα. Οι μύες μας χρειάζονται νερό για δύναμη και ευελιξία. Οι αρθρώσεις μας χρειάζονται νερό για να αποφευχθεί η δυσκαμψία και ο εγκέφαλός μας για να στείλει διάφορα μηνύματα στο σώμα, όπως αυτά που αφορούν τον τρόπο ρύθμισης της θερμοκρασίας του.

 

Αν δεν πίνουμε την κατάλληλη ποσότητα νερού και παρόλα αυτά δεν αφήνουμε και την προπόνηση, υπάρχουν μερικά σημάδια, με τα οποία το σώμα μας θέλει να μας δείξει ότι κάτι δεν πάει καλά. Το σύνηθες λάθος που κάνουμε σχεδόν όλοι είναι πως δεν δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στα σημάδια αυτά και πιστεύουμε για παράδειγμα πως διψάμε γιατί κάνει πολλή ζέστη έξω ή είναι επίπονη η προπόνηση. Το σώμα μας όμως χάνει απαραίτητα υγρά και κατά συνέπεια αρχίζουμε και νιώθουμε κούραση, ζαλιζόμαστε και δεν μπορούμε να συνεχίσουμε.

Επίσης, θα πρέπει να κρατήσουμε κάπου καλά στο μυαλό μας πως δεν υπάρχει υποκατάστατο του νερού. Δεν μπορείς να αναπληρώσεις τα υγρά που χάνεις κατά τη διάρκεια της άσκησης με ένα χυμό ή ένα αθλητικό ποτό γιατί περιέχουν ζάχαρη, η οποία ουσιαστικά βοηθάει ακόμη περισσότερο στην αφυδάτωση του οργανισμού. Ο κανόνας λοιπόν είναι απλός. Ανοίγουμε τη βρύση, γεμίζουμε ένα μπουκάλι νερό και το έχουμε πάντα μαζί μας στο τρέξιμο, στο άθλημα που κάνουμε, στο γυμναστήριο, οπουδήποτε. Και για να μπορούμε να το κάνουμε αυτό, φροντίζει η ΕΥΔΑΠ, η οποία μας το παρέχει σε αφθονία.

ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ

Μια ακόμη σημαντική ερώτηση που... βασανίζει πολύ κόσμο έχει να κάνει με το πόσο νερό πρέπει τελικά να καταναλώνουμε αν αθλούμαστε. Η απάντηση εδώ είναι σχετική και εξαρτάται από το βάρος μας, το είδος της προπόνησης, ακόμη και το κλίμα που επικρατεί στο μέρος που βρισκόμαστε. Μια καλή γενική οδηγία είναι να ξεκινήσουμε πίνοντας 1-2 ποτήρια νερό πριν την προπόνηση. Στη συνέχεια ένα ποτήρι νερό κάθε 20 λεπτά είναι αρκετό για να κρατήσει ο οργανισμός τα υγρά που χρειάζονται. Είναι μεγάλο λάθος να πιστεύουμε πως το νερό δεν βοηθάει κατά τη διάρκεια της προπόνησης, ή μπορεί να μας "βαρύνει" με αποτέλεσμα να μειωθεί η απόδοσή μας. Αν η κατανάλωσή του γίνεται σωστά, τότε κάνει ακριβώς το αντίθετο.

Μπορεί να μην το καταλαβαίνουμε ή να μη δίνουμε βάση, όμως το νερό μας συντροφεύει κάθε στιγμή, πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την προπόνηση. Όχι μόνο το νερό που πίνουμε, αλλά κι εκείνο που χρησιμοποιούμε για να κάνουμε ντουζ, ποδόλουτρα ή φυσικοθεραπεία μετά την προπόνησή μας. Θα λέγαμε κάλλιστα πως η άθληση και το νερό είναι δύο κρίκοι που αν τους σπάσεις, θα βγεις διπλά χαμένος. Και φυσικά για αυτή την καθημερινή παρουσία του νερού στη ζωή μας φροντίζει η ΕΥΔΑΠ.

 

Την επόμενη φορά που θα ξεκινήσεις μια προπόνηση, προσπάθησε να δώσεις λίγη περισσότερη προσοχή στις επιδράσεις του νερού στον οργανισμό. Μπορείς να το δοκιμάσεις σαν τεστ. Με τις σωστές συμβουλές και τη σωστή κατανάλωση, μόνο κερδισμένος μπορείς να βγεις.

 
SHARE

BEST OF NETWORK

Ιστορική στιγμή: Εντοπίστηκαν τα οστά δύο Ελλήνων πεσόντων στο Αλβανικό μέτωπο

Οι εργασίες για την εκταφή των οστών των Ελλήνων πεσόντων στo αλβανικό μέτωπο ξεκίνησαν σήμερα, δύο μήνες μετά τη σχετική συμφωνία του Nίκου Κοτζιά με τον Αλβανό ομόλογό του στην Κρήτη

Το Survivor 2 έχει πετύχει ήδη και δεν το ξέρουμε

Η πρεμιέρα, οι παίκτες, τα έπαθλα, τα αγωνίσματα και τα πρώτα συμπεράσματα για το πολυαναμενόμενο ριάλιτι επιβίωσης. 

ΒΙΝΤΕΟ

Μελβούρνη: Συμπλοκές Ελλήνων ομογενών με Σκοπιανούς για τη Μακεδονία

Επεισόδια σε συλλαλητήριο Ελλήνων ομογενών για το όνομα της πΓΔΜ οι οποίοι ήρθαν στα χέρια με Σκοπιανούς

Κουίζ: Συλλαλητήριο ή καρναβάλι;

Μπορείς να βρεις τη διαφορά ανάμεσα σε διονυσιασμένους καρναβαλιστές και πωρωμένους μακεδονομάχους;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 
ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24