ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ

Ο Μπόασον Χάγκεν νικητής στο Πινερόλο

Ο Μπόασον Χάγκεν νικητής στο Πινερόλο

Ο Έντβαλντ Μπόασον Χάγκεν της Sky κέρδισε το 17ο ετάπ στο Πινερόλο, παίρνοντας έτσι τη δεύτερη φετινή νίκη του στο Tour. Επίθεση του Κονταδόρ στην τελευταία κατηφόρα, έχασε χρόνο ο Βεκλέρ που συνεχίζει με την κίτρινη φανέλα.

Ο Έντβαλντ Μπόασον Χάγκεν κέρδισε το 17ο ετάπ και έφτασε τις δυο νίκες στο φετινό Tour. Τέταρτη νίκη για τους Νορβηγούς!

Ο Κονταδόρ προσπάθησε ξανά στην τελευταία κατηφόρα και έδειξε ότι βρίσκεται σε καταπληκτική κατάσταση ενόψει των δυο πολύ δύσκολων ετάπ που ακολουθούν.

Ο Μπόασον Χάγκεν ήταν ο νικητής του 17ου ετάπ που τερμάτισε στην ιταλική πόλη Πινερόλο. Ο Νορβηγός ποδηλάτης της Sky ξέφυγε από το γκρουπ των αποσπασμένων στην τελευταία ανηφόρα της ημέρας και κράτησε τη διαφορά του μέχρι τον τερματισμό. Η μάχη των φαβορί συνεχίστηκε με τον Κονταδόρ να πρωταγωνιστεί για μια ακόμα μέρα, αυτή τη φορά στην κατάβαση του Πραμαρτίνο. Τελικά όλα τα μεγάλα ονόματα τερμάτισαν μαζί, εκτός από τους Βεκλέρ και Μπάσο που έχασαν 27 δευτερόλεπτα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Το 17ο ετάπ ξεκίνησε από το Gap και τερμάτισε στο Pinerolo της Ιταλίας μετά από 179 χιλιόμετρα. Ο αγώνας άρχισε με καλές καιρικές συνθήκες και από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα είχαμε ξανά το ίδιο γνωστό μοτίβο. Πολλές και συνεχόμενες επιθέσεις ώστε να δημιουργηθεί το γκρουπάκι των αποσπασμένων. Με τα δυο αλπικά ετάπ να ακολουθούν και στη συνέχεια το χρονόμετρο και την «παρέλαση» στο Παρίσι, η σημερινή ήταν η τελευταία ευκαιρία για όλες εκείνες τις ομάδες που δεν έχουν διακριθεί φέτος. Έτσι, για πολλά χιλιόμετρα, ποδηλάτες έφευγαν από το πελοτόν και στη συνέχεια ομάδες που δεν είχαν καταφέρει να στείλουν κάποιον δικό τους αθλητή μπροστά, ακύρωναν την προσπάθεια όσων έπαιρναν μικρές διαφορές.

Την πρώτη ώρα του αγώνα το πελοτόν έφτασε τα 52 km/h, όμως αμέσως μετά και με το που ο δρόμος ξεκίνησε σιγά – σιγά να ανεβαίνει, ανέκοψε την ταχύτητά του, με αποτέλεσμα στο 55ο περίπου χιλιόμετρο να δημιουργηθεί η επίθεση της ημέρας από 14 ποδηλάτες, τους Ρούμπεν Πέρεθ (Euskaltel), Μπάουκε Μόλεμα & Μάαρτεν Τιαλίνγκι (Rabobank), Ντιμίτρι Φοφόνοφ (Astana), Ντιμίτρι Μουράβιεφ (RadioShack), Αντρέι Αμαδόρ (Movistar), Μασιέλ Πατέρσκι (Liquigas), Έντβαλντ Μπόασον Χάγκεν (Sky), Σιλβέν Σαβανέ (Quick Step), Σάντι Καζάρ (FDJ), Ζουλιέν Ελ Φαρές (Cofidis), Μπόρουτ Μπόζιτς & Μπιόρν Λέκεμανς (Vacansoleil) και Τζόναθαν Ιβέρ (Saur Sojasun).

Περνώντας από την κορυφή της πρώτης ανάβασης της ημέρας, το Cote de Sainte Marguerite, η διαφορά των αποσπασμένων είχε ήδη φτάσει τα 5 λεπτά, με την Europcar να μπαίνει μπροστά στο πελοτόν για να ελέγξει τον ρυθμό. Φτάνοντας στη δεύτερη κορυφή του ετάπ (La Chaussee), το γκρουπ της κίτρινης φανέλας βρισκόταν πλέον περίπου 7 λεπτά πίσω από τους 14 αποσπασμένους. Στη συνέχεια ακολούθησε η τρίτη ανάβαση της ημέρας στο Col de Montgenevre, στην κορυφή του οποίου βρίσκονται τα σύνορα της Γαλλίας με την Ιταλία. Έτσι λοιπόν, στο 97ο χιλιόμετρο της διαδρομής, ο Γύρος πέρασε σε ιταλικό έδαφος και συγκεκριμένα στην επαρχία του Τορίνο.

Λίγο αργότερα ξεκίνησε η τέταρτη και δυσκολότερη ανηφόρα της ημέρας στο 1ης κατηγορίας Sestrieres (2.035 μ. υψόμετρο, 11.1 km με μέση κλίση 6.3%). Δυο χιλιόμετρα πριν το σπριντ ανάβασης, ο Ρούμπεν Πέρεθ της Euskaltel επιτέθηκε, άφησε πίσω τους υπόλοιπους 13 αποσπασμένους και συνέχισε μόνος του, έχοντας μια διαφορά ενός λεπτού στην κορυφή. Μετά το γκρουπάκι των 13, ακολούθησαν στα 2 περίπου λεπτά οι Ρότς, Ντε Βέερτ και Χούγκερλαντ που είχαν φύγει νωρίτερα από το πελοτόν και στα 7 λεπτά έφτασε στο Σεστριέρ και το γκρουπ της κίτρινης φανέλας με την Europcar να οδηγεί συνεχώς μπροστά.

Από εκεί και μετά άρχισε μια ατελείωτη κατάβαση 45 χιλιομέτρων που έφερε τους ποδηλάτες στην αρχή της τελευταίας ανάβασης της ημέρας, το 2ης κατηγορίας Cote de Pramartino (6.7 km με μέση κλίση 6%), η κορυφή του οποίου βρισκόταν μόλις 8 χιλιόμετρα από τον τερματισμό. Ο Πέρεθ συνέχιζε να προηγείται μπροστά, ενώ πίσω, στα φαβορί, η BMC βρισκόταν μπροστά στο αποδεκατισμένο πελοτόν, δίνοντας τον ρυθμό. Στην ανηφόρα επιτέθηκε ο Μπόασον Χάγκεν και πήρε ένα μικρό προβάδισμα, ξεπερνώντας τον Πέρεθ, ενώ πίσω, ο Κονταδόρ επιτάχυνε για να δοκιμάσει τα υπόλοιπα φαβορί, τα οποία όμως τον ακολούθησαν χωρίς προβλήματα.

Ο Μπόασον Χάγκεν πέρασε πρώτος την κορυφή του Πραμαρτίνο, την ίδια στιγμή που ο Κονταδόρ επιτέθηκε ξανά, με τα φαβορί να τον ακολουθούν και πάλι. Ακολούθησαν 5 χιλιόμετρα ιλιγγιώδους και απίστευτα επικίνδυνης κατηφόρας, όπου ο Ιβέρ είχε μια πτώση, ευτυχώς χωρίς να χτυπήσει. Το γκρουπ των φαβορί πέρασε 5 λεπτά μετά τον Μπόασον Χάγκεν από το Πραμαρτίνο και στην αρχή της κατηφόρας παραλίγο να πέσει ο Βεκλέρ. Κονταδόρ και Σάμουελ Σάντσεθ ξεχύθηκαν μπροστά, ενώ όσοι βλέπαμε την κατάβαση, κρύβαμε συνεχώς το πρόσωπό μας από τις απίστευτες εικόνες που μας έδειχνε η τηλεόραση.

Μπροστά, ο Έντβαλντ Μπόασον Χάγκεν έφτασε πρώτος στο Πινερόλο, παίρνοντας τη δεύτερη φετινή του νίκη στο Tour, όλο όμως το ενδιαφέρον βρισκόταν πίσω, στη μάχη των φαβορί. Κονταδόρ και Σάντσεθ πήραν μια μικρή διαφορά από τους υπόλοιπους, όμως η ομαδική δουλειά των Σλεκ, Κούνεγκο και Έβανς στα τελευταία 3 χιλιόμετρα της τελικής ευθείας, εκμηδένισε το προβάδισμα των δυο Ισπανών και έτσι πέρασαν όλοι μαζί τη γραμμή του τερματισμού. Οι μόνοι που έχασαν έδαφος ήταν ο Βεκλέρ και ο Μπάσο, που τερμάτισαν 27 δευτερόλεπτα μετά τα υπόλοιπα φαβορί.

Αποτελέσματα 17ου ετάπ:

1. Edvald Boasson Hagen (Sky) 4:18:00

2. Bauke Mollema (Rabobank) 0:00:40

3. Sandy Casar (FDJ) 0:00:50

4. Julien El Fares (Cofidis) 0:00:50

5. Sylvain Chavanel (Quick Step) 0:00:50

----------------------------------------------------

17. Frank Schleck (Leopard Trek) 0:04:26

18. Damiano Cunego (Lampre) 0:04:26

19. Samuel Sanchez (Euskaltel Euskadi) 0:04:26

20. Cadel Evans (BMC) 0:04:26

22. Alberto Contador (Saxo Bank) 0:04:26

24. Andy Schleck (Leopard Trek) 0:04:26

28. Thomas Voeckler (Europcar) 0:04:53

31. Ivan Basso (Liquigas) 0:04:53

Περνάμε στις αναλυτικές κατατάξεις και βαθμολογίες, όπως διαμορφώθηκαν μετά την ολοκλήρωση του 17ου ετάπ:

Γενική κατάταξη (κίτρινη φανέλα):

1. Thomas Voeckler (Europcar) 73:23:49

2. Cadel Evans (BMC) +0:01:18

3. Frank Schleck (Leopard Trek) +0:01:22

4. Andy Schleck (Leopard Trek) +0:02:36

5. Samuel Sanchez (Euskaltel Euskadi) +0:02:59

6. Alberto Contador (Saxo Bank) +0:03:15

7. Damiano Cunego (Lampre) +0:03:34

8. Ivan Basso (Liquigas) +0:03:49

9. Tom Danielson (Garmin Cervelo) +0:06:04

10. Rigoberto Uran (Sky) +0:07:36

Βαθμολογία πόντων (πράσινη φανέλα):

1. Mark Cavendish (HTC) 320

2. José Joaquín Rojas (Movistar) 285

3. Philippe Gilbert (Omega Pharma Lotto) 250

Βαθμολογία βουνών (πουά φανέλα):

1. Jelle Vanendert (Omega Pharma Lotto) 74

2. Samuel Sanchez (Euskaltel Euskadi) 72

3. Jeremy Roy (FDJ) 45

Καλύτερος νέος αθλητής (λευκή φανέλα):

1. Rigoberto Uran (Sky) 73:31:25

2. Rein Taaramae (Cofidis) 0:00:59

3. Pierre Rolland (Europcar) 0:02:27

Ομαδική κατάταξη:

1. Garmin Cervelo 219:41:46

2. Team Leopard Trek 0:05:27

3. Ag2r La Mondiale 0:08:04

Επόμενο ετάπ: Pinerolo – Galibier Serre Chevalier, 200.5 km

Ο Μπόασον Χάγκεν νικητής στο Πινερόλο

Η δεύτερη μέρα των Άλπεων είναι το λεγόμενο «βασιλικό» ετάπ του φετινού Tour de France. Οι ποδηλάτες θα ξεκινήσουν από το Πινερόλο της Ιταλίας και θα επιστρέψουν στη Γαλλία περνώντας από τρεις πραγματικούς κολοσσούς, το Agnel, το Izoard και το Galibier, στην κορυφή του οποίου θα τερματίσουν. Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την πρώτη φορά (1911) που ο Γύρος της Γαλλίας ανέβηκε στο Γκαλιμπιέ, γι’ αυτό η συγκεκριμένη ανάβαση έχει την τιμητική της με διπλή παρουσία στον αγώνα (στο 17ο και το 18ο ετάπ).

Στο αυριανό ετάπ θα αποτελέσει την ανηφόρα τερματισμού, κάτι το οποίο δεν έχει ξαναγίνει στον Γύρο Γαλλίας, ενώ την Παρασκευή το πελοτόν θα ξαναπεράσει από εκεί πριν φτάσει στο Alpe d’Huez. Ας δούμε όμως πώς θα κινηθούν οι αθλητές. Ξεκινώντας από το Πινερόλο, μετά τα 50 πρώτα χιλιόμετρα ο δρόμος θα αρχίσει να ανεβαίνει σταδιακά μέχρι να ξεκινήσει η πρώτη μεγάλη ανηφόρα της ημέρας, το Col Agnel (2.744 μ. υψόμετρο, 23.7 km με μέση κλίση 6.5%). Οι ποδηλάτες θα ανέβουν στο Agnel για πρώτη φορά από αυτή τη μεριά, με τα 9 τελευταία χιλιόμετρα (από τα συνολικά 24) να είναι τα πιο δύσκολα, αφού εκεί η μέση κλίση ξεπερνάει το 10%. Η κορυφή του Agnel είναι η υψηλότερη του φετινού Tour de France.

Ο Μπόασον Χάγκεν νικητής στο Πινερόλο

Το προφίλ της πρώτης ανάβασης της ημέρας στο Col Agnel (2.744 μ. υψόμετρο, 23.7 km με μέση κλίση 6.5%)

Μετά το Agnel ακολουθούν 20 χιλιόμετρα κατηφόρας και στη συνέχεια αρχίζει η δεύτερη ανάβαση της ημέρας στο Col d’Izoard (2.360 μ. υψόμετρο, 14.1 km με μέση κλίση 7.3%). Οι αθλητές θα ανέβουν στο εντυπωσιακό Casse Deserte, την «σπασμένη έρημο», όπως αποκαλείται η πλαγιά με τους θρυμματισμένους βράχους, δίπλα από την οποία θα περάσει το πελοτόν, δίνοντας εκπληκτικές εικόνες στους (τηλε)θεατές του αγώνα. Η ανάβαση και εδώ είναι πολύ πιο δύσκολη στα τελευταία 7 χιλιόμετρα, όπου η κλίση ξεπερνάει συνεχώς το 9%. Στην κορυφή του Izoard υπάρχει ένα μικρό ποδηλατικό μουσείο και ένα μνημείο αφιερωμένο στους θρυλικούς Φάουστο Κόπι και Λουιζόν Μπομπέτ.

Ο Μπόασον Χάγκεν νικητής στο Πινερόλο

Το προφίλ της δεύτερης ανάβασης της ημέρας στο Col d’Izoard (2.360 μ. υψόμετρο, 14.1 km με μέση κλίση 7.3%)

Μόλις περάσουν το Izoard, οι ποδηλάτες θα κατευθυνθούν στην Μπριανσόν (17 περίπου χιλιόμετρα κατηφόρας) και από εκεί θα ξεκινήσει η τρίτη και τελευταία ανάβαση της ημέρας, η ανηφόρα τερματισμού στο Col du Galibier (2.645 μ. υψόμετρο, 22.8 km με μέση κλίση 4.9%). Στην κορυφή του Γκαλιμπιέ θα καταρριφθεί ένα ρεκόρ που κρατάει από το 1986, αφού τα 2.645 μέτρα στα οποία θα φτάσουν οι ποδηλάτες, θα γίνουν το υψηλότερο σημείο τερματισμού ενός ετάπ στην ιστορία του Γύρου της Γαλλίας. Μέχρι φέτος την «τιμή» αυτή κατείχε το Col du Granon με υψόμετρο 2.413 μέτρων.

Ο Μπόασον Χάγκεν νικητής στο Πινερόλο

Το προφίλ της τρίτης ανάβασης της ημέρας στο Col du Galibier (2.645 μ. υψόμετρο, 22.8 km με μέση κλίση 4.9%)

Σε αυτό το ετάπ, η ανάβαση γίνεται από την νότια πλευρά, την «εύκολη», όπου το δυσκολότερο τμήμα είναι τα τελευταία 6 χιλιόμετρα με την κλίση να φτάνει το 12% στο τελευταίο χιλιόμετρο. Τι περιμένουμε τώρα στο «βασιλικό» ετάπ; Τα πάντα και τίποτα! Η λογική λέει ότι όποιο από τα φαβορί βρεθεί σε καλή μέρα, πρέπει να επιτεθεί. Στην καλύτερη θέση βρίσκεται ο Έβανς, του αρκεί να ανέβει μαζί με τους υπόλοιπους, αφού έχει το πλεονέκτημα του χρονόμετρου. Οι Σλεκ θα πρέπει να «ρίξουν» χρόνο όχι μόνο στον Έβανς, αλλά και στον Κονταδόρ, γιατί αλλιώς δεν θα έχουν την παραμικρή ελπίδα στην Γκρενόμπλ.

Ίσως σε αυτό το ετάπ ξεκαθαρίσει το ποιος από τους δυο είναι ο αρχηγός της Leopard και ποιος θα «θυσιαστεί» για τον άλλο. Κάτι μου λέει ότι θα θελήσουν να «κρατηθούν» μέχρι την Παρασκευή για να παίξουν το «χαρτί» της συνδυασμένης στρατηγικής – όπως το 2008 – στις φουρκέτες του Αλπ ντ’Ουέζ, όμως αν κάνουν κάτι τέτοιο, ίσως να αποδειχθεί τελικά πολύ αργά για αυτούς. Ο Κονταδόρ από την πλευρά του θα θελήσει να επιτεθεί, αφού βρίσκεται σε σαφώς καλύτερη κατάσταση από τα Πυρηναία και το δείχνει σε κάθε ευκαιρία. Το σίγουρο είναι πως αν (ξανα)βρεθεί σε καλή μέρα, θα φύγει μπροστά και «όποιον πάρει ο χάρος». Έτσι κι αλλιώς δεν έχει άλλα περιθώρια και πρέπει να ρίξει χρόνο στον Έβανς, αφού με τις τώρα διαφορές μπορεί να πολεμήσει τους Σλεκ στο χρονόμετρο, όχι όμως και τον Αυστραλό.

Από εκεί και μετά, ο Βεκλέρ θα έχει μαζί του όλη τη Γαλλία, ο Μπάσο όλη την Ιταλία και ο Σάμου Σάντσεθ την ευκαιρία να «ροκανίσει» ακόμα λίγο χρόνο από τους υπόλοιπους, όπως έκανε σε όλα σχεδόν τα ετάπ με βουνά. Το ιδανικό σενάριο θα ήταν να δούμε επίθεση από κάποιο (ή κάποια) από τα φαβορί πριν φτάσουμε στα τελευταία χιλιόμετρα στο Γκαλιμπιέ. Είτε στο Agnel, είτε πολύ περισσότερο στο Izoard, θα ήταν φανταστικό να υπάρξουν επιθέσεις των μεγάλων ονομάτων, να δούμε επιτέλους λίγη δράση που τόσο στερηθήκαμε στα Πυρηναία. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ποδηλάτες θα περάσουν πολλά, μα πάρα πολλά χιλιόμετρα σε υψόμετρο πάνω από τα 2.000 μέτρα, εκεί δηλαδή που αν κάποιος πάθει «κρίση», δεν σώζεται με τίποτα.

Αυτά τα ολίγα λοιπόν για αύριο και ας ελπίσουμε ότι τα 200.5 χιλιόμετρα της διαδρομής θα μας χαρίσουν μεγάλες στιγμές ποδηλασίας. Ειδικά όμως σε ότι αφορά τη μάχη της κίτρινης φανέλας.

Οι ανηφόρες του 18ου ετάπ

- Km 107 – Col Agnel / 23.7 km, μέση κλίση 6.5% (HC κατηγορία)

- Km 145.5 – Col d’Izoard / 14.1 km, μέση κλίση 7.3% (HC κατηγορία)

- Km 200.5 – Col du Galibier / 22.8 km, μέση κλίση 4.9% (HC κατηγορία)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ