ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

Μπέικον, δώσε mid-range στον λαό και στον Παναθηναϊκό

Ο Κέβιν Μπέικον κατά τη θητεία του στη Μονακό
Ο Κέβιν Μπέικον κατά τη θητεία του στη Μονακό AS MONACO BASKET – DIRECTION DE LA COMMUNICATION

Ο Παναθηναϊκός γνώρισε την πέμπτη ήττα του σε οκτώ αγώνες και ο Βασίλης Σκουντής ανακατεύει τα υλικά της ομελέτας του Ντέγιαν Ράντονιτς.

Με πρόλαβε ο Γιάννης Φιλέρης, που έγραψε από χθες το βράδυ ότι η γεύση της (τρίτης σε τέσσερις αγώνες) ήττας του Παναθηναϊκού αλλάζει με... Μπέικον και μένει να φανεί πόσο γευστικό και χορταστικό θα αποβεί το συγκεκριμένο χοιρινό αλλαντικό.

Σε τέτοιες περιπτώσεις βεβαίως παίζει ρόλο και το ψήσιμο, έστω κι αν ο ψήστης (ο Ντέγιαν Ράντονιτς ντε) δεν ήταν και πολύ ψημένος για να βάλει αυτό το υλικό στο μενού του.

Ήταν δεν ήταν ψημένος ο Μαυροβούνιος προπονητής, εντέλει ψήθηκε και ξα του(ς), καθόσον όλα τα υπόλοιπα ανήκουν πια στην Ιστορία!

Ο Ίβκοβιτς, ο Αγγέλου και το τριαροτεσσάρι

Στην ιστορία ανήκει και μια ατάκα του συχωρεμένου του Ντούσαν Ιβκοβιτς, όταν ο Βαγγέλης Αγγέλου τού τηλεφώνησε και τού ζήτησε να του συστήσει έναν παίκτη για να καλύψει τις δυο θέσεις των φόργουορντ σε κάποια από τις ομάδες του.

Ο διάλογος όπως μού τον διηγήθηκε κάποτε ο νυν προπονητής της Καρδίτσας διημείφθη ως εξής:

ΑΓΓΕΛΟΥ: "Ξέρεις, Ντούντα, ψάχνω ένα τριαροτεσσάρι"

ΙΒΚΟΒΙΤΣ: "Ναι μπρε Βαγγέλη, αλλά να είναι πιο πολύ τριαροτεσσάρι ή πιο πολύ τεσσαροτριάρι;"

Ο Πεδουλάκης και ο Γουίλιαμς

Για το εάν ο πρώην παίκτης της Μονακό είναι περισσότερο τριαροτεσσάρι ή περισσότερο τεσσαροτριάρι έχει αποφανθεί σε ανύποπτο χρόνο ο Αργύρης Πεδουλάκης. Ο νυν τεχνικός διευθυντής του Παναθηναϊκού είχε πει πριν από πολλά χρόνια πως "στο σύγχρονο μπάσκετ καταργήθηκαν οι συμβατικές και παγιωμένες θέσεις και υπάρχουν μόνο δυο: οι παίκτες που παίζουν με πρόσωπο και οι παίκτες που παίζουν με πλάτη".

Αυτό αποδείχθηκε και το βράδυ της Παρασκευής με τον Ντέρικ Γουίλιαμς, ο οποίος την ανάγκην (λόγω της αδυναμίας του Γιώργου Παπαγιάννη) φιλοτιμίαν ποιούμενος κι αφού πρώτα ακροβολίσθηκε στις γωνίες και βάραγε τρίποντα, εν συνεχεία εξυπηρετώντας την ιδέα του Ράντονιτς να το γυρίσει στο small ball, έριξε την άγκυρα του και μέσα στη ρακέτα.

Όλο αυτό οι γραμματιζούμενοι της αγγλικής το λένε "positionless basketball", που παρεμπιπτόντως υπήρξε η βασική αρχή τόσο του ολοκληρωτικού ποδοσφαίρου του Αγιαξ και της Εθνικής Ολλανδίας, όσο και της μπασκετικής τριγωνικής επίθεσης των Μπουλς και των Λέικερς, επί ημερών του Φιλ Τζάκσον και του μακαρίτη μέντορα του, Τεξ Γουίντερ.

Όταν ο ΛεΜπρόν αποθέωνε τον Μπέικον

Τον Μπέικον τον κόζαρα πριν από δυο εβδομάδες: τον είδα δια ζώσης με τα μάτια μου στον φιλικό αγώνα των Λέικερς με τους Σανς στο Λας Βέγκας και μάλιστα πίστευα ότι θα έπαιρνε τη θέση που διεκδικούσε στο ρόστερ των Καλιφορνέζων.

Ο λόγος; Όχι διότι στο συγκεκριμένο ματς πρόκανε να σκοράρει 11 πόντους μέσα σε έξι λεπτά, αλλά επειδή τον ενθάρρυνε και τον αποθέωνε διαρκώς ο καθήμενος στον πάγκο ΛεΜπρόν Τζέιμς. Όταν ο Ντάρβιν Χαμ αποφάσισε να κόψει τον Μπέικον συνειδητοποίησα ότι του ΛεΜπρόν δεν του περνάει πια και πολύ ο λόγος.

Σε κάθε περίπτωση ο Παναθηναϊκός εντάσσει στο δυναμικό του έναν παίκτη, ο οποίος έκαψε καρδιές στην περυσινή EuroLeague, έφτιαξε μια "συμμορία δολοφόνων" με τον Μάικ Τζέιμς στη Μονακό και έβαλε δύσκολες ασκήσεις στην άμυνα του Ολυμπιακού στη σειρά των playoffs, καθ' οδόν προς το Βελιγράδι.

Η τέχνη του midrange

Τι πουλάει ο Μπέικον και παρά τις αρχικές επιφυλάξεις, έσπευσε εντέλει ν’ αγοράσει ο Παναθηναϊκός; Δικές του φάσεις, καλό τρίποντο και την τέχνη του midrange shot!

Tα υπόλοιπα, όπως συνηθίζω να γράφω σε τέτοιες περιπτώσεις, θα τα βρει η υπηρεσία και τότε θα αποσαφηνισθεί- με βάση το σκεπτικό και του Nτούντα- εάν ο Μπέικον είναι πιο πολύ τριάρι ή πιο πολύ τεσσάρι.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Στην πραγματικότητα -και για να μην επιτείνω τη σύγχυση- o άλλοτε παίκτης των Χόρνετς και των Μάτζικ είναι ένα τριάρι που μπορεί να υποστηρίξει και το "4", άλλωστε πλέον έχουν πέραση και ζήτηση οι παίκτες οι οποίοι δεν είναι μονοδιάστατοι και μονοσήμαντοι, αλλά μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τουλάχιστον δυο θέσεων.

Ο Περπέρογλου, ο Παπαπέτρου και το... δυόμισάρι του Γκριγκόνις

Αυτό παρεμπιπτόντως οι Πράσινοι το γνωρίζουν καλά από το πέρασμα δυο παικτών που μάλιστα αμφότεροι διέβησαν τον Ρουβίκωνα, φορώντας και τη φανέλα του Ολυμπιακού: του Στράτου Περπέρογλου ο οποίος έπαιζε αγόγγυστα στο "4" και μάλιστα έδινε ρέστα με τα ποσταρίσματα του και του Ιωάννη Παπαπέτρου που (λέγεται ότι) έφυγε από τον Ολυμπιακό, επειδή έβγαζε σπυράκια όποτε ο Γιάννης Σφαιρόπουλος τον περνούσε στη θέση του πάουερ φόργουορντ!

Έχει πλάκα πάντως η υπόθεση με τις (δήθεν) θέσεις των παικτών, καθόσον εκτός από τους ακέραιους αριθμούς, υπάρχουν και τα ημίσεα! Το εννοώ αυτό, διότι όταν πάτησε το πόδι του στην Ελλάδα ο Μάριους Γκριγκόνις και ρωτήθηκε επ' αυτού δήλωσε γελώντας ότι "είμαι δυομισάρι"! Άσε βρε χρυσέ μου τις δηλώσεις και βάλε εκείνο το σουτ που έπρεπε

Η αρκούδα και ο Τάρπλεϊ

Σε ό,τι αφορά αυτό το θέμα, υπάρχει το... πλαφόν που έθεσε το 1992 ο Στιβ Γιατζόγλου όταν ρωτήθηκε για τη θέση στην οποία θα έπαιζε ο συχωρεμένος ο Ρόι Τάρπλεϊ στον Άρη και έδωσε μια επική απάντηση.

"Ο Ρόι, πώς να στο πω, είναι σαν την αρκούδα που θέλει να χέσει στο δάσος. Όπου θέλει χέζει η αρκούδα, όπου θέλει παίζει ο Τάρπλεϊ"! Αυτό εκτός από ρίμα έκανε και μια αλήθεια, διότι όντως ο Ρόι έπαιζε όπου ήθελε.

Ο Μπέικον είναι άλλος ένας καλός παίκτης στο ρόστερ του Παναθηναϊκού, που ελπίζει ότι προϊόντος του χρόνου θα επιβεβαιώσειτο αίτιον και το αιτιατόν.

Οι καλοί παίκτες θα φτιάξουν (και) μια καλή ομάδα

Χθες το βράδυ οι εξάκις πρωταθλητές Ευρώπης είδαν κάθιδροι και τρομοκρατημένοι τον βερολινέζικο εφιάλτη να επιστρέφει φάτσα κάρτα μπροστά τους.

Το κρεσέντο του Υψηλότατου και η χοντρή της συναυλίας

Αυτό προμήνυε το 11-29, αλλά, όπως λένε οι Αμερικανοί, καμιά συναυλία δεν τελειώνει αν δεν βγει να τραγουδήσει η χοντρή!

Τον ρόλο της χοντρής έπαιξε ένας Υψηλότατος, ονόματι Ντέρικ Γουίλιαμς.

Περνώντας από τρεις διαφορετικές θέσεις, ο λεγάμενος πέτυχε ρεκόρ καριέρας στη EuroLeague με 28 πόντους και μάλιστα σκόραρε 16 απανωτούς από δαύτους και κυοφόρησε την επίκρουση και την επική αντεπίθεση του Παναθηναϊκού που από το -18 βρέθηκε στο +1 (59-58) και επιφυλασσόταν δια τα περαιτέρω.

Εκείνη τη στιγμή, στη λήξη της τρίτης περιόδου, οι Πράσινοι έδιναν τον υπέρ πάντων αγώνα: υπέρ πίστεως και πατρίδος, υπέρ της βαριάς φανέλας, υπέρ της υπερηφάνειας, υπέρ βωμών και εστιών, υπέρ της σωτηρίας των ψυχών τους.

Το ratio, το πεπρωμένο και η τζαμαρία του Τζέιμς

Η αισθητή βελτίωση τους στην άμυνα, το κρεσέντο του Γουίλιαμς, ο πλουραλισμός του Πονίτκα, η μαχητικότητα του Γκουντάιτις, η ευστοχία στα τρίποντα (11/23) και το σκοράρισμα στο ανοικτό γήπεδο άλλαξαν άρδην το σκηνικό και ισοσκέλισαν το (δια μίαν εισέτι φοράν) κάκιστο ratio που συνίστατο στις 15 ασίστ για 19 λάθη.

Εντέλει, δυστυχώς για το come back, τους καημούς και τους πόθους του Παναθηναϊκού το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον.

Αυτό το πεπρωμένο έχει ονοματεπώνυμο και στο ΟΑΚΑ το ξέρουν όχι μονάχα οι πέτρες, αλλά και εκείνη η... τζαμαρία πάνω στην οποία βάρεσε το δεξί χέρι του ο Μάικ Τζέιμς στις 8 Οκτωβρίου του 2016, όταν ο Αργύρης Πεδουλάκης, εκνευρισμένος από κάποιες κακές επιλογές του στο προπονητικό διπλό, τον έστειλε σούμπιτο στα αποδυτήρια.

Τότε ο Αμερικανός γκαρντ όχι μονάχα τραυματίσθηκε σοβαρά, αλλά υποβλήθηκε κιόλας σε εγχείριση και έμεινε εκτός δράσεως για δυο μήνες.

Με αυτό το δεξί χέρι χθες το βράδυ ο παίκτης τον οποίο "ανακάλυψε" και έφερε σαν κελεπούρι στον Κολοσσό Ρόδο ο Μιχάλης Κουταλιανός, εκτέλεσε εν ψυχρώ τον Παναθηναϊκό και δεν τον άφησε να εξαργυρώσει την αντεπίθεση του και ν' αγιάσει.

Ο εξορκιστής των δαιμόνων και τα γραμμάτια των floaters

Άλλο πράγμα βεβαίως είναι η αιχμαλωσία από την Άλμπα και άλλο το πώς κατέληξε το χθεσινό ματς: και στις δυο περιπτώσεις όμως η ήττα είναι ήττα κι όσο αυτές οι αναθεματισμένες συσσωρεύονται (και ήδη έφτασαν τις πέντε σε οκτώ αγώνες, τόσο σουλατσάρουν εντός, εκτός, επί τα αυτά και στα πέριξ του ΟΑΚΑ, η γκρίνια, η εσωστρέφεια και η ανάγκη της παρατεταμένου εξαγνισμού για τις αμαρτίες.

Το εάν και κατά πόσον ο Ντουέιν Μπέικον θα αποδειχθεί εξορκιστής και λυτρωτής των δαιμόνων, αυτό θα φανεί εν ευθέτω χρόνω.

Α, για να μην το ξεχάσω: σε αυτόν τον εύθετο χρόνο ο Παναθηναϊκός εκτός από τπ καινούργιο τριαροτεσσάρι ή τεσσαροτριάρι, προσδοκά και την επιστροφή εκείνου που επέπρωτο να είναι ο βασικός άσος του.

Τον Νέιτ Γουόλτερς, εννοώ, ο οποίος προς το παρόν "σκουριάζει" στα πιτς του ΟΑΚΑ και ανυπομονεί να ξεπληρώσει τα διαμαρτυρημένα γραμμάτια των floaters και της υπόλοιπης πραμάτειας του.

TAGS ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ EUROLEAGUE STOIXIMAN BASKET LEAGUE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ