FIFA

Ο Κολίνα εξήγησε την ημιαυτόματη τεχνολογία οφσάιντ

Ο Κολίνα εξήγησε την ημιαυτόματη τεχνολογία οφσάιντ
YUOTUBE/FIFA

Ο Πιερλουίτζι Κολίνα ανέλυσε τον τρόπο λειτουργίας της νέας τεχνολογίας για τον έλεγχο φάσεων που αφορούν οφσάιντ και η οποία θα είναι ημιαυτόματη.

Οι δοκιμές της νέας ημιαυτόματης τεχνολογίας η οποία χρησιμοποιείται για τον έλεγχο φάσεων που έχουν να κάνουν με οφσάιντ συνεχίζονται στο Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων, με τη FIFA να δράττεται της ευκαιρίας και να εξηγεί με τον πλέον επίσημο τρόπο τις αλλαγές σε σχέση με το ισχύον σύστημα του VAR.

Η νέα τεχνολογία αποτελεί επέκταση του VAR σύμφωνα με την παγκόσμια ομοσπονδία και ήδη δοκιμάζεται σε 47 χώρες και σε πάνω από 100 διοργανώσεις.

"Συνεχίζουμε τις δοκιμές για να προσπαθήσουμε να πετύχουμε το στόχο: να έχουμε περισσότερες ακριβείς αποφάσεις και επίσης πιο γρήγορες αποφάσεις σε περιπτώσεις οφσάιντ. Κάποιος το αποκάλεσε ρομπότ. Δεν είναι. Οι διαιτητές κι οι βοηθοί είναι ακόμα υπεύθυνοι για τις αποφάσεις στον αγωνιστικό χώρο. Η τεχνολογία απλά τους δίνει πολύτιμη υποστήριξη, για να λαμβάνουν πιο ακριβείς και γρηγορότερες αποφάσεις, ειδικά όταν ένα περιστατικό είναι πολύ οριακό και δύσκολο", δήλωσε ο Πιερλουίτζι Κολίνα, ο οποίος αποτελεί πλέον τον επικεφαλής της Επιτροπής Διαιτησίας της FIFA και της ομάδας Τεχνολογίας και Καινοτομίας.

"Ανιχνεύουμε επίσης τα άκρα, ανιχνεύουμε τα χέρια και τα πόδια. Γνωρίζουμε ακριβώς πού βρίσκονται οι παίκτες κάθε στιγμή του αγώνα. Ανιχνεύουμε 50 καρέ ανά δευτερόλεπτο, οπότε 50 φορές το δευτερόλεπτο γνωρίζουμε πού βρίσκονται οι παίκτες και διαβιβάζουμε αυτήν την πληροφορία στο σύστημα. Κάνουμε το ίδιο για την μπάλα, οπότε γνωρίζουμε που βρίσκονται η μπάλα και τα πόδια, οπότε γνωρίζουμε πού είναι το σημείο λακτίσματος", υπερθεμάτισε ο επικεφαλής τεχνολογίας ποδοσφαίρου, Σεμπάστιαν Ρούνγκε.

Μαζί με το νέο τρόπο ελέγχου των φάσεων, η FIFA θα εισαγάγει και ακόμα μια καινοτομία, αφού κάθε φάση που αφορά το οφσάιντ θα μετατρέπεται σε animation και θα προβάλλεται στις οθόνες του γηπέδου και της τηλεόρασης.

"Εισαγάγαμε το animation στο οφσάιντ, που δεν σχετίζεται με τη διαδικασία της λήψης απόφασης, αλλά σίγουρα προσφέρει περισσότερη κατανόηση και μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το οφσάιντ ή το μη οφσάιντ. Όταν η απόφαση ληφθεί, αυτό το animation αρχίζει να παράγεται. Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, μπορεί να δείξει τι συνέβη, αντί να χρησιμοποιούμε τις κανονικές δυσδιάστατες γραμμές", σημείωσε ο Κολίνα.

"Με το ημιαυτόματο οφσάιντ, λαμβάνουμε σημεία και αυτά τα σημεία μπορούν να μεταφραστούν σε animation. Οπότε, γνωρίζουμε πού είναι ο ώμος, γνωρίζουμε πού είναι το γόνατο. Λαμβάνοντας αυτά τα δεδομένα, μπορούμε να μπούμε στον κόσμο του 3D και να δημιουργήσουμε μία τρισδιάστατη εικόνα, που μπορεί να εξηγήσει επ' ακριβώς αν ο παίκτης είναι σε κανονική θέση, για πόσο ήταν οφσάιντ ή όχι και το βάζουμε αυτό σε ένα animation που θα μοιράζεται στην τηλεόραση και στις γιγαντοοθόνες. Κατόπιν, αυτό μπορεί να ενημερώσει τους θεατές με πιο ξεκάθαρο τρόπο για τις αποφάσεις οφσάιντ", κατέληξε ο Ρούνγκε.

TAGS FIFA VAR
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ