X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

LANCIA

Οι 7 Lancia που άλλαξαν τη μορφή της αυτοκίνησης με τις καινοτομίες τους

Lancia Aurelia LANCIA / STELLANTIS

Από την Theta του 1913 μέχρι την Ypsilon του 1996 και από την Stratos του ‘74 μέχρι την S4 Stradale του ΄85: οι επτά δημιουργίες της Lancia που έφεραν κάτι εντελώς νέο στον κόσμο της αυτοκίνησης.

Η Lancia είναι μια από τις εμβληματικότερες μάρκες στην ιστορία της αυτοκίνησης. Σε μια πορεία από το 1906 έως και σήμερα, η Ιταλική εταιρία έχει προσφέρει στο χώρο του αυτοκινήτου μια σειρά από καινοτομίες, οι οποίες άλλαξαν τη μορφή της αυτοκίνησης, τουλάχιστον στην Ευρώπη αν όχι παγκοσμίως. Οι περισσότερες από αυτές αποτελούν σήμερα βασικά στοιχεία των σύγχρονων αυτοκινήτων.

Από την ίδρυση της Lancia στις 27 Νοεμβρίου του 1906, πρωταρχικός σκοπός αποτέλεσε η δημιουργία αυτοκινήτων που θα ξεχώριζαν για την καινοτόμα προσέγγιση τους. Ο Βιντσένζο Λάντσια, εξαιρετικά επιτυχημένος οδηγός αγώνων και μηχανικός, εφοδίασε το πρώτο μοντέλο της μάρκας, την Lancia Tipo 51 (Alfa) με μια σειρά σύγχρονων για την εποχή τεχνικών λύσεων. Αυτό φυσικά δεν ήταν αρκετό για τον Λάντσια που άμεσα ξεκίνησε να εφαρμόζει πρωτοποριακές λύσεις, οι οποίες σύντομα θα άλλαζαν την πορεία της αυτοκίνησης.

Αυτή η παράδοση χαρακτηρίζει την ιστορία της Ιταλικής μάρκας, αλλά δίνει και το στίγμα για την αναγέννηση της. Η νέα εποχή της Lancia έχει ήδη ξεκινήσει με την παρουσίαση του νέου λογότυπου και σχεδιαστικού μανιφέστου της και θα συνεχιστεί με την πορεία προς την παρουσίαση του νέου Ypsilon το 2024, που θα εφαρμόζει επίσης καινοτόμα χαρακτηριστικά, συνεχίζοντας μια παράδοση άνω των 115 χρόνων.

Ας θυμηθούμε όμως 7 Lancia που άλλαξαν τη μορφή της αυτοκίνησης με τις καινοτομίες τους.

Lancia Theta (1913): Το πρώτο Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με ολοκληρωμένο ηλεκτρικό σύστημα στο βασικό εξοπλισμό του

Lancia Theta 35HP 1913-1919 LANCIA / STELLANTIS

Μέχρι το 1913 τα αυτοκίνητα βασίζονταν σε μηχανικά μέσα για βασικές λειτουργίες του, όπως για παράδειγμα στη μανιβέλα για την εκκίνηση του κινητήρα ή τις λυχνίες ασετιλίνης για το φωτισμό. Η Theta θα ερχόταν να φέρει την αυτοκίνηση στον 20ο αιώνα, διαθέτοντας στο βασικό εξοπλισμό της ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό κύκλωμα, δικαιολογώντας ουσιαστικά το πρώτο συνθετικό της λέξης “αυτοκίνητο”.

Το παράδειγμα της δεν θα αργούσαν να μιμηθούν και μια σειρά ανταγωνιστών, θέλοντας και εκείνοι να προσφέρουν στους πελάτες τους μια πολιτισμένη εμπειρία οδήγησης.

Lancia Lambda (1922): Το πρώτο αυτοκίνητο με αυτοφερόμενο αμάξωμα και V4 κινητήρα

Lancia Lambda LANCIA / STELLANTIS

Η αρχική δομή των αυτοκινήτων θύμιζε αρκετά εκείνη που για εκατοντάδες χρόνια χρησιμοποιούσαν οι άμαξες. Πάνω σε ένα -ξύλινο και στη συνέχεια μεταλλικό- υποτυπώδες πλαίσιο συνδεόταν ένα κουβούκλιο το οποίο φιλοξενούσε τον οδηγό και τους επιβάτες.

Η Lancia με τη Lambda θα πρότεινε το αυτοφερόμενο αμάξωμα, τη λύση μιας αρχιτεκτονικής που θα συνέδεε άρρηκτα τα δύο στοιχεία, με στόχο το μικρότερο βάρος, την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και τη μεγαλύτερη ακαμψία. Η φιλοσοφία του αυτοφερόμενου αμαξώματος συνεχίζει μέχρι και σήμερα να αποτελεί την κυρίαρχη επιλογή στη σχεδίαση και κατασκευή αυτοκινήτων.

Οι καινοτομίες της Lambda δεν σταματούσαν στην αρχιτεκτονική της δομής της. Ήταν και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εφοδιαζόταν με κινητήρα V4. Η μικρή περιεχόμενη γωνία των κυλίνδρων (20 μοίρες) επέτρεπε τη χρήση μονού εκκεντροφόρου επικεφαλής για τις βαλβίδες και των δύο πλευρών. Η Lancia θα συνέχιζε τη χρησιμοποίηση κινητήρων V4 μέχρι το 1976, οπότε η διάταξη αντικαταστάθηκε από εκείνη του τετρακύλινδρου επίπεδου κινητήρα.

Τέλος, η Lambda διέθετε και το πλέον προηγμένο σύστημα ανεξάρτητης ανάρτησης που είχε εμφανιστεί στο χώρο του αυτοκινήτου μέχρι τότε.

Lancia Ardea (1948): Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με κιβώτιο 5 σχέσεων

Lancia Ardea 1945-1953 LANCIA / STELLANTIS

Μπορεί πολλά αυτοκίνητα να διαφήμιζαν πως είχαν κιβώτιο 5 σχέσεων τη δεκαετία του 1990, η Lancia Ardea όμως, ένα μικρό οικογενειακό sedan, ήταν το μοντέλο που διέθετε αυτό το στοιχείο ήδη από το 1948. Η παραγωγή του μοντέλου ξεκίνησε το 1939, με το αυτοκίνητο να εφοδιάζεται με το μικρότερο V4 που κατασκευάστηκε ποτέ για αυτοκίνητο παραγωγής.

Συνολικά μέχρι το 1953 κατασκευάστηκαν σχεδόν 23.000 Ardea και 8.500 μονάδες της επαγγελματικής έκδοσης του μοντέλου. Επιπλέον, περίπου 500 μονάδες μια επιμηκυμένης έκδοσης της Ardea υπηρέτησαν ως ταξί στην πόλη της Ρώμης. Από το 1948, ο εφοδιασμός του μοντέλου με 5ταχυτο κιβώτιο χάρισε ακόμα μια πρωτιά στη Lancia.

Lancia Aurelia (1950): Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με V6 κινητήρα

Lancia Aurelia LANCIA / STELLANTIS

Έχοντας ήδη παρουσιάσει το πρώτο V4 κινητήρα μαζικής παραγωγής, η Lancia θα έκανε ακόμα ένα καινοτόμο βήμα στο χώρο του αυτοκινήτου, αυτή τη φορά με την εκθαμβωτικής ομορφιάς Aurelia.

Το 1950 η Aurelia, η οποία πήρε το όνομα της από την αρχαία οδό που ένωνε τη Ρώμη με την Πίζα, θα τραβούσε τα φώτα της δημοσιότητας με την αρμονία και λιτότητα των γραμμών της, κάτω από τις οποίες φιλοξενούταν ο πρώτος V6 κινητήρας σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Η “μεταξένια” αισθητική του αμαξώματος συνοδευόταν από την ανάλογα “μεταξένια” λειτουργία του V6 συνόλου, με την Aurelia να παράγεται σε διάφορες εκδόσεις με δύο ή τέσσερις πόρτες, αλλά και ως spider.

Lancia Stratos (1973): Το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε ειδικά για τους αγώνες ράλλυ

Lancia Stratos

Η προσπάθεια της Lancia να κυριαρχήσει στους αγώνες ράλι ξεκίνησε με τη Fulvia, όμως η Stratos ήταν εκείνη που στις αρχές της δεκαετίας του ‘70 θα ξεκινούσε τη γιγάντωση του αγωνιστικού θρύλου της μάρκας. Με την απόφαση να σχεδιαστεί εξαρχής ως ένα αυτοκίνητο ειδικά για τους αγώνες, η Stratos τρόμαζε τον ανταγωνισμό με την εμφάνιση και τις επιδόσεις της.

Τα πάντα πάνω στη Stratos ήταν σχεδιασμένα με το βλέμμα στα ράλλυ. Το μπροστά καπό και το πίσω κάλυμμα του κινητήρα ήταν εξαιρετικά ελαφριά και έδιναν άμεση πρόσβαση στα μηχανικά μέρη, προσφέροντας ευκολία και ταχύτητα στις διαδικασίες επισκευής.

Το εσωτερικό ήταν εξαιρετικά στενό και αυστηρά για δύο άτομα, ενώ ο εγκάρσια τοποθετημένος στο κέντρο κινητήρας προερχόταν από τη Ferrari. Με τρεις νίκες στη σειρά στο θρυλικό Monte Carlo Rally, τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών το 1974, 1975 και 1976, αλλά και την κατάκτηση του FIA Rally Drivers World Cup, ο θρύλος της Stratos παραμένει μέχρι και σήμερα ζωντανός σε επίπεδο φιλοσοφίας και αισθητικής.

Lancia S4 Stradale (1985): Το πρώτο αυτοκίνητο με διαμόρφωση “twincharging”

Lancia Delta S4 Group B

Ακόμα μια καινοτομία σε μηχανολογικό επίπεδο από τη Lancia ήταν η επιλογή του “twincharging”, της εφαρμογής δηλαδή σε έναν κινητήρα της διπλής υπερτροφοδότησης μέσω του συνδυασμού ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή και ενός στροβυλοσυμπιεστή καυσαερίων.

Το 1985 η παρουσίαση της Delta S4 θα έφερνε στο προσκήνιο αυτή την ξεχωριστή επιλογή μέσω ενός εντυπωσιακού αυτοκινήτου με στόχο την κυριαρχία στο Group B, την κορυφαία τότε κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ο μεγάλος στροβυλοσυμπιεστής Kühnle, Kopp & Kausch 27 της Delta S4 ξεκινούσε να αποδίδει στις 4.500 σ.α.λ.. Για να καλύψουν το κενό ισχύος στις χαμηλότερες στροφές, οι άνθρωποι της Lancia προσέθεσαν τον μηχανικό υπερσυμπιεστή Abarth Volumex R18. Στις χαμηλές-μεσαίες στροφές την πρωτοβουλία είχε ο μηχανικός υπερσυμπιεστής, ενώ ψηλότερα το μεγάλο Turbo αναλάμβανε να εκτοξεύσει την ισχύ πάνω από τους 500 ίππους στην αγωνιστική έκδοση.

Lancia Ypsilon (1996): Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με εστίαση στην εξατομίκευση

Lancia Ypsilon LANCIA / STELLANTIS

Η έμφαση της Lancia στο στιλ και τη φινέτσα αποτελεί μια διαχρονική αξία. Τη δεκαετία του ‘90 η Ιταλική εταιρεία ανέβασε αυτή την έννοια σε ένα νέο επίπεδο, προσφέροντας σε ένα αυτοκίνητο πόλης επιλογές πολυτέλειας και εξατομίκευσης που κανείς συναντούσε μόνο σε πολύ μεγαλύτερα μοντέλα.

Το Ypsilon του 1996 προσέφερε πλούσιο εξοπλισμό, κορυφαία υλικά στο εσωτερικό, όπως επενδύσεις από Alcantara σε διάφορα χρώματα, αλλά και την επιλογή χρώματος για το αμάξωμα ανάμεσα από 100 (!) αποχρώσεις χάρη στο πρωτοποριακό πρόγραμμα “Lancia Kaleidoscope”.

Το Ypsilon είναι το μοντέλο που θα λανσάρει τη νέα εποχή της Lancia. Η μάρκα μας έδωσε το πρώτο στίγμα της αναγέννησης της στα τέλη του 2022, αποκαλύπτοντας το νέο σήμα, την εταιρική εικόνα και τη σχεδιαστική γλώσσα των μελλοντικών της μοντέλων.

Λογότυπο Lancia STELLANTIS

Το νέο Ypsilon που θα παρουσιαστεί το 2024 θα είναι το πρώτο μοντέλο της νέας της εποχής Lancia. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, θα δίνει έμφαση στη φινέτσα, τη βιωσιμότητα και το ξεχωριστό χαρακτήρα, και θα καινοτομεί με τις επιλογές των σχεδιαστών στο εσωτερικό του έτσι ώστε να τοποθετήσει τις βάσεις ώστε το 2026 να ακολουθήσει η νέα ναυαρχίδα της μάρκας και το 2028, η πολυαναμενόμενη ολοκαίνουρια Delta.

TAGS LANCIA CLASSIC CAR
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ