X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΠΡΟΣΩΠΑ

Λάουρα Φαρίνα: Συνέντευξη με την Υπεύθυνη Εξέλιξης του νέου Avenger, του πρώτου ηλεκτρικού Jeep

Laura Farina, Vehicle Synthesis Manager JEEP

Η επικεφαλής μηχανικός της ομάδας που ήταν υπεύθυνη για την απόδοση, την ασφάλεια και την οδική συμπεριφορά του Avenger, λατρεύει την Ελλάδα και πιστεύει πως η Jeep έχει την τέλεια συνταγή για τα ηλεκτρικά 4x4 του μέλλοντος.

Η Λάουρα Φαρίνα είναι πτυχιούχος Μηχανικός και έχει σπουδάσει στο Πολυτεχνείο του Μιλάνο, στην Ιταλία. Στον όμιλο Stellantis έχει τον ρόλο του Vehicle Synthesis Manager της Νότιας Ευρώπης και είναι επικεφαλής της ομάδας που ήταν υπεύθυνη για την εξέλιξη του Jeep Avenger, σε ότι έχει να κάνει με την απόδοση, την ασφάλεια, τον περιορισμό του θορύβου και των κραδασμών (NVH), την αεροδυναμική, την οδική συμπεριφορά και την άνεση.

Η έδρα της βρίσκεται στην πίστα της FIAT στο Μπαλόκο και ειδικεύεται στις δοκιμές εξέλιξης. Νωρίτερα, έχει εργαστεί σε διάφορες θέσεις του γκρουπ και μεταξύ άλλων έχει διατελέσει ως Υπεύθυνη Εξέλιξης του ηλεκτρικού 500e και έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη των FIAT 500X, Alfa Romeo MiTo, 159 και 147 (και της αγωνιστικής έκδοσης).

Laura Farina, Vehicle Synthesis Manager JEEP

Λατρεύει την Ελλάδα, όπου έρχεται κάθε χρόνο για διακοπές με την οικογένειά της. Τη συναντήσαμε στη Μάλαγα, κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής οδηγικής παρουσίασης του νέου Avenger και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί της για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Jeep.

Πιστεύετε πως οι υποψήφιοι αγοραστές του Avenger θα το επιλέξουν κυρίως λόγω των εκτός δρόμου ικανοτήτων του ή λόγω του ξεχωριστού στυλ και της απόδοσης;

Θεωρώ πως προσφέρει τον τέλειο συνδυασμό αυτών των χαρακτηριστικών. Βασικός στόχος ήταν να προσδώσουμε στο Avenger το πνεύμα ελευθερίας που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της Jeep. Γι’ αυτό και η ομάδα που ήταν υπεύθυνη για το σχεδιασμό ήταν σε συνεχή συνεργασία μαζί μας, έτσι ώστε να συνδυάσουμε το στυλ με τις ικανότητες. Η συνταγή περιλαμβάνει λοιπόν μεγάλες γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και αναχώρησης, μαζί με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, ενώ την ίδια στιγμή το στυλ σε προδιαθέτει για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του Avenger. Παρότι πρόκειται για ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο [το τετρακίνητο θα ακολουθήσει το ‘24] διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός Jeep.

Παράλληλα, δουλέψαμε πολύ την αεροδυναμική του αμαξώματος. Μπορεί να έχει τετράγωνη αισθητική, αλλά κάθε γραμμή είναι μελετημένη έτσι ώστε να πετύχουμε τον αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0.338, που είναι ανάμεσα στους καλύτερους σε αυτή την κατηγορία.

Είναι ευδιάκριτο αμέσως και από μακριά πως πρόκειται για ένα Jeep, ωστόσο έχει πολύ φρέσκια αισθητική με αρκετά νέα στοιχεία για τη μάρκα.

Βέβαια, ισχύει. Στόχος μας ήταν να προσελκύσουμε και νεανικό κοινό. Αν δείτε για παράδειγμα στο εσωτερικό, η κεντρική οθόνη είναι πολύ εύκολη στο χειρισμό και προσφέρει άριστη συνδεσιμότητα. Αλλά και στην οδήγηση, ενώ είναι πολύ σταθερό στις στροφές, έχει επίσης υψηλό επίπεδο άνεσης.

Jeep Avenger LORENZO POLI

Ο στόχος ενός πιο νεανικού κοινού, επηρέασε και το στήσιμο του αυτοκινήτου;

Βέβαια. Γι’ αυτό οι αλλαγές που κάναμε στις ρυθμίσεις της πλατφόρμας, την οποία χρησιμοποιούν και άλλες μάρκες του ομίλου Stellantis, είναι σημαντικές. Αυξήσαμε για παράδειγμα τη δύναμη απόσβεσης κατά 20%, μειώσαμε τις κλίσεις κατά 18% στον εγκάρσιο και κατά 12% στο διαμήκη άξονα, ενώ συγκρατήσαμε και το βάρος αρκετά χαμηλά. Η μπαταρία είναι μόλις 340 κιλά!

Υπάρχουν κάποιοι συμβιβασμοί που καλείται να κάνει ο φανατικός της Jeep, επιλέγοντας το Avenger για να αντικαταστήσει ένα παλιότερο μοντέλο της μάρκας;

Το μόνο που θα έλεγα, θα ήταν οι χώροι, καθώς το Avenger είναι μικρότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της Jeep. Παρόλα αυτά, δεν παύει να προσφέρει πολύ καλή ευρυχωρία για το μέγεθός του, τόσο για τους επιβάτες και τις αποσκευές, όσο και σε αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα που φτάνουν συνολικά τα 34 λίτρα - όγκος που είναι παραπάνω από διπλάσιος από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Θα λέγατε δηλαδή πως με το Avenger στοχεύετε κυρίως σε νέους πελάτες, αλλά και στους τωρινούς πελάτες σας που θέλουν ένα κόμπακτ ηλεκτρικό SUV για δεύτερο αυτοκίνητο;

Ακριβώς έτσι.

Laura Farina, Vehicle Synthesis Manager JEEP

Είδα αρκετά ενδιαφέροντα, έντονα χρώματα στη γκάμα του μοντέλου, τα οποία είναι εντελώς καινούρια για τη μάρκα. Ποιο είναι το αγαπημένο σας;

Λατρεύω το κίτρινο [Sun], αλλά μου αρέσει πολύ και το Lake (ανοιχτό μπλε). Όλα τα χρώματα εμπνέονται από τη φύση και είναι επτά, όπως οι 7 κάθετες γρίλιες στη μάσκα που έχουν παραδοσιακά τα μοντέλα Jeep: το κόκκινο Ruby, το μαύρο Volcano, το γκρι Stone, το ανοιχτό μπλε Lake, το κίτρινο Sun, το ανθρακί Granite και το λευκό Snow. Και βέβαια όλα τους, εκτός από τοVolcano, μπορούν να συνδυαστούν με μαύρη οροφή.

Καθώς είστε μηχανικός, θα μπορούσατε να μας απαντήσετε και σε αυτό. Η οδήγηση off-road είναι στο DNA της Jeep. Μέχρι το 2030, όλα τα νέα Jeep που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Γνωρίζουμε ωστόσο πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαριά, λόγω κυρίως των μπαταριών, και πως το μεγάλο βάρος αποτελεί μειονέκτημα στην οδήγηση εκτός δρόμου. Πώς η Jeep θα αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση στο μέλλον;

Προφανώς το μεγάλο βάρος των μπαταριών θα πρέπει να έρθει σε ισορροπία με την παραδοσιακή συνταγή off-road ικανοτήτων της Jeep. Ήδη τα καταφέρνουμε πολύ καλά στα υβριδικά μας μοντέλα με το σύστημα 4xe Plug-in Hybrid και νομίζω πως θα έχουμε έτοιμη τη λύση και για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Δείτε για παράδειγμα το νέο Recon, ένα από τα μελλοντικά BEV μοντέλα που εξελίσσουμε, το οποίο εμπνέεται από το θρυλικό Wrangler. Ναι, σίγουρα αποτελεί μια πρόκληση, αλλά έχουμε την κατάλληλη συνταγή για να το πετύχουμε.

Τη συνταγή “Jeep”…

[Χαμογελώντας] Ναι, ναι, ακριβώς!

Laura Farina, Vehicle Synthesis Manager JEEP
TAGS ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ JEEP AVENGER JEEP SUV ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ