X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Τομπάζης: "Θέμα χρόνου να κλείσει το χάσμα της Red Bull"

Single Seater Technical Director for the FIA Nikolas Tombazis addresses a media conference ahead of the Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps racetrack in Spa, Belgium, Saturday, Aug. 27, 2022. The Belgian Formula One Grand Prix will take place on Sunday. (AP Photo/Olivier Matthys) AP PHOTO/OLIVIER MATTHYS

Ο Έλληνας διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA εκτιμά ότι σε λίγους μήνες ή στις αρχές του 2024 η τεράστια απόσταση της Red Bull στην κορυφή της Formula 1 θα κλείσει από τις άλλες ομάδες. Τι λέει για τους νέους κανονισμούς του 2026 και για την αφαίρεση του DRS.

Σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera, ο Νικόλας Τομπάζης -ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA- προέβλεψε ότι οι Mercedes, Ferrari, Aston Martin και ίσως και άλλες ομάδες της Formula 1 θα καταφέρουν να φτάσουν στην απόδοση της Red Bull, με τη σταθερότητα των νέων κανονισμών που ίσχυσαν στο σπορ από το 2022.

Παρότι ο στόχος των κανονισμών ήταν να φέρουν πιο κοντά σε απόδοση τα μονοθέσια, ώστε να συμβάλλουν στο θέαμα -με τις προσπεράσεις- και στο ενδιαφέρον -με την εναλλαγή των νικητών- από το περσινό καλοκαίρι η Formula 1 έχει μετατραπεί σε παράσταση για έναν ρόλο : του Μαξ Φερστάπεν.

Η Red Bull εξακολουθεί να δείχνει απόλυτα κυρίαρχη, όμως ο Έλληνας αεροδυναμιστής υποστηρίζει ότι αυτό θα αλλάξει τους προσεχείς μήνες. Μιλώντας για την επιτυχία του αρχικού στόχου των κανονισμών, τόνισε: «Αν βάλουμε στην άκρη τη Red Bull, όλες οι υπόλοιπες ομάδες είναι κοντά. Και πιστεύω ότι είναι θέμα χρόνου να επιστευχθεί η σύγκλιση της απόδοσης.

Ίσως αυτό να συμβεί μέσα στους επόμενους μήνες, ίσως νωρίς την επόμενη χρονιά. Όμως όλοι σχεδόν οδεύουν προς την τεχνική φιλοσοφία της Red Bull - ακόμα και η Mercedes και η Ferrari», πρόσθεσε. Πολλοί πιστεύουν ότι στη σύγκλιση αυτή θα συμβάλλει και η περσινή ποινή που επεβλήθη στη Red Bull για την υπέρβαση του προϋπολογισμού της, και η οποία προβλέπει περιορισμούς στη χρήση της αεροσήραγγας για το σχεδιασμό του μονοθεσίου της για το 2024.

Ο Τομπάζης συνέχισε ξεκαθαρίζοντας ότι η FIA δεν πρόκειται να λάβει μέτρα -με έκτακτες αλλαγές των κανονισμών- προκειμένου να περιορίσει την ανωτερότητα της Red Bull: «Ελπίζουμε να δούμε και πάλι πρωταθλήματα με πολύ μικρές διαφορές, ίσως όπως ήταν το 2021. Αλλά δεν μπορούμε να τα δημιουργήσουμε τεχνητά.

Δεν μπορούμε να μαχόμαστε την ικανότητα κάποιων να κάνουν καλύτερη δουλειά από άλλους. Πρέπει να παραδεχθεί κανείς ότι υπάρχουν εκείνοι που τα κατάφεραν καλύτερα με αυτούς τους κανονισμούς».

Οι τεχνικοί κανονισμοί του σπορ θα αλλάξουν και πάλι το 2026, και θα αφορούν σε μεγάλο βαθμό και στο σχεδιασμό των μονοθεσίων - πέραν των ολοκαίνουριων μονάδων ισχύος, στους οποίους θα δίνεται πολύ μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.

«Η νέα Formula 1 θα καθοριστεί τον Ιούνιο του 2024», εξήγησε ο Τομπάζης. «Θα υπάρξει σημαντικός περιορισμός της αεροδυναμικής αντίστασης. Τα σημερινά μονοθέσια της F1 έχουν ένα αόρατο αλεξίπτωτο πίσω τους στην ευθεία και θέλουμε να το απομακρύνουμε για λόγους περιβαλλοντικής επίδρασης. Για τη μείωση της αντίστασης του αέρα τα αυτοκίνητα μπορεί να αποκτήσουν κάποια κινούμενα μέρη. Και αυτά θα τα βοηθούν στην ευθεία».

Και σχετικά με το θέμα της συνέχισης της χρήσης του DRS (του τεχνητού ανοίγματος της πίσω πτέρυγας στις ευθείες), κατέληξε: «Σε έναν ιδανικό κόσμο νοείται να αφαιρέσουμε το DRS, αλλά βραχυπρόθεσμα δεν θα συμβεί διότι διαφορετικά οι προσπεράσεις θα είναι πολύ δύσκολες.

Δεν είμαστε πια στη δεκαετία του 1980, οπότε οι προσομοιώσεις δεν ήταν τόσο προχωρημένες και οι διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων ήταν σπουδαίες. Με το σημερινό επίπεδο τεχνολογίας, και επιστήμης, η αφαίρεση του DRS θα ήταν ένα ρίσκο για το σπορ» κατέληξε ο Έλληνας επικεφαλής της Formula 1 στη FIA.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL MERCEDES F1 FERRARI ASTON MARTIN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ