X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Το ρίσκο της RBR στην Ίμολα και η ισορροπία που αναζητά ο Φερστάπεν

Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull Racing, Μαξ Φερστάπεν RED BULL CONTENT POOL

Πέραν των μηχανικών προβλημάτων στα πρώτα φετινά GP της Formula 1, που φέρεται να έλυσε η Honda, η Red Bull Racing ρισκάρει στην Ίμολα με ορισμένες αναβαθμίσεις της RB18 λόγω της πίεσης από την σημαντικά ανώτερη ταχύτητα της Ferrari.

Παρότι ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την Μεγάλη Παρασκευή (22/4) την πολ ποζίσιον για το GP της Εμίλια Ρομάνια, την οποία χαρακτήρισε μια καλή αρχή για να ξεκινήσει την αντεπίθεσή του απέναντι στη Ferrari, οι βροχερές συνθήκες των κατατακτήριων δοκιμών δεν επέτρεψαν ασφαλή συμπεράσματα για τη σύγκριση της ταχύτητας της Ferrari F1-75 με τη Red Bull RB18 στην Ίμολα.

Όπως επιβεβαίωσε η ομάδα του Μίλτον Κινς, έχει φέρει στην ιταλική πίστα μια σειρά σημαντικών αναθμίσεων της RB18 - και αυτό είναι ένα ρίσκο, δεδομένου ότι η δομή του τριημέρου με τον αγώνα Sprint προσφέρει μία λιγότερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.

Η Red Bull Racing έχει ξεκινήσει την προσπάθειά της να αφαιρέσει μέχρι και 10 κιλά από την RB18, μετά από τις αλλαγές στο δάπεδο που έκανε ο Άντριαν Νιούι για να λύσει το φετινό πρόβλημα των αναπηδήσεων (porpoising). Το πλάνο της είναι να ολοκληρώσει τις αλλαγές αυτές μέχρι το GP Ισπανίας στο μέσον Μαΐου, και στην Ίμολα έκανε την αρχή.

Εξηγώντας περισσότερα για το θέμα, ο σύμβουλος της RBR Χέλμουτ Μάρκο είπε: "Η Ferrari έφτασε πιο κοντά στο όριο βάρους [795 κιλών] από εμάς. Πιστεύουμε ότι έχουμε 10 κιλά παραπάνω, που είναι τουλάχιστον τρία δέκατα [στο χρόνο ανά γύρο]. Αυτό μας δίνει νέες ελπίδες, διότι θα είμαστε τρία δέκατα ταχύτεροι όταν μειώσουμε το βάρος".

Ο Αυστριακός συνέχισε: "Δεν μπορείς απλά να κατασκευάσεις ένα σασί 10 κιλά ελαφρύτερο. Πρέπει να αρχίσεις ξανά σε κάθε τομέα. Έπειτα, υπάρχει το όριο προϋπολογισμού, και δεν πρέπει να βάλεις σε κίνδυνο την αξιοπιστία. Ακόμα κι αν οι αναπηδήσεις δεν δείχνουν τόσο βίαιες στο δικό μας αυτοκίνητο, οι πιέσεις είναι τεράστιες. Πρέπει να βρεις μια χρυσή τομή, αλλά αυτό δεν συμβαίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Αν φτάσουμε στη Βαρκελώνη κοντά στο βάρος της Ferrari, θα είματε ικανοποιημένοι.

Είναι ξεκάθαρο. Η Ferrari έχει ένα περίπλοκο μονοθέσιο που όμως είναι εύκολο στη ρύθμιση. Για εμάς, όλα πρέπει να κυλήσουν τέλεια για το πετύχουμε. Για αυτόν ακριβώς το λόγο πήραμε το ρίσκο τώρα να φέρουμε νέα εξαρτήματα, έχοντας μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Θέλουμε να κάνουμε πλήρη επίθεση και να μην ρισκάρουμε απλά περιμένοντας. Η Ferrari και ο Λεκλέρ είναι πολύ ισχυροί, για να κάνουμε κάτι τέτοιο".

Το στιλ του Φερστάπεν δεν ταιριάζει με τα φετινά μονοθέσια

Στα τρία πρώτα φετινά GP της Formula 1 έγινε εμφανές ότι πέραν των μηχανικών προβλημάτων η RBR και ο Μαξ Φερστάπεν προβληματίζονταν έντονα με τη ρύθμιση της RB18 στα μέτρα του πρωταθλητή - δεν κατάφερναν να μπαίνουν γρήγορα και να μένουν για πολλή ώρα μέσα στο ιδανικό παράθυρο θερμικής λειτουργίας των ελαστικών.

Ο Χέλμουτ Μάρκο είπε ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα φετινά μονοθέσια δεν ταιριάζουν στο επιθετικό οδηγικό στιλ του Ολλανδού: "Η πιο απλή εξήγηση είναι ότι τα νέα αυτοκίνητα, με τη χαμηλότερή τους άντωση, ταιριάζουν σε κάποιους οδηγούς λιγότερο από άλλους. Ο Πέρεζ είναι πολύ χαρούμενος με το στήσιμο του αυτοκινήτου, ενώ για τον Μαξ είναι πιο δύσκολο. Δεν έχει βρει ακόμη τη σωστή ισορροπία και δεν νιώθει ακόμα την πλήρη σιγουριά με το αυτοκίνητο. Το επιθετικό του οδηγικό στιλ δεν ταιριάζει και τόσο με τους νέους κανονισμούς".

Το νεαρόν της ηλικίας του εμπεριέχει την ανυπομονησία. Του είπα ότι έχουμε ακόμα 20 αγώνες, πάνω από 500 βαθμούς μαζί με τους αγώνες Sprint, και τίποτα δεν έχει χαθεί", συμπλήρωσε ο 78χρονος Αυστριακός.

Και κατέληξε: "Ωστόσο, η Ferrari έχει ένα πολύ αξιόπιστο αυτοκίνητο, γρήγορο σε όλες τις συνθήκες, και προφανώς μπαίνει στο σωστό θερμικό παράθυρο λειτουργίας των ελαστικών εξ αρχής. Είναι πιο δύσκολο με το δικό μας αυτοκίνητο. Χρειαζόματε πολύ περισσότερο χρόνο για να κάνουμε κάτι τέτοιο. Πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό. Στη Μελβούρνη, αυτό είχε να κάνει με τη φθορά των ελαστικών και τις ατέλειες στο στήσιμο".

TAGS FORMULA 1 RED BULL ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ