Πάνω από 1 δισ. ευρώ για τις ομάδες της F1 το 2024 -Ποια θα λάβει τη “μερίδα του λέοντος”

Παρότι η McLaren κατέκτησε το περσινό πρωτάθλημα της Formula 1, η Ferrari είναι εκείνη που θα αποκομίσει το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων από τα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ την περασμένη σεζόν.
Το μερίδιο από τα κέρδη των εμπορικών δικαιωμάτων που μοιράζεται κάθε χρονιά από τη Liberty Media στις 10 ομάδες της Formula 1 ορίζεται από το περίφημο Σύμφωνο Ομονοίας (Concorde) που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο πλευρών.
Για το 2024, σύμφωνα με τη Formula One Group, οι ομάδες του σπορ θα μοιραστούν 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ – ποσό αυξημένο κατά 4% σε σχέση με το 2023. Η διαφορά με τη συνολική αύξηση των εσόδων της F1 κατά 9% οφείλεται στο γεγονός ότι, καθώς αυξάνονται τα έσοδα, το μερίδιο που πηγαίνει στους κατόχους δικαιωμάτων γίνεται μεγαλύτερο.
Η κατανομή των χρημάτων γίνεται με ένα μικτό σύστημα που συνδυάζει ποσοστά βασισμένα στα αποτελέσματα της προηγούμενης σεζόν, σε ιστορικά επιτεύγματα και σε ειδικά μπόνους προς τις ομάδες μεμονωμένα.
Η Ferrari, ως γνωστόν, έχει υπογράψει από τον καιρό του Μπέρνι Έκλεστοουν έναν ειδικό όρο που προβλέπει ότι κάθε χρόνο λαμβάνει επιπλέον μπόνους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ λόγω της ιστορικής σπουδαιότητάς της για το σπορ.
Έτσι, όπως αναφέρει το γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport, η Ferrari θα λάβει για το 2024 συνολικά 222 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα 126 εκατ. ευρώ αφορούν στα αγωνιστικά της αποτελέσματα, τα 26 εκατ. ευρώ σε μπόνους της ιστορικότητάς της και τα 70 εκατ. ευρώ στο ειδικό καθεστώς της. Σε σύγκριση με το 2023, η Scuderia εξασφαλίζει 31 εκατ. ευρώ περισσότερα.
Η McLaren, κατακτώντας το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών, είχε φυσιολογικά τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στα έσοδά της (+51%) σε σχέση με πέρσι, λαμβάνοντας 154 εκατ. ευρώ.
Η Red Bull, που έπεσε από την πρώτη στην τρίτη θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών, βρίσκεται στην τρίτη θέση με 140 εκατ. ευρώ, ενώ η Mercedes ακολουθεί τέταρτη με 139 εκατ. ευρώ – επίσης λόγω της πτώσης της στη βαθμολογία κατασκευαστών, από τη 2η στην 4η θέση.
Πίσω από τις κορυφαίες ομάδες, η Alpine κατέλαβε την πέμπτη θέση με 101 εκατ. ευρώ, η Aston Martin την 6η με 97 εκατ. ευρώ, ενώ Haas και Williams μοιράζονται την έβδομη θέση με 82 εκατ. ευρώ η καθεμία. Τέλος, η Racing Bulls βρίσκεται στην ένατη θέση με 77 εκατ. ευρώ, ενώ η Sauber ολοκληρώνει τη λίστα στη δέκατη θέση με 68 εκατομμύρια ευρώ.