X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Οι Χάμιλτον, Βολφ αποδέχθηκαν τον αποκλεισμό από το GP των ΗΠΑ

Mercedes driver Lewis Hamilton, of Britain, celebrates on the podium after the Formula One U.S. Grand Prix auto race at Circuit of the Americas, Sunday, Oct. 22, 2023, in Austin, Texas. (AP Photo/Darron Cummings) AP PHOTO/DARRON CUMMINGS

Μετά την απόφαση των αγωνοδικών να αποκλείσουν τον Λιούις Χάμιλτον και τον Σαρλ Λεκλέρ από το τελικό αποτέλεσμα του GP του Όστιν, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ παραδέχθηκε ότι “οι άλλοι το έκαναν σωστά κι εμείς λάθος”.

Λίγες ώρες μετά το τέλος του GP των ΗΠΑ, o Λιούις Χάμιλτον έχασε τη δεύτερη θέση και το Σαρλ Λεκλέρ την έκτη θέση που κατέκτησαν στο Όστιν για παρατυπίες που εντοπίστηκαν μετά τον τερματισμό στο δάπεδο της Mercedes W14 και της Ferrari SF-23.

Οι παρατυπίες αφορούν στη φθορά της ξύλινης σανίδας που βρίσκεται στο κέντρο του δαπέδου του μονοθεσίου. Η σανίδα αυτή πρέπει να έχει συγκεγκριμένο πάχος όταν ένα μονοθέσιο τερματίζει τον αγώνα. Αν το πάχος της είναι μικρότερο, σημαίνει ότι το υπογάστριο του αυτοκινήτου φθείρονταν διότι ερχόταν σε συχνότερη επαφή με την άσφαλτο. Αυτός είναι ένας τρόπος ώστε η FIA να ελέγχει το ύψος του δαπέδου από το έδαφος κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η FIA κάνει ελέγχους και μετρήσεις τυχαία στα μονοθέσια μετά το τέλος κάθε αγώνα, και στο πάρκ φερμέ του Όστιν έλεγξε αυτά των Χάμιλτον, Λεκλέρ, Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις. Στη Mercedes και τη Ferrari οι μετρήσεις έδειξαν ότι το πάχος της σανίδας ήταν μικρότερο από το κατώτατο όριο των 9 χιλιοστών που προβλέπουν οι κανονισμοί.

Η Mercedes εισήγαγε το ανασχεδιασμένο της δάπεδο στη W14 στον αγώνα των ΗΠΑ, και με τη βοήθεια αυτής της αναβάθμισης ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να κερδίσει τη δεύτερη θέση - και ακόμα και να κινηθεί, για πρώτη φορά φέτος, με ρυθμό απειλητικό για τον νικητή Μαξ Φερστάπεν. Ο Άγγλος τερμάτισε μόλις 2,25'' πίσω από τον Ολλανδό, που πάντως είχε και ένα πρόβλημα στα φρένα.

Μετά τον αποκλεισμό ο Τότο Βολφ αποδέχθηκε τον αποκλεισμό του Χάμιλτον και παραδέχθηκε το λάθος της ομάδας. Ο ίδιος ο Χάμιλτον τόνισε πως «είναι φυσικά απογοητευτικός ο αποκλεισμός μετά τον αγώνα, αλλά αυτός δεν στερεί την πρόοδο που κάναμε αυτό το τριήμερο».

Ο Βολφ, από την πλευρά του, εξήγησε: «Οι επιλογές των ρυθμίσεων σε ένα τριήμερο με αγώνα Sprint είναι πάντοτε μια πρόκληση, με μόλις μία ώρα ελεύθερων δοκιμών. Και ειδικά σε ένα σιρκουί με τόσες ανωμαλίες της ασφάλτου και αναπηδήσεις σαν αυτό, και μάλιστα με τη χρήση ενός καινούριου δαπέδου [του μονοθεσίου].

Στο τέλος, τίποτα από αυτά δεν έχει σημασία: οι άλλοι το έκαναν σωστά κι εμείς λάθος, και δεν υπάρχει χώρος για ελιγμούς στους κανονισμούς. Πρέπει να το αποδεχθούμε, να μάθουμε από αυτό και να γυρίσουμε πιο δυνατοί το επόμενο τριήμερο», κατέληξε ο Αυστριακός.

Σύμφωνα και με τη FIA, οι Mercedes και Ferrari αποδέχθηκαν ότι η μέτρηση που έκανε η τεχνική ομάδα της FIA ήταν σωστή και ανέφεραν πως η εκτεταμένη φθορά των σανιδών του δαπέδου ήταν πιθανότατα αποτέλεσμα του σπάνιου συνδυασμού μιας πίστας με ανωμαλίες της ασφάλτου και του προγράμματος του αγώνα Sprint που ελαχιστοποίησε το χρόνο ρύθμισης και ελέγχου του αυτοκινήτου πριν από τον αγώνα”.

TAGS FORMULA 1 F1 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ