X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Η νέα Mercedes W13 "τρόμαξε" τους πάντες στο Μπαχρέιν εκτός από τον Φερστάπεν

Η νέα Mercedes W13 MERCEDES F1

Η ομάδα του Λιούις Χάμιλτον παρουσίασε κατά την πρώτη μέρα των δοκιμών του Μπαχρέιν το πιο ακραίο σχέδιο των φετινών μονοθεσίων, με πρωτόγνωρα λεπτούς πλευρικούς αεραγωγούς, εκπλήσσοντας ακόμα και τον Ρος Μπρον.

Η αναμενόμενη ευρεία αναβάθμιση του φετινού μονοθεσίου της Mercedes -σε σχέση με το πρώτο τριήμερο των φετινών χειμερινών δοκιμών της Formula 1 στη Βαρκελώνη, πριν από δύο εβδομάδες- ήρθε στις δοκιμές του Μπαχρέιν, με ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σχέδιο των πιο λεπτών πλευρικών αεραγωγών που έχουμε δει σε μονοθέσιο της F1 τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.

Οι αεραγωγοί αυτοί, στις πλευρές πίσω από τον οδηγό, είναι ιδιαίτερα στενοί - και το μικρό τους μέγεθος αναμένεται να προσφέρει στην πρωταθλήτρια πολύ σημαντικά αεροδυναμικά οφέλη. Αν, φυσικά, επιβεβαιωθεί και στην πίστα η αξιοπιστία του συστήματος ψύξης της θερμικής μονάδας ισχύος και του υβριδικού συστήματος.

Η Mercedes, έτσι, επιβεβαίωσε και φέτος την προσφιλή της τακτική όποτε υπάρχει μια σημαντική αλλαγή κανονισμών -και πόσo μάλλον μία τόσο ριζική όσο ο φετινός πλήρης ανασχεδιασμός τους- να εμφανίζεται στις πρώτες δοκιμές του χειμώνα με ένα "βασικό" μονοθέσιο, και να εμφανίζει όλες τις ιδέες του στις επόμενες.

Το σχέδιο των αεραγωγών εξέπληξε ακόμα και τον Ρος Μπρον, πρώην αγωνιστικό διευθυντή της Mercedes F1 και νυν γενικό διευθυντή της Formula 1, ο οποίος είπε ότι δεν θα μπορούσε να είχε προβλέψει ένα τόσο ακραίο σχέδιο.

"Είναι αδύνατον να περιμένει κανείς το εύρος της δημιουργικότητας των ομάδων, μόλις λαμβάνουν τους κανονισμούς. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι δεν περιμέναμε το σχέδιο της Mercedes. Είναι μια πολύ ακραία ερμηνεία των κανονισμών, και θεωρώ ότι θα υπάρξει αρκετός διάλογος για το σχέδιο αυτό, Έτσι συμβαίνει με τους νέους κανονισμούς", είπε ο Μπρον.

Παράλληλα, τόνισε ότι εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται το σχέδιο της Mercedes να είναι παράτυπο, βάσει των κανονισμών: "Η πρώτη μας εντύπωση είναι ότι δεν υπάρχει κάτι εδώ που να μας ανησυχεί ιδιαίτερα από την άποψη των στόχων (των κανονισμών) ή για τους ίδιους τους κανονισμούς. Όσο και να προσπαθείς να κλείνεις όλα τα "παράθυρα", και πιστέψτε με ότι κλείσαμε εκατοντάδες από αυτά, η καινοτομία της F1 είναι πάντοτε ακραία", κατέληξε.

Η αντίδραση της Red Bull Racing

Το σχέδιο των πλευρικών αεραγωγών της Mercedes, καθώς και των καθρεπτών και των πτερυγίων στο άνω σημείο όπου θα βρισκόταν κανονικά οι παραδοσιακοί αεραγωγοί, προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση στις άλλες ομάδες - και φυσικά στη μεγάλη αντίπαλο Red Bull Racing.

Ένα έγκυρο μέσο ενημέρωσης, το γερμανικό Auto Motor und Sport, φιλοξένησε νωρίς το πρωί τις εξής δηλώσεις του διευθυντή της RBR Κρίστιαν Χόρνερ: "Η νέα Mercedes παραβιάζει το πνεύμα των κανονισμών. Για εμάς, ορισμένα εξαρτήματα είναι παράνομα". Πολύ σύντομα, όμως, η RBR έσπευσε να χαρακτηρίσει "λανθασμένα" αυτά τα δημοσιεύματα, ο Χόρνερ μάλιστα δήλωσε "έκπληκτος" από τα λεγόμενα που αποδόθηκαν σε εκείνους.

Η νέα Mercedes W13 MERCEDES F1

Όταν ρωτήθηκε, στην πίστα του Μπαχρέιν, είπε: "Δεν έδωσα και ιδιαίτερη σημασία σε αυτή (στη νέα Mercedes). Είναι προφανώς ένα αρκετά διαφορετικό σχέδιο, αλλά αυτό είναι κάτι που πρέπει να δουν οι αεροδυναμιστές και οι σχεδιαστές".

Σε ερώτηση για τη νομιμότητα του σχεδίου, ο Βρετανός απάντησε πως "αυτό είναι κάτι που ξεπερνά τις τεχνικές μου γνώσεις. Ας αφήσουμε τους ανθρώπους μας να το χωνέψουν και να το καταλάβουν. Πρώτη φορά είδαμε το αυτοκίνητο σήμερα το πρωί, οπότε δεν έχω ιδέα αν μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα".

Φερστάπεν: "Δεν ανησυχώ καθόλου"

Σχολιάζοντας, εκ πρώτης όψεως, τη νέα Mercedes W13 ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν δεν έδειξε καθόλου ανήσυχος για την καινοτομία -και τη δυναμική της- που μπορεί να κρύβει το βαρέως αναβαθμισμένο μονοθέσιο του Χάμιλτον.

"Όχι, δεν ανησυχώ. Θέλω να πω, μπορούμε να αφοσιωθούμε μόνο στους εαυτούς μας. Ακόμα κι αν τα αυτοκίνητα δείχνουν λίγο διαφορετικά, υπάρχουν τόσες πολλές άγνωστες παράμετροι που πρέπει ακόμα να μάθουμε, οπότε δεν ανησυχώ καθόλου", είπε ο Ολλανδός.

Η RBR βρίσκεται σήμερα στο Μπαχρέιν με τον Σέρχιο Πέρεθ στο κόκπιτ, ο οποίος συγκεντρώνει δεδομένα κυρίως για την αεροδυναμική απόδοση της αναβαθμισμένης -αλλά όχι στο βαθμό της Mercedes- νέας RB18.

"Πρέπει να συγκεντρώσουμε γύρους, να καταλάβουμε το αυτοκίνητο περισσότερο", συνέχισε ο Φερστάπεν. "Αυτή είναι η βασική προτεραιότητα, να καταλάβεις τι χρειάζεσαι από το αυτοκίνητο, να δοκιμάζεις διαφορετικά πράγματα στο στήσιμο, να βλέπεις τις κατευθύνσεις που πρέπει να ακολουθείς. Αυτό είναι το βασικό, στην πραγματικότητα".

TAGS FORMULA 1 F1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ