FORMULA 1

GP Ισπανίας: Τα 5 Hot Info για την πίστα της Βαρκελώνης

GP Ισπανίας: Τα 5 Hot Info για την πίστα της Βαρκελώνης
GP Ισπανίας: Τα 5 Hot Info για την πίστα της Βαρκελώνης STEVEN TEE / LAT IMAGES

Ο έκτος αγώνας της Formula 1 γίνεται στην Καταλονία, στην πίστα όπου οι ομάδες έκαναν δοκιμές το χειμώνα, πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.

Αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στην Καταλονία της Ισπανίας. Αυτός είναι ο έκτος αγώνας της φετινής σεζόν και ο δεύτερος επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της πίστας.

  • Πρώτο Γκραν Πρι: 1991
  • Μήκος πίστας: 4,675 km
  • Γύροι: 66
  • Συνολική διαδρομή: 308,424 km
  • Ρεκόρ γύρου: Μαξ Φερστάπεν, 1:18.149 (2021)
  • Νικητής 2021: Λιούις Χάμιλτον

Τα 5 Hot Info για την πίστα της Βαρκελώνης

  1. Από τα πλέον εμβληματικά της F1, το Circuit de Barcelona-Catalunya κατασκευάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελώνης που έγιναν 1992 κι αποτελεί παράδειγμα για το πώς οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις μπορούν να αξιοποιηθούν στο έπακρο. Θεμελιώθηκε το 1989 και το πρώτο Γκραν Πρι έγινε το 1991, με νικητή τον Νάιτζελ Μάνσελ μετά από μια επική μάχη με τον Άιρτον Σένα.
  2. Είναι μια από τις αγαπημένες των οδηγών αφού εδώ περνάνε αρκετό χρόνο στα πλαίσια των χειμερινών δοκιμών. Προσφέρει εναλλαγές στροφών, υψηλής και χαμηλής ταχύτητας, που δίνουν την ευκαιρία σε οδηγούς και μηχανικούς να στήσουν την ισορροπία του μονοθεσίου, εν όψει του πρωταθλήματος.
  3. Παρότι οι ομάδες βρίσκονταν στη Βαρκελώνη το Φεβρουάριο, πριν 3 μήνες, για τις χειμερινές δοκιμές, τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο καθώς από τότε υπάρχουν σημαντικές διαφορές που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Καταρχήν, οι ομάδες επικεντρώθηκαν τότε στις μεσαίες γόμες της γκάμας και όχι στη σκληρή. Δεύτερον, τότε έκανε πολύ περισσότερο κρύο. Επιπλέον, τα νέα μονοθέσια ήταν με βασικές προδιαγραφές χωρίς εξέλιξη. Από τότε η απόδοσή τους έχει βελτιωθεί σημαντικά και έχει ενδιαφέρον να δούμε πόση ακόμη βελτίωση θα γίνει με τις προγραμματισμένες αναβαθμίσεις.
  4. Η πίστα δεν έχει αλλάξει από πέρυσι, απλά η στροφή 10 έχει τροποποιηθεί λίγο, αυξάνοντας ελάχιστα το συνολικό μήκος γύρου. Στη διαδρομή υπάρχουν δύο ζώνες DRS. Η μία είναι στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και η άλλη είναι στην ευθεία μεταξύ των στροφών 9 και 10. Ειδικά η παρατεταμένη στροφή 3 όπως και η στροφή 9 προκαλούν υψηλά ενεργειακά φορτία στα ελαστικά, ενώ η ζέστη και η ξηρασία αυξάνουν τις απαιτήσεις που τίθενται σε αυτά.
  5. Η Pirelli φέρνει στη Βαρκελώνη τα πιο σκληρά ελαστικά από τη γκάμα του 2022. Η C1 γόμα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C3 η PZero κόκκινη/μαλακή. Είναι μια επιλογή ξεκάθαρη, όπως και πέρυσι, παρότι έχουμε νέα γενιά ελαστικών. Οι απαιτήσεις της πίστας είναι άλλωστε γνωστές από τις δοκιμές εξέλιξης και τους προηγούμενους αγώνες.
GP Ισπανίας: Τα 5 Hot Info για την πίστα της Βαρκελώνης
PIRELLI

Το Ισπανικό Γκραν Πρι θα μεταδοθεί ζωντανά από την ΕΡΤ και την Cosmote TV, ενώ θα μπορείτε φυσικά να μαθαίνετε λεπτό-λεπτό όσα θα συμβαίνουν στις κατατακτήριες του Σαββάτου και τον αγώνα της Κυριακής από τα LIVE του SPORT24.

Θυμηθείτε εδώ τι έγινε στο περσινό Γκραν Πρι της Ισπανίας.

TAGS FORMULA 1 GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ