X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Γιατί ο Λεκλέρ πέρασε τρεις μέρες στον προσομοιωτή της Ferrari στο Μαρανέλο

LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, portrait, box ,stand, during the Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2024, 1st round of the 2024 FIA Formula One World Championship from February 29 to March 2, 2024 on the Bahrain International Circuit, in Sakhir, Bahrain - Photo Antonin Vincent / DPPI SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ο Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε για τρεις διαδοχικές ημέρες στον προσομοιωτή της Scuderia την προηγούμενη εβδομάδα, με στόχο να λύσει το πρόβλημα που του κόστισε ακριβά στις δοκιμές κατάταξης του GP Ιαπωνίας.

Ο Μονεγάσκος οδηγός της ιταλικής ομάδας αποκάλυψε στον αγώνα της Σουζούκα την εκπληκτική διαχείριση των ελαστικών από τη Ferrari SF-24: έβγαλε όλο τον αγώνα με ένα μόνο πιτ-στοπ, που ήταν σχεδόν αδιανόητο στην τραχιά άσφαλτο της πίστας της Ναγκόγια, και μάλιστα με ένα μεγάλο πρώτο stint 25 γύρων με τη μέση γόμα.

Κάνοντας τον ταχύτερό του γύρο στον 20ό της μέσης του γόμας, όλο αυτό αποκάλυψε -πέραν της οδηγικής δεξιότητας του ίδιου- την εξαιρετική φετινή διαχείριση των ελαστικών από την SF-24, ειδικά με το μεγάλο βάρος του υψηλού φορτίου καυσίμων. Πρόκειται για μία παράμετρο που πέρσι ήταν η “αχίλλειος πτέρνα” της ομάδας, και φέτος είναι μία από τις μεγάλες της δυνάμεις.

Όμως, αυτή η αναστροφή έφερε και ένα πρόβλημα, ειδικά για τον Λεκλέρ: τη δυσκολία θέρμανσης των ελαστικών το Σάββατο για τον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης. Η δυσκολία αυτή άφησε τον 25χρονο στην 8η θέση των δοκιμών κατάταξης στη Σουζούκα, και κατά συνέπεια της εκκίνησης του αγώνα, και έτσι ουσιαστικά του κόστισε μια θέση στο βάθρο.

Κι ίσως μάλιστα να του κόστισε και τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί τουλάχιστον μία από τις δύο Red Bull, αν όχι και τις δύο, δεδομένου του ρυθμού αγώνα και της στρατηγικής που τόσο αριστοτεχνικά ξεδίπλωσε την προηγούμενη Κυριακή.

Ενδεικτικό είναι πως μετά το μοναδικό του πιτ-στοπ στην Ιαπωνία, ο Λεκλέρ με τη φρέσκια μαλακή γόμα είχε αρνητικό ρυθμό θερμικής φθοράς των ελαστικών του, κατά μέσο όρο ήταν ταχύτερος κατά -0,036'' ανά γύρο (καθώς έπεφτε διαρκώς και το βάρος από το φορτίο καυσίμων), που σημαίνει ότι ο Μονεγάσκος με το δεύτερό του σετ ελαστικών διαρκώς κατέβαζε το γυρολόγιό του.

Οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ βγαίνουν από το γκαράζ της Scuderia με τις δύο Ferrari SF-24 για τις δοκιμές κατάταξης του GP Ιαπωνίας 2024 KIM KYUNG-HOON/POOL VIA AP

Την ίδια στιγμή, ακολουθώντας την ίδια στρατηγική με τον Μαξ Φερστάπεν (δύο πιτ-στοπς με τη μέση/μέση/σκληρή γόμα) ο Κάρλος Σάινθ βγήκε από το τελευταίο του πιτ-στοπ με τη σκληρή γόμα και ο ρυθμός του με αυτή είναι παρεμφερής με του Μαξ Φερστάπεν με την κυρίαρχη RB20 - παρότι ο Ισπανός ήταν αναγκασμένος να περάσει μια σειρά από μονοθέσια για την 3η θέση που τελικά κατέκτησε.

Όλα αυτά, σε μια πίστα που ταίριαζε τόσο στη Red Bull, δείχνουν την ανοδική τροχιά της Ferrari σε ρυθμό αγώνα, και υποστηρίζουν την αισιοδοξία της ομάδας ότι σε συγκεκριμένες πίστες θα μπορέσει να απειλήσει επί ίσοις όροις τους πρωταθλητές για ορισμένες νίκες φέτος.

Για τον Σαρλ Λεκλέρ, όμως, προϋπόθεση είναι να λύσει τα προβλήματα θέρμανσης των ελαστικών που αντιμετωπίζει το Σάββατο. Για το σκοπό αυτό, ενόψει του GP της Κίνας το επόμενο τριήμερο (19-21 Απριλίου), ο Μονεγάσκος πέρασε τρεις διαδοχικες ημέρες στον προσομοιωτή του Μαρανέλο.

Το επίκεντρο της δουλειάς του αφορούσε στην έγκαιρη αύξηση της θερμοκρασίας των ελαστικών ώστε αυτά να μπουν αρκετά γρήγορα και να παραμείνουν μέσα στο 'θερμικό παράθυρο λειτουργίας' τους για τον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από την Ιταλία, η Ferrari μελέτησε πολλά και διαφορετικά σενάρια και ρυθμίσεις. Και μετά από το τριήμερο αυτό, ο Λεκλέρ δήλωσε πως αισθάνεται πως έχει καταλάβει πώς μπορεί να ενεργοποιήσει τα ελαστικά του για τις κατατακτήριες, και έτοιμος για τον αγώνα της Σαγκάης. Κι αυτό είναι κρίσιμο για τον Μονεγάσκο, καθώς ο αγώνας Sprint στην Κίνα αφήνει πολύ μικρά περιθώρια στους οδηγούς να εργαστούν πάνω στις ρυθμίσεις στη μία και μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ